רצים בין תחנות אוטובוס? דווחו לנו.

מכירים את זה שאתם ממתינים לכמה קווי אוטובוס ביחד, אבל הקווים עוצרים רחוק אחד מהשני, ולכן במקום לשבת בתחנה אתם נאלצים לעמוד באמצע בין שתי תחנות ולרוץ לאוטובוס שמגיע קודם?

אם כן, צוות המידע של "תחבורה בדרך שלנו" זקוק לעזרתכם.

בעקבות הארגון מחדש של התחבורה הציבורית בגוש דן, אנחנו אוספים מידע על מקבצי תחנות שלא תוכננו נכון. בחלק מהמקרים מדובר על מרחק רב מדי בין תחנות במקבץ, ובמקרים אחרים מדובר בחלוקה לא הגיונית של מספרי הקווים בין התחנות במקבץ (קווים לאותו יעד עוצרים בתחנות שונות במקום לעצור בתחנה משותפת).

אם נתקלתם במקרה כזה, אנא הוסיפו תגובה להודעה זו עם הפרטים הבאים:

1. כתובת מקבץ התחנות.
2. פירוט מלא של שלטי התחנה במקבץ, כולל כל מספרי הקווים ומספרי התחנה (מספר התחנה מופיע בחלק העליון של השלט).
3. אם הבעיה היא במרחק רב מדי בין התחנות, ציינו את המרחק בין התחנות במטרים.
4. ניתן לצרף תמונות ולשלוח לנו ל-tachbura.now@gmail.com.

תודה על תרומתכם!

להלן מקבצי התחנות שכבר אספנו עליהם מידע (כולם בתל אביב-יפו, אבל נשמח למידע גם על ערים אחרות):

  • על פרשת דרכים מול רכבת מרכז
  • דרך בגין ליד קניון עזריאלי
  • דרך בגין מול קניון עזריאלי
  • כל רחוב אלנבי לכיוון דרום בקטע שבין שוק הכרמל לרחוב העלייה
  • אבן גבירול 7-15
  • שד' רוטשילד 133-137
  • שד' רוטשילד 132-136
  • שד' ירושלים 155-157
  • צומת חולון לכיוון חולון
About these ads

פורסם ב-10 באוקטובר 2011,ב-מחדלי תחבורה ציבורית, רה ארגון תחבורה ציבורית. סמן בסימניה את קישור ישיר. 41 תגובות.

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאורך רחוב דיזנגוף בתל אביב, בין המלך ג'ורג' לנורדאו, התחנות של קו 5 לא מתואמות עם התחנות של 72/172, אף שכל הקווים הנ"ל נוסעים באותו מסלול ברחוב הראשי הזה.
    כמו כן, כפי שבטח שמתם לב, ברחוב העלייה ורוב רחוב אלנבי (עד פינת המלך ג'ורג') אין תיאום בין התחנות של 25/125 לבין אלה 72/172, אף שהמסלול שלהם חופף ברחובות אלה.

    • שלום למשתמש האנונימי,

      תודה על המידע, אבל אנחנו צריכים יותר פרטים. נשמח אם בפעם הבאה שאתה עובר באחת התחנות האלה, תוכל לרשום את כתובת הבניין הסמוך לתחנה, ולעשות רשימה מלאה של שלטי התחנה במקום, מה מספר התחנה המופיע בשלט, ומה הקווים העוצרים בכל אחת מהתחנות. אנחנו צריכים מידע מלא על הקווים העוצרים בכל תחנה על מנת שנוכל להעביר הלאה המלצה קונקרטית ומבוססת.

  2. מדובר רק על גוש דן, או גם על ירושלים???

    • כעיקרון, היוזמה הזו בהחלט תקפה למטרופולונים האחרים (חיפה, ירושלים, באר-שבע), אבל במקרה של ירושלים – כדאי לדעתי, להמתין, עד להחלת השינויים בתחבורה הציבורית (כן כן, ירושלמים, היכונו לרפורמה משלכם!) ב-1 בנובמבר ורק אז לנסות לראות אם ישנן כאלו בעיות.

  3. פעם היה זוג תחנות כזה בהדר יוסף, הייתי עומדת על אי תנועה ומשקיפה לשני הכיוונים.
    אבל היום אני כבר לא בהדר יוסף, וגם בקושי עוברים שם קווים.
    הידד?

  4. בואו נראה:
    מתחם תחנה המרכזית של כפר סבא זאת דוגמא מצויינת לפיזור תחנות במרחקים מוגזמים ו/או מחוץ לשדה הראיה מתחנה לתחנה, בתוספת נהגים שצריך ללמד בכל פעם שוב על הרעיון של כרטיס מעבר.

    התחנה בצומת רעננה מתעלה גם עליה ברמת החלמאות.

    לתחנה מרכזית פתח-תקווה לפחות יש את התירוץ של השיפוצים שעושים שם…
    (אבל גם שם הנהגים יודעים קודם לחייב את הכרטיס רב-קו ורק אם אני מתלונן לבדוק שבאמת כבר שילמתי על כרטיס בפחות מ-90 דקות האחרונות)

    אלה העיקריות שאני מסתובב בהן.

    • חשוב לנו פירוט מה בדיוק לא בסדר בתחנות אלה? אנחנו לא גרים בסביבה, אז אנחנו לא מכירים את סידור הרציפים שם. כדי שנוכל לטפל בדבר הזה ביעילות לא מספיק להתלונן באופן כללי אלא צריך פירוט לפי תחנות, מרחקים ואיזה קווים עוצרים שן (או בקיצור לפי הפורמט שהצגנו בפוסט).

  5. תחנות של קו הלילה 466 נמצאות לאורך ז'בוטינסקי ברמת גן לא בתחנות של פתח תקוה. למשל בז'בוטינסקי פינת הרצל קו 466 רשום גם בדגל וגם במדבקה הצהובה על התחנות שלפני הרצל (של 68,40 וכו'), לעומת זאת 66 יחד עם כל קווי פ"ת נמצאים לאחר הצומת. בפועל הנהגים עוצרים באמת לאחר הצומת (לכיוון פ"ת), אבל מי שלא יודע את זה עלול לחכות סתם בתחנה שבה באמת רשום 466. גם בזבוטינסקי/יצחק שדה בפ"ת קו 466 נמצא יחד עם תחנת 51, ולא יחד עם תחנת 66 ממש לפני הפנייה ליצחק שדה.
    בעיה נוספת- התחנה הראשונה בז'בוטינסקי פתח תקווה לכיוון תל אביב. מסיבה היסטורית ולא מובנת הפרידו במרחק לא קטן בין התחנה של 50,51 ובין 87. כשקווים נכנסו לעיר הם לקחו את כל הקווים שלהם ושמו יחד עם 87, קווים כמו 7,41,87,5. מדובר בתחנה ללא מחסה, ללא ספסל, סתם עמוד. בפועל רוב האנשים עומדים ב-51 ואם בא 7 או משהו הם מנפנפים לו. כבר יצא לי לראות נהג ב-5 ונהגת ב-41 עושה טובה ועוצרת לאנשים בתחנת 51. מדוע זה צריך להיות כך? התחנה לא עמוסה, יש שם 2 נתיבים, ולא עוברים שם הרבה אוטובוסים. צריך לאחד בין התחנות.

    • ראשית תודה על המידע.
      שנית, אכן, יש מיקום לא ברור ולא הגיוני להרבה מקווי הלילה, שבהרבה מקרים, שמו אותם, היכן שהיה מקום בדגל התחנה לשים אותם, או ביחד עם קווי לילה אחרים, במקום להתחשב ביעד או בחפיפת מסלול. גם קו 463 בעזריאלי לכיוון מזרח, נמצא בתחנה עם 566 לראש העין , ליד תחנות קווי 51 ו40 במקום עם קו 63 שנמצא כמה מאות מטרים משם.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתחנת דיזנגוף סנטר לכיוון דרום יש שתי תחנות – באחת מהן עוצרים הקווים 5/39/139/239/72/172 ובשנייה עוצר רק קו 129. כזכור לכם קווי 72 נוספו לשם רק אחרי פעימת התיקון, אז למה לא לשים אותם בתחנה של 129? גם בתחנת העירייה לכיוון דרום אני לא מבין למה לא שמים את 126 ביחד עם 189/289. לפי דעתי אפשר להציב את 189/289 בתחנה זו ולשים את 25/125 בתחנה הדרומית יותר שבה הם עצרו לפני ה-1.7

    • האם ליד העירייה 126 ו-189/289 נמצאים בתחנות סמוכות, או שיש תחנה שמפרידה ביניהם?
      בפעם הבאה שאת/ה עובר/ת שם, נשמח אם תעתיק/י את כל מספרי הקווים מכל התחנות, כולל מספרי התחנות עצמן, או שפשוט תצלם את כל שלטי התחנה ותשלח לנו.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אין תחנה ביניהם אבל המרחק בין התחנות גדול. היום בצהריים(12:00) חיכיתי למה שיבוא מבין הקווים 26/126/189/289. השילוט האלקטרוני נמצא ליד התחנה של קווי 26, קו 289 לא הופיע בשילוט אבל הוא הגיע, נתתי ספרינט אבל פספסתי אותו ואז ראיתי מהתחנה שעזבתי את קו 26 ופספסתי גם אותו. בסוף נסעתי ב-126 אחרי זמן המתנה כולל של כמעט 30 דקות

  7. אני לא בטוחה שזה השתמע ממה שכתבתם, אבל גם תחנות האוטובוס שברחוב על פרשת דרכים ש*ליד* תחנת הרכבת (ולא רק מולה) הם בעייתיים. הקוים 55, 61, 161 (ואולי גם 62 וקוים נוספים, אם כי אני לא בטוחה מה קרה מאז הרפורמה) עושים את אותו המסלול על ארלוזרוב והם מפוזרים על שתי התחנות הקיצוניות שבמתחם.

    • המקרה הזה לא בדיוק משקף מכיוון שהמשך מסלול הקווים הללו, 55 מול קווי 61/161 שונה לגמריי וגם היעד. בעיית הריצה בין תחנות או עמידה במרחק האמצע ביניהן נובע בגלל ששתי תחנות בעלות יעד או מקטע מסלול זהה מנקודה זו והלאה נמצאות לא בסמוך זו לזו.

      • חשבתי לדווח בדיוק על זה – רק עם 60 ו160… שכן ממשיכים לאותן תחנות בגבעתיים עד ויצמן… ובדיוק שם אני יורד… וכל פעם זה לרוץ ל55 או לעמוד באמצע ולהיות ב"היכון"…

  8. יש גם את התחנות ליד ככר רבין, שבטח פוזרו כדי לטפל בעומסים של נוסעים בתחנה, אבל אתמול הייתי בבעיה כזאת בדיוק שם. את אחד הקווים שהמליצו לי לקחת בכלל לא מצאתי. חיכיתי לאחר, אבל הוא לא הגיע ובעייתי לזגזג לתחנות אחרות כשאני אפילו לא יודעת איזה אוטובוסים מגיעים לאן שאני צריכה, מבט במפה ויעלם לי הקו שאני צריכה…

    בסוף לקחתי אופניים וזהו :-)

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בסמוך לדיזינגוף סנטר בת"א – ככל הנראה רחוב קינג ג'ורג'.
    יש 2 תחנות של דן, אחת עם קו 72 ואחת עם קו 129.
    שני הקווים עוברים בקרית בן גוריון בחולון אבל יש מרחק של כמה מטרים טובים ביניהן, והייתי אמור לעמוד באמצע התחנות ולהתקדם במהירות כאשר אחד מהקווים הגיע.

    • תודה, ננסה לבקר שם ולרשום את הפרטים.
      אם יוצא לך לעבור בתחנה הזאת, נשמח אם תשלח לנו את הפרטים המלאים: רשימת קווי האוטובוס הרשומים על כל אחד משלטי התחנה, וכן המספר החמש-ספרתי שכתוב בראש שלט התחנה. לחילופין תוכל לשלוח לנו בדואר אלקטרוני תמונה של השלטים.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני ילד שעולה מדי בוקר על אוטובוס במרכז רמת השרון בצומת הרחובות סוקולוב/ויצמן/ביאליק לבית הספר שלי בנווה מגן ובצומת הזו עוברים בין היתר הקווים 1, 24, 27, 32, 524 ו525 שמגיעים ליעד שלי.
    הקווים 24, 32, 524 ו525 עוצרים בתחנה מס' 26877, קו 27 עוצר בתחנה מס' 26876 וקו 1 עוצר בתחנות 20328, 26875 ו26874 וכל בוקר מחדש אני והמון תלמידים ואנשים אחרים מוצאים את עצמנו רצים בין תחנה לתחנה וחלק אף מסכנים את חייהם וחוצים את סוקולוב ביאליק או ויצמן באור אדום.

    • תודה על המידע, אבל השאלה היא: איך אפשר לשנות את התחנות (מבלי לשנות את מסלולי הקווים) כדי להקל על המצב? הרי קווים 24 ו-1, למשל, נוסעים בצומת הזה בכיוונים שונים, והזזת תחנה לא תפתור את הבעיה, כי לא משנה לאן התחנה תזוז – עדיין בין התחנה של קו 24 לכיוון נווה מגן לתחנה של קו 1 לכיוון נווה מגן יפריד כביש. אנחנו לא מחפשים מקרים שבהם יש צורך בשינוי מסלול הקו, אלא רק מקרים שבהם מספיק להזיז תחנה.

  11. אני ילד שעולה מדי בוקר על אוטובוס במרכז רמת השרון בצומת הרחובות סוקולוב/ויצמן/ביאליק לבית הספר שלי בנווה מגן ובצומת הזו עוברים בין היתר הקווים 1, 24, 27, 32, 524 ו525 שמגיעים ליעד שלי.
    הקווים 24, 32, 524 ו525 עוצרים בתחנה מס' 26877, קו 27 עוצר בתחנה מס' 26876 וקו 1 עוצר בתחנות 20328, 26875 ו26874 וכל בוקר מחדש אני והמון תלמידים ואנשים אחרים מוצאים את עצמנו רצים בין תחנה לתחנה וחלק אף מסכנים את חייהם וחוצים את סוקולוב ביאליק או ויצמן באור אדום.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בן יהודה 102 לכיוון צפון – קו 10 ו-מזלג 4 מופרדים מ61 ו-161 כ-200 מטר – מרחק גדול בצורה חריגה.

  13. קוים 60/160 שיוצאים מהתחנה המרכזית בת"א, כאשר חלק ניכר ממסלולם זהה. קו 60 יוצא מרציף 7 וקו 160 מרציף 4. קו 51, שגם הוא נוסע חלק גדול מהדרך באותו המסלול (עד הרכבת), עומד בכלל באחד הרציפים שבצד השני.

    • אולי זה יישמע מצחיק אבל יש סיבה שקו 60 וקו 160 ממוקמים ברציפים מרוחקים בתחנה המרכזית: הנהגים של קו 60 שחונה ברציף 7 הם אותם הנהגים שנהגו בקו 35 שלפני הרפורמה יצא מאותו רציף. מכיוון שהרציף הזה צמוד לחדר הנהגים, הנהגים המקומבנים של קו 35 רצו לשמר את הקומבינה בקו 60 ולעזאזל ההגיון. כן זה עצוב, אבל זה מה שיש. העניין נודע לנו ממקורות פנימיים.

  14. שני מקומות שנתקלתי בהם בשבוע שעבר:
    1. דרך מנחם בגין מול בית קלקא (לכיוון דרום). תחנת 240 נמצאת לפני הגשר, ותחנת 40 במרחק עשרות מטרים אחרי הגשר. ובגלל הגשר עצמו אין סיכוי בכלל לרוץ בין התחנות הללו אלא רק להמר.
    2. הפרידו בין תחנת קו 4 לבין 104 ו-204 בתחנה הראשונה על בן יהודה (פינת אלנבי) לכיוון צפון. לא מאוד רחוק, אבל מאוד לא נוח.
    תודה.

    • לגבי הארבעימים, בעיה דומה קיימת בתחנה של דרך בגין, מיד אחרי רחוב הרכבת (חברת החשמל).
      לגבי 4,104,204 מדובר בבין יהודה 6-8 בתחנה מספר 21539. שתי התחנות במרחק של כחמישים מטר ולשתיהן אותו מספר תחנה.

  15. קווי לילה 466 ו-566 בתחנה "בי"ח בילינסון" לכיוון ת"א לא עוצרים באותה תחנה וזה אבסורד גם אם אני עומד בין שני התחנות אין סיכוי שאני מספיק! הנושא חייב טיפול
    תודה….

  16. אלון שטרנוב

    דבר אחד לא טוב שזה מסלול קו 40 החדש והנוראאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא!

  17. אילן שטרנוב

    לדעתי צריך להוסיף תחנות לקו 40 בצפון תל אביב בכיוון מסוף מערבי:שדרות רוקח\שטרית
    ובכיוון בית העלמין בשדרות רוקח\לונה פארק ובשטרית\מגרשי טניס כי כל הקווים שעוברים באותו רחוב שטרית כגון 189,12 ו-137 של חברת קווים ובשדרות רוקח כגון קווים 22,12,89,189,ועוד. וזה מעצבן ללכת לשם.

  18. ובכן, להלן סיפר קצת מסובך:
    ברמת גן, בקטע של רחוב הרא"ה שבין רחוב ירושלים (בני ברק) לבן גוריון, יש שתי תחנות, שביניהן מרחק של כ-150 מטרים, שלא ניתן לרוץ ביניהן, רק לעמוד ולצפות באוטובוס שיכול היה לעזור לך חולף לך מול הפרצוף.
    בתחנה ברחוב הרא"ה 67 עוצרים הקוים 33 ו-160. בתחנה במספר 53 עוצרים 33, 45 ו-161.
    160 ו-161 מגיעים שניהם לרכבת מרכז, אבל אין להם תחנה משותפת. 45 ו-160 נוסעים במסלול כמעט זהה, דרך כצנלסון בגבעתיים, עד לאותה רכבת מרכז – ואין להם תחנה משותפת. וכאילו כל החלמאות הזאת אינה מספיקה, מי שעומד בתחנה של 161 יכול לצפות בקו 61 חולף בצומת הסמוך (הרא"ה-בן גוריון), מבלי שתהיה לו כל אפשרות להגיע אליו, כי – שוב – אין להם תחנה משותפת, חרף העובדה שזו בדיוק הנקודה שבה מתאחדים המסלולים של שני הקוים.

    • זה ככה בגלל ש-161 ו-45 עוצרים בתחנה ברחוב ירושלים בבני ברק.
      אני חושב שצריך לבטל את התחנה של 161 ו-45 ברחוב ירושלים לכיוון רכבת האוניברסיטה והכרמלית ושכל הקווים יעצרו באותו מקום (חוץ מהתחנה בהרא"ה 53 כי כל הקווים עוצרים שם חוץ מקו 160).

  19. אורדע ברמת גן-3 התחנות ברחוב הרא"ה\כיכר רמב"ם לכיוון מזרח, רחוקות אחת מהשנייה ולא מאפשרות מעבהר נוח ביניהן. בתחנה אחת עוצרים קווי 65,45 ו161, בשנייה עוצר רק קו 336 של קווים, לו 2 נסיעות בודדות ביום!, ואילו בשלישית עוצר בודד קו 61. נוסעים הגרים לדוגמא באזור רחוב הירדן הדרומי ברמת גן, צריכים לבחור מראש בין 61 ל65, או לעמוד במרחק גדול ולרוץ לקו שמגיע קודם.

  20. בתחנה בביאליק\עיריית רמת גן קו 67 עוצר בתחנה נפרדת ומרוחקת משאר הקווים העוצרים ברחוב ביאליק.

  21. בבית חולים בילנסון בפתח תקווה לכיוון דרום,
    1) קווים 164,561,571,627,641 נמצאים בתחנה אחת, ו51 ו66 בתחנה אחרת. למה 164 צריך להיות עם קווים 561,571,627,641? 164 צריך להיות בתחנה בנפרד או מקסימום בתחנות ההורדה בלבד של 921 ו841, ו 561,571,627,641 צריכים להיות יחד עם 51 שהמסלול שלהם זהה לחלוטין (למעט תחנות בודדות),

    2) גם בבלינסון, הפעם בקווי לילה: קו 466 וקו 566 לכיון דרום לא עוצרים באותה תחנה ואפילו לא קרוב גם פה המסלול שלהם זהה לחלוטין,

    תודה בתקווה לשינוי, יוסי

  22. עופרי אשכנזי

    הפעם זה קרה בנווה שרת שחיכיתי לאוטובוס לקניון איילון וחיכיתי בין התחנה של קהילת קליבלנד לבין התחנה של רחוב רמה והמרחק הוא מאוד גדול ופתאום אני רואה את קו 42 וקו 7 מתקרבים לתחנה של קהילת קליבלנד אז אני רצה והם חולפים לי מול הפרצוף ואז אני הולכת לתחנה של רחוב רמה כי אז בטוח יבוא קו 22 ובדרך הוא עבר ולא עליתי ואז רצתי לתחנה השנייה כי שם יש יותר סיכויים שאו 7 או 42 יבוא לי ואז אני רואה את 7 והנהג היה נחמד כי הוא ראה שאני רצה לתחנה אז הוא עצר לי.

    זה ממש מעצבן שחולפים לי אוטובוסים כל הזמן מול הפרצוף.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

הרשמה

קבל כל פוסט חדש ישירות לתיבת הדואר הנכנס.

הצטרפו אל 3,281 שכבר עוקבים אחריו

%d בלוגרים אהבו את זה: