נא להכיר : קווי יוממים 366 ו-220 של "דן"

החל מיום שלישי הקרוב (7/2), חברת "דן" תפעיל 2 קווי יוממים (קווים אשר פועלים בכיוון אחד בשעות הבוקר, ובכיוון ההפוך אחר הצהריים). ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מביא לכם פירוט של הקווים.

קו 220

קו זה אינו בדיוק קו יוממים, כיוון שמטרתו אינה הבאת עובדים למקום עבודתו, אלא מעין "פשרה" עבור תושבי שכונת המשתלה (בעיקר אלו המתגוררים בבית האבות באזור), אשר נפגעו מאז הוצאת קו 22 מהשכונה. קו זה יצא ממסוף עתידים, יעבור בשכונות צהלה והמשתלה ולאחר מכן ימשיך למרכז העיר דרך ציר רוקח, יעבור דרך עיריית ת"א, דיזנגוף סנטר, אלנבי ויסיים במסוף כרמלית.

שעות הפעילות:             לכיוון מסוף כרמלית – 9:00 ו-10:15
לכיוון מסוף עתידים – 14:00 ו-15:15 .

מסלול מפורט : מסוף עתידים, דבורה הנביאה, רח' צה"ל, משה סנה, סשה ארגוב, משה וילנסקי, אלי תבין, משה סנה, בני אפרים, שד' רוקח, דרך נמיר, ארלוזורוב (בחזרה דרך ז'בוטינסקי מכיכר המדינה), בלוך, כיכר רבין, פרישמן, דיזנגוף, המלך ג'ורג', אלנבי, מונטיפיורי (חזרה דרך אחד העם), מסוף כרמלית.

קו 366

פה מדובר בקו יוממים מובהק, אשר נועד לקשר לראשונה בין פתח תקווה למסוף עתידים דרך ציר אם המושבות (ציר שעדיין לא הושכל להעביר דרכו תחבורה ציבורית , במיוחד לכיוון קריית עתידים) המהיר. הקו ייצא מתחנה מרכזית פ"ת דרך עיריית פ"ת, ציר ההסתדרות-ארלוזורוב, בתי החולים שניידר ובילינסון, ציר ז'בוטינסקי (לא דרך המת"צ), קרית אריה ומשם דרך ציר אם המושבות לגשר מבצע קדש (מול קניון איילון), וישירות למסוף עתידים דרך ולנברג. הקו יפעל בימי חול בלבד. לא נותר אלא לברך על העברת תחבורה ציבורית בציר זה, ולקוות כי המגמה תמשיך ותסיט חלק מהעומס בציר ז'בוטינסקי גם בתחבורה ציבורית ולא רק ברכב פרטי.

שעות פעילות:   מתחנה מרכזית פ"ת – 6:30-9:00 כל חצי שעה עגולה.
ממסוף עתידים – 15:30-19:00 כל חצי שעה עגולה.

מסלול מפורט : פ"ת – תחנה מרכזית פ"ת, בר כוכבא, חיים עוזר, ההסתדרות, פרנקפורטר, ארלוזורוב, קפלן, דרך ז'בוטינסקי (מחוץ למת"צ, כאמור), היצירה, מרטין גהל, דרך אם המושבות, בני ברק – מבצע קדש, ת"א – ראול ולנברג, מסוף עתידים

Advertisements

פורסמה ב-4 בפברואר 2012, ב-קווי אוטובוס חדשים ותויגה ב-, , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 28 תגובות.

  1. קו 366 מחזק את הדעה שצריך להחזיר את 137 הישן

  2. קו 220 החדש,הוא בעצם משדרות רוקח לכרמלית זהה למסלול החלופה של קו 211 שבוטל ברפורמה
    2.לגבי קו 137 צריך להחזיר את המסלול הישן לפעילות כל 20 דקות
    ולעשות את המסלול הנוכחי כקו יוממים 337

  3. הרעיון של אשרי מדהים! הלואי והיה כך! ולניר… בטח שיש טעם זה מקום מאוד מבוקש

  4. לצערי אין זה פותר את הבעיה של תחבורה צבורית מ "מרכז רימון" אל איזור התעשיה שליד שדה התעופה לוד….
    זה גם לא מקרב אותי לתחנה זאת מכיוון תחנה מרכזית חדשה….

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      הגישה לאזור איירפוט סיטי בתחבורה ציבורית בעייתית כמעט מכל מקום בגוש-דן.
      הקו השפוי היחידי זה 500 של סופר-בוס שיוצא ממסוף 2000 דרך כביש בגין, כביש מס' 1 ישירות לצומת אל-על.

      • זה נכון, וגם בעייה נוספת בקו 500 שהוא של סופרבוס, ומי שיש ולרוב הציבור אין כירטוס של סופרבוס בעיקר חופשי חדשי רגיל של אגד או כרטיסייה/ערך צבור וזה עוד בעייה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מאוכזב מהרפורמה הזו ומהביטול של קו 139 אני מאוכזב מהתדירות הנמוכה של כלל האוטובוסים שהופכת את הרעיון של שימוש במספר קוים תוך החלפות לבלתי אפשרי, אני מאוכזב מהעובדה שקו 9 חזר זמן קצר כל כך למסלולו הישן דרך קרליבך במקום דרך עזריאלי רק בגלל שזה לא נוח לנהגים.. אני מאוכזב מזה שלא עלה על דעתו של איש להפנות את קו 9 לעזריאלי מיגאל אלון ( ולהתיר לאוטובוסים בלבד פניה שמאלה מיגאל אלון לעזריאלי) ובכך להשאיר אותו דרך עזריאלי ואז להשאיר את קו 139 בתיפקודו המועיל. קו 139 יכול גם להביא תועלת לגברת מילוא שלא מפסיקה להחריש לנו את עור התוף עם השטויות שלה. כמו תינוק שבוכה על צעצוע שנפל לו מהיד ולא רואה שיש סביבו צעצועים חדשים יפים יותר…

    • גם אני מצר על ביטול קו 139 שיחסית היה קו ישר מרדינג דרך יצחק שדה לאלוף שדה ותל השומר, למרות ש104 מפצה חלקית, כי אף הוא נוסע מרדינג לתל השומר , אך יעשה זאת דרך בן יהודה (במקום דיזנגוף), לוינסקי (במקום יצחק שדה), ובשאר המסלול יש כמעט חפיפה מלאה, כך שהאובדן פחות גרוע ממה שנראה (אם כי עדיין – חבל , כיוון שמזלג 39 הולך ונקבר בעצם ביטול זרוע אחת שלו והסטת זרוע שנייה). ואני מסכים איתך לגבי העובדה שתדירות הקווים המזינים-שכונתיים לא טובה כלל ובכך הופכת את תחבורת המעברים לפחות יעילה.

  6. כידוע לכם אין קו ישיר לאוניברסיטת תל אביב למרבית תושבי יד אליהו ורובע מזרח, קו 7 מסיע סטודנטים מחולון והשכונות הדרומיות של תל אביב וממי שגר ברחוב יגאל אלון ובקירבתו. מרכז רובע מזרח שבו פי 10! ! תושבים שיכולים היו להיעזר בקו אם היו מסיטים את מסלולו מיגאל אלון למשה דיין ממשיכים להפסיד גישה ישירה לאוניברסיטה העירונית שלהם ולמצוא דרכים ארוכות יותר או ברכב פרטי כדי להגיע לאוניברסיטת ת"א. אולי לא חושבים שמגיע להם והמדהים מכל הוא שזה הנושא היחיד שהיתה עליו הסכמה רחבה במפגשי שיתוף הציבור לפני הרפורמה. והיתה מחאה על כך אחרי הרפורמה וגם כעת לפני הפעימה השניה נראה שאף אחד לא חושב שמגיע לתושבי מזרח יד אליהו להינות מנסיעה בקו אוטובוס אחד לאוניברסיטה.

    אם זה לא קיפוח מה כן ??

    • גם כך קו 7 עושה סיבוב לא קטן במערב-מרכז העיר לפני שהוא מגיע לאזור האוניברסיטה, ולא הייתי ממליץ בכל מקרה למגיעים מיד אליהו להשתמש בו, אלא להשתמש במזלג 39 (והחל מ-2 במרץ ב-9/39/239) עד לציר המסגר (או 239 לעזריאלי ואז ללכת ימינה לדרך בגין ) ומשם לקחת 171/271 לאוניברסיטה (התדירות של המזלג הזה אחת הטובות ברפורמה).

  7. אני רוצה להביע כאן שורה של אכזבות מרצף השינויים האומלל שסביב קו 9 וקו 139.
    הבשורה הגדולה של הרפורמה היתה לרבים מתושבי רובע מזרח המסלול של קו 9 דרך עזריאלי.
    מה לעשות שאיש לא חזה את הבעייתיות של נסיעה בדרך השלום העמוסה מה שהופך את המסלול לסיוט גדול בעיקר לנהגים… וכשרע לנהגים ודאי וודאי שאין סיכוי לציבור הנוסעים.
    איש לא חשב למשל שאפשר להגיע לעזריאלי דרך יגאל אלון ולפנות שמאלה במפגש עם דרך השלום וגבעת התחמושת.. נכון שאין פניה שם בבקרים, אבל אולי במסגרת הרפורמה והעדיפות לתחבורה הציבורית היו מתירים את הפניה לאוטובוסים ומצילים את המסלול ולא רק אותו אלא גם את הרעיון היפה השני של הרפורמה המזלג וקו 139 שהחליף את קו 9 בדרך יצחק שדה וקרליבך היתה הצדקה להמשיך ולפעול.. אז נכון שגברת מילוא היתה ממשיכה לילל על האובדן של קו 9 בשבילה אבל אם לא היתה לה ברירה היא היתה מגלה שקו 139 לא פחות טוב בשבילה..

  8. הסיבוב שקו 7 עושה עדיין עדיף ברוב המקרים מלהחליף קוים. הרי התדירות לא באמת הוגברה עדיף לקרוא חומר באוטובוס בדרך לאוניברסיטה ולקחת אוטובוס אחד מאשר להיות עסוק בלעלות לרדת לצעוד להמתין ושוב לעלות. וזה מבלי שחס וחלילה נעיז לבקש קו מזרחי מדרום לצפון שיקצר את המסלול לאוניברסיטה. זה שזה יכול להביא סטודנטים לראות את מזרח העיר כאלטרנטיבה למגורים עוד עלול להפריע למישהו כנראה.. מצטער על הציניות..

  9. אפשר לדון כאן על מסלול כזה ואחר ולמה כך ולא אחרת אבל איש לא מדבר על בעיית הבעיות דבר שאם היינו משכילים לטפל בו לא היה מביא למצב, שהוצג בכתבת הטלויזיה בערוץ הראשון בתכנית של איילה חסון הערב, שבו קיים פער ענק בין גידול בכמות כלי הרכב בעשור האחרון גידול של פי 10 !! לעומת גידול קטן מאוד בכמות הכבישים.

    כל עוד לא תפעל תחבורה ציבורית בסופי שבוע מסיבות דתיות אזרחים במדינה יחזיקו רכבים פרטיים !! החזקת רכב פרטי תיהיה צרובה בגנים שלנו גם אם בשאר ימי השבוע תיהיה רשת רכבות תחתיות וקלות למופת.
    ומכיוון שזה לא קורה ושום דבר אחר לא קורה בצורה מספיקה אז נמשיך לנסות "להנות מכל העולמות" ולא להגיע לשום פריצת דרך ולפתרונות בשום בעיה.

  10. אפשר להוסיף את 220 כאופציית הגעה לאיכילוב

  11. עופרי אשכנזי

    נראה לי שצריך לבטל את קו 220 כי הוא גם ככה נוסע ריקכמעט וכדי לפצות את שכונת המשתלה יחזירו את קו 210 לשם.

    ועליי לברך את קו 366.

  12. עופרי אשכנזי

    או שקו 220 יבוא במיניבוסים וככה יהיה יותר שקט.

  13. לא הבנתי מהי תרומתו של קו שנוסע פעמיים ביומיים, ועוד בשעות כאלה? מישהו במשתלה באמת ייזכור שיש לו קו פעם ביום למרכז ת"א בשעה 9?

  14. אפרופרו 220 היום נסעתי מהכרמלית לשכונת המשתלה לבקר חבר אני הנוסע היחיד שהיה!!!
    עליתי של האוטובוס של 15:15.

  15. לאה בוקובזה

    כמה זמן לוקח להגיע מפ״ת לקריית עתידים .. בקו 366,
    אם רוצים להגיע ב 8 מתי כדאי/צריך לצאת?

    • להערכתנו זמן הנסיעה בשעות אלה מתחנת המוצא לעתידים היא מעט פחות משעה. זאת בהתחשב בסיבוב שהקו עושה במרכז פתח תקווה ואזור יד לבנים, והפקקים שיכולים להיווצר (אך בדרך כלל נוצרים מאוחר יותר) בדרך אם המושבות, אזור קניון איילון ורחוב ולנברג. כדי להגיע ב- 8 רצוי לעלות על האוטובוס שיוצא ב- 7:00 מתחנה מרכזית פתח תקווה. זמן ההגעה המשוער לעירייה: 7:05, ליד לבנים: 7:15, לקניון הגדול: בין 7:20 ל- 7:25. הזמנים יכולים להשתנות לכאן או לכאן בהתחשב בנפח התנועה (יכולים להיות פקקים במרכז העיר בשעה זו).

  1. פינגבק: בשורה לתושבי רמלה ולוד הרוצים להגיע לאונ’ בר אילן וקניון איילון – קו 244 « ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: