השינויים בתחבורה הציבורית בדרום-מזרח תל אביב במסגרת הארגון מחדש

ב-1 ביולי 2011 ישתנה לחלוטין מערך קווי האוטובוס בדרום-מזרח תל אביב. נסקור את השינויים הצפויים באיזור זה, שכולל את יד אליהו, שכונת התקווה, כפר שלם, נווה כפיר, נווה חן, תל חיים, רמת ישראל, ביצרון, נחלת יצחק ושכונות נוספות. נתאר את השינויים העומדים להתרחש בצירים כגון לה גוארדיה, דרך ההגנה, דרך ברלב – לח"י, אצ"ל, דרך משה דיין, יגאל אלון, דרך הטייסים ודרך השלום.

חלק מהנוסעים ירוויחו מהשינוי, אך חלק בהחלט יפסידו. המפסידים העיקריים מהארגון מחדש הם נוסעי קו 16. קו 16 ישנה את מספרו ל-204 ותדירותו תרד משמעותית. לדוגמה, בין השעות 20:00-22:00 קו 204 יפעל פעם ב-20-30 דקות, בעוד שהיום התדירות של קו 16 בשעות אלה היא כל 6-11 דקות. היום, בשעות השיא קו 16 יוצא כל 3-4 דקות, אך תדירותו המקסימלית של קו 204 בשעות השיא תהיה כל 6 דקות בלבד.

כדי לבלבל את הנוסעים בצורה מוחלטת (אין לנו הסבר אחר), מספרו של קו 15 ישונה ל-16. אם כך, קו 16 החדש ייסע דרך נווה צה"ל, כפר שלם ומעפילי אגוז, ויגיע למסוף כרמלית.

מפסידים מהרה-ארגון גם תושבי יד אליהו ואיזור דרך הטייסים שנוסעים לכיוון תל השומר, זאת בגלל ביטול קו 35 (קו 139 שיחליף אותו יעבור רק בקטע קצר של רחוב לה גוארדיה).

המרוויחים מהארגון מחדש הם בראש ובראשונה הנוסעים לעזריאלי (בזכות המסלול החדש של קו 9), ולרחובות בן יהודה ודיזנגוף, לשם יהיה קישור מצוין כמעט מכל מקום בדרום-מזרח תל אביב. כמו כן ישופר הקישור ליפו, לרחוב פנקס, לאיזור בורסת היהלומים ולמכללת שנקר בזכות קו 11 החדש. ישופר משמעותית הקישור למרכז רמת גן, לקניון איילון, לרמת החי"ל ולקרית עתידים בזכות הארכתו ותיגבורו של קו 52.

רשימה מקוצרת של השינויים בקווים

קווים חדשים: 11 החדש, ושלושה קווי מזלג: 104/204, 39/139/239, 60/160.
קווים שיבוטלו: 11 הישן, 15 (למעשה יוחלף ע"י קו 16 החדש), 30, 32, 35, 45, 53.
קווים שמסלוליהם באיזור הזה ישתנו: 9, 16, 41 (לא יגיע לדרום-מזרח ת"א).
קווים שמסלוליהם ישתנו באזורים אחרים של מסלולם, אבל בתוך דרום-מזרח ת"א המסלול לא ישתנה: 23, 31, 43, 52.
קווים ששעות הפעילות שלהם יוארכו: 7, 23, 31, 34, 43, 52.
קווים שלא ישתנו כלל: 36, 37, 55, 56, 59, 168, 475 (אינם כלולים בפעימה השנייה של הרה-ארגון), 58 (הושק בפעימה הראשונה של הרה-ארגון), 63 (השינוי בקו בוטל בעקבות מחאת תושבי נחלת יצחק).

מסוף הטייסים, דרך בר לב וניר אביב

קווים 11 ו-32 יבוטלו. מסוף דרך הטייסים ישמש כתחנה סופית לקווים 9, 204 ו-239. שלושתם יעשו את הסיבוב שעושים כיום 9 ו-16: הלוך בדרך הטייסים, חזור בששת הימים ומח"ל.

קו 204 הוא שילוב של קו 4 וקו 16 הקיים. הוא ייסע דרך שכונת התקווה לאלנבי, וימשיך לאורך בן יהודה עד מסוף רידינג. המשתמשים בקו 15 יוכלו לנסוע בקו 16 החדש, שייסע במסלול הקיים של קו 15 (דרך מעפילי אגוז וצביה לובטקין) ויגיע למסוף כרמלית.

קו 9 יעבור ברכבת השלום במקום ברחובות יצחק שדה וקרליבך. את הקישור ליצחק שדה ולקרליבך במקומו יבצע קו 239. קו 239 ייסע במסלול הקיים של קו 9 מדרך הטייסים עד קרליבך, ולאחר מכן ימשיך לשדרות בן ציון ולאורך דיזנגוף עד מסוף רידינג. בין השאר, קו 239 יחליף את 11 ו-32 בהגעה לאיזור הדיזנגוף סנטר. תדירות כל אחד מהקווים 9 ו-239 תהיה כל 10-15 דקות ברוב שעות היום.

קו 11 החדש יספק קישור מהיר ליפו ולאיזור בורסת היהלומים. ניתן לעלות עליו ברחוב לח"י ובדרך משה דיין, בתחנות של קו 43.

קו 57 יקשר לראשונה בין מסוף וינטר לקניון גבעתיים. קו 33 יקשר בין מסוף וינטר לקניון איילון ולנאות אפקה בדרך מהירה יותר מאשר קו 67. שני הקווים ייסעו דרך רמת שקמה.

קו 59 (אור יהודה – רכבת מרכז) ימשיך לעבור על דרך בר לב ללא שינוי, מכיוון שהפעימה השנייה אינה כוללת את בקעת אונו.

כפר שלם ומעפילי אגוז

קו 16 החדש יהיה קו סיבובי, שייצא ממסוף כרמלית, ייסע דרך אלנבי, ימשיך במסלול קו 15 דרך הרחובות הקטנים של כפר שלם עד רחוב מעפילי אגוז, ויחזור באותה דרך למסוף כרמלית. קו סיבובי בהכרח נותן לנוסע שירות גרוע יותר מאשר קו בעל שתי נקודות קצה, מכיוון שהמפעיל אינו מתחייב על שעת יציאה ממעפילי אגוז לכיוון תל אביב. כתלות בפקקים בדרך הלוך, שעת היציאה בדרך חזור יכולה להשתנות באופן שרירותי בלי שהמפעיל (במקרה הזה דן) יצטרך לקחת על זה אחריות כלשהי. כל עוד אין שילוט אלקטרוני בכל התחנות המודיע על שעת הגעת האוטובוס בזמן אמת, שמירת האינטרס של הנוסע מחייבת להינמע מקווים סיבוביים כמו שיהיו הקווים 23 ו-16 לאחר הארגון מחדש.

שכונת התקווה, נווה צה"ל, עזרא והארגזים

קו 16 החדש ייסע מרחוב אצ"ל למסוף כרמלית בדומה לקו 16 הישן, אבל בתדירות הרבה יותר נמוכה. בנוסף יעבור ברחוב אצ"ל קו 204, שיגיע לתחנה המרכזית, לאלנבי ולמסוף רידינג. אבל אפילו שניהם ביחד לא יגיעו לתדירות של קו 16 כיום, שהוא קו עמוס לעייפה ברוב השעות, ולכן האוטובוסים בין שכונת התקווה לאלנבי יהיו אפילו יותר דחוסים מהיום. הקלה חלקית לבעיה תהיה בעקבות הוספת קו נוסף – 104, שיפנה מיגאל אלון ימינה לדרך ההגנה, וימשיך גם הוא לאלנבי ומסוף רידינג במסלול הקווים 4 ו-204.

קו 7 ימשיך לקשר בין שכונת התקווה לרחוב יגאל אלון, בי"ח וולפסון, רכבת מרכז, בי"ח איכילוב ואוניברסיטת תל אביב. קו 43 ימשיך לקשר בין רחוב לח"י לחולון, בת ים, אוניברסיטת בר אילן ותל השומר. שעות הפעילות של הקווים 7 ו-43 יוארכו כמעט עד חצות, מה שיאפשר חזרה בטוחה ונוחה מבתי החולים והאוניברסיטאות גם בשעות הערב.

קו 41 כבר לא יעבור בשכונת התקווה ובנווה צה"ל, אבל כדי להגיע ליפו ולקרית שלום ניתן יהיה לקחת את קו 11 החדש מדרך משה דיין ומרחוב לח"י. קו 11 ייסע לצומת חולון, ימשיך לאורך דרך בן צבי, יפנה ימינה לשדרות ירושלים וימשיך לאורך הטיילת עד מסוף כרמלית.

בעקבות ביטול קו 32, נסיעה משכונת התקווה לדיזנגוף סנטר תהיה כרוכה בהחלפה. אחת האפשרויות היא לקחת 16 או 104/204 עד התחנה הראשונה באלנבי ולהחליף ל-5 או 25/125. אפשרות נוספת – קווים 7, 59 עד הסינרמה, ומרחוב יצחק שדה 39/139/239 לרחוב דיזנגוף.

קו 16 החדש ייכנס לרחובות גבעתי וקרייתי, במקום קו 32 המבוטל. מדרך משה דיין לרחוב דיזנגוף יגיע קו 239.

יד אליהו, תל חיים, ביצרון ורמת ישראל

כמות הקווים העוברים ברחוב לה גוורדיה תפחת עם ביטול הקווים 11, 30, 35 ו-53. אם כך, על ציר לה גוארדיה יעברו הקווים 31, 34, 52, 36, 37, 168 ו-475 (יש לציין ששיטת התשלום החדשה, ובפרט כרטיס 90 הדקות, אינה כוללת את חברת ויאוליה, ולכן לא תהיה תקפה לקו 475). בקטע שבין משה דיין לדרך הטייסים (ליד עירוני ט') יעברו גם הקווים 23, 104 ו-39/139.

קו 104 יעשה סיבוב סביב שכונת יד אליהו: הוא יעבור ברחובות משה דיין, יצחק שדה ויגאל אלון, וימשיך ללווינסקי, אלנבי ובן יהודה עד מסוף רידינג.
קווים 39/139 מעירוני ט' ומשה דיין, וכן קו 239 מדרך משה דיין, יגיעו לקרליבך ודיזנגוף עד מסוף רידינג.

מספר הקווים הנוסעים לאורך לה גוורדיה יירד, אך שעות הפעילות של הקווים הנותרים יוארכו. קווים 23, 31, 34 ו-52 יפעלו עד 22:00. קווי המזלג 104 ו-39/139/239 יסיימו בערך בחצות. לוחות הזמנים של חברת קווים אינם משתנים בפעימה זו.

במקום קו 35, לבסיס תל השומר ולבי"ח שיבא יגיע קו 139, שיקיף את שכונת תל חיים משלושת צדדיה (משה דיין – לה גוארדיה – הטייסים).
במקום קו 30, קו 39 יגיע לדרום רמת גן ולרמת עמידר.

קו 52 המשופר ייצור מהפכה בקישור בין יד אליהו לבין מרכז רמת גן, קניון איילון, רמת החי"ל וקרית עתידים. קו 52 ייסע כל 15-20 דקות ברוב שעות היום, ויסיים ב-22:00. הוא ייסע לאורך כל לה גוורדיה, יגיע לקניון גבעתיים, ימשיך לאורך ציר בן גוריון עד הרצל ברמת גן, יעבור בכיכר אורדע (רמב"ם), ימשיך לקניון איילון, לרחוב ולנברג ולמסוף עתידים.

בניגוד לרחוב לה גוורדיה, מספר הקווים העוברים בדרך משה דיין דווקא יעלה. במקום קו 11 המבוטל, יעבור בדרך משה דיין קו 11 החדש (לא להתבלבל – מדובר בקו שונה לחלוטין). כמו כן יעבור לכל אורכה קו 239, ובקטע שצפונית ללה גוורדיה – גם 39, 139 ו-104. קו 11 יגיע בכיוון אחד למתחם בורסת היהלומים ולמכללת שנקר, וימשיך למסוף רידינג דרך רחוב פנקס ושדרות נורדאו. בכיוון השני קו 11 יגיע לצומת חולון, דרך בן צבי ויפו. מעכשיו הסטודנטים יוכלו להגיע מיד אליהו למכללה האקדמית בקו ישיר.
כמו כן, שעות הפעילות של קו 43 יוארכו עד 23:45 מתל השומר ועד חצות מבת ים.

בנוסף לקו 23, גם קו 9 יחבר בין יד אליהו לרכבת השלום ולקניון עזריאלי. קו 9 כבר לא יעבור ברחוב קרליבך, במקומו לקרליבך יגיעו הקווים 39/139/239. קו 9 יעצור בכניסה הראשית לרכבת השלום וימשיך לאורך רחוב קפלן. כמו כן ניתן לנסוע לרכבת השלום בקווים 7 ו-59 שנוסעים לאורך כל רחוב יגאל אלון ללא שינוי.

ברחוב יצחק שדה, בקטע שבין יגאל אלון למשה דיין, יעברו הקווים 104 ו-39/139/239. קו 9 כבר לא יעבור שם, אלא ימשיך ישר במשה דיין ויפנה שמאלה לדרך השלום. הנוסעים מיצחק שדה לאבן גבירול ולעירייה ייאלצו לקחת את קו 9 מדרך משה דיין,  או לנסוע בקווים 39/139/239 עד רחוב קרליבך ולהחליף ללא תשלום לקווים 26/126, 89/189/289, שייסעו על קרליבך ולאורך כל ציר אבן גבירול. הנוסעים לשדרות שאול המלך ולבית החולים איכילוב (סוראסקי) יוכלו לנסוע בקו 9 ממשה דיין או בקווים 7, 59 מיגאל אלון. שעות הפעילות של קו 7 יוארכו עד 23:30 מבי"ח וולפסון ועד 23:50 מהאוניברסיטה.

נחלת יצחק

לאחרונה כתבנו על הצלחת המאבק נגד הוצאת קו 63 מנחלת יצחק. מסלול הקו לא משתנה, הוא יעבור בכיוון אחד ברחוב נחלת יצחק ובכיוון השני בעמק ברכה וברכבת מרכז.

על ביטול קו 53 יפצו שני קווים חדשים שיחברו את נחלת יצחק לתחנה המרכזית: קווים 60/160. קווים אלה יעברו ברחובות ערבי נחל, עליית הנוער וכצנלסון, וייסעו בתדירות גבוהה. בכיוון אחד הם יגיעו לרכבת מרכז, עזריאלי והתחנה המרכזית. בכיוון השני קו 60 ימשיך למסוף רמת עמידר דרך שדרות ירושלים, וקו 160 ימשיך לבני ברק. יש כאן פגיעה מסוימת בתושבי פנים השכונה, שכן הקווים לא ייכנסו לרחובות נחלת יצחק ועמק ברכה, אך מנגד תדירותם המשותפת תהיה גבוהה מאד.

קווים 60/160 גם מפצים במידה מסוימת על ביטול קו 45. הנוסעים לרמת אביב ולאוניברסיטה יוכלו לקחת קו 7 מיגאל אלון עד האוניברסיטה, או לנסוע בקווים 58, 60, 160 לרכבת מרכז או בקו 63 לעזריאלי. משם לרמת אביב אפשר יהיה לקחת את קו 171, ולאוניברסיטה את הקווים 171, 271, 274. מנגד, הנוסעים לאוניברסיטת בר אילן בהחלט ייפגעו מביטול קו 45. כדי להגיע לבר אילן, ניתן יהיה לנסוע בקו 43 מדרך השלום פינת משה דיין עד שער קרית אונו, או לנסוע בקו 60 עד מסוף רמת עמידר, לחצות את כביש גהה ולהיכנס לאוניברסיטה משער גהה. הנוסעים לבית החולים שיבא ולבסיס תל השומר יוכלו להיעזר בקווים 43 ו-55.

קו 11 החדש יעבור גם הוא ברחובות עליית הנוער וערבי נחל. הוא יגיע למתחם הבורסה, מכללת שנקר, רחוב פנקס, שדרות נורדאו ומסוף רידינג. בכיוון השני הוא ימשיך לאורך כל דרך משה דיין, ומשם לצומת חולון וליפו.

כדי לקבל מידע נוסף, אתם מוזמנים לשאול אותנו כאן, וגם בקבוצת הפייסבוק של "תחבורה בדרך שלנו".

מודעות פרסומת

פורסמה ב-20 ביוני 2011, ב-סדר ברה-ארגון - הכוונה ותויגה ב-, , , , , , , , , , , , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 48 תגובות.

  1. משהו לא טוב במשפט הזה לקראת הסוף: "ולהחליף לקו 171 לרמת אביב או לקווים 171, 271, 274 לרמת אביב ולאוניברסיטה. " – כתוב 171 פעמיים. אחד מהם צריך להיות משהו אחר.

    בשבילי קו 11 החדש יהיה מצוין. ממש חסר לי קו כזה. ואני שמחה שביטלו את השינוי ב 63, לא היה שום טעם לנתק את שכונת נחלת יצחק מהאוטובוס וגם להעביר אותו במסלול פקוק במיוחד בדרך השלום.

    • תודה על ההערה, ערכנו את הניסוח.
      אנחנו מברכים על ביטול השינוי בקו 63. וקו 11 החדש אכן נוסע במסלול שהיה חסר להרבה אנשים – גם הנוסעים מיפו לצומת חולון, גם הנוסעים מיד אליהו ונחלת יצחק ליפו, וגם הנוסעים משכונת התקווה ומשה דיין לבורסה ולצפון הישן.

  2. "בעקבות ביטול קו 32, נסיעה משכונת התקווה לדיזנגוף סנטר תהיה כרוכה בהחלפה. אחת האפשרויות היא לקחת 16 או 104/204 עד התחנה הראשונה באלנבי ולהחליף ל-5 או 25/125."

    בהתחשב בעומס הצפוי בקווי XX4, עדיף אולי לנסוע בקו 7 עד יצחק שדה (לפחות בבוקר יש לקו 7 תדירות טובה) ומשם בקווים 39, 139 ו-239. זאת גם נראית לי דרך מהירה יותר ממעבר בלוינסקי ואלנבי.

    • תודה, אלן. הוספנו את ההמלצה שלך לכתבה.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אלן שלום,

        שכחת דבר אחד בחישוב שלך לנסוע בשני אוטובוסים. קו 7 יוריד אותך ביגאל אלון פינת עמינדב ואז תצטרכי
        לחצות את הכביש לרח' יצחק שדה וללכת ברגל עד לתחנה שגובלת במגרש החניה של הסינרמה.

        ואז כאשר תגיעי לתחנה בדיוק הפסדת את הקו 139 , 239 וכו' שכן לפי לוח הזמנים הם יגיעו ביחד…………..
        ואז תחכי 15-20 לפי לוח התדירויות שלהם….. היכן זמן נסיעה מקוצר ?????וכיצד זה יהיה מהיר יותר…….?????

        • איזו הסחפות… מדובר בהליכה של 200 מ', דבר שלוקח כ-3 ד' רגועות (פלוס 2 ד' המתנה לרמזור). למרות זאת, אני מסכים שצריך לנסות לצמצם עד כמה שניתן את המרחקים בין תחנות החלפה. הייתי שוקל הקמת תחנה נוספת לקווי X39 שפניהם לכיוון מערב, לפני הרמזור של יגאל אלון, אולי בשילוב עם נת"צ ימני ועדיפות ברמזור.

          לפי לוח התדירויות, גם אם לא יהיה ויסות טוב, עדיין מדובר בשלושה קווים ולא שנים, כך שבד"כ הם לא צפויים להגיע שלושתם יחד. בממוצע גם לקו בודד מחכים לא 15-20 ד' אלא 7.5 עד 10 ד' (נכון 20 ד' אם בדיוק פספת את הקו). הסיכוי שבדיוק תפספס את שלושתם יחד הוא נמוך – לא שזה לא יקרה אי פעם, אבל בדרך כלל לא.

          עכשיו תאמר לי איזה קו מחבר היום בין רח' האצ"ל בשכונת התקווה לדיזנגוף? היום קיים רק קו 32 (מההגנה, לא נכנס לשכונת התקווה), שנוסע פעם ב-20 ד' (15 ד' בשעות השיא), עושה סיבוב בלוינסקי, עובר באלנבי, בן יהודה ובוגרשוב, וגם לא מגיע לצפון דיזנגוף. אין גם אף קו היום בין שכונת התקווה ומערב רח' ההגנה לצפון-מערב ת"א, כך שהמצב היום הרבה יותר גרוע…

          נ"ב: אני ממין זכר…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבנתי שבמקום קו 5 יהיה קו 6
    הבנתי שבימים א,ג,ה יצא הקו בתדירות של 10-20 דק' בין השעות 18-24
    ויעבור באזורים ג',ז' ,י"א,ט"ו בימים ב' ו- ד.
    '

  4. יש לכם אפשרות ליצור מפה בגוגל מפות, עם מסלולי הקווים הישנים, ומסלולי הקווים החדשים?
    הייתי רוצה לראות גוף רשמי עושה זאת, אבל אנחנו יודעים שהחזון והאינטגרציה הטכנולוגית שלהם לוקה בחסר.

    אמנם התיאור המילולי שכתבתם שימושי, ועוזר למנועי חיפוש, אבל עבור בני אדם, מפה אחת שווה עשרת אלפים מילים.

    • היינו שמחים לעשות זאת, אבל כוח האדם המצומצם שלנו, העובדה שהעבודה נעשית בהתנדבות מוחלטת, ואף תוך הוצאות מכיסנו, והעובדה שיש דברים חשובים ודחופים יותר מונעת מאיתנו להתעסק בעניין זה שלוקח זמן לא מועט. אז זה בינתיים מה שיש, ואם אתה רוצה לעזור ולתרגם את המילים למפות אנחנו מאוד נשמח.

  5. האם 4 או 5 של אגד יפעלו במוצ"ש? תודה

    • נכון לעכשיו לא ידוע לנו. נדע זאת כנראה ביום א' הקרוב ברגע שיתחילו להתפרסם לו"זים למוצ"ש הבא. רוב הסיכויים שקווים שלא פועלים היום במוצ"ש, לא יפעלו גם אחרי הרה-ארגון.

  6. מה ההגיון בביטול קו 16 והחלפתו בקו 204 ? קו 16 הוא מהקווים העמוסים של דן והוא אוסף משכונות כפר שלם, כפיר, וליבנה מאות ואלפי אנשים לכיוון הרכבת והתחנה המרכזית , החלפתו בקו עם תדירות נמוכה יותר רק תפגע באוכלוסייה שכונות אלו שהתח"צ היא בד"כ דרך ההתניידות העיקרית שלהם.

    • מדובר בהיגיון של מישהו שמעולם לא נסע בקו הזה ולא יודע מה הולך שם למרות שהקו יוצא כל 4 דקות בממוצע. החלפת קו 16 ב- 204 + קו 15 המשודרג תגרום לקריסת המערכת. אנחנו לא נוהגים בדרך כלל להמליץ על כלי זה, אבל במידה ובאמת תרחיש האימים יתממש עדיף להשתמש במוניות השירות, בתנאי שאלה יעמדו בעומס.

      • תודה על התגובה המהירה, בהחלט נראה שלא הושקעה יותר מידי מחשבה בהחלטה זו , אפשר לומר שקו 16 הוא עורק החיים של שכונות דרום מזרח ת"א והמהלך הזה הולך לפגוע בהרבה אנשים שאפילו לא מודעים לרפורמה הזו.
        השימוש במוניות שירות הוא מאוד בעייתי בעיקר בגלל חוסר האפשרות לקנות כרטיסי חופשי חודשי וכרטיסים משולבים עם הרכבת – דבר שמוזיל מאוד את עלות הנסיעה לנוסעים המשתמשים בקביעות בתח"צ.

    • זאת שאלה שרבים שואלים, אבל מצד שני צריך לבדוק את הסקרים שבידי נתיבי איילון. יתכן שרבים מנוסעי קו 16 מעוניינים להגיע בגלל ליעד סופי אחר מאשר התמח"ת ואלנבי. האם בעקבות השינוי הנוסעים הללו יוכלו לנסוע באופציות אחרות ישירות יותר, למשל לכיוון דיזנגוף או הקריה? למשל באמצעות קו 7 והחלפה? אין בידי את הנתונים, אבל ההשערה שלי היא שיש סבירות שכך יהיה.

      • יש סבירות לכך אבל אין ממש חלופות אחרות למעט קו 104 שמכסה אזורים ביד אליהו שקו 16 לא מכסה. חשוב גם להבין שמבטלים את קו 30. מה שגורם להורדת התדירות של קו 16 תהיה הארכה של המסלול לרדינג. בציוד הנוכחי שבו משתמש הקו פירושו של דבר הורדה שליש עד חצי מכמות הנסיעות וכך גם יהיה.

      • שלום אלן , קשה לי להתווכח עם סקרים שבודקים העדפות ורצונות של אנשים , אני יכול להגיד לך שבפועל ומנסיעה יומיומית בקו 16 המסה העיקרית של האנשים עולה ברחוב חיים בר לב , והאצ"ל ויורדים באזור שוק התקווה , התחנה המרכזית ורחוב לווינסקי, אנשים אלה ישארו עם מענה של קו עם תדירות נמוכה יותר. מה עוד שרוב האנשים הנוסעים בקו הם אנשים מבוגרים \ קשישים שהליכה של כמה רחובות כדי למצוא קו אלטרנטיבי תקשה עליהם מאוד.

        • היי שחר, אתה צודק ב-100%, אין כמו הנסיון האישי הקבוע! אבל מתכנני התכנית נאלצים להסתמך על סקרים…

          בנסיון להבין את ההגיון מאחורי התכנית, עברתי על המסמכים של נתיבי איילון משנת 2004 (אגב התכנית הנוכחית בנוייה על סקרים חוזרים מלפני שנתיים). אין ממש מידע לגבי מוצא-יעד, אבל רואים שיש שני צירים מאוד עמוסים בשעות השיא של הבוקר: ציר יגאל אלון (קו 7 צפונה מלה גווארדיה ועד בית הדר) וציר ההגנה מיגאל אלון ועד התמח"ת. הראשון הוא בעייתי הרבה יותר – מדובר על עומס נוסעים בקו 7 בנסיעה שנמשכת חצי שעה ויותר. העומס בציר ההגנה הוא עניין של 5-6 דקות נסיעה, לא סוף העולם, ויש שם תדירות גבוהה ממילא, גם לאחר השינוי.

          שוב, נסיונך מלמד שהנתונים הללו עשוים להיות שגויים, ושהעומס מתחיל עוד לפני שכונת התקווה.

          • היי אלן, אני מניח שההבדל בין הניסיון היום יומי שלי לסקרים שנעשו מלפני שנתיים הוא השינוי הדמוגרפי שעובר על השכנות האלו , ואני מדבר על הצטרפות של אלפי עובדים זרים שרובם ככולם משתמשים בתח"צ.

  7. מטומטם מי שחשב על הארגון החדש של האוטובוסים כנראה שהוא לא נסע ולא ייסע מעולם באוטובוס ווהוא לא חושב על כלל האוכלוסיה. לבטל את קו 16???????? זה הזויי לחלוטין

    • קו 16 לא יבוטל אלא למעשה יפוצל לשני קווים. קו 204 יעשה את המסלול של קו 16 בדרום מזרח תל אביב וימשיך לרדינג. קו 16 החדש הוא למעשה קו 15 שיגיע למסוף כרמלית בכיוון אחד, ולמסוף וינטר בכיוון שני. התדירות המשולבת של הקווים צפויה להיות מעט יותר נמוכה מתדירות קו 16 היום.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום, אני רוצה לדעת איך אני מגיעה לשדרות יהודית מרחוב יצחק שדה.
    לקחתי קו 9 או 23 והאמת שקו 9 לעיתים יותר תכופות מאשר 23 ולכן נוח לי יותר.
    איך אני יגיע לאחר השינוי?

  9. לדעתי כל השינויים מיותרים שיאשירו כל קו במקומו מה עדיף לכם לחכות לאוטובוס רבע שעה 20 דקות או לחכות חמש 10 דקות לאוטובוס אני מעדיפה שלא ישנו כלום טוב נו אין מה לעשות לאני הצחבור כלם אז הם מרוב שעמום מחליטים לשנות קווים מסלולים איזה שטויות די כבר לשיגעונות וזהוווווווווו

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה קו 119 מוגבל רק לשעתיים בבוקר ושעתיים אחהצ זהו קו מעולה הנוסע ישירות מראשלצ לת"א
    האם יש אפשרות שלאחר מכן יצא כל שעה עגולה?
    יש דרישה מהרבה נוסעים בקו זה
    תודה

  11. קשה להבין איזו תועלת תצמח מכל השינוי התסבוכת שיצרתם עם כל כך הרבה קוים ועוד לעלות את עלות הנסיעה שכבר הייתה יקרה מאוד , חמור מאוד שאנו מקבלים כל שינוי גם אם הוא הזוי כ"כ

    • זהבה שלום

      מי יצר תסבוכת?

      אנחנו ארגון צרכנות שהוקם על ידי נוסעי תחבורה ציבורית, מתנדבים, שהמטרה שלו היא לסייע לנוסעים להתמצא במרחב לאחר ביצוע הרפורמה, לקבל מידע ואף להביע ביקורת.

      לתלונות על נושא הרה-ארגון, תוכלי לפנות למשרד התחבורה ולעיריות המקומיות.

  12. עוגמת נפש רבה

    מה יעשו כל אותם קשישים שבמשך עשרות שנים למדו להכיר את מסלולי הקווים? איך הם ילמדו את מסלולי הקווים החדשים?

  13. אימי אישה מבוגרת הרה אירגון שיבש לה את החיים . אודה לקבלת הנחיות כיצד ניתן להגיע מרחוב לה גרדיה לדיזנגוף (קופ"ח זמנהוף) , כמו כן איך ניתן להגיע מלה גרדיה לערית ת"א. בתודה מראש יהודית

    • איפה היא גרה בלה-גוארדיה? אם זה קרוב למשה דיין, היא יכולה לקחת מדרך משה דיין את הקווים 39, 139, 239 לרחוב דיזנגוף או את קו 9 לכיכר רבין (מעכשיו קו 9 עוצר בצד הדרומי של הכיכר, זה שקרוב לשדרות ח"ן, ולכן מדובר במרחק הליכה קצר יחסית מהמרפאה). כדי להגיע לעיריה, היא יכולה לנסוע בקו 9 לכיכר רבין או לקחת 39/139/239 ולהחליף לקווים 26/126/89/189/289 ברחוב קרליבך (ההחלפה היא באותה תחנה). קווים אלה נוסעים לכל אורך אבן גבירול.
      אם היא לא קרובה לדרך משה דיין, היא יכולה לקחת 31 מלה גוארדיה לרחוב השומרון (התחנה המרכזית הישנה), ומשם לקחת 26/126/89/189/289 שנוסעים לכל אורך אבן גבירול וכך להגיע הן לקופת החולים והן לעירייה.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        היא גרה ברח' קיש , קרוב לרח' גליפולי, רחוק ממשה דיין , מה עוד שמדובר באישה מבוגרת.
        האם אין קו אחד שמגיע מהאזור הזה לקופ"ח זמנהוף ולעירית ת"א? הענין הזה של החלפת אוטובוסים מאוד מקשה על המבוגרים.
        בתודה יהודית

        • צר לנו אבל זה מה שיש. קו 11 במתכונתו הקודמת היה דוגמה מובהקת לקו גרוע במיוחד שנבנה בצורה של טלאי על טלאי ולא נתמוך בהחזרתו (בין השאר כי אין סיכוי שיקשיבו לנו). ההצעות שהצענו במענה הקודם הן ההצעות היחידות שרלוונטיות.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

            אם כך , חלק נכבד מהאוכלוסיה הזאת יוותר על שירותי דן ויעבור לשירות מוניות.
            הרי אינכם מצפים שאדם מבוגר יחכה פעמים לאוטובוס בחום המעיק (או לחילופין בחורף), גם כך קשה להם .
            ליבי עם המעטים שלא יוכלו להרשות לעצמם להעזר במוניות.

  14. חייב לציין שתרחיש האימה עם קו 16 קרה
    קו 16 הפך ללא רלוונטי לרוב האנשים- נתקע ברחובות הקטנים של כפר שלם ובכלל יש שם בלאגן שלם בתוך השכונות שמעתי (שמעתי שהיה אפילו הפגנה יחסית גדולה)

    מצד שני התדירות של קו 204 זוועתית ובשעות הערב חיכיתי 45 דקות לאוטובוס שיועיל בטובו לבוא
    האם המטרה הייתה לגרום לנו להבין שהייתה לנו תחבורה ציבורית מתקדמת פעם? כי בסעיף הזה יש הצלחה…

    מישהו יודע מה קורה עם זה? מתי ואם בכלל יעשו שינויים?

  15. לאור הרפורמה בה בוטל קו 15 והוחלף בקו 16 שעובר כעט בלב שכונה שקטה, דיירי רחובות צוקרמן ותקוע דורשים ביטול קו 16 ברחובות שלנו.
    קו 15 פעל בשעות מצומצמות ובתדירות נמוכה וגם קיומו באזורנו הייתה בנצילות נמוכה מאוד ולכן מוטלת בספק הכדאיות מלכתחילה ולכן כנראה הופעל רק מיניבוס ולא אוטובוס בגודל מלא.
    קו 16 שהחל לפעול במתקונת פעילות רחבה מאוד ובתדירות גבוהה, וכן אוטובוס בגודל מלא!, פוגע מאוד בבטחון ואיכות חיים של תושבי השכונה ומהווה מטרד מיותר לגמרי בניגוד מוחלט למטרות שפרסמתם במצע הרפורמה, "שיפור איכות סביבה וצמצום מטרד לציבור". המצב נהיה בלתי נסבל כשהאוטובוס הגדול, המזהם והרועש עובר בשעות הקטנות של הלילה ומוקדם בבוקר בשכונה שקטה במיוחד בתדירות של מספר דקות בלבד בין האוטובוסים. המיתרד אף מוכפל בגלל שני כיווני התנועה! כזכור קו 16 עבר עד שבוע שעבר בעורק תחבורה ראשי!!!
    בנוסף על כך תנועת האוטובוסים בשכונה בלתי אפשרית, הרחובות הקטנים של השכונה לא מתוכננים לכך ולכן יוצרים עומסים מיותרים! אוטובוסים הנעים בשני כיוונים ברחובות שלנו לא יכולים לחלוף אחד על פני השני. ניתן לוודא זאת עם הנהגים שנתקלו בתופעה בימים האחרונים.
    לא יתכן שמהנדס תנועה בר דעת אישר את המצב!
    לטיפולכם המיידי בביטול הפעילות או החזרה למתכונת קודמת!
    אם קול התושבים לא ישמע נאלץ לפעול בארכות גבוהות כולל חברי כנסת ופעילי ציבור שמוכנים להירתם למאבק הזכויות של תושבי השכונות הדרומיות המופלים רעה גם כך מתוקף היותה ממוקמת בדרום העיר ולא בצפון.
    מספר ימים לאחר השינוי התארגנו דיירי השכונה והפגינו בערב נגד הביצוע הלקוי והביעו את זעמם, עצרו את תנועת האוטובוסים לשני הכיוונים בכניסות לשכונה ( רחובות צוקרמן ותקוע). הוזעקה משטרה למקום שתוגברה בהמשך באנשי מג"ב ויס"מ!! להסדיר סדר . מחזה הזוי לכשעצמו בשכונה בתל אביב!
    לתשומת לבכם!! אם המצב לא יטופל בהקדם האפשרי, דיירי השכונה לא יסבלו ועלולה לפרוץ תגובה שוב שעלולה לגרום נזקים מיותרים שאפשר היה למנוע.

    • אתם צודקים לחלוטין. אחד התושבים הציע הצעה אחרת לקו 16 שיתבסס על מסלול קו 32 שבוטל ויעבור דרך בית בארבור. אנו שואפים להעביר את ההצעה למשרד התחבורה אבל כרגע אין עדיין ערוץ הידברות ישיר ביננו למשרד התחבורה. אנו שואפים ליצור כזה ובשבוע הבא אכן מתוכננת פגישה ביננו לבין אנשי משרד התחבורה. אנו מאמינים שאם יהיה רצון טוב משני הצדדים, אכן יהיה אפשר לעשות משהו בנדון. נדאג כמובן לעדכן בהתפתחויות.

    • אינך היחיד שסובל מהתופעה ותושבים רבים פועלים במספר מישורים – כבר הוגשה תלונה רשמית לעיירה נהגי האוטובוסים התרעמו בעצמם ואינספור תלונות למשרד התחבורה
      כנוסע קבוע עקבתי במשך מאות שעות במצטבר אחרי הקווים העוברים בשכונות הדרום ובקו זה במיוחד

      בידי צילומים של עשרות שעות צילום וידאו ומאות תמונות סטילס של אוטובוסים שחוסמים את ציר התנועה נוסעים ברוורס ולא פעם עולים על המדרכות על מנת לפנות את התנועה –
      הם לא אשמים מטרתם לתת שירות לאנשים המתייבשים בתחנות

      והנה העובדות:
      – אכן מדובר במספר נוסעים מצומצם בצמתי הרחובות צוקרמן ותקוע ולרוב האוטובוסים חולפים במהירות ליד התחנות מבלי לעצור (ממצוע של אוטובוס אחד ל- 3 אוטובוסים שלא)

      – כמו כן התחנות קרובות במיוחד אחת לשניה והתחנה ברחוב תקוע מקבילה לתחנה ברחוב צביה לבוטקין
      למען האמת – מדובר באותו בנין המפריד בין התחנות האלה 🙂

      – קו 204 נותן לתושבי הרחובות הנ"ל שירות טוב יותר הן בזמינות והן בזמן הנסיעה

      הבעיה מתחילה ונגמרת בזמינות של קו 204 שאני יכול להעיד שמשהו בו לא מתקתק

      דן מאז ומתמיד נהגו בהעמסת נוסעים כבבקר אך לא בטילטולו לשווא ברחובות הצרים.
      ניסיתי להבין מה גורם לאנשים הגרים ברחובות מחל-הטייסים וצומת מעפילי אגוז לעלות על קו זה בחזרה מן המרכז (מדובר בתוספת של 10-15 דקות במידה שהכל טוב)

      גיליתי שהסיבה הפשוטה היא ראשיתה מהסיבה הפשוטה שאנשים עולים על האוטובוס הראשון שבא (מישהו אמר שמשהו לא בסדר בתידרות של 204?). הסיבה השניה היא שהם עולים על אוטובוס מתוך הרגל והסיבה האחרונה – זה שרבים (להפתעתי) לא יודעים על קו 204 – בעיקר הנוסעים לתחנה מרכזית ולרכבת

      איני מתעסק יותר בזה כי הבעיה היא ביורמרנות המוגזמת של משרד התחבורה – הקביעה כי כולנו טועים ורק הם צודקים (עיין בפוסטים האחרים)

      • מוטי שלום. היום אחד מאיתנו עשה נסיעה בקו 16 ואכן מה שאתה מתאר הוא זוועה. האוטובוס עלה על המדרכה באחד הרחובות הקטנים והרחובות תקוע וצוקרמן אינם מיועדים כלל לתנועה דו-סטרית. מספר הנוסעים בקו אחרי פינת בר לב ומשה דיין הוא נמוך למדי (10-15 לנסיעה) ואפשר שחלק מהם היו מסתדרים גם בתוואי הישן של קו 16. כאמור אין לנו עדיין ערוץ ישיר להידברות עם נציגי משרד התחבורה אבל אנחנו שוקדים על פיתוח ערוץ זה. אנו מאמינים שלאחר לחץ של תושבים ייעשה השינוי הנדרש לרווחתם של התושבים. "תחבורה בדרך שלנו" מאחל לכם בהצלחה.

        נ.ב. לגבי 204 – זה לא מפתיע שרבים לא יודעים כלל על קיומו. מדובר במחדל אדיר של משרד התחבורה ונתוני נוסעים בקווים החדשים שנפתחו רק מדגיש זאת. בכל מקרה, כל הרעיון של המזלג 4/104/204 הוא טיפשי. זה סתם מאריך לו את הדרך וגם קו 4 לבדו על התדירות המעולה שלו מספיק והספיק לקלוט את הנוסעים בבן יהודה.

  16. הדברים שאמרתם לא זרים לי בכלל – וזאת לאחר שקיבלתם רק טעימה – ממש על קצה המזלג
    בממוצע ניתן להתקל בדברים גרועים יותר ולהתקל בדברים גרועים פחות, זה רק הממוצע (כמו למשל 4-5 אוטובוסים שתוקעים אחד את השני)

    כל מפגש של אוטובוס עם רכב ולבטח של אוטובוס עם אוטובוס אחר הוא בדבר "מזל משמים" וזה קורה יותר מידי בתדירות ובמסלול הנוכחי.

    החלוקה הנכונה והטובה תיהיה לקו 16 הישן והתדיר ביותר ו- 32 השכונתי בעל תדירות טובה ומסלול אלטרנטיבי ומפתה לקו 16 עבור תושבי השכונות עם קריצה לנוסעי קו 16 גם – שיסע בלי התלאים שהוסיפו לקו 32 במהלך השנים.
    ולדעתי אף אפשר להחזיר את המיספור הישן והרגיל.

    קווי 204 מגיעים לעיתים קרובות מידי בזוגות ולאחר מכן זמן רב מידי לא מגיעים כלל
    – יש שיגידו כי מדובר בבעית תיזמון אבל נראה שלא כך הדבר בקו הזה והסיבה טמונה דווקא במסלול שלו.

    מעבר לזה במהלך הבדיקות שעשיתי לקו נסעתי (כן!) בהמשך המסלול אחרי צומת מוגרבי
    וכל הזמן נשארתי כבר בתחנה הראשונה או השניה בבן יהודה כמעט אם לא לגמרי לבד…

    תודה רבה על התמיכה
    שוב לציין לטובה את אנשי "תחבורה בדרך שלנו" שרואים בכל שינוי את התמונה הרחבה ובעצם עושים את העבודה של אנשי משרד התחבורה

  17. אם קו 11 החדש היה מגיע בתדירות יותר גבוהה הוא היה מלא יותר. לאנשים אין זמן לחכות בתחנה 30 דקות לאוטובוס בשמש היוקדת ועכשיו יהיה בקור ובגשם.
    לתשומת לבכם !!!!!!!!!!!!!!

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שבת שלום

    הערה אם אפשר להעביר הלאה
    לגבי תחבורה ציבורית בתוך העיר אחרי 19:00 —

    קו בתדירות של חצי שעה זה בדיחה
    קו בתדירות של שעה –זה קוריוז מגוחך ..

    תודה

  19. שלום, אני שוכר4 דירה בזמן האחרון בשכונת התקווה, ולומד באוניברסיטת תל אביב. במהלך הזמן, ראיתי כי קו 7, הקו שמביא אותי בין המקומות- עמוס ודחוס לחלוטין לעיתים עוד לפני, שלא נדבר בחזרה עד כמה הוא נדחס באיכילוב. כמו כן הקו עושה סיבוב מעצבן דרך כיכר המדינה, ואז עוד נכנס לרמת אביב. אתם יכולים לתת לי דרך טובה יותר להגיע לאוניברסיטה- כיכר חבקין בתוכה? תודה

    • אפשר לקחת קו 16, 204 או 104 (האחרון עובר רק בדרך ההגנה) לתחנה של גשר ההגנה (תחנת רכבת ההגנה). יורדים למטה לצד השני של התחנה (רח' החרש) ולוקחים משם 171 (מגיע עד כיכר אנטין ושערים 8, 9) או 271 (נוסע ברח' חיים לבנון ומקיף את האוניברסיטה אבל לא מגיע לכיכר אנטין). התדירות של שני הקווים טובה, והקווים עוברים על ציר המסגר-בגין-נמיר. עם זאת לא בטוח שהאופציה יותר קצרה בזמן אז כדאי לבדוק ולהשוות בין האלטרנטיבות.

  1. פינגבק: הגעה למרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב) לאחר הרה-ארגון « תחבורה בדרך שלנו

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: