פורסמו במלואם מסלולי הקווים לאחר הפעימה השנייה של הרה-ארגון

בדיוק חודש לפני הארגון מחדש של התחבורה הציבורית במרכז גוש דן, מסירים משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון את מעטה הסודיות, ומעלים גירסה מעודכנת של אתר "הקו החדש". אנו מברכים את ציבור הנוסעים על האתר החדש, הכולל מסלולים מפורטים של כל הקווים העירוניים בתל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק, גבעתיים, חולון ובת ים, כפי שייראו לאחר הארגון מחדש ב-1 ביולי 2011.

התרשמנו לטובה ממפות הקווים הבודדים וקווי המזלג, המציגות כל אחד מהקווים הן בצורה סכמטית והן על מפת רחובות. המפות מפרטות את שמות התחנות ובכך מקלות על ההתמצאות. כמו כן, לצד כל קו מופיעה תדירותו לאורך שעות היום. עבור קווי המזלג, מופיעה בנפרד תדירות הקו בקטע המשותף של המזלג (שיש לציין שהיא גבוהה ברוב שעות היום, למשל כל 4-5 דקות עבור קו 39/139/239, או כל 2-7 דקות עבור קו 71/171/271).

בנוסף למפות הקווים הבודדים, האתר כולל מפות מקומיות לפי אזורים. הגוש המרכזי מחולק ל-13 אזורים, החל מאיזור צפון-מערב תל אביב וכלה באיזור מזרח חולון ואזור. עבור כל איזור מוצגת מפה סכמטית של הקווים העוברים באותו איזור. במפות אלה מופיעים לא רק הקווים הכלולים ברה-ארגון, אלא גם קווים בינעירוניים העוברים באיזור הרלוונטי. כך, למשל, המפה הסכמטית של קווי האוטובוס באיזור דרום תל אביב כוללת גם את הקווים המאספים ללוד, רמלה ורחובות, המבצעים שירות עירוני ברחובות שוקן, הרצל ודרך בן צבי. מפות אלה נראות ברורות ונוחות מאד וללא ספק ייתנו ערך מוסף רב לנוסעים. עם זאת, לדעתנו חסרה מפה של כלל הגוש המרכזי, שכן מהמפות המקומיות קשה להבין לאן ממשיך מסלולו של כל קו. כך, למשל, במפת הקווים של צפון רמת גן ניתן לראות לא פחות מ-17 קווים הממשיכים מבורסת היהלומים לכיוון דרך בגין בתל אביב, אך אין שום דרך לדעת לאן ממשיך כל קו (למשל 42 לבת ים, 82 למסוף כרמלית וכד'). כאמצעי פשוט לשיפור הנגישות, היינו מצפים לראות חיצי ניווט בקצותיה של כל מפה, שניתן ללחוץ עליהם על מנת לצפות במפת ההמשך.

מפות האיזורים ברורות ונוחות, אך הן חלקיות וסכמטיות בלבד. לאור זאת, אנחנו מקווים שטרם החלת הפעימה השנייה, תופץ מפה מודפסת של כלל הקווים בגוש המרכזי על גבי מפת רחובות, בדומה למפות הישנות והטובות של דן ואגד. מפה כוללת של גוש דן, או לפחות של הגוש המרכזי הכלול בארגון מחדש, נדרשת כמו אוויר לנשימה לאור הבלבול הרב שבוודאי ייגרם כתוצאה משינויים כל כך דרסטיים בפריסת הקווים. מפת קווים שכוללת את כל רחובות העיר חשובה לאלה שאינם מכירים את מפת העיר על בוריה, וצריכים להגיע לנקודה שאיננה נמצאת על רחוב ראשי שבו עוברים אוטובוסים.

שירות נוסף המוצע באתר הוא צ'אט ישיר להצגת שאלות. טרם ניסינו את השירות, אך בהחלט מדובר ברעיון מצוין.

אולי הבשורה הטובה ביותר לציבור הנוסעים נמצאת דווקא בדף התעריפים באתר. כפי שפירסמנו כאן בעבר, מה-1 ביולי 2011 תונהג שיטת תעריפים חדשה בגוש דן, שבמסגרתה כל כרטיס אוטובוס יהיה תקף ל-90 דקות, כולל מעברים ללא הגבלה בין קווים של חברות אוטובוסים שונות. האתר של הארגון מחדש מציג מפה של אזורי התעריפים, וכן את התעריפים של נסיעה רגילה ושל חופשי-חודשי בכל איזור. למשל, בתוך איזור 1, הכולל את תל אביב, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, פתח תקווה, בקעת אונו (עד יהוד כולל), חולון, בת ים וראשון לציון, תעריף נסיעה בודדת (כולל מעברים בתוך 90 דקות) יעמוד עד 6.40 ש"ח, ומחיר חופשי חודשי משולב לכל החברות יעמוד על 227 ש"ח. מדובר בהתייקרות עבור נסיעות מקומיות שאינן כוללות החלפה, אך הוזלה משמעותית מאד בנסיעות ארוכות יותר, כגון תל אביב-ראשל"צ או תל אביב-פתח תקווה, ובנסיעות קצרות עם החלפה.

לאור טריותו של האתר, לא מפתיע שהוא סובל ממספר חבלי לידה, שביניהם היעדרם של קווים רבים במפת מרכז ת"א (5, 9, 11, 66, 82 ועוד), אי דיוק במסלול קו 12 במפת צפון מזרח ת"א, חוסר-מידע על קו 70 וקישור שבור למפת בני ברק. עם זאת, אנחנו מקווים שלאחר כמה ימי חסד יוכל האתר לתת מידע מדויק ללא רבב. חסרונו של סוג מידע אחד בכל זאת צרם לנו: באתר מופיעות שעות הפעילות והתדירויות בימי חול, אך לא מצאנו מילה וחצי מילה על ימי ששי ושבת – אילו קווים יפעלו בגוש דן בסופי שבוע, באילו שעות ובאיזו תדירות. כמו כן חסרה מפה אזורית של איזור תל השומר ובר אילן, שאמנם נמצא מעבר לכביש גהה, אך רוב הקווים העוברים בו כלולים בפעימה השנייה של הרה-ארגון.

האתר החדש של הרה-ארגון טוב ונוח, אך הוא לא תמיד מספק מענה להכוונה נקודתית ממקום למקום. מערכת המידע של משרד התחבורה מתעדכנת בלוחות הזמנים של הקווים רק שבוע קדימה, ולכן עד סוף יוני המשימה של להבין כיצד ישתנו הרגלי הנסיעה שלכם החל מה-1 ביולי תהיה מאתגרת. אנחנו כאן כדי לעזור לכם, גם בהכוונות וגם במאבקים לשיפור. בתור ארגון הצרכנים היחיד של נוסעי תחבורה ציבורית בישראל, אנחנו רואים זאת כחלק מתפקידנו לעזור לכם בהבנת רשת הקווים החדשה בגוש דן, ולכן בתקופה הקרובה נפרסם באתר סקירות לפי אזורים ופירוט דרכי הגעה ליעדים שונים בגוש דן. נמשיך להוביל את המהפכה בחשיבה התחבורתית, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית לנגישה ואטקרטיבית ולעזור לכמה שיותר נהגים להשאיר את הרכב בבית.

Advertisements

פורסמה ב-2 ביוני 2011, ב-רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 31 תגובות.

  1. המון דברים טובים – קוים 160./60 נראים טוב, בטח עדיפים על 45. השינוי בקו 63 גם מבורך.
    אבל מה – הקישור של תחנת רכבת מרכז – אוניברסיטה גרוע. 71 בכלל לא מגיע.171 לא עושה סיבוב, 271 מגיע אחת ל 20 דקות – שניהם ביחד בין-עירוניים מה שיצור בעייה בפקקים. בהחלט יש על מה להלחם.

  2. את יכולה לעלות על כל קו של אגד, מטרופולין, קווים או דן בכרטיס שעתי שתקף לשעה וחצי, בכל חברות התח"צ הנ"ל ולהחליף בתשלום אחד בסך של 6.4 ש"ח.

  3. חיים סימור

    בדקתי את האתר החדש. כתושב גבעת שמואל שהוא מחוץ לגבולות המפה אני רק יכול להבין שגבעת שמואל מפסידה 3 קווים שעברו דרכה: 7, 18 ו45. האם כוונת דן לעזוב את גבעת שמואל לגמרי? אם כן האם קווים יתגבר את השרות?

    • אנחנו עושים ככל שביכולתנו למנוע הרעה משמעותית בשירות לגבעת שמואל. לצערנו הרב, גבעת שמואל ניזוקה משמעותית מביטולי הקווים, כמו גם קו 64 שבוטל ו-70 העמוס בחיילים ובסטודנטים. קווים לא יתגברו שירות בשלב זה. ממתינים לפעימה השלישית. כולנו תקווה שלאחר 3 חודשים, יתבצעו שינויים לטובת תושבי הגבעה. אנחנו נתייחס גם לסוגיה זו באחד ממאמרינו הקרובים.

  4. דרור יהודה

    מה טוב? לא עניני ולא מעשי.
    כאזרח קטן אני צריך להגיע מא. לב.. לא יודע מראש איזה קוים עושים את זה. ביחוד בתחבורת מעברים, שזה השינוי המהותי בהרה אירגון, מערכת כמו זו באתר היא פרה היסטוריה.
    אלא אם אני טועה והיא באופן שלא מצאתי אותו כן פועלת כמולדוגמה זו של אגד:

    http://mslworld.egged.co.il/EggedTimeTable/WebForms/wfrmMain.aspx?width=1024&company=1&language=he&state=#

  5. בשביל זה בין השאר אנחנו קיימים ואנחנו נמצאים בתהליכי עיבוד מידע. בקרוב נעלה כאן מידע מפורט, עדכני ומהימן ביותר.

  6. כל מה שהצלחתי להבין מזה, הוא שביטלו לי את התחנה באוטובוס שאיתו אני נוסעת לעבודה. בעצם זה נראה כאילו ביטלו את כל התחנות בעיריית חולון שזו תחנה די משמעותית.
    איך אני יכולה לבדוק איך אני מגיעה לאן ולאיפה מעכשיו? במרכז השירות של דן עדיין לא קיבלו את החדשות של זה ואין להם מושג…

    • תגידי לאן את רוצה להגיע בדיוק וניתן לך תשובה מפורטת. בכל מקרה אל תסמכי על מוקד השירות של "דן". הם עובדי קבלן והידע שלהם בהתאם. בימים אלה אנו לומדים את התוכנית ותוך ימים ספורים יופיעו כלי עזר שיבהירו מעט את העניינים.

      • מהעירייה ברחוב וייצמן בחולון, לשדרות משה דיין בתל אביב. מה ידוע לכם? תודה,

        • קו 43, שאיתו כנראה נסעת עד עכשיו, כבר לא יעבור בעירייה וייסע דרך רחוב סוקולוב. במקום זה תוכלי לעלות על כל אחד מהקווים 2, 3, 20, 71, 75, לנסוע עד שדרות קוגל ולהחליף ללא תשלום ל-43. כמו כן, אם את עולה על 71 או 75, תוכלי לרדת בצומת הולץ, לחצות את הצומת לכיוון בי"ס הולץ, ולקחת 11 או 43, ששניהם יגיעו למשה דיין. בדרך חזרה זה יותר נוח, כי 11, 43, 71 ו-75 כולם עוצרים באותה תחנה בצומת הולץ. כך שמצד אחד יש צורך בהחלפה, ומצד שני התדירות גבוהה יותר בזכות קו 11 החדש.
          בנוסף, שעות הפעילות של קו 43 יוארכו עד 10 בערב.

  7. בלי קשר ועם קשר לשינוי מסלול קו 42, ניתן לראות במפות ששכונת פלורנטין והאיזורים סביבה מבודדים ומנותקים מרוב קווי האוטובוס בתוכנית החדשה.

    • דווקא בשכונת פלורנטין לא יחולו הרבה שינויים, והשינויים שכן יחולו – רובם לטובה.
      במקום קווים 44 ו-46 יעבור ברחוב יפו קו 240, ותדירותם המשותפת של 40 ו-240 תהיה 3-12 דקות ברוב שעות היום.
      בדרך שלמה, במקום קו 26 יעבור קו 142, ותדירותם המשותפת של 42 ו-142 תהיה כל 3-8 דקות ברוב שעות היום.
      כמו כן שעות הפעילות של 40 ו-42 יוארכו עד חצות.
      בנוסף בדרך שלמה ימשיכו לעבור קווים 25 ו-125 כמו היום, וכן קו 41 שתדירותו תתוגבר והוא יהווה קישור לתחנה המרכזית ולבי"ח וולפסון.
      ברחוב העלייה יעברו קווים 72, 172 (שזה למעשה קווים 1 ו-2 בשינויים קלים), וכן קו 3 שתדירותו תתוגבר.
      בנוסף ברחובות הנ"ל ימשיכו לעבור קווים כמו 19, 83, 451, 461 ועוד, שאינם כלולים בפעימה השנייה של הארגון מחדש.
      קצת יותר רחוק, בשדרות הר ציון, ימשיך לעבור קו 26 המהיר לחולון ובת ים, אך יתווספו אליו קווים תדירים נוספים: 126, 89, 189 ו-289.
      כך שדווקא בפלורנטין המצב רק משתפר, בזכות הארכת שעות הפעילות של 40 ו-42 שתאפשר הגעה לתחנות הרכבת, לרמת גן ולצפון תל אביב גם בשעות הערב. קווים 72, 172 יאפשרו קישור בין פלורנטין לרחוב בן יהודה לאורך כל שעות היום, מה שבמצב הקיים דורש הליכה עד התחנה של קו 4.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש למישהו מושג מה קורה עם מי שיש לו סטודן? יהיה אפשרי לנסוע גם באגד מיולי?

  9. מזעזע.. למה צריכים את כל השינויים האלה? תשאירו את זה כמו שזה היה עד עכשיו.
    למה אנחנו צריכים עכשיו להתרגל לכל הקווים החדשים האלה?
    מה שגם שהמחיר התייקר עבורי כי אני נוסעת נסיעה עירונית, זה ממש לא הוגן!

    • המצב כרגע נוח לחלק מהנוסעים, אבל גרוע ולא יעיל באופן כללי. אי אפשר להגיד על התחבורה הציבורית בארץ שהיא טובה, תקראי את הכתבה הזאת לדוגמה. ולכן להשאיר את המצב כפי שהוא – זה לא נכון. דרוש שינוי.
      אין מה לעשות, כשמתרחש שינוי, צריך להתרגל למצב החדש. בסך הכל הארגון מחדש יקצר את זמן הנסיעה לרוב הנוסעים ויהפוך אותה לזולה יותר לרוב המוחלט של הנוסעים. גם אלה שייפגעו, בדרך כלל הפגיעה תהיה מזערית. והתעריפים ממילא אמורים לעלות ביולי, כך שעלייה של 40 אגורות היא לא משמעותית. כבונוס על עליית המחירים, מעתה תוכלי להחליף אוטובוס ללא תוספת תשלום, ואם תקני חופשי חודשי, הוא כנראה יהיה תקף באיזור רחב יותר ממה שהוא תקף היום.

      • סטודנט מגבעתיים

        האם הכרטיס השעתי תקף גם למי שמתמש בכרטיס רב-קו נטען? איך זה אמור לעבוד בדיוק? אני יכול לעלות עם הקבלה שאני מקבל מהנהג או עם כרטיס מיוחד שאני צריך לשלם עליו בנפרד? בהרבה מקרים כרש מגהצים את הרב-קו המכשיר בכלל לא מוציא קבלה.

  10. הטענתי את כרטיס הרב קו שלי ב 5 כרטיסיות של נסיעה של 9.30 שקלים, מה קורה אם נשארות לי כרטיסיות כאלה כאשר יתחילו לשנות את המסלולים של הקווים? האם אני עדיין יוכל להשתמש בכרטיסיות אלה? האם יוחזר לי פיצוי על הכרטיסיות שלא השתמשתי בהן עד עכשיו?

    • לא צריכה להיות בעיה להשתמש בכרטיסיות קודמות אבל ליתר ביטחון כדאי שתשלח שאלה למפעיל ממנו קנית את הכרטיס.

      • פניתי לחברת "דן" ולהם בעצמם לא הייתה תשובה מה הולך לקרות עם הכרטיסיות בחודש יולי, בדיוק כמו שלך אין תשובה אתם משחקים באזרחים ובאזרח הממוצע והפשוט שלא בהכרח יש לו כסף לקנות אוטו עכשיו וחבל!

        • גברת, אנחנו אזרחים בדיוק כמוך שעומדים בתחנות אוטובוס בשמש הקופחת ובגשם שוטף, מחכים חצי שעה ויותר לאוטובוס שמגיע כשהוא סרדינים וזוכים לעיתים ליחס מחפיר מהנהג. לכן גם הקמנו את "תחבורה בדרך שלנו" שזה בדיוק הבאר אליה את יורקת בחדווה רבה. כדאי שתרגיעי את סגנון הדיבור שלך כלפינו כדי שלא ננקוט באמצעים חריגים שמקובלים מאוד ברשת במקרים מעין אלה.

  11. מה מועיל בשינויים האלה??
    עכשיו בלית ברירה אני צריכה לקנות אוטו, אין לי כסף לקנות אוטו אני ייקח הלוואה ויקנה כי אתם שיניתם לי את המסלול מחולון ויצמן באיזור העיריה לכל מקום כמעט שאני צריכה להגיע אליו. תודה רבה לכם באמת!!
    ואני בטוחה שמי שהמציא את התוכנית ה"גאונית" הזאת לא נסע באוטובוסים יום בחייו ולא יודע מה זה להתבשל בשמש כשאתה יודע שאתה כבר מאחר לעבודה בחצי שעה בגלל פקקים.

    • 1. מדוע להאשים אותנו, ארגון צרכנים שרק מנסה לתמוך בהתמודדות עם הרפורמה כאילו אנחנו תכננו את הרפורמה?
      2. מדוע לראות בכל שינוי דבר שלילי? הרי למעט הניתוק מאזור איכילוב וכיכר המדינה האזור שלך יקבל קישור טוב לשאר האזורים שהיו מקושרים ולעיתים אף קישור משופר יותר. רוצה קישור לגני התערוכה? לא היה לך כזה עד היום, עכשיו יהיה קו 89 פעם ב- 10- 15 דקות עד חצות. רוצה קישור ישיר לסמינר הקיבוצים ולשדה דב? קבלי את 71. רוצה קישור לאוניברסיטה? יש את 126 שעובר קרוב? נכון שיש פגיעה בנוסעים אבל להגיד שהתוכנית כולה נוראית זו הגזמה.

      • אני אישית לא מוצאת שום דבר טוב בתוכנית הזאת שיניתם לי את המסלולים ואני לא נוסעת להרבה מקומות כמו גני התערוכה או שאר המקומות שהבאת לי ולגני התערוכה יש לי איך להגיע לדוגמא, לקחתי קו 73 עד עזריאלי ומשם קו 500 ומשהו… אני זועמת כי הקווים שאני צריכה באמת לעבודה שלי לא עוברים ליד הבית שלי לדוגמא קו 43 ו 143 איזה תחלופה יש לי עכשיו? לקחת שני אוטובוסים? נראה לך שבשבילי שאני עובדת 5 פעמים בשבוע לא כולל שבת התוכנית הזאת פרקטית?

        • גברת שוב נדגיש שלא אנחנו בנינו את התוכנית. הסטת הקווים 43 ו- 143 היא מאוד בעייתית ואנחנו מתריעים על כך לגורמים אליהם אנחנו קשורים. לצערנו לא מקשיבים לנו אבל עדיין לא מאוחר ואנחנו מקווים שיבצעו את השינויים הנדרשים אחרי הרה-ארגון. לגבי 73, קו 71 וגם 75 ייעשו בדיוק את אותו המסלול עד הרכבת וייסעו דרך רכבת ההגנה במקום קרית שלום. 89 ייעשה מסלול די דומה ל- 92 באזור העירייה (ייסע דרך שנקר) ויהיו עוד מסלולים חדשים ותדירים. לא הכל רע ובסופו של דבר יש הבטחה מוצקה (שנרשמה בפרוטוקול הכנסת) שתוך שלושה חודשים יתבצעו השינויים הנדרשים בעקבות ההפעלה של התוכנית.

  12. הי, האם שמעתם משהו חדש ממינהלת הרה-ארגון לגבי מפה כוללת של כל גוש דן או לפחות האזור שמושפע מהשינוי?
    תודה!

    • להצעתכם בפייסבוק, אני פונה ישירות אליהם.
      אעדכן כאן אם אלמד משהו מעניין.

      • כמעט מייד קיבלתי תשובה. הם מהירים שם חבל על הזמן…

        מה דעתכם על הנ"ל?
        1) שאלתי לגבי מפה כוללת של כל המרחב שעובר את השינוי.
        תשובה: הם ערכו ניסיונות עם מפה שכוללת את כל (מאות) הקוים וזה היה מאוד מבלבל, אז הם חילקו למפות איזוריות. לאזור מרכז העיר יש שלוש מפות אז זה קצת יותר עוזר בכל אופן.
        2) שאלתי אם ידוע להם לגבי היערכות מפעילות הקוים לשינוי, מבחינת עדכון האתרים והמפות.
        תשובה: אין להם מידע בנושא.
        3) שאלתי לגבי אפשרות של זיהוי כל תחנה בכתובת מדויקת כדי שיהיה קל יותר לאתר תחנות ולהתארגן מבחינת נסיעות שכוללות מעברים.
        תשובה: הם מצאו כי רוב הנוסעים מעדיפים את המידע בצורה המוצגת כעת…

        לדעתי מה שמסתמן כאן הוא שמבחינת מפות, הכתובת צריכה להיות מפעילות הקוים, מה גם שהמפות שקיימות באתר דן כרגע מספקות מענה מסוים לחלק מהשאלות שהעליתי: יש מפה כוללת של כל האיזור ויש זיהוי מדויק של תחנות ברשימות של כל קו.
        כמובן שללא ספק ניתן לשפר ובהרבה! הכי מתבקש הוא ממשק גוגל-י שמאפשר חיפוש כתובות ומציג אותן בשילוב עם מסלול הקו או הקוים.

        השאלה היא האם מישהו יודע מה קורה מהצד של דן/אגד ושות'?
        באתר של דן למשל יש רק הסבר מאוד כללי וקישור למסמך וורד שמציג רשימה של הקוים המבוטלים ואלו שמחליפים אותם.
        http://www.dan.co.il/template/default.asp?textSearch=&catid=16&pageId=830

        אם היינו גרים בשוויץ, אז לא הייתי בכלל שואלת כי ברור שהאתר יעודכן עם מפות ומסלולים חדשים, אבל מכיוון שכולנו יודעים עם מי יש לנו עסק, רצוי לקבל איזו שהיא תגובה מדן/אגד על התוכניות שלהם.
        זה כנראה הטלפון הבא…

        • בהמשך לשיחה שאני מנהלת כאן עם עצמי 🙂 דיברתי עכשיו עם דן והם מאוד אופטימיים ונחמדים ומבשרים כי ביום שישי הקרוב 24/6 מעדכנים להם את כל המערכות הממוחשבות ואז הם יוכלו גם לתת מענה לגבי השינויים הקרובים.

          בנוסף נאמר לי כי ביום ראשון הקרוב 26/6 אמצא בתיבת הדואר שלי מידע מפורט על השינויים הקרבים ובאים.

          כמו כן מסר הנציג שהם עובדים על עדכון האתר – אבל כאן הוא נשמע קצת פחות בטוח.
          אז התקשרתי שוב והנציג השני אמר ביותר בטחון שעובדים על האתר וכששאלתי, הוא אמר שגם המפה הכללית בעדכון.

          ועל זה נאמר, נחיה ונראה 🙂

  13. שלום,
    כיצד ניתן להגיע בקוים החדשים לגבעת שמואל?

    נצטרך ללכת ברגל?

    איזה קו יעבור דרך גבעת שמואל בתכנית החדשה ומה תדירותו?

    אני מגיעה לשם לעבודה מרחוב הראה פינת ירושלים (ב"ב) ברמת גן

    בתודה,
    analea

    • לצערנו גבעת שמואל קופחה בצורה קשה במסגרת הפעימה השנייה כאשר הקווים שיוותרו בתוך העיר יהיו רק 18 ו- 69. לבני ברק ימשיך להגיע קו 18 לרח' רבי עקיבא פינת ירושלים. אנחנו מציעים שתפני לעיריית גבעת שמואל כדי שתתערב בנושא.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: