דו"ח בקרת הנסיעה ב"מטרונית" ותנאי המתנה בתחנות – סיכום תקופת ההרצה

ב- 16.8.2013 לאחר חודשים רבים של עיכובים יצאה לדרך "המהפכה התחבורתית" בחיפה: "המטרונית".

המטרונית הינו מערך הסעות המוני (BRT) שפועל במטרופולין חיפה. הוא כולל 3 קווים המופעלים על ידי 90 אוטובוסים, כשהקו הראשי (קו 1) פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. הפרויקט נמצא בהרצה עד 23.12.13 ובתקופה זו לא נגבה תשלום. החל מ- 23.12 החלה גביית תשלום על הנסיעות במטרונית.
דו"ח זה של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל הינו דו"ח מיוחד שהופק במטרה לבחון את תפקוד המערך בתקופת ההרצה, בדגש על החודשים אוגוסט – נובמבר ולתת דגשים על מנת לשפרו. נתוני המדגם נאספו על ידי נוסעים שדיווחו על תנאי הנסיעה במטרונית ותנאי המתנה בתחנה באמצעות האפליקציה "איפה-בוס" במסגרת "פרויקט סרדין". כמו כן השתמשנו בתצפיות שוטפות של נוסעים על מנת להאיר את הנושאים בהם "פרויקט סרדין" אינו מטפל. להלן ממצאי הדו"ח העיקריים:

  • בקווי המטרונית השונים נמצאו עומסים כבדים, בייחוד בשעות השיא. עומסים אלה פוגעים בחווית הנסיעה ויש לטפל בהם על ידי תוספת הנסיעות.
  • קיימות בעיות של כריזה ושילוט באוטובוסים – ב- 40% מהמקרים השילוט או הכריזה לא עובדים או לא מסונכרנים. כמו כן קיימות בעיות נקודתיות בהקראת שמות התחנות.
  • בעיות קשות בתחנות ההמתנה – התחנות כוללות 2-4 מקומות ישיבה בלבד ואינן מגינות מתנאי מזג האוויר. כמו כן, בתחנות רבות קיימת בעיית בשילוט האלקטרוני המחייבות כיול.
  • תחילת התשלום במטרונית ב- 23.12.2013 יצרה בעיות הנוגעות למכשירי תיקוף לא תקינים ובעיות בתיקוף עבור אלה שבעבורם "חופשי חודשי" של חיפה ורוצים להגיע לקריות ולהיפך.
  • המערכת לא נותנת קדימות ברמזורים ולכן זמן הנסיעה ארוך מהמוצהר.
  • בעיות נוספות כוללות: דילוג על תחנות, מקרים של השחתת רכוש, אתר מידע לא ידידותי ואי יכולת של מוקד של עיריית חיפה לטפל בבעיות בזמן שהמוקד של "דן צפון" סגור בסופי השבוע.

יחד עם זאת, אפשר לציין לטובה את רמת הניקיון של האוטובוסים ואדיבות גבוהה של הנהגים. כמו כן, חשוב לציין כי בחלק מהפרמטרים יש שיפור מתמיד בחודשים הקרובים כפי שהראתה ההשוואה בין החודשים. בנוסף, חברת "יפה נוף" עושה מאמצים לשפר את הבעיות, וחלק מ"מחלות הילדות" כבר טופלו. אנו קוראים לגופים האמונים על נושא הפיתוח ותפעול המטרונית לעשות מאמץ משמעותי לשיפור "התקלות" המופיעים בדו"ח זה בהקדם האפשרי לטובת רווחת הנוסעים וקידום מערכת מודרנית שתעביר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.

לקריאת הדו"ח המלא לחצו כאן

מודעות פרסומת

פורסמה ב-27 בינואר 2014, ב-בקרת תחבורה ציבורית, תחבורה ציבורית בחיפה ותויגה ב-, , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 3 תגובות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: