שינויים בקווי "דן" ו"אגד" בגוש-דן החל מספטמבר

כפי שכבר ציינּו במאמרים על החזרה ללימודים, יחולו החל מ-1 בספטמבר מספר שינויים בקווי "דן" ו"אגד" השונים. ארגון "תחבורה בדרך שלנו" ריכז עבורכם את השינויים. חלק מהשינויים בא לקראת תלמידי בתי הספר (במיוחד ברמת-גן), חלקם כדי להקל על עומסים במסופים. השינויים הללו גורמים לפירוקם של שני קווי "מזלג" נוספים : קו המזלג 42/142, וקו המזלג 89/189/289 (כאשר 89 כבר "נקרע" מהמזלג כבר בפעימת התיקון ב-5 באוגוסט). כמו כן, כפי שהוא מופיע כעת באתר – לוח הזמנים לחודש ספטמבר (פרט לשינויים הרגילים בשעות הסיום בשישי וההתחלה במוצ"ש) אינו שונה מלוח הזמנים בחודש אוגוסט. ניתוח של כל השינויים הללו (ואי-השינויים) יבוא במאמר נפרד בקרוב.

אנו מצרפים כאן את מפת קווי גוש דן המעודכנת באדיבותו הרבה של אלן מפורום "תחבורה ציבורית" בתפוז, אשר כוללת את כל השינויים המעודכנים, וכן קווים פחות תדירים (עד 20 דק') וקווים יוממים.

(עידכון (1/9): המפה תקינה, וכוללת את השינויים בקווי 89 ו289 בצפון-מזרח ת"א.)

קו 89 וקו 289

קו 289 יסיים במסוף האוניברסיטה המזרחי (מרכז הירידים) ולא ימשיך לעתידים דרך ציר בני אפרים ושלונסקי. הוא יפנה במחלף רוקח שמאלה לכיוון העלייה לאוניברסיטה וייכנס למסוף (בניגוד לקו 40 אשר מסתובב תחילה סביב האוניברסיטה).

כדי לכסות את המסלול שקו 289 עבר בו בצפון-מזרח ת"א, קו 89 ישנה אף הוא את מסלולו, ובמקום להמשיך לרח' שטרית ולהיכנס לרמת החי"ל עד עתידים, הוא ימשיך ברח' בני אפרים, ימינה לשלונסקי, שמאלה לפנחס רוזן, ימינה לדבורה הנביאה, ימינה למשמר הירדן, שמאלה להרוגי מלכות, ימינה לעולי הגרדום, יחזור ימינה למשמר הירדן, ימינה לדבורה הנביאה עד עתידים.

חשוב לציין, כי עד אתמול היו דיווחים סותרים בנושא, היום מופיע המסלול המעודכן של קו 89 באתר "דן".


קו 42

קו 42 יחזור למסלולו הקודם, טרם הרפורמה, בציר בגין במקום לנסוע ברח' רוטשילד, אבן גבירול ושאול המלך. הוא יפנה (בכיוון הנסיעה לעתידים) מהתחנה הישנה ימינה לדרך בגין וימשיך ישירות עד צומת דרך בגין-נמיר (שאול המלך) משם ממשיך ישר ופונה ימינה כמו קו 142 לרח' על פרשת דרכים ומשם שמאלה לדרך ז'בוטינסקי וצומת עלית. קו 142 יישאר במסלולו הקיים דרך רח' רוטשילד, אבן גבירול ושאול המלך. שימו לב, תחנת קו 42 לכיוון צפון נקבעה להיות התחנה הראשונה (תחנת קווים 60, 63, 127 ו-160) ולא התחנה המקורית בצמוד לקווי 40 ו240.


קו 3

לקו 3 התווספה תחנה ברח' אהרונוביץ' 40 בכיוון הנסיעה לאזור התעשייה חולון.


קו 6 בת-ים

לקו 6 התווספה תחנה ברח' מבצע סיני 6 בבת-ים (בכיוון הנסיעה למרינה).


קווים 31,33

קווים אלו בשעות הבוגר יעברו דרך בתי ספר.

קו 31 ייכנס לרמת חן ויעבור דרך בי"ס בליך בשעות הבוקר (6:45-7:36) בכיוון הנסיעה למסוף כרמלית, ובשעות הצהריים (12:25-14:36) בכיוון הנסיעה לבני-ברק. הוא יפנה (בכיוון הנסיעה לבני-ברק) מדרך השלום לרח' עודד, שמאלה לרח' אלוף דוד (בכניסה הראשונה לרחוב זה), המשך לרח' המאה ואחד (דרך בליך), ימינה לרח' רזיאל, שמאלה לרח' ברנשטיין, וימשיך ישר לרח' הירדן. בכיוון ההפוך לא יעבור דרך המאה ואחד אלא דרך רח' רזיאל ורח' אלוף דוד.

קו 33 יעבור בנסיעה אחת בבוקר דרך תיכון חדש רמת-גן בכיוון הנסיעה לת"א, בשעה 7:30 ממסוף וינטר. הוא יפנה ברח' הרא"ה שמאלה לרח' החייל, ימינה לרח' עוזיאל, ימינה לרח' טרומן ושמאלה חזרה לרח' הרא"ה. תתווסף לו תחנת הורדה בעוזיאל 113 ליד בית הספר.


קווים 43, 65, 139

הקווים הללו ייכנסו למסוף אלוף שדה בשני כיווני הנסיעה. עד עתה קו 43 היה נכנס רק בכיוון מערב, ו-65/139 לא היו נכנסים כלל. כעת תוקן העוול, ויהיה ניתן להחליף קווים במסוף אלוף שדה גם עם קווים אלו.

לקו 43 (בדומה לקו 6 בת-ים) התווספה תחנה ברח' מבצע סיני 6 בבת-ים (בכיוון הנסיעה לתל השומר).


קווי 60, 160

למי שעוד לא שם לב, תחנת קווים אלו בקניון עזריאלי לכיוון רמת-גן, הועברה דרומה, לכיוון  צומת קפלן-דרך בגין, לתחנת קו 63. (בכך נוצר איחוד בין הקווים אשר מסלולם חופף, כפי שהראינו במאמר קודם). גם קו 42 יעצור בתחנה זו.


קו 61

קו 61 בשעות הבוקר (מ6:45 עד 8:00) , בכיוון הנסיעה לר"ג לא ייכנס לרח' הירדן אלא ימשיך בדרך נגבה, יפנה ימינה לרח' בן אליעזר ומשם יפנה שמאלה לרח' אצ"ל וימשיך במסלולו הרגיל. הסיבה לכך היא שבשעות אלו נוצר עומס רב ברח' הירדן, והביקוש לקו 61 גדול בשעות הבוקר, והוא מתעכב לצאת ממסוף עמידר בשל כך.


קו 63

קו 63 לא יעצור בתחנת מוגרבי (בן יהודה 4) לכיוון רמת-גן, החל מ-1 בספטמבר. המסלול ושאר התחנות ללא שינוי.


קו 71

קו 71 ייכנס לשיכון ל' בשתי נסיעות בוקר בכיוון הנסיעה לדרום, ע"מ לאסוף תלמידים לתיכון חדש. מדובר על נסיעות 7:15 ו-8:00. הוא יפנה שמאלה מרח' לוי אשכול לרח' האוזנר, ימינה לרח' בורלא, ימינה לרח' אפטר, שמאלה לרח' לוי אשכול וחזרה למסלול הרגיל.


קו 129

קו 129 בימי שישי (החל מ-2 בספטמבר) ייסע דרך המלך ג'ורג' (כמו מסלולו הרגיל) בכיוון הנסיעה לראשל"צ ולא דרך פינסקר, טרומפלדור ובן יהודה, כפי שעשה עד כה בימי שישי


קו 135

קו 135 ייכנס לרמת אפעל ב-2 נסיעות בצהריים (12:00 ו-14:00) לאחר שיעשה את הסיבוב בתוך בית החולים . הוא יפנה בדרך שיבא שמאלה לרח' הארזים, ימינה לשד' האורנים, יסתובב חזרה ויחזור לדרך שיבא באותו הצומת וימשיך לכיוון וינטר.


קו 174

קו 174 בראשל"צ בנסיעות לילה ומוצ"ש יעבור בכיוון הנסיעה לראשל"צ דרך רח' עולי הגרדום בראשל"צ וימשיך לרח' ז'בוטינסקי.


קווי הלילה

קווי הלילה חוזרים למתכונת רגילה, (הלילה, 31 באוגוסט לא יפעלו) ויפעלו בלילות חמישי ומוצ"ש בלבד. כמו כן, קו 404 חוזר לחברת "דן" (הופעל תקופה קצרה על ידי "מטרופולין"). עדכון: (7/9) גם קו 463 שהופעל בחודש אוגוסט ע"י "קווים" חזר לתפעול חברת "דן".


שינויים נוספים

החל מ-1 בספטמבר כרטיס "רב-קו" אנונימי אצל הנהג יעלה 5 ₪ וזאת בנוסף לסכום/חוזה שייטען עליו.

פורסם ב-31 באוגוסט 2011,ב-מפות והכוונה, סדר ברה-ארגון - הכוונה, רה ארגון תחבורה ציבורית, שינויים בקווי אוטובוסים. סמן בסימניה את קישור ישיר. 35 תגובות.

  1. השינויים האלה משגעים את האזרחים.
    רק אל תבטלו את קו 11 בת"א. קו מצויין.

    • רוב השינויים האלו הם מזעריים וחלקם באים לטובת תלמידי בית הספר.
      לגבי קו 11 – חבל שהורידו לו את התדירות לפעם בחצי שעה והקדימו את שעת הסיום שלו ל-20:00 אני (וגם צוות האתר) מסכימים איתך שזהו קו מעולה שחבל שאינו מוכר יותר לציבור.

  2. אני מחכה לראות מה קורה עם קו 89 כי נראה שדן עדיין לא סגור על עצמו.

    • נראה מה cwen מפורום תח"צ בתפוז תגלה מחר 🙂

      • מדהים שהשינוי הזה, שהוא מהותי למדי לא פורסם באתר דן עד ליום השינוי, ועדיין לא מופיע בדף השינויים. גם מפליא שמרכז המידע לא עודכן ונציגי השירות התעקשו שלא יחול שינוי בקו 89.

        • זו בהחלט נקודה שחורה ל"דן" (אני מתקשה להאמין שהאשמה נופלת על "נתיבי איילון" במקרה הזה, כי עובדה שהמסלול עודכן היום בבוקר בדף הקו עצמו, וגם היו פרסומים בעיתונות לפי הבנתנו) – מדוע לא טרחו לעדכן באתר בדף השינויים? מדוע הנציגים התעקשו לומר ש89 נשאר כרגיל? לא ברור בכלל.

  3. יופי! צדקתי בקשר ליעילותם המוטלת בספק של קווי המזלג – תמיד טוב שיש גיוון במסלולים
    ודעתי היא שיש צורך בהוספת 5-6 קווים נוספים על בסיס הקווים הישנים שבוטלו – גם זה יגיע

    שאלה חשובה בקשר לכרטיס האנונימי
    רק כדי לברר שהבנתי נכון –
    עד היום שילמתי 35 שקל וקיבלתי כרטיס עם ערך צבור של 37.5

    נכון למחר – אני אשלם 30 שקל ואקבל ערך צבור של 37.5
    או שאשלם 35 שקל ואקבל ערך צבור של 43.75?

    • התשלום של חמשת השקלים הוא חד פעמי. אתה טוען את הרב קו בסכום מסוים, ומקבל סכום גבוה יותר בכרטיס שמגלם בתוכו 20% הנחה.

  4. אבל מה הרעיון להחזיר את 42 למסלול הישן?
    כבר יש בקטע הזה את 40 / 240
    ועכשיו הם נוסעים באותו מסלול בתל אביב אבל עוצרים בתחנות מרוחקות זו מזו.

    עד עכשיו, את רוב הלוגיקה של הרפורמה הבנתי.
    היו פה ושם דברים לא נכונים, אבל השינוי בגדול הוא מבורך.

    עכשיו אני באמת לא מבין.

    • מחד, כנראה קווי 42/142 לא היו מלאים בתדירות שלהם על ציר רוטשילד, ואילו קווי 40/240 לפחות בעזריאלי היו מפוצצים והביקוש אליהם היו גדולים, בייחוד כש40 עוד הגיע לעתידים. כעת , כשאין קו על ציר בגין שמגיע לעתידים (פרט לקווי יוממים 75/76/141) – יש צורך בקו סדיר יותר שיגיע לשם, ולא להסתמך רק על שיטת ההחלפות.
      כמובן – כל המיזלוג ממשיך להיקבר בדרך כל בשר . לגבי הריחוק של התחנות – מסכים איתך לחלוטין, טעות אווילית (למרות הלחץ הגדול שגם ככה יש על אזור תחנות 51/40/68 וחבריהם ברגע ש-2/3 מגיעים לשם). היו צריכים לקחת את קווי 40/42/240 ולשים אותם בתחנה שנמצאת בסמוך שבה עוצרים רק קווי לילה (566, ו463 שלא ברור גם למה הוא שם כשהוא צריך להיות בתחנה של 63 כי הוא הרי מבוסס על מסלולו).

      • לפחות בהתרשמות שלי, גם 40/240 לא היו מפוצצים רוב שעות היום.

        אבל, אם יש לחץ על ציר מסויים לא עדיף לתגבר נסיעות של 40/240 בשעות העומס (גם במחיר של צמצום נסיעות ב42)
        במקום להסיט קו שלם תוך שיבוש עקרון המזלג?

        • כן אבל אז אתה מוריד נסיעות מ42/142 שמגיעים לעתידים , שזה יעד עדיין מבוקש. לגבי שיבוש עקרון המזלג – העיקרון הזה כנראה כבר מזמן לא מקודש (גם אם יגידו שכן) ויעידו על כך קווים 26 ו126, 89 ו189/289, 39/139 ו239.. כל ה"תדירות המשותפת" (שגם כך בעיקר מהווה אשלייה, במיוחד בשעות השפל, כיוון שאין ממש סינכרון ככה שההפרשים בין הקווים בקטע המשותף יהיה זהה.. אני לא רוצה להגיד כמה פעמים ראיתי את 60/160 במוצש לכיוון ת"א עוברים בהפרש 4 דק' האחד מהשני ואז 26 דק' אין אוטובוס… "רבע שעה") הולכת לעזאזל, והקטע המשותף הוא כל כך זניח…
          אני מתחיל לשאול את עצמי – האם ב-1 ביולי המצב לא היה עדיף, לפני כל התיקונים של אוגוסט וספטמבר…?

  5. וזה גם נעשה במחטף בן לילה.
    לא מעודכן בכל קו – http://tiny.cc/callkav

    באתר הרפורמה אתמול לא היה מעודכן והיום יש רק הודעה, בלי מפות.
    בתחנות יש מהבוקר מפה קטנה עם השינוי לצד המפה ה'ישנה' של קווי המזלג.

    • אכן, באתר הקו החדש בהחלט התעצלו ופשוט הפנו לאתר של דן, שבו לא היה עדכון על קו 89 אלא היום , ורק בדף המסלול שלו , ולא בדף ההודעות.

  6. שינוי מעולה לקו 89, חבל רק שלא עשו אותו עוד בזמן שלמדתי בבית הספר. היה חוסך זמן רב שהתבזבז בקו 24

    • תמיד יש מי שמרוויח מהשינויים 🙂

      • כן אבל הציבור יפסיד כל עוד לא יוסיפו עוד הרבה הרבה קווים!
        להזיז תחנה ימינה תחנה שמאלה כמו שאתה אומר אחד ירוויח שני יפסיד
        תוסיף עוד מאה קווים וכולם יהיו מרוצים

        • אני הייתי מעדיף את שיטת הקווים העורקיים הראשיים וקווים מזינים מאשר שיטת המזלגות (שגם ככה מיטשטשת). כרגע, לא צריך יותר מדיי קווים, רק צריך עוד ממש קצת קווי שכונות, ועוד 2-3 קווים ראשיים (כשאחד מהם יעבור על ציר הרוחב של עזריאלי בתדירות גבוהה, שזה כרגע הדבר היחיד הטוב שעשו במקור והורידו אותו).
          אבל שוב – בשביל כל אלו אתה צריך יותר מכונות (שזה פחות בעייה) ויותר נהגים (שזו בעייה של ממש) – קשה לגייס נהגים. מי יילך להיות נהג? התנאים של החברות הם לא משהו היום לדעתי.

  7. למה נתיבי איילון לא יכלו לחשוב מעט לעומק ולהעביר את קו 42 ברחוב קפלן במקום שאול המלך. ובכך לאפשר עדיין את נסיעתו בשדרות רוטשילד ולאפשר העברה בקניון עזריאלי. במקום זה פגעו בכל נוסעיו (שוב)

    • היה יותר הגיוני להשאיר את 42 (בעל המסלול הארוך בצפון מזרח תל אביב) ברוטשילד, ואילו את 142 (שישירות מגיע לעתידים) להעביר בציר בגין המהיר יותר.
      ולגבי הצעתך – לי נראה שעדיף להעביר קו כזה דרך החשמונאים ולא דרך קפלן – וכך אתה מאפשר גם עלייה בבית קלקא.

      • אבל רחוב החשמונאים הוא רחוב צפוף, לא? קו 42 דיי יקשה עליו.
        בכל מקרה, להחזיר למסלול הקודם זה מעשה דיי פזיז. בייחוד שבמקום זה יכלו בנתיבי איילון לחזק את קווי 524,525,531 של אגד. או לשנות אות במעט וליצור מהם קווי מזלג שישרתו בצורה טובה מעזריאלי את כל מה שקו 42 משרת כעת אחרי השינוי

        • אולי היה אפשר ליצור זרוע נוספת ל42 (242) ולחלק את הקווים ככה ש42 ייסע דרך שלמה, תמח"ת, רוטשילד, אבן גבירול, שאול המלך, רכבת מרכז, אבא הלל, מבצע קדש, שטרית, בני אפרים, דבורה הנביאה ועתידים; 142 ייסע כנ"ל אבל דרך פנחס רוזן, ו242 יעשה את המסלול המהיר (אם אפשר גם ללא מעבר תמח"ת אלא דרך צ'לנוב בהלוך, חזור דרך הר ציון או העלייה) דרך בגין, רכבת מרכז, אבא הלל, מבצע קדש וראול ולנברג.
          (אפשר גם להעביר את 142 דרך החשמונאים. רח' החשמונאים בכלל לא צפוף. הרמזורים גם די מסונכרנים בין צומת בגין לצומת עם הצומת שמייד אחריו לכיוון מזרח). ולחלק את התדירויות בהתאם.
          הבעייה ש524/525 נוסעים להרצליה על פנחס רוזן, ואין סיבה לפתל אותם דרך קרית עתידים , כשאתה כבר מפתל אותם ברמת השרון עצמה. 531 משום מה רק נוסע בבוקר.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

            קו 524 לא נוסע על ציר פנחס רוזן, אלא עושה סיבוב בשכונות צפון מזרח תל אביב. הוא פונה לדבורה הנביאה, ממשיך עד סוף ראול וולנבג. וזאת במקום הנסיעה שלו על פנסח רוזן.
            ככה תגבור של שני הקווים הללו יכול לחפר על הקישור שנאבד (עד חודש ספטמבר) בין עתידים לעזריאלי.
            ובקשר לקו 531, ראיתי אותו לא מעט פעמים עובר בצהרים. אפשר ליצור מהשלושה הללו אחלה קווי מזלג, ולהחזיר את קו 42 למסלולו מחודש יולי, ואולי אף לקצץ בשעות פעילויותיהם מעט.
            רעיון לקו אפשרי מקו 531, המחפר על החיסרון בקו 40 : בצומת הפיל הקו ימשיך ישר לרחוב בני אפרים, עד רחוב שיטרית, שם יפנה לשיטרית והמשך לרמת גן.
            קו 524 ישאר כפי שהוא עכשיו. וכך גם קו 525. אם יושקעו קצת כספים ויותאמו השעות שלהם למערכת משותפת למשך כל היום, הם ישרתו בצורה מעולה גם את אזור הרצליה ורמת השרון, וגם את צפון מזרח תל אביב. כמו כן, אם אינני טועה לקווים 531 ו 524 יש מסלול דיי קרוב (ואף זהה) בחלק של רמת השרון. על ידי יצירה של מערכת של קווי מזלג אפשר להקל על המסלול שלהם שם ע"י העברת כל אחד מהאוטובוסים ברחובות שונים ובצירים יותר מהירים.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

            התוכנית שלך יוצרת בעיה, מכיוון שלפיה קווים 42 ו 142 חופפים גם בחלק של פנחס רוזן / שלונסקי עד עתידים. (וכמו שאתה אומר יש להם גם חפיפה בחלק של רוטשילד ושאול המלך).
            הרעיון של קו 242 טוב, אבל כאן אתה יוצר הפרדה. אין גישה מרוטשילד לעתידים בדרך המהירה (דרך רחוב ראול וולנברג – אזור התעשיה. מה שקו 142 עושה היום) ואיך גישה לעזריאלי מרחובות דבורה הנביאה ופנחס רוזן (כמו קו 42 היום).
            וכמו כן, עתידים מפוצץ בכל מקרה, עברתי שם מספר פעמים (גם אחרי כל פעימה של הרפורמה) והמסוף מפוצץ. וחבל שכך. אני לא מבין למה אי אפשר למצוא חניון נוסף באיזור שם – כמו החניון של הבריכה בנוה שרת, ליד עתידים. או החניון הענקי של האוטובוסים בסוף ראול וולנברג (שכפי שיצא לי לראות יוצאים ממנו 2 אוטובוסים של אגד כל יום כל חצי שעה). אפשר להפנות אותם לאיזור הזה שסובל בכל פעימה של הרפורמה בגלל שמסוף עתידים קטן מדי. וזה מאבד את כל העיקרון של הרפורמה

            כמו כן, הרעיון עם קווים 524,525 ו531 הוא רעיון מצויין. אני לא מבין למה משרד התחבורה ונתיבי איילון כל כך עיוורים. 524 עובר ברחובות דבורה הנביאה וראול וונברג (וכיום נוסע פעם בשעה). קו 525 ו524 נוסעים לאורך פנחס רוזן. כל אלה עוברים במקומות הללו אחרי הנסיעה ברמת השרון והרצליה.
            אפשר לחזק אותם קצת, או אפילו רק את 524 ו525. ליצור מהם קווי מזלג, כי תכלס זה ככה. והם ישרתו את כל האיזור כמו קו 42 כרגע (ולפני השינויים בספטמבר)
            או אם בכלל רוצים לתרום לאיזור, אפשר להעביר את קו 531 ברחוב בני אפרים ושטרית, וככה לקשר גם אותם לעזריאלי (כמו קו 40 הישן). כל זה יתרום לאזור, יאפשר את החזרת קו 42 למסלולו הטוב ביותר שהחל ביולי.

            על אותו עיקרון של הקווים הללו יש לי הצעה שתפצה מעט על החיסרון בקו 21.
            זה יצירת קו מזלג נוסף עם קווי 47,48. קו 47 ימשיך במסלולו הרגיל. וקו 48 ימשיך בצומת הפיל לפנחס רוזן, ימינה לשטרית, שמאלה לשדרות רוקח והמשך במסלול הרגיל.
            זה מפצה על כמה חסרונות : עם השינוי האחרון מאתמול, נוצר שלרחוב פנחס רוזן (ודבורה הנביאה, אך זה מעט בעייתי) אין קישור עם החלק באבן גבירול שבין פינת שדרות רוקח עד פינת דוד המלך.
            בנוסף, אין אוטובוס שמגיע לרחוב שטרית מכל החלק הצפוני לתל אביב, רחוב משה סנה, ואף רחוב פנחס רוזן.

            הצעה נוספת עם הקווים הללו היא העברתם ברחוב דיזינגוף, בדומה לקו 21 הישן. וזה מכיוון שבכל שדרות רוקח האוטובוסים מגיעים לאבן גבירול, אך לא לדיזינגוף. וכמו כן בחלק הצפוני לתל אביב עד צומת הפיל יש גם את קו 24 שמגיע לאבן גבירול. לכן המלצתי היא שבצומת אבן גבירול/ארלוזרוב, האוטובוסים יפנו לארלוזרוב, שמאלה לדיזינגוף, ישר עד קינג ג'ורג' והמשך במסלול הרגיל.

            זאת הדרך לפתור את בעיית האוטובוסים בעתידים, ועדיין לאפשר לאזור שם את דרכי ההגעה שלהם לכל מקום. הלוואי שנתיבי איילון יחשבו על זה איכשהו, במקום להסיט אוטובוסים שתורמים לתושבים באיזור.

  8. אני גרה בנוב שרת וממש לא מבינה למה לקו 89 אין תחנה בכניסה לשכונה
    בדבורה הנביאה בצומת עם בית אל. התחנה לאחר צומת עם רח צהל
    נמצאת בקשת של רח דבורה הנביאה ואני תמיד משקשקת כאשר אני צריכה לחצות שם את הכביש.
    שלא לדבר כאשר אני חוזרת בלילה.
    לא יותר פשוט להחזיר את התחנה לנוחות הציבור ולמניעת תאונות?

    • קו 89 אמור להיות קו ראשי, לא קו מקומי-שכונתי. קווים 6, 7, 22, ו-42 עושים את הסיבוב ברח' בית אל ויש להם תחנה ליד דבורה הנביאה, אפשר לעלות עליהם ולהחליף עם 89 בכל נקודות ההשקה שלו אליהם (אפילו תחנה אחת אחרי) – וכידוע, זה לא עולה יותר.
      אם תאספי מספיק קבוצה של תושבי השכונה שידרשו זאת, אפשר לנסות לפנות ל"דן" ולבקש את התחנה.

  9. לא ברור לי של מי היתה היוזמה לשנות שוב את מסלול קו 89.
    חבל מאוד שהאריכו את הנסיעה לתושבי רמת החיל ב-20 דקות דרך שלונסקי, בעוד המסלול הקודם דרך שיטרית היה קצר ומהיר.
    יכולים היו להשאיר את 289 דרך שלונסקי ואת 89 במסלול הקצר והמהיר !!

    • השינוי בוצע בגלל שמסוף עתידים מתפוצץ באוטובוסים, לכן היו צריכים להוציא קו משם למקום אחר – כמו שעשו עם קו 40 (כנראה שהוצאת קו אחד לא הספיקה) – לכן נבחר גם 289 – למה הוא ולא 89? איני יודע, באמת היה עדיף לעשות ההפך כי 89 הוא הקו ה"ארוך" במסלולו גם בת"א ובחולון, אבל אז היו צריכים להעביר קו דרך רמת החי"ל כדי לכסות על הוצאתו של 89 – כך שהמצב היה עומד בעינו, אם כי מעט הגיוני יותר.

      בכל מקרה – אפשר לרדת עם 89 ברוקח (או בכל נקודת השקה אחרת) ולהחליף ל189 שהוא הקו המהיר מבין 89/189/289.

      • בכל מקרה התחנות של קו 89 (החדש, והזה מיולי) נמצאות במרחק של 500 מטר מקסימום (רק צריך לצאת מהשכונה לראול וולנברג) מקו 189 המהיר

  10. רעיון אדיר להסטת קו 289 ממסלולו:

    העתקת תחנת המוצא "תחנת רכבת אוניברסיטה מערב" בחזרה לעתידים,
    וכך יהיה מסלולו:

    יתחיל במסוף עתידים,
    ייסע ברחובות הבאים כולל כניסה להדר יוסף, כך שהקו הזה יועיל לפצות על הוצאת קו 40 מהשכונה:

    דבורה הנביאה, יפנה שמאלה לפנחס רוזן, ימינה לרח' שלונסקי, שמאלה לרח' בני אפרים,
    שמאלה לשכונת הדר יוסף מה שקו 40 היה עושה בטרם הרפורמה "כך גם בכיוון לעתידים",
    יפנה ימינה לפנחס רוזן, ימשיך למבצע קדש, יפנה ימינה לדרך ששת הימים, לאחר מכן שמאלה לדרך בן גוריון,
    ימינה לציר זאב ז'בוטינסקי, ימשיך ישר בדרך בגין, כולל עצירות ברכבת מרכז, קניון עזריאלי, בית קלקא,
    בית מעריב, לאחר מכן יפנה ימינה לרח' השומרון, ימשיך במסלולו המקורי עד מסוף שפינוזה באזור.

    בכיוון הנסיעה לעתידים ייסע אותו דבר.

    אני מקווה שהצעתי תיתן מענה לתושבי הדר יוסף בחזרת הקישור למרכז תל אביב.
    כל המטרה שקו זה יפעל בתדירות גבוהה.
    בבוקר כל 7-10 דקות, במהלך היום כל 10-12 דקות ובשעות השפל מ-20:00 ועד לשעת הסיום
    קו זה יפעל בתדירות של כל 15-30 דקות.

    אני מקווה שהצעתי תתקבל,
    תודה ושבוע טוב שיהיה לכולכם.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      קודם שישפצו את מסוף עתידים, ואז יוסיפו לנו עשרות אוטובוסים יעילים
      חבל שלפני תחילת הרפורמה אף אחד לא חשב שאולי מסוף עתידים לא יעמוד בעומס כזה. ועכשיו רק אנחנו מפסידים.

      עכשיו בקשר להצעה שלך, נתיבי איילון חושבים שעדיף ששכונות יהיו מנותקות.
      לדעתי במקום לעשות את ההצעה הזאת שהיא מהפכנית ביותר, פשוט עדיף להעביר את קו 40 הקיים בשכונת הדר יוסף.
      וכמו כן, אפשר להאריך את קו 22, שגם יקשר את השכונה לאנשהו

    • הבעייה שקו 289 הוצא מעתידים בגלל עומס על המסוף, ככה שבעייתי להחזיר אותו לשם כנקודת מוצא.
      צריך לגרום לכך שמבין 40, 89 ו-289 , קו אחד יהיה מהיר לעתידים, אחד יהיה מאסף לאוניברסיטה דרך עתידים והשלישי מאסף לאוניברסיטה דרך הדר יוסף.

  11. כל השינויי הזה רק הקשה עלי אי אפשר ככה יותר

  12. כל הקווים מובילים ל…רידינג???? (wtf?)
    ככל שהזמן עובר אני רק מגלה עוד ועוד דברים הזויים שרציתי לשתף אותכם

    אני גר בגבול תל אביב-רמת חן ברחוב מחל.
    תחנת מסוף הטייסים היינה תחנה מרכזית ועמוסה להחריד על אף שמתחילת הרפורמה מנסים לייבש את רבבות הממתינים בתחנה.

    בהמתנה מתישה לקו 204 (קו שהיה עובר לפני הרפורמה פעם ב-3 דקות בערך)
    הסתכלתי בתחנת וכל הקווים כולם ללא יוצא מן הכלל (וכולם קווים מרכזים כמו קו 9 ו-204 ו-239)
    מה עם כרמלית? רכבת מרכז (שנותנת קישור טוב לערי השרון, רמת גן ובני ברק)?

    כמובן בגלל שרידינג מקום "מרכזי" הגעתי במקרה באחד מטיולי ביום שישי לטייל בירקון (עם האופניים דווקא)
    נתקלתי במראה מחריד שסוף סוף הצלחתי לחבר ולהבין למה קווי 204 לא מבצעים את עבודתם.
    היה מדובר בעומס מטורף
    פקק בפניה שמאלה מהגשר מעל הירקון ופקק עוד יותר מטורף בצומת הרחובות בן יהודה-דיזינגוף

    מדובר במזלג 9 ומזלג 4 שיוצרים פקק מטורף ביציאה ובכניסה הצפון מערבית לתל אביב
    ממש עומס רב שאין בו הכרח

    מה אתם חושבים? רק אני חושב שמשהו לא בסדר?
    ומה לעזאזל עשיתם פעם אחרונה ברידינג? sleeping with the fishs?
    והאם זה לא מסוכן שכל כך הרבה אוטובוסים יעברו על גשר אחד?

    (הערה: הכותב אינו עובד חברת החשמל)

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי מה עם המחאה להחזיר את קו 9 לתיקון שלו לעזריאלי <?
    או בכלל למצוא פתרון לתושבי בן יהודה צפון ודיזינגוף שצריכים להגיע לעזריאלי?
    אין שינוי של אחד מהקווים החופפים ל9? כמו 39/239/139?

כתוב תגובה ליעל לבטל