השינויים בתדירויות הקווים ושעות הפעילות בעקבות פעימת התיקון של ה- 5 באוגוסט

פעימת התיקון שתכנס לתוקף החל מיום שישי הקרוב (5.8) תביא איתה לא רק שינויים רבים במסלולים אלא גם שינויים בתדירויות של חלק מהקווים וגם שינוי בשעות הפעילות. בחלק מהמקרים השינויים ייטיבו עם קווים מסוימים, בעוד שבקווים אחרים תרד התדירות ובעיקר יצומצמו שעות הפעילות. צוות המחקר של "תחבורה בדרך שלנו" השווה בין תדירויות ושעות הפעילות של הקווים בין לו"ז יולי ולו"ז אוגוסט ולהלן הממצאים העיקריים. חשוב לציין שהתדירות וכמות הנסיעות מתייחסת לתדירות המוצהרת. כידוע במקרים רבים התדירות בשטח היא נמוכה יותר.

קווים בהם נוספו נסיעות ו/או הוארכו שעות הפעילות

 

קו 2 חולון – לפני פעימת התיקון: 48 נסיעות יומיות מראשון לציון ו- 45 נסיעות מקרית שרת. לאחר פעימת התיקון: 59 נסיעות יומיות מראשל"צ ו- 55 נסיעות מקרית שרת (כולל קו 2א החדש שנוסע דרך קניון הבת-ימון – קופ"ח כללית).

קו 6 בת ים – שעות פעילות הקו הוארכו לשני הכיוונים. הקו פעל טרם התיקון בין 6:30 – 21:00 והחל מה- 5 באוגוסט בין 5:30 ל- 22:00. גם כמות הנסיעות עלתה בזכות השיפורים מ- 45 נסיעות יומיות ל- 50.

קו 204 (מסוף רדינג – כפר שלם דרך שכונת התקווה ורח' בר לב) – לפני פעימת התיקון: 116 נסיעות יומיות מכיוון דרך הטייסים ו- 111 נסיעות מכיוון רדינג. לאחר פעימת התיקון: 134 נסיעות יומיות מכיוון דרך הטייסים ו- 118 נסיעות מכיוון רדינג. תוספת התדירות מורגשת במיוחד מכיוון דרום מזרח תל אביב בכל שעות היום.

קו 16 (מסוף כרמלית – כפר שלם, קו מקומי עם כניסה לרחובות הקטנים של השכונות): תדירות הקו עלתה במקצת מכיוון מסוף כרמלית מ- 91 נסיעות יומיות ל- 95 נסיעות.

קו 26 (בת ים – קריית החינוך ת"א) – מסלול הקו שונה על מנת שיעבור דרך רכבת ההגנה ובי"ס שבח מופת. נוספה נסיעת בוקר של 4:50 מכיוון בת ים, בדומה לקו 86 טרם הרפורמה.

קו 45 (אונ' תל אביב – מסוף תל השומר דרך גבעתיים, בני ברק וגבעת שמואל) – מספר הנסיעות גדל מ- 15 ל- 30 ביום. תדירות הקו הועלתה מפעם בשעה לפעם בחצי שעה. התדירות עדיין נמוכה באופן משמעותי טרם הרפורמה (אז ביצע הקו 53 נסיעות יומיות).

 קו 51 (תחנה מרכזית ת"א – תחנה מרכזית פ"ת) – נוספו 3-5 נסיעות יומיות לכל כיוון. זו תוספת זניחה ביחס לעומסים הקשים השוררים על הקו אבל כל אוטובוס נוסף זה גם משהו.

קו 52 – נוספה נסיעה מוקדמת בשעה 5:30 לכיוון עתידים (קודם השירות התחיל בשעה 6:00) לטובת המקדימים להגיע לאזור העסקים הצפוני.

קו 61 (מסוף כרמלית – רמת עמידר ר"ג דרך מרכז ר"ג) – הועלתה התדירות בקו לאחר שהתקבלו תלונות רבות על צפיפות קיצונית. כמות הנסיעות עלתה מ- 87 נסיעות יומיות ל- 98 מכיוון מסוף כרמלית, ומ- 92 נסיעות ל- 103 נסיעות. למרות זאת, כמות הנסיעות בקו זה עדיין נמוכה יותר טרם הרפורמה (כ-111 נסיעות יומיות בכל כיוון הנסיעה), וגם אז הקו היה ידוע לשמצה לנוכח הצפיפות הרבה.

קו 63 (מסוף כרמלית – מסוף אלוף שדה דרך דיזנגוף סנטר וגבעתיים) – גם בקו זה היו תלונות רבות על צפיפות קיצונית. בעקבות התלונות הועלתה התדירות של הקו. כמות הנסיעות עלתה מ- 80 נסיעות יומיות ל- 94 מכיוון תל אביב, ומ- 91 נסיעות ל- 104 מכיוון רמת גן. גם כאן מדובר בהחזרת נסיעות חלקית ועדיין התדירות של הקו נותרה מעט נמוכה יותר מאשר לפני הרפורמה. עם זאת, במקרה הזה חשוב לציין את החזרת התדירות בשעות הערב לשהייתה טרם הרפורמה (פעם ב- 20 דקות), דבר המתבקש לנוכח הפופולאריות של הקו בשעות הערב, בעקבות כיסוי גדול של מוקדי הבילוי לאורך מסלול הקו.

קו 67 (קו חוצה רמת גן מצפון לדרום) – תוספת סמלית של 2-3 נסיעות ליום. כל הנסיעות נוספו בשעות הערב. כתוצאה מהתוספת, חזרה התדירות בשעות הערב להיות דומה למה שהייתה טרם הרפורמה אך בשאר שעות היום התדירות נמוכה הרבה יותר מאשר לפני ה- 1 ביולי. כך למשל מכיוון מסוף וינטר כמות הנסיעות ירדה מ- 125 נסיעות יומיות ל- 104. ירידה דומה נרשמה גם לכיוון ההפוך.

קו 70 (תחנה מרכזית ת"א – תל השומר דרך ציר ז'בוטינסקי ואונ' בר אילן) – החל מה- 6 באוגוסט הקו יפעל במוצ"ש בתדירות של פעם ב- 30 דקות ובכך יפצה על ביטול קו 64 שפעל במוצאי שבתות טרם הרפורמה. עם זאת, בימי חול לא חל כמעט שיפור בתדירות והוחזרו 3 נסיעות יומיות, כך שכמות הנסיעות היומית הפכה לזהה למה שהיה טרם הרפורמה. צפוי שהצפיפות בקו 70 תמשיך להיות קשה, והיא אף צפויה להחמיר עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית באוקטובר.

קו 189 (קרית עתידים – מסוף קרית שרת) – נוספה נסיעה בשעה 5:30 לכיוון חולון (קודם תחילת השירות היה בשעה 6:05). זאת על מנת לתת שירות לתושבים שעובדים באזור התעשייה של חולון אליו מגיע הקו.

קווים בהם צומצמה תדירות ו/או צומצמו שעות השירות

קו 104 (מסוף רדינג – כורזין גבעתיים דרך תחנה מרכזית ת"א) – כמות הנסיעות ירדה באופן חד. מכיוון כורזין ירדה כמות הנסיעות מ- 78 נסיעות יומיות ל- 66, כאשר התדירות הטיפוסית של הקו בשעות היום ירדה מ- 15 דקות ל- 20 דקות. זו נחשבת תדירות נמוכה ביחס למצופה מקו עורקי.

קו 7 (בי"ח וולפסון חולון – אונ' תל אביב) – שעות פעילות הקו צומצמו בשני הכיוונים. טרם השינוי הקו סיים בשעה 23:50 מכיוון אונ' תל אביב ובשעה 23:30 מכיוון בית החולים וולפסון. החל מ- 1 באוגוסט הקו מסיים את פעילותו בשעה 22:00 מכיוון אונ' תל אביב ובשעה 22:30 מכיוון בית החולים וולפסון. מדובר בפגיעה משמעותית  במשתמשים בקו זה שרבים מהם סטודנטים או חולים ובביטול אחד השיפורים המובטחים במסגרת הרפורמה. טרם עבר זמן מספק להטמעת השינוי ולבחינתו מחדש.

קו 11 (קו היקפי חדש של תל אביב) – שעות סיום הפעילות של הקו צומצמו והקו מסיים בשעה 20:00 במקום 22:00 בשני הכיוונים.

קו 12 (ישיר ממסוף רדינג לקרית עתידים) – בוטלה הנסיעה האחרונה של הקו בשעה 20:30 בשני כיווני הנסיעה.

קווים 13 ו- 14 – תדירות כל אחד מהקווים ירדה מפעם ב- 20 דקות לפעם ב- 30 דקות. שעות סיום הפעילות של הקו קוצרו והם מסיימים ב- 20:00 במקום ב- 21:30-22:00. כמות הנסיעות היומיות לכיוון ירדה מ- 42-45 נסיעות ל- 28.

קו 17 – ירידה קלה בכמות הנסיעות. עם זאת הירידה היא בשעות השיא של הצהריים וכך התדירות בשעות אחר הצהריים משוק הכרמל לקרית שלום ירדה לפעם ב- 15 דקות. תדירות זו אינה מספקת  לאוכלוסיה אותה משרת הקו: שכונת שפירא וקרית שלום הן שכונות בהן בעלות מאפיינים סוציו אקונומיים של  בני המעמד הנמוך.

קו 22 (מסוף רדינג – קניון איילון דרך שכונות עבר הירקון) – תדירות הקו במהלך היום לא השתנתה, אך שעות פעילות הקו צומצמו והקו מסיים ב- 20:00 במקום 22:00 בשני כיווני הנסיעה. במקרה זה, המשמעות המעשית של צמצום שעות הפעילות היא שלאחר השעה 20:00 השכונות הדר יוסף וצהלה מנותקות לחלוטין מתחבורה ציבורית ושכונת נווה שרת מנותקת מגישה מאזורי מפתח בלב תל אביב. לנוכח היות קו 22 ספק שירות לתושבי שכונות עבר הירקון, כתחליף לקו 21 שפעל עד שעות הערב המאוחרות (אמנם בתדירות נמוכה) ובוטל ב-1 ביולי.

קו 43 (בת ים – תל השומר דרך חולון ודרום מזרח תל אביב) – גם כאן הארכת שעות הפעילות הייתה אחת מהבשורות של הרפורמה וגם כאן נראה שיש צעד אחורה, בסיום שירות שהוקדם ל- 22:00 במקום 23:45 – 0:00.

ירידות קלות בתדירות (מספר נסיעות ביום) נרשמו גם בקווים הבאים: 4, 39, 40, 42, 139, 142, 160, 239 ו- 240. בשאר הקווים לא נרשמו הבדלים משמעותיים בלוחות הזמנים, אם בכלל.

 לסיכום

כמובן שיש לברך על כל תוספת נסיעות ובטח בקווים עמוסים כגון 61 ו- 63. בקשר לצמצום תדירויות ושעות הפעילות: אפשר להבין זאת בקשר לקווים כמו 13, 14, 11 וקווי המזלג 104 ומשפחת ה- 39. זאת לאור ההצלחה המועטה של הקווים האלה בחודש הפעילות הראשון. טוב שלא נגעו בתדירות של קווים בעלי פוטנציאל כמו משפחת ה- 89, 52 במתכונתו החדשה ו-33. השינויים הבעייתיים באמת הם קיצור שעות הפעילות של קווים 7 ו- 43 וגם קיצור שעות הפעילות של קו 22. בנוסף התגבור לו זכו הקווים 70, 61, 63, 67 ו- 204 איננו מספיק ביחס לביקושים ויש לתגבר אותם עוד. אנחנו נמשיך לעקוב ואתם מתבקשים להמשיך לדווח לנו על אוטובוסים עמוסים ובעיות עמידה בתדירות, כפי שנעשה כיום.

פורסמה ב-3 באוגוסט 2011, ב-רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, , , , , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 26 תגובות.

  1. אין שינוי בתדירות קו 83?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם הגברת התדירות של קו 189 או שינוי המסלול שלו? לוקח לו שעה להגיע לתל אביב מחולון כל בוקר ויוצא שבתל אביב מחכים לו והוא פשוט לא מגיע ואין דרך חלופית להגיע לעתידים לעבודה להרבה אנשים..

    • בעיית המסלולים הארוכים של הקווים נדונה כאן הרבה. הדרך היחידה לטפל בכך עבור תושבי תל אביב שרוצים להגיע לעתידים בשעות הבוקר המוקדמות הוא לבקש שנסיעה או שתיים ראשונות יצאו מתל אביב עד שהנסיעה הראשונה של 189 מחולון תגיע לתל אביב.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום,

    רק לא לבטל את קו 11 לגמרי
    קו חיוני שאוסף נוסעים לאזור יפו ומקל גם על קו 16 שאוסף נוסעים לכיוון בתי העסקים של המתחם של דן פנורמה, בית גאון, בית הטכסטיל, בית שרבט בנין המרד וכד'.

  4. שכחתם לציין שכמות הנסיעות של קו 37 דן ירדה מאוד וכמות הנסיעות של קו41 דן השתנתה. בנוסף, לא ציינתם שכמות הנסיעות של קווים 11 ו 4 אגד עלתה. תודה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בשקט בשקט קו 22 גם חזר לנסוע שלוש פעמים ביום כמו שהיה אמור בתחילת הרפורמה וקוצץ ברגע האחרון לשתי נסיעות (ניחוש שלי לטובת 45, אבל אולי הוא שגוי).

    לגבי 67, אני תוהה אם מספיק אנשים הבינו שקו 65 מכסה עכשיו לא מעט מהמסלול שלו, ושהרבה מהנוסעים יכולים להשתמש בשני הקווים. 65 לדעתי גם יותר מהיר.

  6. בעיות בתדירויות בבוקר:
    קו 126 – באתר של אגד רשום שבין 7:00 ל-8:00 בבוקר הקו יוצא/מגיע כל שבע דקות.
    קו זה עובר ליד הבית שלי והוא מגיע בבוקר פעם ב-15/20 דקות במקום להגיע כל 7 דקות והקו מגיע 3/4
    אוטובוסים ביחד.

    קו 43 – פגיעה בשעות האחרונות לפעילות הקו.
    קו זה היה יוצא בפעם האחרונה מבת ים בשעה 0:00 ומתל השומר בשעה 23:45.
    עכשיו "החכמולוגים" קיצצו לא בשעות הפעילות ובמקום השעות להלן שהוא סיים, משני הכיוונים הוא יוצא ב-22:00.
    תסבירו לי בבקשה למה קיצצו לו בשעות הפעילות?

    • הקיצוץ נובע מגחמות של דן שלא רוצים להפעיל קווים עד שעות מאוחרות שאינם רווחיים להם וכנראה לא היו מספיק נוסעים בקווים כמו 7 ו- 43 בשעות כאלה. לגבי 126 – נתת בעצמך את התשובה. הקווים אכן יוצאים מראשון לציון כל 7 דקות אבל נתקעים בפקקים ואז באים 3 או 4 ביחד.

  7. האם מסלול 83 בבת ים השתנה יותר משחשבתי? אני רואה שיש לקו 83 עכשיו תחנה הנקראת רוטשילד/דרך בן גוריון.. שממש קרוב לחוף הסלע.. זה שינוי או שתמיד היה? כי זה משו שיכול להועיל לי.. וכתוב באתר משררד התחבורה BUSLINE.CO.IL שקו 83 מסתיים ב23:00. כשתמיד הקו הזה נגמר ב0:00 מניסיון! האם זה השתנה?
    וכן.. יש עכשיו מפה של 83 באתר! 🙂

    בנוסף רציתי לשאול שאלה חשובה מאוד.. האם קו 83 עובר עדיין בשדרות ירושלים? הכוונה לשדרות ירושלים איפה שהמזרקה, איפה שכל הסוכנויות של סוזוקי סובארו ניסאן וכו'.. אני עובד שם וזה חשוב לי לדעת…

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי מה שכתוב באתר דן התדירות המשולבת של 61/161 בשעה 07:30 בבוקר מכיוון הכרמלית לכיוון רמת גן אמורה היתה להיות 5 דקות.
    אני מחכה באחת התחנות הראשונות, לעיתים גם רבע שעה!!
    כך שאין מצב שזו התדירות האמיתית.

    • הבעיות שציינת נובעות בעיקר בגלל קשיים תפעוליים של נהגי דן לעמוד בהגדרת הזמן שנקבעה להם. זו בעיה מוכרת ואנחנו מקווים שזו חלק ממחלות הילדות של הרפורמה ועם הזמן ימצאו דרכים לשפר את העמידה בלוחות הזמנים. אנחנו נמשיך לעקוב ובקרוב אנו אמורים לערוך ישיבה עם אנשי התפעול של דן.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי סיכום הכתבה משפחת ה39 נפגעה.בכתבה לא מצויין זאת.

    • בכל אחד מקווי משפחת 39 צומצמה התדירות בכמה נסיעות בודדות. סך כל הפגיעה הייתה לא גדולה ביחס לפגיעה בקווים אחרים ולאור התפוסה הדלה יחסית של הקווים הללו אין כל כך מה להלין על ירידה קלה בתדירות שבקושי תורגש. עדיף שהמשאבים הללו יוקצו לקווים קורסים כגון 61, 63, 67 ו- 51 מאשר תהיה תדירות גבוהה עם אוטובוסים חצי ריקים במשפחת 39.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אף אחד לא חוקר מה באמת מטרת הרפורמה?צומצמו קוים כמעט לחצי,התדירות ירדה.לדעתי עשו עלינו קומבינה בצמצום הסובסידיות לתחבורה בכסות של "רפורמה".

    • הכוונות של הרפורמה היו טובות בהחלט. כמות הנסיעות לא צומצמה אלא אף עלתה (והפוסט אף מראה את זה) וחלק מהאנשים אכן הרוויחו מהרפורמה. מה שכן, הרפורמה בוצעה בצורה די רשלנית והרבה פעמים אנחנו שואלים את עצמנו, כיצד אנשים לא השכילו לחשוב במשך 10 שנים מה שבן אדם שפחות מקצועי מהם לכאורה מצליח להבין תוך כמה דקות. גם הנושא של ההסברה היה ונשאר על הפנים אבל זו דרכם של מוסדות המדינה בכל נושא החל מהמשט הטורקי ועד הרפורמה בתחבורה הציבורית.

  11. מישהו יכול להסביר לי איך מצליחים להכניס 30 אנשים לתוך מיני בוס 23 של דן שבפועל יש מקום ל- 10 נוסעים פלוס נהג? מאז העברת קו 9 מאיזור עזריאלי וביטולי קווים רבים מסביב האוטובוס מלא-מפוצץ לחלוטין ברמות- בחיילים בעובדי מסעדות ומשרדים ביגאל אלון ובתושבים
    למישהו יש כוח לרשום תלונה לאתר הרפורמה במקומי? כבר כואבת לי היד גם בגלל שנדחפתי לתוך האוטובוס הזה

    • אני יכול לנחש ולומר שלכתוב לאתר הרפורמה, לא יהיה ממש יעיל. אם כבר, אז לכתוב מכתב למשרד התחבורה/נתיבי איילון (מכתב, או מקסימום פקס. הם לא שמעו על אמצעים אחרים, ולא במשרדים ממשלתיים בכללי).
      מעבר לזה – יש פה פרוייקט "סרדין" באתר . אתה מוזמן לשלוח מייל ותמונות. נשמח להעביר את זה הלאה. אני יכול לומר לך שזה בהחלט יוסיף לכל ה"תיק" של ניתוק עזריאלי מאוטובוס על ציר ממזרח למערב.

      • אי אפשר להוציא אפילו את הלשון מפחד שהיא תישאר מחוץ לאוטובוס אז להוציא מצלמה זה יהיה די טירוף אני ינסה להביא תמונות מהתחנה מול רכבת השלום שמה יורדים 2-3 שמשחררים קצת מקום ועולים 5.
        מחר יש למה לצפות!

    • בוא נדייק: נא לשלוח את המכתב למר גבי נבון ממשרד התחבורה. מעבר לזה, מחרתיים יהיה דיון על החזרת הגישה משכונות דרום מזרח לעזריאלי בהשתתפות יו"ר "תחבורה בדרך שלנו" וועדי השכונות שנפגעו מהשינוי. אנחנו אופטימיים אבל תצטרכו להתאזר בסבלנות. בינתיים, אם תוכל לצלם עומסים עד מחר, תשלח ל- tachbura.now @ gmail.com ונשתדל להעביר את זה למשרד התחבורה.

  12. אולי קו 39 היה עמוס יותר, אם היו משכילים לאפשר לו להעלות ולהוריד נוסעים במקומות הכרחיים. נכון לעכשיו, אין לו תחנות לאורך קילומטר וחצי(!) ממסלולו, בקטע שבין רחוב הרא"ה ברמת גן לקניון גבעתיים. לפי המסלול, אמורה להיות לו תחנה בצומת דרך רבין ובן גוריון, אבל לכיוון רמת גן היא בכלל לא קיימת, ולכיוון תל אביב היא מרוחקת בכ-10 דקות הליכה מהמיקום המיועד, רחוק מאזורי מגורים ובראש גבעה, כך שאוכלוסייה מבוגרת או מוגבלת בכלל לא יכולה להגיע לשם. אם פיזור התחנות היה הגיוני והוגן יותר, היה על מה לדבר.

  1. פינגבק: שינויים בקווי "דן" ו"אגד" בגוש-דן החל מספטמבר « תחבורה בדרך שלנו

כתוב תגובה לתחבורה בדרך שלנו לבטל