פרויקט מצגות ההכוונה ודפי המידע החדשים יוצא לדרך

ב- 1 ביולי 2011 התבצע בגוש דן ארגון מחדש מקיף בקווי האוטובוס בתל אביב וערים שכנות. לאור מחדלי ההסברה של משרד התחבורה העלינו דפי מידע חדשים, אינטואיטיביים וידיותיים יותר למשתמש. מיותר לציין, כי לאחר כל פעימות התיקונים דפים אלה התיישנו במידה רבה. לאור זאת, הוחלט בעקבות פעימת התיקון הנרחבת שהחלה היום (16.3.2012) החליט ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל לצאת בפרויקט הכוונה נרחב שמתייחס לא רק לפעימת התיקון הקרובה אלא נותן את התמונה הכוללת של תחבורה ציבורית באזור לרבות אפשרויות המעבר. החזון של הארגון הוא להגיע תוך מספר חודשים לפריסה של דפי מידע אודות קווים רבים בארץ, ולעשות זאת במספר שפות (ובכלל זה ברוסית, אנגלית וערבית עבור תושבי ערים ערביות). תהליך זה ייקח זמן לא מבוטל, אך יכול להיות מהיר יותר בעזרתכם. כל מי שרוצה לבנות מצגות ודפי הכוונה לפי הפורמט שנמצא במצגות הנ"ל מוזמן לפנות אלינו למייל tachbura.now@gmail.com ונשמח לשלוח לו את הדוגמה של הפורמט הניתן לעריכה.

בשלב הראשון נציג מצגות העוסקות באזור גוש דן, בעדיפות לאותם אזורים בהם מתבצעת פעימת התיקון. מדי כמה ימים נוסיף אזורים נוספים, ונשמח לעדכן אתכם בהתפתחויות. דפי המידע החדשים, כמו גם פרטים אחרים, נמצאים באתר האינטרנט החדש שלנו http://www.tachbura.org

ועכשיו למידע אודות הפורמט החדש:

מרכיבי המצגות ודפי המידע

המצגות שהוכנו מטרתן היא להציג את המידע המלא באופן אינטואיטיבי ואינטראקטיבי. המצגות נפתחות בריכוז השינויים שחלו בגוש דן ב- 16 במרץ 2012 (באזורים בהם הדבר רלוונטי). בהמשך מופיע תוכן העניינים שבו יש קישורים לדפים השונים שעוברים באזור (לרבות קווים המוגדרים "מטרופוליניים" שלא זכו להתייחסות בפרסומי משרד התחבורה, ובתנאי שהם נותנים שירות עירוני). אחרי תוכן העניינים מופיעה מפה של האזור המוצג (באדיבות אלן טנמן ובמפות גוש דן בלבד) ונקודות מעבר עיקריות בכל אזור.

תיאור הקו עצמו מורכב משני חלקים: בחלק הראשון מפורט מסלול הקו והתדירות שלו (לרבות לילה, שישי ומוצ"ש, דבר שבמשרד התחבורה נוטים להתעלם ממנו). במקרה שמדובר ב"קווי מזלג" מפורטים קטעים משותפים לשני הקווים ומוצגת גם תדירות משולבת. בחלק השני מוצגות תחנות המעבר העיקריות של הקו והאוטובוסים העוברים בהם, גם מחוץ לאזור הנסקר. בכל שקף של תחנות המעבר ניתן לחזור לשקף של מסלול הקו ובסוף כל הצגת מסלול ניתן לחזור לתוכן הקווים.

דפי המידע הם גירסאות סטאטיות ונוחות להדפסה של המצגות. ניתן להדפיס את הדפים ולהפיץ אותם עבור אותם אנשים שאין בידם אפשרות לגלוש באינטרנט או סתם לחברים או במקומות העבודה. בכל אזור יש שני דפי מידע המחולקים לארבעה חלקים. בחלק הראשון מוצגים השינויים באזור הרלוונטי החל מ- 16 במרץ 2012 (במידה והיו שינויים באזור), בחלק השני מוצגת טבלה שבה מוצגים כל הקווים העוברים באזור. בכל קו מפורט מסלול, תדירות הקו ושעות סיום ו/או הערות. בחלק השלישי מפורטות תחנות המעבר העיקריות באזור והאוטובוסים העוברים בהם, ובחלק הרביעי תחנות מעבר עיקריות מחוץ לאזור אליהן מגיעים הקווים מתוך האזור והקווים הרלוונטיים. אנו מאחלים שימוש מועיל ומהנה במצגות ודפי המידע ונשמח לקבל הערות והארות.

דפי המידע והמצגות הזמינים להורדה

צפון-מזרח תל אביב (רמת החי"ל, נאות אפקה, הדר יוסף, קרית עתידים…)

מצגת מפורטת 

דף מידע נוח להדפסה

גבעתיים

מצגת מפורטת

 דף מידע

דרום רמת גן (נווה יהושע, רמת חן, רמת השקמה)

מצגת מפורטת

דף מידע

תל השומר (אזור בית החולים שיבא, קרית קריניצי, רמת אפעל ולשכת הגיוס)

מצגת מפורטת

דף מידע

 

Advertisements

פורסם ב-16 במרץ 2012,ב-מפות והכוונה, סדר ברה-ארגון - הכוונה, רה ארגון תחבורה ציבורית. סמן בסימניה את קישור ישיר. 10 תגובות.

  1. באיזה אופן פותחים את הקבצים שהסיומת שלהם היא ppsx? אני עם מחשב מקינטוש, ובשום אופן לא מצליחה לראות את המצגת.

  2. יש לי אופיס 2008. הוא טוען שהקובץ נוצר בגרסת בטה של 2007 והוא לא יכול לתמוך בקובץ… יש פה עוד מישהו שחווה בעיה בפתיחת הקובץ?
    גם neo office לא הצליח להתמודד.

  3. שלום לכולם
    אני לא יודע אם העלו את הנושא הזה פה כבר,
    ואם לא, אז אני הראשון.
    למה אין קו "נורמלי" שמגיע לבית העלמין ירקון ?
    גם לבית העלמין צריך להגיע !
    והמוניות לשם זה מאד יקר !
    ללכת ברגל זה בכלל לא לעניין…
    קו 127 הוא היחיד שנוסע מתחנה מרכזית ת"א פעם בשעה כל שעה עגולה
    משעה 9 בבוקר עד השעה 16:00
    ואם אני צריך להגיע בשעה 18:00?
    לא מספיק שהנסיעה היא שעה !!!
    בית העלמין ירקון הוא היחיד כיום בגוש דן שהוא פעיל
    (קרית שאול, וטרומפלדור, כבר סגורים)
    ודווקא אליו אין תחבורה ציבורית ??

    יש פתרון אחר, יותר טוב ?

    • יש אכן בעיה עם הקווים הללו לבית העלמין. השאלה היא רק האם לקו שיוצא פעם בשעה עולים מספיק אנשים. רשמית בית העלמין פועל עד החשכה או אפילו לפני כן ולכן האוטובוס האחרון יוצא מבית העלמין בשעה 17:30 (ובחורף 16:30) ואחרי זה יש מעט אנשים שבאים לבית העלמין הזה. מה שכן, צריך גם קווים ממקומות אחרים לבית העלמין הזה ומה שעשו לקו 243 הוא רע מאוד.

  4. לא ידעתי שקיים גם קו 243
    לא שזה משנה הרבה, התדירות שלו זוועה !!
    האמת, זה פשוט מדכא
    כל פעם מחדש מתברר לי,
    שלא יעזור כלום!
    אם אין לך רכב, נדפקת !!!

    אז אין לי פתרון איך להגיע לבית העלמין ירקון, נכון?
    שוב פעם צריך להיות תלוי באחרים, או לבזבז כסף למוניות.
    ייאוש.

  5. תסבירו לי בבקשה מה הרעיון הדפוק של קווי אוטובוס שפועלים בין 2 ל 4 פעמים ביום
    בוא ניקח לדוגמא את קו 220
    בשביל מה זה טוב ?
    מי מכיר את הקו הזה ?
    מי משתמש בו בכלל ?
    2 נסיעות ביום בצהריים ?
    זה פשוט בדיחה

    ולגביי הנושא הקודם שהעליתי על התחבורה לבית העלמין ירקון
    בוא נעשה קצת סדר
    בית העלמין בת ים יש קווי אוטובוס מסודרים של דן 40/ 18 / 142
    בית העלמין קרית שאול, יש קווי אוטובוס על הכביש הראשי
    זה לא הכי נוח, לא הכי נעים, אבל זה מה יש.
    בית העלמין טרומפלדור בת"א, יש קווי אוטובוס שעוברים ברחוב עצמו !
    וגם רחוב בן יהודה הסמוך, ורחוב פינסקר

    אז בית העלמין ירקון שהוא הכי גדול והיחידי שפעיל באזור גוש דן
    ולצערי יש בו ככל הנראה כל יום הלוויות ואזכרות וכו'
    אז לשם יש אוטובוס עם תדירות זוועה ?

    • לגבי קו 220: הוא מה שנקרא "קו פוליטי" כלומר קו שנועד לרצות תושבי שכונה מסוימת. במקרה הזה מדובר בפשרה בין ועד שכונת המשתלה שלא רוצה את האוטובוסים אצלו לקשישים שגרים בבית האבות שבשכונה שרוצים להגיע ללב העיר. לכן יצא שיש קו עם 2 נסיעות ביום לכל כיוון.

      לגבי בית העלמין ירקון: ההבדל בינו לבין בתי העלמין שהזכרת הוא ששאר בתי העלמין נמצאים "על הדרך" ולכן זוכים לתחבורה ציבורית טובה. לעומת זאת בית העלמין ירקון לא נמצא סביב שום מוקד יוממות, מה שמקשה על שירות טוב לאזור. בנוסף, קשה מאוד להעריך ביקוש לבית העלמין עקב זה שקהל המבקרים הוא לא קהל קבוע ולכן ספירות הנוסעים לא יכולות להיות אמינות. עם זאת, במידה ואתה רואה שהאוטובוס מספיק מלא בתדירות הנוכחית במשך כמה שעות ובאופן רציף, סימן שלקו יש ביקוש מסוים (הוא לא חייב להיות מפוצץ אלא מלא בישיבה). יכול להיות שבמקרה זה כדאי לתגבר את הקו לפעם בחצי שעה אבל זה תהליך ארוך והולך להיות קשה לטפל בעניין מול "דן".

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: