חשיפה – פעימת התיקון – אשכול ר"ג-גבעתיים

כפי שפרסמנו כאן, על פי הפרסום הראשוני בערוץ 2, בחודש הבא צפויה פעימת תיקון שנייה (הראשונה התרחשה ב-5 באוגוסט האחרון). ביום שישי האחרון, התפרסמו במקומון ר"ג-גבעתיים חלק מהשינויים הצפויים הנוגעים לערים אלו, ומובאים לכם ע"י ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל . חשוב לציין, כי עדיין ייתכנו שינויים, כמו שכבר למדנו והיכרנו בפעימה ובהחלת הרה-ארגון עצמו. להלן השינויים:

 

קו 31

הקו לא ימשיך מרח' הירדן לאלוף שדה אלא ייכנס לשכונת רמת חן ויעבור ברח' פרץ ברנשטיין ורזיאל ואז יחזור למסלולו הנוכחי (בדומה למסלול קו 30 שבוטל).

קו 45

הקו יתוגבר ותדירות הקו תעלה (לא מצויין, אך כנראה תתווסף נסיעה בשעה לכדי תדירות של 15-20 דק'). ביטול קו 139 (ראו מטה) יאפשר הסטה של משאביו, בין השאר גם לקו לזה.

קו 52

קו 52 יעבור במסלול קו 67 לפני הרפורמה, כלומר יפנה מדרך בן גוריון שמאלה לרח' כצנלסון, ימינה לרח' סירקין ומשם מכופר היישוב דרך רחובות קריניצי והרצל (לכיוון עתידים) וביאליק (לכיוון תחנה מרכזית). השינוי מתמיה, מכיוון שקו 52 נסע במסלול ישר דרך בן גוריון (לא נסע כלל דרך קריניצי והרצל), ברפורמה הכניסו אותו לנסוע ברחובות אלו וכעת, הוא נכנס עוד קודם לכן ועובר בכצנלסון וסירקין – במקום להעביר את קו 67 במסלול זה ולהשאיר את קו 52 במסלול ישר ומהיר מתחנה מרכזית לעתידים (הדבר מזכיר את השינוי בוצע בקווי 42 ו-142 כך ש42 נוסע בציר בגין המהיר איך ממשיך לעתידים במסלול ארוך יותר בצפון-מזרח העיר ואילו 142 שנוסע ישירות לעתידים מקניון איילון נאלץ לעבור ברח' רוטשילד ושאול המלך).

קו 61

קו זה צפוי לעבור 2 שינויים :

ראשית, הקו יעבור לנסוע דרך המלך ג'ורג' ודיזנגוף (כמו לפני הרפורמה) ואז להמשיך לארלוזורוב במקום לנסוע בציר בן יהודה, כפי שימשיך לעשות קו 161. דבר זה, גורם לפיצול מזלג (חלקי) נוסף המשך למגמת קריעת קווי המזלג בה התחילו בפעימת התיקון הראשונה וגם לאחריה. שינוי זה יהיה תקף לאורך שעות כל היום.

שנית, בשעות שיא הבוקר (עד כנראה השעה 9:00), הקו לא ייסע דרך רחובות הרא"ה והרצל/ביאליק אלא יחזור למסלולו טרם הרפורמה (קריעת מזלג נוספת בבוקר), וימשיך ישירות לרח' חיבת ציון וכך לא יצטרך לנסוע במסלול פקוק.

 

קו 104 וקו 139

קו 139 יבוטל. כדי לפצות על הכניסה לתל השומר, יוארך מסלול קו 104 לאלוף שדה (לא ייכנס לגבעתיים), והוא ימשיך במסלול 139 עד מכון הלב בבית החולים תל השומר. משאבי הקו יופנו, כנראה, לקו 45 שאמור להיות מתוגבר, לקו 104 עצמו (מאחר ומסלולו מוארך) ואולי לעוד קווים.

קו 134

הקו ימשיך מרח' הירדן ישר עד דרך נגבה ומשם יחזור למסלולו ברח' חזון איש (במקום לנסוע ברח' בן אליעזר ורוטנברג).

קו 135

שירות הקו יינתן על ידי מידיבוסים ולא על ידי אוטובוסים (דבר שמתבקש מקו שנוסע מסלול קצר בתדירות כה נמוכה של פעם בשעה), ויש לו אופי "שכונתי".

מודעות פרסומת

פורסמה ב-14 בינואר 2012, ב-רה ארגון תחבורה ציבורית, שינויים בקווי אוטובוסים ותויגה ב-, , , , , , , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 15 תגובות.

  1. נו באמת .

  2. גם את מזלג 61 הם מפצלים? עוד מדובר במזלג שהיה קיים עוד לפני הרפורמה עם שינוי קל. אם כבר אז צריך להעביר גם את 161 בדיזנגוף אחרת 61 פשוט יקרוס

    • אתה צודק לחלוטין, אבל כנראה רצו להשאיר אופציה לאלו שמגיעים מהים או רוצים להגיע לים. (למרות שהמרחק בין דיזנגוף לבן יהודה מפרישמן צפונה הוא שתי דקות הליכה בערך), אבל זה נראה כמו המשך מגמת ה "אנחנו לא מודים בכך שטעינו ולכן מעוותים את המערכת עוד יותר". נצטרך לראות בשטח את התוצאות.

      • זה ממש כמו לתת מוצץ לתינוק, העיקר שלא יבכה. הרעיון של הרפורמה היה ליישר את מסלולי הקווים ומשרד התחבורה מתקפל מהר מדי לקבוצות לחץ(ראה קו 9) או מספק פתרונות הזויים כמו זה וכמו בפעימות התקון האחרות. הרעיון המקורי של הרפורמה, ללא 45 וללא ההתעללות במזלגות 26, 89, 42 ועכשיו גם 61 היה מעולה. התיקונים מסרבלים ולמעשה יוצרים מערכת שהיא גם מסורבלת(עכשיו זה כבר כמעט באותה מידה כמו המצב טרם הרפורמה – רק חסר שיעשו איזה קו שיהיה שילוב של 11 הישן ו-32) וגם לא מובנת. משרד התחבורה פשוט מקל ראש – במקום להסביר את היתרונות של תחבורת מעברים, ויש הרבה, הם פשוט מסרבלים בדיוק כמו במצב הקודם במקרה זה אמרתם שכנראה יהיה איזה קו חדש מהכרמלית לרכבת מרכז ומסלולו יהיה דומה מאוד לזה של 61 הישן בתל אביב כך שעדיף להשאיר את 61 כפי שהוא ולהסביר שכדי להגיע איתו לדיזנגוף אפשר לרדת ברכבת מרכז ולהחליף(בתקווה שלקו החדש תהיה תדירות נורמלית). בכך אפשר גם להימנע מפירוק מזלג וגם הקו החדש יהיה רווחי כך שכל הצדדים ייהנו מזה.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

          את/אתה כנראה אחת/אחד שהשתתפו בתכנון ובבצוע הרפורמה הנוראה,שתוכננה בלי מחשבה חכמה ונכונה,כמו שנאמר סוף מעשה במחשבה תחילה,פה לא היתה חשיבה נכונה,הכל נעשה בחוסר התחשבות באזרחים בצרכיהם,התעלמות מוחלטת מטובת האזרחים הנוסעים באוטובוסים.שיטת המעברים אולי מתאימה לכם המתכננים,שנוסעים כמובן ברכבכם הפרטי ו/או ברכב של המדינה עם נהג צמוד ולא נוסעים באוטובוסים כמונו,נראה כיצד תרגישו ותגיבו כתסעו כל בוקר לעבודה בשיטת המעברים,מרמת-עמידר לרח' הרצל בת"א,לפני הרפורמה הנוראה והלא חכמה,נסענו עם קו 30 והגענו לעבודה רגועים בשעה סבירה,היום לאחר הרפורמה המטופשת והנוראה שכפיתם עלינו,אנו מחליפים 3 או 4 קווי אוטובוס (שיטת המעברים!!!)מחכים כ-20 דקות לכל קו אוטובוס,עולים,יורדים,ושוב מחכים,עולים יורדים וכן הלאה…..מגיעים לעבודה באחור של כשעה!!!!! זו רפורמה זו !!!!
          זה הדבר הכי גרוע,לא חכם, דו פשוט התעללות בנו צרכני האוטובוסים!!!!! עד מתי תמשך הטפשות הזו!!!!
          זו לא בושה לטעות,אפשר לתקן וזה לא מאוחר,אנא הניחו לנו לחיות בשלווה וברוגע,לנסוע בשלווה לעבודה ו/או
          למקום חפצנו ולחזור הביתה בשלווה וברוגע. נא החזירו את קווי האוטובוסים של רמת-גן למסלולם מלפני הרפורמה
          כמן כן את תדירותם שהיתה נהדרת לפני הרפורמה הנוראה שמוציאה אותנו מדעתנו,

          אנא החזירו את קוו 30 , או שקוו 31 יתחיל את מסלולו ויסיים במסוף רמת-עמידר,כמו שהיה קוו 30. כך נוכל להגיע לעבודה בקוו אוטובוס זה בלי להטלטל מאוטובוס לאוטובום,המעברים לא טובים לנו ולצרכינו.
          כמו כן להחזיר את קוו 61 ו-60 למסלולם כמו לפני הרפורמה המקוללת הזו!!!

          את קוו 161 להוציא ממסוף רמת-עמידר מאחר והוא לא משרת אותנו כלל וכלל,הוא יוצא ממסוף עמידר ונכנס ישר לבני-ברק, הוא אינו נותן שרות לנו תושבי רמת-עמידר כלל וכלל. אנא הוציאו אותו מהמסוף והכניסו את קוו 30/31
          למסוף רמת-עמידר . כל זאת כמובן להחזיר את תדירותם הנהדרת של הקווים כמו לפני הרפורמה.

          זכרו סוף מעשה במחשבה תחילה !!!!!

          קוו 30/31 שיהיה במסוף רמת-עמידר.
          קוו 61 להחזיר למסלולו
          קוו 60 להחזיר למסלולו

          להחזיר את תדירות הקווים כבעבר(לפני הרפורמה)

          המעברים הרגו אותנו!!!!!!

          • תרגיע בנאדם, אני לא תיכננתי שום רפורמה אבל למדתי לנצל את היתרון הגדול שלה – כרטיס מעבר שעתי – לטובתי. בתחום התדירויות אני מסכים שיש הרבה הרבה מה לשפר אבל כל פעימות התיקון הרגו את מסלולי הקווים שהיו מיושרים עם החלת הרפורמה. אני חושב שתחבורת מעברים עדיפה בהרבה על המצב טרם הרפורמה או עכשיו עם כל הסירבולים של פעימות התיקון.

  3. וואו. הם פשוט לא מותירים לי ברירה אלא לקנות רכב.
    אני גרה קרוב לפינת הרחובות הרא"ה-בן גוריון ברמת גן, והמצב פשוט הולך מדחי אל דחי. פעם היה לי קו 52 שהגיע לצד השני של בן גוריון ומשם לגבעתיים, וזו היתה הדרך היחידה שלי להגיע לעבודה (ליד תיאטרון גבעתיים). בשלב הראשון הזיזו אותו לחיבת ציון – מה שאילץ אותי לוותר על הפריוויליגה (עאלק) של נסיעה באוטובוס אחד ואז הליכה של 10 דקות, ומאז אני צריכה לקחת את 33 ואז להחליף ל-39. הסרבול הזה לוקח לי בין שלושת רבעי שעה לשעה, כי התדירות שלהם מזעזעת. עכשיו הזיזו את 52 בכלל לכצנלסון. נותרתי בלי דרך להגיע ממקום מגורי לקצה בן גוריון.
    עכשיו שיפרו את המסלול של קו 61, אבל השאירו את קו 161 המזופת באותו מסלול ארור. עכשיו אני צריכה לבחור בין ללכת עשר דקות לתחנה של 61, או ללכת עשר דקות מבן יהודה לדיזנגוף. ממש שיפור היסטרי. בנוסף, עכשיו אין להם תחנה משותפת בדרך חזור – מה שאומר שזמן הציפייה לאוטובוס הביתה התארך פי שניים.
    אני כבר לא יודעת מה לעשות ולאן לפנות. כל פניה שלי לדן1משרד התחבורה נענתה באצבע משולשת. אני מרגישה ממש חסרת אונים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתי בכלל מתחילים השינוייים שרק מדברים עליהם ובסוף משנים גם את השינויים…

  5. לפי מידע מנהגי דן קו 24 יעבור סופסוף למטרופולין!
    האם יש לכם מידע נוסף על זה? (אם לא, אתם יכולים לנסות לברר?)

    • קו 24 אכן אמור לעבור עם קווים נוספים בעבר הירקון (6, 12, 22) למטרופולין. כמו כן קו 49 אמור לעבור ל"קווים". אין תאריך כרגע למעבר אבל זה כנראה עניין של מספר חודשים. נשתדל לעדכן ברגע שנדע.

  6. שאלה בנוגע לנסיעה לאורך קו התפר בין גבעתיים לרמת גן: האם יש דרך לנסוע לאורך רחוב בן גוריון או שמתכנני הרפורמה שכחו שיש אנשים המעוניינים לנסוע לאורך קו התפר בין האזורים ולא רק בתוך האזורים?

  7. אני תושבת רמת גן ולא נראה לי הגיוני שקו 31 יוארך ותושבי רמת גן צריכים לנסוע כפול מזמן הנסיעה(אני מקווה שלא).אם יש בעיה עם תושבי דרום גבעתיים אז שיוסיפו אוטובוס חדש.אנחנו לא צריכים לסבול.תודה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: