דפי מידע על הפעימה השנייה של הארגון מחדש

חמישה ימים לפני הארגון מחדש של התחבורה הציבורית בגוש דן, והציבור עדיין שרוי באפלה. קמפיין ההסברה של משרד התחבורה מתרכז בפרסומות הומוריסטיות וחסרות-תוכן בטלוויזיה ("מישהו שינה את הקו שלי" עם דב נבון – אותנו, אגב, זה ממש לא מצחיק), וכל מה שהנוסעים באוטובוס רואים זה מדבקות בתחנות על כך ש"קווים 1, 2, 61, 62, 64 לא יעצרו בתחנה זו החל מה-1 ביולי" (שבחלקן, אגב, המידע מוטעה) בלי שום הסבר מה אמורים לעשות הנוסעים המסכנים שמבטלים להם את האוטובוס.

ולכן אנחנו פוצחים בקמפיין הסברה של הנוסעים למען הנוסעים, וזקוקים לעזרתכם.

הכנו דפי מידע לתושבי הערים והשכונות השונות באיזור הרפורמה. אם אתם רואים פה את העיר שלכם, הדפיסו את הדף הרלוונטי בכמה שיותר עותקים וחלקו אותו לשכנים שלכם, במקום העבודה שלכם, לממתינים בתחנות. אתם יכולים לתלות אותו בלוחות המודעות ובתחנות האוטובוס – כמובן רק במקומות המותרים. תזכרו שלא כולם יודעים להשתמש באינטרנט (בייחוד אנשים מבוגרים), ויש סיכוי שתצליחו לחסוך למישהו הרבה שעות תסכול בחיפוש תחנה של קו או בהמתנה לאוטובוס שלא יבוא.

אם אתם מוצאים טעות, אנא ספרו לנו ונתקן.
מודעות פרסומת

פורסמה ב-26 ביוני 2011, ב-רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, , , , , , , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 36 תגובות.

  1. אתם ממש עושים עבודת קודש. כל הכבוד.

  2. יישר כוח…
    איזה בלגן יהיה שבוע הבא….

  3. תרגמתי לאנגלית ושלחתי לכם את ת"א דרום-מזרח ות"א צפון מזרח.
    אני מתכננת לתרגם לאנגלית את כל השאר מחר אלא אם כן מישהו כבר הספיק.

  4. 1. תודה רבה.
    2. כל הכבוד!
    3. לא יאומן שהמקור הכי אמין ורציני לאינפורמציה על השינויים הצפויים הוא ארגון פרטי עצמאי שמבוסס (אם אני מבינה נכון) על עבודת מתנדבים. פשוט מביש (למדינה, כמובן. אתם נפלאים).

  5. ידוע אם חברת נתיבי איילון היקרה עצמה מתעתדת להנפיק משהו מודפס? מפות של כלל הקוים בגוש דן אחרי הרה-ארגון?
    הרי אם מצפים מאנשים להחליף אוטובוסים כמה פעמים, רצוי שידעו איזו אוטובוס לקחת אחרי זה שיש להם ליד הבית.

    שאלתי בבאסליין אבל טרם ענו לי (מצד שני, שאלתי לא מאוד יפה).

    • ובכן, כשהייתי באירוע בבית ציוני אמריקה קיבלתי חוברת מודפסת.
      ובדרך חזרה, באוטובוס, כל מי שהיה סביבי שאל "מאיפה השגת את זה?". תעודת עניות להסברה הגרועה של נתיבי איילון.

  6. חבר'ה,
    אני עוקב אחר הפעילות המבורכת מזה זמן ובתור מי ש"קצת" מכיר את הנושא בו אתם עוסקים, אני מוריד בפניכם את הכובע, אכן נכנסתם יפה ובזמן לחלל הריק.
    אמנם אני עוסק כיום ב"דבר הבא" בתחום שיפור השירות (אשמח להרחיב בנפרד), אבל אם אתם צריכים אני מוכן להפשיל שרוולים ולתרום מניסיוני הרב (בשיווק הרפורמה שהייתה בפתח תקווה/ראש העין, החדרת פיילוט הכרטיס החכם בצפון עבור משרד התחבורה ועוד קודם לכן בהקמת תשתיות מידע רבות בגוש דן, לרבות ייזום ותכנון בסיס המפה עליה מסתמכת הרפורמה הנוכחית), במסגרת תפקידיי כסמנכל השיווק בקווים וקודם לכן בדן.

    • שרון שלום

      אנא צור עמי קשר בדוא"ל tachbura.now@gmail.com

      תודה ולילה טוב.

    • הצעות לשיפור:
      1) אפשר לשים בכל תחנה צג LCD עם מידע על מיקום האוטובוס הבא שיגיע.
      ולצייד את האוטובוסים בצ'יפ GPS שידווח על מיקומו.
      2) להגביל את מספר הנוסעים בעמודה (נגיד 10-15) על מנת שהאוטובוס לא יהיה מפוצץ.
      3) לדרוש שלנהגים השונים אסור יהיה לחסום אחד את השני בתחנות האוטובוס הגדולות בזמן העלאת נוסעים (קורה לעיתים קרובות בצומת עלית ר"ג) – דבר המארכיך את זמן הנסיעה.

  7. תודה על האינפורמציה…עזרתם לי מאוד.
    אני אשתדל להפיץ את הדף הרלוונטי לאיזור מגורי.

  8. קודם כל, תודה רבה. דבר שני, הסתכלתי בדף של גבעתיים וכתוב שם שמסלול קו 63 לא ישתנה…
    זהו מידע מוטעה כיוון שייתכן שבתוך גבעתיים המסלול לא שונה, אבל המסלול משתנה בשלבים אחרים של הדרך.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי תוכלו לעזור לי בהבנת נושא התעריפים, וכרטיסי המעבר. איך זה אמור לעבוד?
    קראתי את העמוד הזה באתר של "דן": http://www.dan.co.il/template/default.asp?catId=15
    ואני לא מבינה כלום. האם צריך לקנות כרטיס מיוחד שיהיה בתוקף 90 דקות? האם השימוש הרגיל ב"רב קו" לא מספק? כאשר אני משלמת היום עפ"י ערך צבור נרשמת שעת הכרטוס. האם זה לא מספק בשביל 90 דקות? זה ממש לא ברור. תודה מראש, איילה

    • שלום
      אני יכולה לומר לך מה הסבירו לי בתחנת הנפקה של רב-קו. טוענים אצל הנהג "כרטיסיה" של 10 נסיעותב-51 ש"ח. שערכה 64 שח. רק אז אפשר להשתמש בכרטיס מעבר. כשאת מניחה את הרב-קו על המכשיר את מקבלת כרטיס נייר בו רשומה השעה יתכן שאת צריכה להציג אותו באוטובוס הבא . כדאי שתשאלי את הנהג מה הפרוצדורה. אני רוצה לקוות שהנהגים תודרכו. מקווה שעזרתי.

  10. קניתי כרטיסייה לאיזור ראשל"צ ובקושי נעשה בה שימוש. מה יהיה גורלה בעקבות הרפורמה?

  11. זה פשוט ביזיון אחד גדול !!!
    ב-3 תחנות שהיתי היום ואתמול עומדים חבר'ה צעירים שלא יודעים דבר , לא מכירים את הרחובות , את התחנות , את הקוים הקודמים והחדשים. הם שאלו אותי : באיזה עיר אנחנו עכשיו נמצאים תל אביב , רמת גן או בני ברק ? מה זה בורסה ? איפה זה ? אישה מבוגרת שאלה אותם איך להגיע ,אם היא היית מכשיבה לתשובה שלהם לא ברור לאיזה אזור היית מגיע.

    • ככה זה כשמגייסים לפרויקט זמני 2000 עובדים שעברו הכשרה של שעתיים בקושי ובאים ממקומות כמו חדרה. זה עוד חלק ממחדל ההסברה הגדול של משרד התחבורה. את מוזמנת להתעדכן בדפי ההסברה שלנו שהם הרבה יותר טובים וממוקדים.

  12. כל הכבוד על העבודה המבורכת!

    ה'דיילים' שאני פגשתי לא ידעו כלום, חלקם גם לא ממש ידעו עברית..
    הם החזיקו רק חוברות של האזור ושום דבר כללי או חוברות של אזורים אחרים' למרות שהתחנה שהייתי בה היא ממש על גבול בין אזורים.
    מה הרעיון בתחבורת מעברים אם נותנים מידע רק על חלק מהקווים???

    ושאלה:
    מישהו יודע אם בנסיעה בין אזורים (עם חופשי חודשי אדום) משלמים 10 ש"ח או רק את ההפרש?
    זה לא ברור מנבירה בדן, אתר הרפורמה והאתר שלכם..

    • מישהו יודע אם בנסיעה בין אזורים (עם חופשי חודשי אדום) משלמים 10 ש"ח או רק את ההפרש?

      • עקרון החופשי חודשי לא משתנה: אתה משלם רק על הקטע מסוף האיזור של החופשי-חודשי עד נקודת היעד שלך. כלומר, אם אתה נוסע מת"א להרצליה ויש לך חופשי חודשי שמגיע עד גלילות (חופשי חודשי של איזור 1), אז אתה משלם רק מגלילות עד הרצליה, דהיינו 6.40.

        • הדוגמה שהבאת היא של נסיעה מתוך האיזור שעבורו יש לי חופשי חודשי לאיזור אחר.
          בנסיעה בכיוון ההפוך (מהרצליה לת״א) הנהג דרש את מלוא המחיר.

          מה נכון ומי צודק?

          באתרים השונים אין תשובה ברורה.  

  13. שאלה: האם הרפורמה באה גם לשפר את תנאי השיהה באוטובוסים?
    כלומר האם לא נצטרך להדחף לאוטובוס מלא ולעמוד את כל הנסיעה – או לוותר על עליה על קו מסוים בגלל שהוא מלא ולחכות לאוטובוס הבא?

    • זה היה הרעיון המקורי של הארגון מחדש, אך בפועל, כחלק מהארגון מחדש בחלק מהקווים התדירויות יורדות, מה שיגרום להרבה יותר נוסעים להידחף באוטובוס בלי אוויר או פשוט להישאר בתחנה.

  14. רציתי להגיד לכם כל הכבוד על הדפים שהכנתם. חבל שמשרד התחבורה לא עשה זאת.
    שאלה, למה נעשה דף ספציפי לביטול של קו 30?

    • אחד הרעיונות שלנו היה ליצור דפים עבור קווים שההתמודדות עם ביטולם תהיה קשה במיוחד – קווים שאין להם תחליף אחד ברור, אלא לכל קטע נסיעה התחליף שונה. התחלנו עם קו 30, אך לא היה לנו מספיק זמן וכוח אדם כדי ליצור דפים לקווים נוספים והעדפנו להתרכז בדפים אזוריים.

  15. דווקא הפרסומת נכונה שמו דיילים שהם בגדר דובים לא מבינים כלום ברפורמה אבל עולים ים כסף לנו משלמי המיסים לפחות נערים מתפרנסים מלשבת בתחנות בשמש ולדבר עם אנשים

  16. שלום,
    האם מישהו יודע בבטחון ( אולי מתוך התנסות ? ) כיצד ממשים כיום
    אזרחים וותיקים את זכותם ל-50% הנחה ?
    מה ואיפה צריך לקנות ? כמו כן – איך ממומשת הזכות של החלפת אוטובוסים תוך 90 דקות?

    בתודה,
    תמי

  1. פינגבק: כמה הערות נוספות לקראת הפעימה השנייה | עוד בלוג תל-אביבי

  2. פינגבק: כמה הערות נוספות לקראת הפעימה השנייה | עוד בלוג תל אביבי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: