קו הרכבת החדש נפתח – ראשל"צ-בת-ים/חולון-ת"א-פ"ת-כפ"ס/הוד השרון

עדכון (25/9): פתיחת הקו ארעה רק בשעות אחר-הצהריים, ואנו שמחים כי סוף סוף החלה הפעילות בקו זה. עם זאת, היום פורסמו מחירי הנסיעות – ומתברר כי המחירים גבוהים בכ-50% עד 330% (!!!!) מהנסיעה באוטובוס בעקבות הרפורמה, דבר שבעטיו יצאנו לקריאה צרכנית לא לנסוע בקו זה כל עוד זו רמת המחירים. ראו פירוט בהמשך ובסוף המאמר.

החל מיום ראשון, ה-25 בספטמבר, החל בפעילותו קו הרכבת החדש מראשל"צ מערב עד לתחנות הרכבת בת"א וימשיך דרך בני-ברק, פ"ת, ראש העין, כפר-סבא והוד השרון. קו ראשונים (ראשל"צ מזרח) יסיים את נסיעתו בתחנת הרכבת ת"א-ההגנה, וזאת כיוון שלא ניתן להעביר עוד רכבות בקטע ה"איילון" (תחנות ההגנה עד האוניברסיטה). תחילה נסקור את לו"ז הפעילות שלו, ולאחר מכן ננתח את הבעיות בקו הרכבת החדש.

 

שעות פעילות

בימי חול, הקו יחל ב-5:49 מראשל"צ מערב, ויסיים מוקדם ב-20:49. מהוד השרון, יחל הקו ב-5:43 ויסיים ב-21:03. זמן הנסיעה לאורך הקו יהיה שעה בדיוק מקצה לקצה בשני הכיוונים, כאשר זמן הנסיעה מראשל"צ מערב לת"א יהא 18 דק' (לתחנת ההגנה) עד 31 דק' (לתחנת האוניברסיטה), ובכיוון ההפוך 20 דק' (מתחנת ההגנה) ועד 33 דק' (מתחנת האוניברסיטה). בימי חול, הרכבת תפעל תמיד בכל התחנות (בניגוד ליום שישי כפי שיפורט בהמשך).

ביום שישי, הקו יחל מהוד השרון או מת"א-מרכז לסירוגין. הרכבת הראשונה תחל ב-5:52 מהוד השרון, הרכבת הבאה תצא מת"א-מרכז בשעה 6:50 (והבאה מהוד השרון ב-6:52). הרכבת האחרונה תצא מהוד השרון ב-14:52 ובתקופת שעון הקיץ תצא רכבת נוספת מת"א מרכז ב-15:50.  בכיוון ההפוך, הרכבת תסיים בת"א מרכז או בהוד השרון לסירוגין. הרכבת הראשונה תצא מראשל"צ ב-6:14 ולאחריה ב-6:38. הרכבת האחרונה תצא ב-14:38 ובשעון הקיץ תצא רכבת נוספת ב-15:14. אכן, זה נראה מסורבל, ונסכם זאת בקצרה – בקטע ת"א מרכז-ראשל"צ מערב תפעלנה 2 רכבות תפעלנה בכל שעה (בהפרש של כ-25 דק', 35 דק' לסירוגין), ובקטע הוד השרון-ראשל"צ (ת"א למעשה) – רכבת אחת בלבד.

במוצאי שבת, תצאנה 3 רכבות ב-19:29, 20:29, 21:29 (בשעון הקיץ 21:29, 22:29, 23:29) מהוד השרון ו-3 רכבת תצאנה מראשל"צ מערב ב-19:52, 20:52 ו-21:52 (בשעון הקיץ 21:52, 22:52 ו-23:52).

בתוך כחצי שנה, מתוכננת הארכת הקו עד לתחנת הרכבת יבנה מערב. מרחק הנסיעה בין רכבת ראשל"צ מערב ליבנה מערב יהיה 10 דק', וכך הנסיעה תחל 10 דק' קודם לכן לכיוון צפון מהמתואר כאן, ותסתיים 10 דק' מאוחר יותר לכיוון דרום.

*****

תדירות הקו

בימי חול – הקו יפעל שלוש פעמים בשעה בשעות העומס כל 20 דקות ובשעות השפל – פעמיים בשעה – כל 20 דק' ו-40 דק' לסירוגין . שעות העומס הן מתחילת הפעלת הקו עד השעה 10:00 בבוקר (עד 9:00 לכיוון דרום) ובין 3 אחה"צ עד 8 בערב). שעות השפל הינן שאר השעות (אמצע היום ושעות הערב). בימי שישי יפעל, כפי שראינו קודם, פעמיים בשעה (בקטע ראשל"צ מערב-ת"א מרכז בלבד. צפונה משם – רכבת אחת בשעה), ובמוצאי שבת – פעם בשעה.

*****

תחנות הקו

תחנות הקו נמצאות על תוואי נתיבי איילון: תחנת ראשל"צ משה דיין על גשר מחלף משה דיין (לא רחוק ממתחם חונים קונים), תחנת בת-ים קוממיות על מחלף קוממיות, תחנת בת-ים יוספטל על מחלף יוספטל, תחנת חולון וולפסון על מחלף וולפסון ותחנת צומת חולון ממול מסוף האוטובוסים החדש לכיוון חולון, במחלף חולון. בתחנת צומת חולון, הרציפים נמצאים מעל למפלס הכניסה לתחנה, בשאר התחנות – מתחת למפלס הכניסה.

*****

מחירי הנסיעה

מחירי הנסיעה פורסמו באתר הרכבת היום (25/9) ואנו מפרסמים זאת כאן, ביחד עם מחירי הנסיעה באוטובוס המקבילים להם :

קטע הנסיעה

מחיר הנסיעה ברכבת (ש"ח)

מחיר נסיעה מקביל באוטובוס (ש"ח)

פער באחוזים

ת"א – ראשל"צ משה דיין

15

6.40

134.8%

ת"א – בת-ים (הקוממיות/יוספטל)

12

6.40

87.5%

ת"א – חולון (וולפסון/צומת חולון)

9

6.40

40.6%

בת-ים – חולון

8

6.40

25%

חולון – ראשל"צ משה דיין

9

6.40

40.6%

חולון – בני-ברק

11 6.40

71.9%

בת-ים – פ"ת

13

6.40

103.1%

פ"ת – ראשל"צ משה דיין

26.50

6.40

314.1%

כפ"ס – חולון

15.50

6.40

142.2%

הוד השרון – ראשל"צ

27.50

10.00

175%

כפי שניתן לראות, הטבלה מדברת בעד עצמה – כדאיות הנסיעה ברכבת מבחינה תמחירית לא קיימת!

במחירי כרטיסי חופשי חודשי ניתן לראות שהפערים מעט מצטצמים (ולמעשה למי שרוצה לנסוע מתחנות בת-ים לחולון, חופשי חודשי אף משתלם לנסוע ברכבת מאשר באוטובוס, אך מי יחכה במיוחד לרכבת של פעם ב-20 דק' כדי לנסוע מחולון לבת-ים כאשר אין ממש גודשי תנועה בין הערים עצמם?), אך עדיין הפערים מגיעים ל10% ועד 188% !! (כמעט פי-3 במחיר כרטיס חופשי חודשי מקביל באוטובוס). שימו לב, המחירים לא בסוגריים מתייחסים לכרטיס חופשי חודשי (פרברי/בין-עירוני) ברכבת בלבד ואילו המחירים בסוגריים – כרטיס חופשי חודשי משולב דן (בשתי השורות האחרונות דן מרחבי, בשאר השורות – דן מרכזי).

קטע הנסיעה

מחיר הנסיעה חופשי חודשי בש"ח

מחיר נסיעה חופשי חודשי באוטובוס בש"ח

פער באחוזים

ת"א – ראשל"צ משה דיין

345 (396)

227

52% (74.4%)

ת"א – בת-ים (הקוממיות/יוספטל)

276 (327)

227

21.6% (44.1%)

ת"א – חולון (וולפסון/צומת חולון)

207 (258)

227

8.8%- (13.7%)

בת-ים – חולון

184 (250)

227

18.9%- (10.1%)

חולון – ראשל"צ משה דיין

207 (258)

227

8.8%- (13.7%)

חולון – בני-ברק

253 (304)

227

11.5% (33.9%)

בת-ים – פ"ת

299 (350)

227

31.7% (54.2%)

פ"ת – ראשל"צ משה דיין

598 (649)

227

163.4% (185.9%)

כפ"ס – חולון

356.50 (436.50)

248

43.8% (76%)

הוד השרון – ראשל"צ

632.50 (712.50)

248

155% (187.3%)

האם כך מקדמים תחבורה ציבורית ושימוש ברכבת ? למשרד האוצר, הנהלת הרכבת (וכנראה גם משרד התחבורה, גם אין לו מעורבות – הרי שתיקה כמוה כהסכמה).

*****

הגעה לתחנות הרכבת החדשות

כל תחנות הרכבת מקושרות בצורה טובה עד טובה מאוד ע"י קווי אוטובוס. להלן קווי האוטובוס העוברים ליד תחנת הרכבת.

תחנת הרכבת

תחנות/מסוף האוטובוס

קווי האוטובוס בתחנה/מסוף

קווים ומסופים בקרבת מקום

ראשל"צ – משה דיין

ציר משה דיין

קו 6 החדש, קו 7 החדש, 10, 84, 173

83.

בת-ים – הקוממיות

ציר קוממיות

2א', 6 (דן), 11, 19, 26, 85, 87, 99, 143

מסוף אגד חולון: 26, 87, 99, 143, 171

מסוף בית העלמין: 18, 40, 142, 240

בת-ים – יוספטל

ציר יוספטל

2א', 6 (דן), 43, 87, 99

רח' אילת: 2, 5, 72, 126, 129, 171

מבצע סיני/קניון בת-ים: 18, 19, 26, 125, 140, 141, 240

חולון – וולפסון

מסוף וולפסון

4, 5, 6, 7, 17, 19, 20, 26, 41, 84, 85, 173 (וגם 140/141)

שד' ירושלים: 18, 25, 40, 42, 125, 142, 240

צומת חולון

מסוף צומת חולון

11, 26, 43, 71, 75, 76, 89, 171, 189, 271, 289

דרך השבעה: 201, 451, 461 וכל הקווים על כביש 44.

דרך בן צבי: 7, 17

שינויים בקווים

תחנת רכבת משה דיין: מיום א' יפעלו 2 קווי אוטובוס חדשים של אגד בראשל"צ – קו 6 מתחנה המרכזית דרך שכונות ראשל"צ מערב, תחנת הרכבת עד לאזור התעשייה החדש (אלקטרה), וקו 7 שייצא מנחלת יהודה ב' אשר גם ייסע דרך שכונות ראשל"צ מערב דרך תחנת הרכבת עד לאזור התעשייה החדש. כמו כן, מסלול קו 84 ישונה כך שיעבור דרך משה דיין ותחנת הרכבת ומשם ימשיך דרך רח' קנר לשכונת נווה חוף ולבת-ים, וקו 173 יקבל תחנת איסוף בכיוון הנסיעה לראשל"צ מול תחנת הרכבת. קו 10 של "דן", יעצור בתחנה מול הרכבת בשני כיווני הנסיעה

תחנות הקוממיות ויוספטל: מסלול קו 6 בת-ים שונה: במקום לעבור דרך בלפור ולסיים במסוף המרינה, הוא יעבור לרח' אנה פרנק, יעבור בתחנת הקוממיות ויסיים בחניון "אגד" חולון. קו 43 יעצור מול רכבת יוספטל בכיוון הנסיעה לרמת-גן. גם קו 6 יעבור בתחנה זו.

*****

בעיות בקו הרכבת

למעשה, קו זה התבקש כבר זמן רב, ואין אנו אלא מברכים על הפעלת הקו לכשעצמה. עומס הפקקים הגדול בבוקר ביציאה מחולון ובת-ים, דבר שנמשך מעל שני עשורים והוא הולך ומחמיר (במיוחד על תוואי נתיבי איילון ודרך לוי אשכול ביציאה הצפונית לחו"ל) – התחבורה הציבורית שלא מצליחה לתת פתרונים ליוצאים מחולון (ובת-ים) בשעות הבוקר, למרות נת"צים מעטים הקיימים ביציאות מהעיר – את כל זה אמור הקו הזה לפתור. אז על מה אנו באים לקלס בעודנו מברכים?

א. שעות סיום פעילות הקו בימי חול – מדוע הרכבת האחרונה בקו זה יוצאת קרוב לשעה תשע בערב? האם לתושבי חולון, בת-ים, הוד השרון, כפר-סבא ופתח-תקווה לא מגיע להגיע לביתם בשעות מאוחרות יותר? האם לא ניתן להפעיל לפחות עוד 4 רכבות עד שעה 11 (כמו בקווים פרבריים אחרים)? "תחבורה בדרך שלנו" בהחלט לא רואה בעין יפה את שעת סיום השירות המוקדמת.

ב. תחנת "הראשונים". הנוסעים מתחנת "הראשונים" נפגעים בכך שקו הנסיעה שלהם מסתיים בתחנת ת"א ההגנה ולא בתחנת ת"א מרכז (או אפילו ת"א השלום). ת"א מרכז ות"א השלום הן התחנות הפעילות ביותר, בשל קרבתן ללב העסקים בעיר ולהחלפה לרכבות צפונה ומזרחה. כעת יצטרכו נוסעים אלו להחליף רכבת ולתאם בין 2 רכבות. חשוב לציין, הסיבה לכך אינה גחמה של רכבת ישראל, אלא נעוצה בכך שכרגע לא ניתן להעביר יותר רכבת בקטע ת"א ההגנה – ת"א האוניברסיטה. בעתיד, מתוכננת הגדלת מספר הרכבות העוברות בשעה (כרגע, כ-11) בתוואי זה בעוד 3 רכבות לשעה ויכול להיות שפיצוי יינתן גם לנוסעי קו זה.

ג. ימי שישי. לא ברור מדוע בימי שישי, קיימת נסיעה אחת מהוד השרון לראשל"צ, ונסיעה אחת רק מתחנת רכבת ת"א-מרכז לראשל"צ. אמנם, הקו הנוכחי ראשל"צ הראשונים – הוד השרון פועלת כיום בימי שישי פעם אחת, אך מדוע לא לנסות לעודד את הנסיעה בקו עד לסופו גם בימי שישי? מדוע שונים תושבי השרון, פ"ת ובני ברק מתושבי חולון, בת-ים וראשל"צ?

ד. שביתת עובדי הרכבת. בימים האחרונים החלו צעדים של ועד עובדי הרכבת ע"מ לפתוח בעיצומים ו/או בהשבתת השירות כבר במהלך שבוע זה. מפרסומים אחרונים (21/9 בערב), נראה כי העובדים אכן יחלו בעיצומים לאחר שלא הגיעו לפשרה עם ההנהלה. אם תהיה השבתה מלאה או חלקית של הקווים – עלולה לפגוע גם בפתיחת הפעילות של קו זה. אנחנו נעקוב אחרי התפתחויות האירועים.

ה. מחירי הנסיעה. (מעודכן 25/9) כפי שראינו בטבלה – הפרשי המחירים בין הנסיעה באוטובוס לרכבת באותם מקטעי נסיעה גבוהים ומגיעים לפערים בין סדרי גודל של 25% לבין 314% (כלומר יותר מפי ארבעה!!!). בכרטיסי חופשי-חודשי, התמונה לא משתפרת בצורה משמעותית והפערים (למעט במקרה חולון-בת-ים) נעים בין 10% ל-188% (כמעט פי שלושה!!) ארגון "תחבורה בדרך שלנו" לא מסכים להפרשים הגבוהים הללו, ובמיוחד בתקופה רגישה צרכנית מתנגד לתימחור המקטעים הללו. לא ייתכן שנסיעה בין פ"ת לראשל"צ תעלה 6.40 ש"ח באוטובוס וברכבת היא תעלה מעל 25 ש"ח !! לא ייתכן, גם שאין כרטיס מעבר בין רכבת לאוטובוס, ונוסעים אשר יידרשו להחליף מהרכבת לאוטובוס ולהפך, ייאלצו לשלם עוד 6.40 ש"ח מכיסם! אנו קוראים לגורמים במשרד האוצר, התחבורה והנהלת הרכבת לשתף פעולה ולהודיע על הורדת מחירים שפויים, ועד שלא – אנו קוראים לכל נוסעי התחבורה הציבורית להצביע ברגליים ובכיס ולא לנסוע בקו הרכבת החדש (לכשיחל בפעילותו) עד אשר -

  • מחיר הנסיעה בין תל אביב לבת ים וחולון יהיה זהה למחיר הנסיעה באוטובוס.
  • מחיר הנסיעה בין תל אביב לראשון לציון מערב יהיה קרוב למחיר הנסיעה באוטובוס
  • יונהג כרטיס מעבר/חופשי יומי המשלב בין רכבת ישראל לאוטובוס.
  • יורדו מחירי חופשי חודשי משולב אוטובוס-רכבת למחיר קרוב לזה של חופשי חודשי שלא כולל רכבת.

 *****

סיכום

"תחבורה בדרך שלנו" תמשיך ללוות את פתיחת קו הרכבת הזה, בתקווה שאכן יתרחש ביום ראשון הקרוב, בעקבות פתיחת עיצומי ועד עובדי הרכבת. לא נותר לנו לקוות, כי הבעיות שהראינו בקו זה תיפתרנה והקו יוכיח את עצמו כמועיל ויעיל לציבור נוסעי התחבורה הציבורית באזור גוש דן (והשרון).

About these ads

פורסמה ב-21 בספטמבר 2011, ב-רכבת ישראל ותויגה ב-, , , , , , , , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 30 תגובות.

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קווים נוספים בוולפסון שלא ציינתם: 19,26,37
    צומת חולון: 75,76

  2. קווים נוספים שלא צויינו:
    בוולפסון: 37,19,26
    בצומת חולון: 75,76 ובדרך בן צבי 11

    תודה על המידע שלכם!

    • לא ציינו קווי יוממים (75,76) ולא קווים בעלי תדירות נמוכה (כחצי שעה), אבל אכן – קווים אלו עוברים, נציין זאת.

  3. קו נוסף בוולפסון: 84

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכחתם לציין את קו 26 בוולפסון

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרכבת עוברת בכל בערים הגדולות של המרכז, אז למה בעצם אין רכבות עד שעה מאוחרת????
    וממש לא צריך כל 10 דקות אבל למה אין אופציה של נסיעות גם יותר מאוחרות

  6. קו 26 עובר גם בוולפסון – שכחתם את זה. נראה שהם פשוט מנסים לצאת ידי חובה – 15 שקל ושעות סיום כאלה מוקדמות. לא באמת אכפת להם שאנשים יעזבו את הרכב הפרטי, המצב הזה אפילו נוח להם.

    • אנחנו אכן לא מסכימים עם שעות הסיום המוקדמות, ולגבי המחיר – נדע מחר בוודאות. לגבי קו 26 – תוקן, רב תודות!

  7. תודה על העבודה המצוינת, מידע חשוב שהרכבת היתה צריכה לפרסם כבר מזמן.
    תוספת לקווים שמגיעים לאזור יוספטל הוא קו 140, למרות שהתדירות שלו מחרידה בייחוד בבוקר (לא פועל בין 7:30 ל-9:00)
    ידוע לכם האם זה המחיר לכל אורך הקו, או שנסיעה מבת-ים לת"א תתומחר אחרת?

    החיבור עם האוטובוסים בבת-ים נראה רע מאוד. כל הקווים שמגיעים לרכבות בבת-ים יוצאים ממסוף המרינה. מי שמכיר את העיר יודע שזה משאיר את כל מערב בת-ים (מכיוון מסוף בית העלמין דרך אנה פרנק, כ"ט בנובמבר, אלי כהן וכו') שדווקא קרוב יותר לשתי התחנות וסובל מהמצוקה הכי גדולה בהגעה לת"א, בלי חיבור ישיר לתחנת הרכבת אלא רק לרח' מבצע סיני.
    למעשה הקו היחיד שמגיע מהאזור הזה ישירות לרכבת הוא 19 לקוממיות והוא במצב תמידי של קופסת סרדינים.

    הרכבת בבת-ים יכולה להיות אלטרנטיבה מצוינת ל- 18, 140, 240 ו-125 הנוראיים. העניין הוא שמי שממילא נוסע איתם ומוכן לשלם יותר ולהחליף מאוטובוס לרכבת, יכול לרדת רק במבצע סיני וזה מוסיף לכל העסק עוד 5-10 דקות הליכה תודות לשני רמזורים ארוכים. זה נשמע לא משמעותי, אבל כשמדובר בהגעה לעבודה בבוקר (או בחורף), יחד עם ההמתנה לאוטובוסים ולרכבת, זה כבר בעיה.

    אם קו פנימי כמו 6 היה חוזר לאזור ומתוגבר בבוקר זה היה פותר את הבעיה.
    הצורך מאוד מוחשי: מאז ש-42 ו-40 שונו אין להם שום חלופה ראויה שמחברת לאזור עזריאלי-מתחם הבורסה-רמת החי"ל בפחות משעתיים. המסע לאת"א מהאזור נהיה בכלל בלתי אפשרי מאז ש-86 בוטל. הנסיעה ממערב בת-ים לת"א כוללת סיבוב ענק עד מרכז בת-ים, יפו ודרום ת"א שגם בשעות ללא פקקים לוקחת לא פחות משעה לנסיעה של רבע שעה ברכב.
    מגוחך שדווקא לאזור הזה לא דאגו לאלטרנטיבה. אוף איתם.

    • אתי שלום, תודה על התייחסותך.
      ראשית – קו 6 הועתק ממסוף המרינה למסוף אגד חולון ויעבור דרך רח' אנה פרנק, כך שגם אזור זה יקבל שירות דרך תחנת הקוממיות (ולמעשה קו 6 גם יעבור בתחנת יוספטל), והוא יכול לעזור לקו 19 העמוס בקטע נסיעה זה. כנ"ל שאר הקווים היוצאים ממסוף אגד חולון וממשיכים לבת ים (26,87,99,143).
      שנית – אנו מסכימים איתך בכל נושא תעריף הכרטיסים, אנו עדיין מחכים לפרסום רשמי שלהם שאמור לצאת היום (מי יודע אם העיצומים לא מעכבים גם את פרסום התעריפים).

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה בדבר הקישור לתחנות בפ"ת, המצב היום הוא ביזיון.

  9. קו נוסף בוולפסון- 19
    קו נוסף ביוספטל- 140
    יש כבר אתר בו ניתן לראות את מחירי הנסיעה ברכבת? תודה

    • עדיין לא פורסמו המחירים, כנראה עקב עיצומי הוועד, אשר איים גם לשבש את פתיחת הקו החדש. נמשיך , נעקוב ונעדכן.

  10. הפגיעה בנוסעי קו תחנת הראשונים לא מידתית ולא ראויה. לפי מה הגיעו בהנהלת הרכבת למסקנה שקו ראשונים כולל פחות נוסעים? האם מגרש חניה מלא בכל יום, בתחנת ראשונים, הכולל כ450 מקומות חניה אינם הוכחה מספקת לצורך בקו זה?? מדובר באלפי נוסעים אם לוקחים בחשבון את העובדה שיש בוודאי כמה רכבים עם יותר מנוסע אחד, וכמובן אנשים המגיעים בתחבורה ציבורית.
    – ספק רב בעיני אם מאות נוסעים אלו יוכלו להסתפק בהחלפה בהגנה, שכידוע עקב הדיוק המפורסם של הרכבת כולל המתנה (רבה)
    – ספק רב אם מאות רבות של נוסעים אלו יכלו לנסוע דרך רכבת הראשון לציון מערב (שבלי קשר להשבתתה היום) אין בה חניה!!

    כולי סימפטיה לבעיות המבניות של העברת כמות רכבות מספקת בתוואי האיילון – אבל בהחלט אפשר (למשל) לדרג ולתת רכבת אחת בשעה ראשונים-תל אביב ורכבת אחרת בשעה ראשל"צ מערב – תל אביב.

    פתחנו עמוד בפייסבוק כדי לרכז את המאבק בתופעה הזו: http://goo.gl/7LRtu

    • כמות הנוסעים מראשל"צ מזרח (הראשונים) עדיין נמוכה מכמות הנוסעים מראשל"צ מערב (המלאה בשכונות גדולות) + בת-ים + מערב חולון (תושבי מזרח חולון כנראה , אם בכלל, יעלו על הרכבת בצומת חולון בלבד עם קישור לאוטובוס). זה יפגע לדעתי, מאוד, אם יורידו את מס' הרכבות מראשל"צ מערב לאחת בשעה.
      הטיעון של עיכוב הרכבות לגיטימי, בהתחשב במציאות של רכבת ישראל, אבל בתיאוריה, זמן ההחלפה הוא 2 דק', שזהו זמן סביר להחלפה לרכבות.
      השאלה היא האם אין זה אפשרי להוציא 2 רכבות מתחנת הראשונים בכל שעות היממה (אני מניח שתדירות הרכבת קודם לכן הייתה פעם בשעה בשעות השפל ושתיים בשעות השיא) ?

  11. הבוקר הגעתי לתחנה וגיליתי שהיא סגורה, בערב שמעתי ממישהי שנסעה כבר שהקו התחיל לפעול והחלטתי לנסות שוב.
    בגדול היה לזה את כל הפוטנציאל להיות חוויה מאוד שלילית, אבל קיצור זמן הנסיעה ולחלוף על פני איילון הפקוק עשה את שלו – עד כמה שהשירות גרוע, אין ספק שזו הדרך הטובה ביותר לנסוע בתח"צ מהאזור לת"א.

    הדבר הכי בולט הוא חוסר הארגון, שאני לא בטוחה אם הוא נובע מהשביתה או שזו פשוט ההתנהלות הרגילה של הרכבת.
    המון אי וודאות, כל הנוסעים כל הזמן ניסו לברר אם הם ממתינים ברציף הנכון, אם זו הרכבת הנכונה או שיש החלפה וכו' (הכריזה האוטומטית והשילוט האלקטרוני עוד לא עודכנו).
    הנסיעה עצמה הייתה קצת ארוכה מהצפוי (כ-25 דקות במקום 18 מארלוזורוב ליוספטל), שילוב של נסיעה איטית ועצירות ארוכות. אני מקווה שאלה חבלי לידה.

    לגבי המחיר אין ספק שהוא שעורירייתי, אבל שימו לב שחופשי חודשי הופך את זה ליותר הגיוני למי שנוסע באופן קבוע (אבל עדיין יקר בכ-30 ש"ח מרב קו).

  12. היה מצחיק לראות אתמול את שר התחבורה עומד בתחנה והרכבת לא באה.
    רק חבל שהייתה לו מכונית שרד בחוץ שתיקח אותו הביתה
    ל- 99 אחוז מהנוסעים האחרים אין את הלוקסוס הזה
    מגיע לו – אחד מהשרים היותר גרועים בממשלה – משלם לאנשים שלא עושים את העבודה (נתיבי איילון-רכבת ישראל).
    לדעתי – להפריט את כולם – כולל את השר

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סוף כל סוף…
    נקווה שבעיית הפקקים תקטן.
    בהצלחה!!!

  14. המחירים פשוט מטופשים…
    מבת-ים לתל אביב עם הרכבת היה לוקח 10 דקות להגיע, אבל מה, המחיר כפול! לא רק שזה היה חוסך לאוטובוסים את הגודש והצפיפות המזעזעת בנסיעה של 40-60 דקות בשעות עומס, אלא גם בטוח חוסך פקקים ועוזר לכולם. אז למה לדפוק את זה עם מחיר כל כך גבוה? אני מעדיף לקחת אוטובוס מאשר לשלם 12 שקל על רכבת ( + האוטובוס בשביל להגיע לתחנה).

    ממש לא יעיל! חבל…

  15. מאוד שמחתי על הקו החדש, שיסייע לי להגיע מבת-ים למקום עבודתי ברעננה צפון ביתר קלות. אבל אתמול ניסיתי את זה, ולמעט העובדה שהנסיעה נוחה יותר, זה לחלוטין לא משתלם – לא מבחינת זמני הנסיעה (בכל מקרה זה לוקח בערך שעתיים, אם באוטובוסים ואם באוטובוס בבת-ים לתחנת הרכבת + 55 דקות ברכבת להוד השרון + אוטובוס מהוד השרון לרעננה צפון) ובעיקר לא מבחינת המחירים! כפי שנאמר בכתבה, כרגע אני משלמת 248 ש"ח על חופשי חודשי מרחבי, ואתמול שילמתי כמעט 30 שקל על נסיעה בכיוון אחד! אם יש חופשי חודשי של הרכבת זה יוצא אמנם זול יותר, אבל עדיין הפערים עצומים, ואם אני צריכה לשלם פי שלושה אין ספק שאעדיף להמשיך לנסוע באוטובוסים.

  16. למה לא מצוין מחיר לגימלאים . האם אין הנחות כפי שמקובל בתחבורה הציבורית אגד/דן

  17. לפני איזה שבוע ככה הייתי צריך להגיע לקריה, פספסתי את קו 140 לא היה לי כח לחכות ל140 הבא! אז סתם בשביל "הפעם האשונה" עלית על הרכבת פשוט צחוקים! אני לבד שם, מה זה לא הולך להם הכל בגלל המחיר המופקע,

    הפסד שלהם!

    • זה לא מפתיע אותי. אמנם יש נוסעים בקו הזה, אבל סביר להניח שאלו אנשים שגרים מספיק קרוב לציר הנסיעה של קו הרכבת הזה וחיילים, כמובן.

  18. שלום,
    האם יש רכבות מת"א מרכז לחיפה לב המפרץ בימי שישי?
    אני לא מוצא מקום מתאים לשאול את זה.
    תודה.

  1. פינגבק: מחאה צרכנית נגד המחירים המופקעים בקו ת"א – ראשל"צ מערב « תחבורה בדרך שלנו

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

הרשמה

קבל כל פוסט חדש ישירות לתיבת הדואר הנכנס.

הצטרפו אל 3,365 שכבר עוקבים אחריו

%d בלוגרים אהבו את זה: