עדכון: בשורות משמחות לנוסעים לשיבא, גבעת שמואל, בת ים ועדכונים נוספים

הרפורמה רק יצאה לדרך והמחאות מתחילות לתת את התוצאות. לאחר החזרת קו 63 לנחלת יצחק, הכנסת קו 289 לרמת החייל, וסיום סאגת ביטול 45 ב"הפי אנד" הגיע פיצוי חלקי נוסף עבור בית החולים שיבא שנחשבו לנפגעים המרכזיים מהרפורמה. החל ממחר, קווים 69 ו- 169 של "קווים" (שהיו מגיעים לגבעת שמואל) יוארכו לבית החולים תל השומר, כולל כניסה לבית החולים. פרטים נוספים על השינויים הצפויים:

http://www.kavim-t.co.il/news/new.asp?id=703

מעבר לכך מתוכננת בשבעות הקרובים הפעלתו של קו מזין חדש סובב גבעת שמואל. הקו שייצא בתדירות גבוהה יסתובב בכל שכונות העיר ויקשר אותן לכבישים הראשיים בהם יוכלו הנוסעים לעלות לקווי אוטובוסים למקומות אחרים. אין ספק שהשינויים הללו, בנוסף להשארתו של 45 בתוך גבעת שמואל, ייעשו חסד עם תושבי גבעת שמואל ואף ישפרו את התחבורה הציבורית בעיר ביחס למצב שלפני הארגון מחדש.

בשורות נוספות מגיעות מכיוון בת ים. לאחר הפגנות ולחץ מצד תושבי יפו, הוחלט שקו 46 לא יבוטל ויחזור לפעול כבר בימים הקרובים. גם כאן יש ניצחון של השכל הישר על התוכניות היפות, ונראה שכעת כאשר הרפורמה יצאה לדרך יהיה לנתיבי איילון ומשרד התחבורה הרבה יותר קל להתגמש. 

*****

לפני שבוע בדיוק העלה בלוג של "תחבורה בדרך שלנו" חשיפה ראשונה אודות מחטף ביטול הקווים לפני צאת השבת. כמה שעות אחר כך התפרסמה הידיעה על כך ב- ynet ואנחנו אף שמחנו לתרום להם סרטון בנושא. למחרת הסכימו "דן" לחזור בהם והקווים 9, 61 ו- 139 (מחליפו של 35 שבוטל) אכן ייצאו במוצאי שבת. השאלה שנותרה פתוחה היא לגבי קו 172 (מחליפו של קו 1). זאת מכיוון שהוא שירת במקור את בית החולים אסותא ומכיוון שבניין אסותא עבר לרמת החייל הוא כבר לא נחשב רשמית כ"קו בית החולים" (למרות שהוא עדיין עובר במרחק הליכה מבית החולים וולפסון). לאחר לחץ נוסף שכלל החתמת עצומה בחולון נגד ביטול קו 1, הבטיח משרד התחבורה להפעיל את קו 89 לפני צאת השבת. ואכן כיום מתצפיות שערכו הפעילים שלנו, קו 89 נצפה יוצא מקרית שרת בשעה 18:30. אז אמנם לא יהיה ניתן להגיע לאלנבי ולים לפני צאת שבת, אבל לקניון חולון, קרליבך, אבן גבירול וגני התערוכה דווקא כן. כמו כן לתושבי שכונות עבר הירקון תהיה סוף סוף אפשרות לקחת אוטובוס לפני צאת שבת, כך שאפשר להגיד שמעז יצא מתוק. עדיין נמשיך לפעול כדי שגם קו 172 שעובר ליד בית החולים וולפסון יופעל במסגרת "הסדר בתי החולים".

*****

ובלי קשר לארגון מחדש, צפויים החל ממחר מספר שיפורים בקווי חברת "קווים". כך קו 5 פנימי מפתח תקווה לכפר קאסם, שהופעל לפני שלושה חודשים וזכה להצלחה מפתיעה יוארך לאזור התעשייה קרית אריה (הארכה מתבקשת). כמו כן יתווספו לקו שתי נסיעות מאוחרות לכיוון כפר קאסם: בשעות 21:45 ו- 22:30. גם כאן מדובר במהלך מוצדק בהתחשב בעומס על הקו דווקא בשעות הערב. שיפור נוסף בהארכת שעות הפעילות של קו 53 בפתח תקווה. החל ממחר הקו יפעל עד השעה 23:30 בשני הכיוונים (עד היום הקו סיים את פעילותו בסביבות 21:30). בכך יזכו סוף סוף תושבי שכונות הדר המושבות, נווה עוז החדשה וכפר גנים החדשה לשירות סדיר עד שעות הלילה המאוחרות. בנוסף, לקו 56 יתווספו שתי נסיעות ביום שישי אחר הצהריים ולו"ז הקיץ הידוע לשמצה של "קווים" (הכולל ביטול של עד 20% מהנסיעות בחלק מהקווים) לא יופעל השנה ביולי. אנחנו מקווים שהשינויים הללו באים אכן משינוי גישה אמיתי של חברת "קווים" ולא מהרצון להתחנף למשרד התחבורה לקראת המכרז הצפוי על קווי בקעת אונו ופתח תקווה.

מודעות פרסומת

פורסמה ב-2 ביולי 2011, ב-רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 22 תגובות.

  1. תודה,תודה שקו 46 חוזר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאיפה המידע על 46?

  3. אם זב נכון שקו 46 יחזור לפעול- זאת בשורה נפלאה!
    זה קו יחידי שמגיע מ-יפו ג' לתחנה המרכזית. לבת-ימון, לקניון בת-ים ואוסף נוסעים מרח' יפת. ברכות למי שפעל והפגין. צריך לוודא מחר שאכן הקו פועל.

    • יש לשער שהפעלה מחדש של קווים שבוטלו אינה עניין של מה בכך, ולכן בימים הראשונים יהיו בעיות ותקלות גם בקווים האלה וגם בקווים אחרים. זה לא פשוט לשנות סידור עבודה לנהגים ולמכונות מהיום להיום.

    • מירי בן ברוך

      מי אמר? אלה חדשות מצוינות. אני יוזמת פנייה למוניות קו 4-5 שפעם הפעילו קו מיניבוסים על התוואי של 46. מי שזקוק לקו זה ומוכן לנסוע במיניבוס שיצור איתי קשר דרך פייסבוק. מירי בן ברוך.

  4. זו טעות לנגן על "מבוגרים ולא דוברי השפה" והסברה בכלל.
    השאלה הענקית היא :
    האם יש שיפור או סירבול גרידא של התחבורה הציבורית ??
    (מעבר לעובדה שלא ברור למה ההתייקרות אם אין השקעה בתשתית ,ועוד הורידו אוטובוסים).

    יש מענה באתר כלשהו איך להגיע מנקודה לנקודה בתוך העיר,כולל איזה אוטובוס נוסף והיכן הוא משתלב בנסיעה של הראשון?
    המענה הטלפוני או המידע באתר דן כן או לא מתייחס לאוטובוסים של החברות האחרות הרלבנטיות?

    • באתר כל קו אפשר לבנות מסלול עם החלפות ועם קווים של כל החברות (למעשה זה מוקד של אגד שמכיל מידע על כולם). כך גם במוקד הטלפוני שלהם – *8787.
      במודיעין דן מתעלמים לחלוטין מכך שיש בגוש דן קווים של חברות אחרות, כך שלהתקשר לדן זה מאד בעייתי. הם אפילו לא מספרים שקיים מוקד כל קו, אלא פשוט מפנים למוקדים של החברות האחרות.

      ואנחנו לא מנגנים, אנחנו מעלים בעיה קיומית ומהותית.

  5. קודם כל מליון תודות לכם והערכה עצומה על עשייה בקנה מידה כזה ועוד בהתנדבות-אין מילים!
    ותודה על התשובה.

    הכוונה ב"מנגנים" היתה שקשישים וכו' מובן מאליו שיפגעו ! אבל עלול להיווצר רושם שיש כאן רק בעייה נקודתית ,קשה ככל שתהיה, בעוד שהבעייה האמיתית היא לא שיפור אלא סירבול התחבורה הציבורית לכל צרכניה.
    * הפכו את התחבורה הציבורית לפחות נגישה ויותר מעיקה לכל צרכניה.*

    ושוב באמת מכל הלב המון הערכה והתפעלות מהיוזמה שלכם-
    לריכוז המידע שבידיכם,לפירוט שאתם טורחים עליו,להשקעה שלכם בסיוע להתמצא בכל הכאוס הזה.

    • תודה רבה על המחמאות!
      אנחנו לא לגמרי מסכימים איתך. יש ברעיון של הארגון מחדש הרבה דברים טובים, תמיד יש כאלה שירוויחו ויש כאלה שיפסידו. לעומת זאת בביצוע יש הרבה בעיות, גם נקודתיות וגם כלל מערכתיות, שאנחנו מעלים וחשוב שייפתרו. אנחנו מקווים שפתרון בעיות אלה לא ייצור בעיות אחרות שירוקנו את הארגון מחדש מתוכן. אנחנו חוששים שבעוד מספר חודשים, לאחר כמה פעימות תיקון, נקבל שוב מערכת מסורבלת של קווים לא תדירים.

  6. אם זה לא טירחה ועל קצה המזלג- איפה אתם רואים שיפור ברפורמה הזאת.
    איפה לאן ולמי האוטובוס יותר נגיש, איפה יותר קל או יותר נוח או יותר מהיר להגיע ליעד מסויים באמצעות התחבורה הציבורית בהשוואה למצב של לפני הרפורמה?
    אני לא מצליחה לראות.

  7. תוספת-
    יש ברפורמה מגמה של הקלה לצאת ולהיכנס לת"א, ולעומת זאת הניידות בתוך העיר ,מהשכונות למרכזי העיר ובכללי ליעדים בתוך העיר – סורבלו קשות.
    או שאני טועה

    • גם בתוך תל אביב יש שכונות שהרוויחו. לצפון מזרח תל אביב יש 89,189,289 בתדירות גבוהה יותר מאשר 21,28. לאיזור התעשייה רמת החייל יש שיפור. מיצחק שדה יש עכשיו קו לאלנבי ולתחנה המרכזית (104). דרום מזרח העיר וגם איזור איכילוב קיבלו סוף סוף את הקישור המתבקש לעזריאלי עם קו 9. מציר דיזנגוף יש גישה נוחה ותדירה לאיזור קרליבך ודרום-מזרח העיר, שעד היום היתה רק עם קו 11 המסורבל והלא-תדיר. גם הקווים החדשים 11 ו-33 יוצרים קישורים מבורכים שלא היו קודם וכולנו תקוה שהקווים ישרדו ולא יהרגו אותם מ"חוסר ביקוש".
      גם בתל אביב וגם בערים השכנות יש נוסעים שהרוויחו ויש נוסעים שהפסידו.

      • קו 11 מדרום מזרח ,שאתה מכנה אותו "המסורבל" נראה עכשיו כמו גן עדן
        שנלקח בחטף !
        איפשר לדיירי יד אליהו לגרדיה/יגאל אלון להגיע ישירות לדיזיגוף ואיזור העירייה.
        התחליפים פשוט זוועה.
        סליחה על ההסטריה – זה די הלם.
        ומצטרף לזה השינוי המאוד לרעה בתדירות קווים וקיצוץ אופציות לתחנה המרכזית ואלנבי על לגרדיה עצמו .
        כלומר שינוי לרעה קיצוני מ 2 הכיוונים המאוד נדרשים האלה.

        בעייה כללית שנראה שקיימת – תדירות התחבורה אחרי 18:00 ,ובמוצ"ש.
        מקווה שהרוב באמת יוצאים נשכרים.

  8. אמא של תלמיד

    אנחנו מתגוררים בבת ים יש לי ילד שלומד בבית ספר אורט רמת יוסף והם מקלבים קורס רשות שגלש בחציו של חלק מחודש יולי היום לא הגיעו לקורס עשרים ילדים בערך ולאחר שהתקשרו אלהם נאמר לבית הספר כי הם לא היעו בעקבות השינוי באוטובוסים שהם לא יודעים איך הגיע ושאין להם אוטובוס עד לבית ספר. מדבר בילדים שגרים האזור הטיילת ובבלפור בת ים
    תודה

  9. יש בשורות אולי גם לתושבי חולון —בקשר לאוטובוסים לתחנה המרכזית החדשה,לאיכילוב?????????.

  10. קו 46 בבת-ים הוא קו פנימי חשוב שמשרת את תושבי בת ים ותושבי ויפו

    מחבר את רמת הנשיא ושכונות נוספות בבת ים לקניון ולטיילת לרחוב יפת ביפו

    ולתחנה המרכזית השכונות החיים הפכו למי שאין רכב פרטי לבלתי ניסבלים

    צריך ליפעול להשבת קו 46 לאלתר!!!

  11. מה עם קו מחולון לתחנה המרכזית תל אביב? צריך להחזיר גם את 90

    תודה

    • יש בעיה של ניתוק חולון מהתחנה המרכזית. עם זאת, אנחנו לא רואים שמחזירים את הקווים לשם בגלל המדיניות לרוקן את התחנה המרכזית מאוטובוסים. הברירה היחידה היא ללכת לשד' הר ציון ולקחת קו 126 שמחליף חלקית את מסלול קו 90 או ללכת לרח' החרש ולקחת את קו 171 שעושה חלק גדול יותר של מסלול 90. תדירות שני האוטובוסים גבוהה הרבה יותר מאשר קו 90 היה עושה.

  12. מה זאת המדיניות הזאת ולמה היא פוגעת באנשים? והפתרון שלכם לא טוב. חיילים אמורים לטייל עם תיקים מרחק של 20 דקות הליכה עד לתחנה המרכזית? ולגבי ריקון התחנה המרכזית, אני לא רואה אף עיר אחרת מנותקת ממנה. יש סיבה שחולון כן? זה קצת לא הוגן

    • אנחנו מתארים כאן מצב. הדבר לא אומר שאנחנו תומכים בו כי אנחנו ממש לא. המדיניות של ניתוק תחנה מרכזית קיים גם בבת ים ולפני זה ניתקו תחנה מרכזית מכמה ערים נוספות כגון לוד (למעט קו אחד מאוד מפותל ולא יעיל שיוצא משם). אנחנו פשוט יודעים את המצב בשטח ואם אתם רוצים להכניס קו לתחנה מרכזית זה פשוט לא יצליח כי יש החלטה של גורמים בעיריית תל אביב לחסל את התחנה הזו בשלבים. אתה תראה שלאט לאט ייצאו עוד קווים משם ועוד ערים ינותקו מהקישור אליה. את הטענות בנושא אפשר להפנות אך ורק לגורם אחד: עיריית תל אביב.

  13. ביטול קו 46 בבת ים הוא טעות גדולה. הקו עבר במקומות הכי דרושים ומבוקשים. בטיילת בת-ים, ביטוח לאומי, רח' הרצל, בלפור, יפו העתיקה, תחנה מרכזית, קניון בת-ים ובת-ימון. קו פעיל ויעיל.

    יש להחזירו לפעילות רגילה ומייד.

    קו 2 הפועל באמצעות מיניבוסים הוא גרוע ביותר. לכל אורך הטיילת בדרך בן-גוריון יש רק תחנה אחת בלי טיפת צל
    כשמחכים באמצע היום 35 דקות שיגיע המיניבוס.

    תפסיקו לעשות צחוק מהאנשים.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: