אומרים 'לא' להגדלת מספר העומדים בנסיעות בינעירוניות

אף אחד לא אוהב לעמוד באוטובוס. אך בעוד שבאוטובוסים העירוניים עניין העמידה הוא שגרתי ומקובל בכל מקום בעולם (האוטובוסים אף מותאמים לכך בצורה מיטבית), באוטובוסים הבינעירוניים לא מקובל שאנשים עומדים. צרות המעברים, הקושי לעמוד בנסיעות שנמשכות מספר שעות, והסיכוי הנמוך לקבל מקום ישיבה עקב תחלופת נוסעים נמוכה יחסית הופכים את העמידה באוטובוסים הבינעירוניים למשימה כמעט בלתי אפשרית. עד שנת 2007 לא הייתה הגבלה על כמות הנוסעים אותם יכלו להסיע אוטובוסים בינעירוניים בעמידה. באותה שנה, החליט משרד התחבורה בצעד חכם להגביל את כמות הנוסעים שמותר להסיע בעמידה ל- 10. המצב אמנם לא היה אידיאלי אך יצר לפחות תנאי עמידה מרווחים ולא מצב בלתי נסבל של סרדינים במשך שעות של נסיעה. הכוונה המקורית של צעד זה הייתה לגרום לחברות האוטובוסים לתגבר את כמות הנסיעות כדי לספק את השירות של הנוסעים. אלא שברוב המקרים כמות הנסיעות נשארה אותו הדבר והמצב שנוצר הוא שבמקרים לא מעטים נוסעים נאלצו להישאר בתחנה, והמצב נפוץ במיוחד בהסעות חיילים לבסיסים בימי א' בבוקר ובימי ה' בצהריים. לפיכך שוקלים במשרד התחבורה לעשות "אחורה פנה" ולהגדיל את כמות הנוסעים המותרת בעמידה מ- 10 ל- 20. המשמעות: אולי כמות הנוסעים שיישארו בתחנה תקטן אבל תנאי הנסיעה יהפכו (שוב) לתנאים ברכבות בהודו ובארצות עולם שלישי נוספות.

גולש אחד לא נשאר חייב ופתח עצומה נגד מהלך זה שעלול לדרדר את מערכת התחבורה הציבורית בארץ עוד יותר ממעמדה כיום. מהלך זה מהווה למעשה כניעה של משרד התחבורה למסיעים שאינם מצליחים להתגבר על העומסים ובמקום לתגבר תדירות, פשוט החליטו ללכת על הדרך הקלה ולדרוש תוספת נוסעים מבלי להוסיף את כמות האוטובוסים, ולעזאזל השירות. "תחבורה בדרך שלנו" מצטרף למחאה עקרונית זו, ומבקש מכל קורא לחתום על עצומה בנושא כה חשוב לשירות הנוסעים בארץ. בואו נשכנע את משרד התחבורה במספרים ונראה שלנוסעים יש קול ודעה ושלא ניתן להרע לו את השירות בלי שהדבר יעבור בשתיקה.

לחתימה על העצומה לחצו כאן

מודעות פרסומת

פורסמה ב-14 באוגוסט 2011, ב-מחדלי תחבורה ציבורית ותויגה ב-, . סמן בסימניה את קישור ישיר. 12 תגובות.

  1. בפעימה הבאה של הרפורמה הולכים להיות שינויים בקווים בינעירוניים? כמו קו 47 למשל

  2. לפי מה שאני שמעתי הולכים ליצור קו מפתח תקווה לבת ים שעד תל אביב ייסע כמו קו 51.
    בקו הזה יהיו אוטובוסים דו-מפרקיים (3 קרונות) והתדירות תהיה כל 3 דקות בשעות השיא.
    האם שמעתי נכון?

    • מדובר ככל הנראה בתוכנית BRT שיחליף לכמה שנים את הקו האדום של הרכבת הקלה. לא ברור מתי יושק הקו הזה אבל זה לא יקרה בשנתיים הקרובות, אם בכלל.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        יש לי תקווה שבשנה הקרובה זה הולך לקרות. למה?
        הכל בזכות שר התחבורה שמריץ את העניינים ועובד כמו שצריך.

        יש לי בקשה אליכם:
        אנא תפעלו למען הוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.

  3. תומך בעצומה,כל הכבוד לכם "תחבורה בדרך שלנו" על היוזמה אתם עושים עבודה ברוכה

  4. אני אומר כן להעלאת מספר הנוסעים. אתם פשוט תגרמו יותר נזק מאשר תועילו. תורידו את העצומה המטופשת הזאת ואם אתם דואגים לרווחת הנוסעים תפתחו עצומה שדורשת העלאת מספר הנסיעות ואז מלכתחילה תפתרו את בעיית העומס. הפתרון שאתם מציעים הוא אווילי, המצב כיום הוא שאוטובוסים מלאים פשוט לא עוצרים בתחנה כי הם מלאים ואז נוסעים נאלצים להמתין זמן נוסף לאוטובוס הבא שכמובן גם הוא לא בדיוק ריק. לדעתי אם בנאדם סובל מכך שיש צפיפות באוטובוס הוא מוזמן לרדת ממנו ולהמתין לאוטובוס הבא שזה בעצם בדיוק מה שאתם מציעים כאן רק שבמקרה זה נוסעים שלא מעוניינים להמתין עוד רבע שעה בתחנה לאוטובוס "ריק" יכולים להתפשר ולעלות על אוטובוס עמוס (למותר לציין שהעומס לעתים קרובות יורד במהלך הדרך ובאוטובוס יש מיזוג, מה שאין בתחנת האוטובוס).

    • אסף שלום. ללכת עם טיעון כזה זה לשחק לידיו של משרד התחבורה. אנחנו לא אומרים בכלל לא לאפשר עמידה אבל גם לא לשנות את הסטטוס קוו בינתיים. הפיתרון הוא להגדיל את מספר הנסיעות ולזה אנחנו שואפים ולא לפיתרונות של התרפסות.

      • זה הכי קל לא לעשות שום שינוי. אני מניח שמשרד התחבורה מודע לבעיה ומעוניין להקל על הנוסעים בכך שהוא מעלה את ההגבלה על מספר הנסיעות. זה הרבה יותר ישים ומיידי מאשר להכריח את המפעיל להוציא אוטובוסים נוספים, דבר שיגרום לחברות לדרוש סובסידיה נוספת, וכידוע כל דבר שכרוך בתקצוב איכשהו מתארך במקרה הטוב ויורד מהפרק במקרה הפחות טוב. אני מציע לאפשר את העלאת ההגבלה כפתרון מיידי ובמקביל ללחוץ על משרד התחבורה להגדלת הנסיעות, במקרה כזה ההגבלה ממילא תהיה מיותרת. אגב – לפי מה שאני רואה בפועל ההגבלה של 10 נוסעים בעמידה היא רק לאוטובוסים בינעירוניים ככה שברוב הנסיעות אין כל משמעות להגבלה או לעצומה…

        • משרד התחבורה אכן מחפש את הפיתרון הקל, העיקר לפגוע ברווחה של האזרחים ולא להוציא את הכמה מיליונים המתבקשים, שבמונחים של תקציב המדינה זה באמת כלום. מי שמציע שזמינת יאפשרו העלאת הגבלה לא חי בישראל, שבה כל דבר זמני הופך לקבוע. בשביל זה "תחבורה בדרך שלנו" קיימים: בשביל להפסיק לעשות למשרד התחבורה חיים קלים וללחוץ עליו שיבחר בדרך שתיטיב עם האזרחים ולא עם פקידי האוצר.

  5. לדעתי אין פה אמת מוחלטת. בנסיעות בין עירוניות ארוכות ואמיתיות באמת זה ביזיון שאנשים יעמדו שעתיים, שלוש ויותר ואסור לאפשר מצב בו אפילו אין מקום לעמוד בנוחות.
    מצד שני, צריך לשים לב ולא לעשות תקנה שאכיפתה תהיה קטנונית. עד כמה שראיתי בנסיעות האחרונות שלי, בקווי אגד בין ת"א לקריית שמונה, בנסיעה של 3-4 שעות אין שום הקפדה על כמות העומדים. מצד שני, בקו 149 שהוא אוטובוס בין עירוני (מטרופולין), אשכרה סופרים את הנוסעים בין מחנה גלילות לת"א, נסיעה של אולי 15 דקות ואין שום סיבה שלא יצטופפו שם כמה שנכנסים.

  1. פינגבק: די לצפיפות בתחבורה הציבורית! זה לא רק לא נעים, זה גם לא בטיחותי! « תחבורה בדרך שלנו

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: