ב"אגד" כרטיס המעבר שווה פחות

אחת ההבטחות הגדולות שפומפמו כל הזמן בכל הקשור לרפורמה בתחבורה הציבורית היא הפעלתו של כרטיס המעבר שתקף ל- 90 דקות. הפעלתו של כרטיס המעבר הייתה הסיבה שמשרד התחבורה החליט להעלות את המחיר לכרטיס הבודד כפיצוי לחברות התחבורה. אלא שגם כאן לא הכול מושלם והפעם הבעיות מגיעות מהגיזרה של "אגד". ל"תחבורה בדרך שלנו" ולפורום תחבורה ציבורית הגיעו מספר פניות הקשורות לכך שכרטיסיות מעבר של אגד תקפות ל- 60 דקות במקום 90 דקות. במקרים שבהם הנוסע עולה לנסיעת המשך אחרי 70 דקות למשל הנהג מסרב לאפשר לנוסע להמשיך בנסיעה ללא חיוב נוסף או שעושה זאת אחרי שכנועים רבים. התמונה הבאה מדברת בעד עצמה ושווה יותר מעוד אלף מילים.

תודה לגולש shefshef מפורום תחבורה ציבורית ב"תפוז אנשים" על התמונה.

בין אם מדובר בטעות בתום לב של "אגד" או מדובר בעוד מכשול שמערימות חברות התחבורה בשיטת "מצליח" אנו דורשים לתקן את התקלה בהקדם ולפצות את הנוסעים שקיבלו את התלוש השגוי בהחזר ערך הנסיעה שחויבו עליה (כנגד הצגת קבלה).

*****

ועוד בהקשר זה: האבסורד שבעובדה שצומת בית דגן והיישוב בית דגן אינם כלולים ברפורמה החדשה ומי שנוסע משם צריך לשלם מחיר גבוה יותר מאשר תושבי ראשון לציון עדיין נשאר בעינו. משרד התחבורה הבטיח שהבעיה תסתדר אחרי 15 ביולי. אנחנו מחכים ונמשיך לדווח על ההתפתחויות. גם האבסורד שעבור נסיעה מרמת אביב לרמת השרון צריכים לשלם 10 ש"ח במקום 6 ש"ח צריך להיפסק, וכאן הקיר האטום שבמשרד התחבורה עדיין לא נסדק למיטב ידיעתנו.

*****

ואם מדברים על 15 ביולי, בתאריך הזה אמור היה להתקיים מקצה התיקונים הראשון. נכון לכרגע לא נמסרה שום הודעה אודות התיקונים הצפויים וכנראה לא יהיו תיקונים משמעותיים בימים הקרובים. זאת למרות שקיימות כבר בעיות רבות שאפשר היה לתקן. "תחבורה בדרך שלנו" תמשיך לפעול למען תיקון הנזקים המשמעותיים ביותר כגון פגיעה בציר יוספטל בבת ים, הפגיעה בהגעה לאוניברסיטת בר אילן ואחרים עוד לפני פעימת התיקון הצפויה בספטמבר.

מודעות פרסומת

פורסמה ב-13 ביולי 2011, ב-מחדלי תחבורה ציבורית, רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 20 תגובות.

  1. ערב טוב
    קודם כל אני רוצה לומר שהתדירות של הקווים דן הם נעשו נמוכים יותר,היום חיכיתי רבע שעה לקו 25,בשעה 7 הוא בא רק בשבע ורבע,ובא עמוס.אותו סיפור גם עם קו 18,תמיד עמוסים.ממש סרדינים,לפעמים אפילו שולחים אוטובוס קצר,רק עם אוורור,ובלי מזגן,ממש ממש קשה.
    אותו סיפור היה לי עם תחנה מרכזית,קו 41 לקח לי חצי שעה לחפש אותו,עד שמצאתי ממש בקצה השני,ואחר כך לקחת קו 6 מוולפסון ושוב לחכות,לקח לי שעתיים להגיע לבת ים,מה שפעם היה לוקח לי כחצי שעה מקסימום 45 דקות.הגעתי הביתה לא רק אחרי שעתיים,אלא גם עייפה מאוד מכל החיפושים האלה.

  2. באופן מרגיז למדי כרטיסי ה"סטודן" עדיין לא עובדים באוטובוסים של אגד.
    חלק מהנהגים שומעים "סטודן", מושכים כתפיים ונותנים לעלות.
    חלק אחר דורשים לראות תעודת סטודנט בתוקף. למה???
    וחלק אחר פשוט דורשים לשלם על הנסיעה

  3. קודם כל, תודה לכם. אתם עושים עבודה נהדרת!

    דבר שני, ההגעה לאוניברסיטת בר-אילן מגבעתיים אכן הפכה לקשה יותר. 45 יוצא פעם בשעה. יש אפשרות לקחת 55 ולהחליף ל56 או 43 שמגיעים לשער צדדי של האוניברסיטה, שזו נראית לי האפשרות העדיפה כרגע.

    אפשרות שנייה היא לעלות על קו 60, להגיע למסוף רמת עמידר ואז לצעוד כחצי קילומטר, כולל משטח חולי, לשער האחורי של האוניברסיטה (המלצה: נסו את התרגיל הנ"ל רק בחורף, בימים לא גשומים). נראה שהרפורמה נועדה לשיפור הכושר הגופני…

  4. שלום
    התראה, לפני שייאספו גופות של מתים…
    תושבי הדר יוסף, נאלצים עכשיו עם כל השינויים, לחצות את רחוב שטרית (2 חציות לכל כיוון) בעזרת מעבר החציה שמול אצטדיון האתלטיקה.

    פ-ח-ד

    אין מי שנוהג שם במהירות נמוכה מ 70-80 קמ"ש.
    גם כשהנהג בנתיב הימני מואיל לעצור, זה שבאמצעי ממשיך לדהור.

    חובה מיידית להתקין שם רמזור
    פעמיים השבוע, בדרכי להליכה, כמעט נדרסתי

    • ארנון שלום.
      לא חובה ללכת לרחוב שטרית בשביל לקחת אוטובוס מהדר יוסף. קו 40 וקו 89 עוצרים ברח' בני אפרים. קו 42 וקווים 525, 531 ברחוב פנחס רוזן. בנוסף לפי מה שהבנו יש גשר הולכי רגל ברחוב שטרית.

      • שלום וברכה
        בנינים רבים (בכלל זה היכן שאני גר, בשלום אש) בשכונה יושבים על רח' שטרית, התחנה מול הבית. ואת,ה ממליצ לי ללכת כ 10 דקות לרח' בני אפרים? מה חטאי?
        ואם לא יותקן רמזור, ולא כמנהג חלם יוסרו גם מעברי החציה, תתרחש התאונה
        לגבי הגשר, ראה תגובתי למשיב קודם (אף היוא נטול\ת שם)

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש שם גשר להולכי רגל אם אני לא טועה…

  6. היום פגשתי בנהג אגד הנחמד ביותר שפגשתי בימי חיי!
    הוא הציע מיוזמתו כרטיסי רק-קו לכל מי שרצה לשלם במזומן. הסביר לגבי השינויים (כדוגמת שינויי המחירים בין האיזורים) ובכלל היה מרוצה מהשיפורים של הרפורמה.
    אמנם מדובר בנהג של קו 501, שלא השתנה, אבל לטענתו כמות הנוסעים בקו עלתה.

    והשוס: הוא עדכן אותי שעכשיו הרב-קו באוטובוס הוא חינמי! סוף סוף מישהו קיבל שכל במשרד התחבורה. למרות שאני מתאר לעצמי שמדובר בשינוי לתקופה קצובה מראש.

  7. ביום חמישי האחרון נסעתי באגד ב"ערך צבור"/"שימוש בארנק" – ושוב קיבלתי קבלה שכתוב עליה שיש 60 דקות.
    מישהו פנה לאגד בנידון? קיבל תגובה שלהם?

    חשבתי שמדובר בחבלי לידה שיתוקנו, אבל עברו כבר 20 יום.
    אנסה לפנות אליהם בתחילת השבוע.

    • לפי מה שהוסבר לנו התקלה אופיינית בעיקר אם הטענת ערך צבור לפני ה- 1 ביולי. כמו כן הבנו (ממקור לא רשמי) שיחליפו חלק מהמכונות הבעייתיות כבר בשבוע-שבועיים הקרובים. עצתי היא לרכוש ערך צבור ב"אגד" במידה וזו החברה בה אתה נוסע הכי הרבה. בכל מקרה חשוב לשמור את הקבלה. ברוב המקרים הנהגים לא יחייבו אותך פעם שניה אם מדובר בזמן עד 90 דקות, גם אם בכרטיס רשום 60 דקות.

      • תודה על התגובה.
        א. עדכון מהשטח: היום השתמשתי בערך צבור באגד – וזמן המעבר היה 90 דקות. זה מאשר את התיאוריה שלכם, כי אכן הפעם זה היה לאחר הטענה שנעשתה לאחר ה- 1 ביולי.
        ב. למיטב זכרוני מה- PDF על תכנית התעריפים החדשה, באגד בשלב ראשון נטען לטעון כרטיסיות אך לא ערך צבור, ולכן ההמלצה לא ממש טובה. (ממש לא ברור לי מדוע הרשו לאגד להתחמק)

        • הסיבה שנתנו לאגד להתחמק באופן זמני הוא בגלל שהם חברה גדולה שנמצאת בתחילת הטמעת כרטיס "רב-קו". אנחנו מקווים שתוך כמה חודשים לא יהיה הבדל בין הטענת רב-קו בין "אגד" לחברות האחרות.

  8. יש לי שאלה:
    האם באגד יש לנהגים אפשרות לנצל "ערך צבור" מהארנק של הרב-קו בכל הקווים שיש להם קורא רב קו?
    עליתי אתמול לאוטובוס 406 מירושלים לבת ים ונהג ראה שיש לי ערך צבור ברב קו (שהנפקתי באגד וטענתי בדן) אך טען שהוא לא יכול למשוך ממנו…

    • ניתן לנצל "ערך צבור" של רב-קו אך ורק בקווים שנוסעים באזורים מוגדרים כמו למשל אזור גוש דן או אזור ירושלים. לא ניתן בשלב זה לנצל את הערך הצבור בנסיעות בינעירוניות וזו הסיבה שהנהג לא הצליח לקרוא את הרב-קו.

      • אז כרגע אין ברירה ולטעון כרטיסיה נפרדת עבור כל יעד שאתה נוסע אליו, למה לא מכריחים אותם להציע אלטרנטיבה גמישה?

  9. אז עדיף שבינתיים לא יהיה משותף אפילו, שיהיה רק של אגד אבל שיהיה גמיש לנסיעות בין-עירוניות שונות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: