מלחמת האינטרנט המלוכלכת של אנשי יהודה בר-און

יהודה בר-און הוא איש רב-פעלים עם ביוגרפיה מקצועית עשירה אך גם קופת שרצים לא קטנה הכוללת אזכור בשלושה דו"חות מבקר המדינה. בין השאר עסקה החברה אותו ניהל יהודה בר און בליווי ותיאום הארגון מחדש בגוש דן שכידוע נכשל. עבור אותה התקשרות קיבלה החברה שבבעלותו 3.4 מיליון ש"ח מ"נתיבי איילון" בה היה האיש מנכ"ל זמן קצר קודם לכן. עכשיו רוצה בר-און להתמנות לתפקיד מנכ"ל נת"ע, גוף שאחראי על בניית מערכת הסעת ההמונים של גוש דן. כידוע לכולנו הקו הראשון במערכת יזוז במקרה הטוב בשנת 2021 (ולרוב הדעות לא לפני 2023) והגוף עצמו סובל מהתנהלות שערורייתית על חשבון כספי הציבור. נגיד מראש, שאיננו תומכים באיש עם היסטוריה כל כך גדולה של כישלונות ואי סדרים. תפקיד מורכב שכזה דורש איש מקצועי יותר, אבל דירקטריון נת"ע בראשות החבר שלו, אלכס ויז'ניצר (יו"ר נת"ע) אישר את מינויו וכדי להכשיר אותו פתחה חברת יחסי הציבור עמה עובד בר און במסע תקשורתי. ייתכן ולא היינו שמים לב לכך אלמלא זה היה מגיע לדף הפייסבוק שלנו ובעיקר הייתה משתמשת בשיטות שקופות ובעיקר מלוכלכות על מנת לקדם את האיש.

 

הדיון בדף הארגון זכה לתגובות רבות, חלקם של פרופילים פיקטיביים

הדיון בדף הארגון זכה לתגובות רבות, חלקם של פרופילים פיקטיביים

בשבוע שעבר העלינו בדף הפייסבוק דיון על מינויו של מר בר-און. מבול התגובות המפרגנות במיוחד בתוספת תגובות באותה רוח גם באתרים אחרים שפרסמו על המינוי כגון "כלכליסט", "גלובס" ו"news1" העלה חשד שלא מדובר בזרם תגובות טבעי. מכיוון שהעורך הראשי בבלוג זה, דני קומיסר, הוא מנהל מדיה חברתית בהכשרתו ובמקצועו, הוא החליט לעשות חקירה זריזה על מקורן של התגובות האלה. הממצאים מסמרי שיער. בהתאם להשערה מדובר בחבורה של טוקבקים בתשלום. זה פאסה בניהול מדיה החברתית בשנת 2014 ודי שקוף אבל חוקי. מה שהתגלה בתחקיר והכעיס במיוחד הוא שימוש בפרופילים מזויפים של אנשים שלא קיימים. כך למשל אחת מהמגיבות בדף הציגה את עצמה כדורית אלון. חיפוש תמונת הפרופיל שלה בגוגל הביאה אותנו לתמונתה של הדוגמנית Claudia Lynx. במקרה אחר, בחור שהציג עצמו כשי כהן (או שי שושן לפי כינוי אחר בפייסבוק) השתמש בתמונה של בועז ווליניץ מ"רדיו דרום". מכיוון שאתר news1 מציג את כתובות ה- IP של המגיבים הדבר מאפשר מעקב לאחר מקורות ה- IP. בחלק מהמקרים כתובות ה- IP הובילו לאמסטרדם ומדינת דלאוור בארצות הברית כאשר כתובות אלה מזוהות ככתובות זבל על ידי חלק מהשרתים.

 

אז היית רוצה להיות דוגמנית אבל את סתם פרופיל מזויף

אז היית רוצה להיות דוגמנית אבל את סתם פרופיל מזויף

 

 

 

Claudia Lynx

 

מעבר לשיטות הפסולות הללו גם המסרים עצמם בעייתיים. מעבר לזה שהם מהללים את פעילותו של מר בר-און הם מטילים את האחריות על כישלון הארגון מחדש על רותי אמיר. מבלי לגרוע באחריתה של הגב' אמיר למחדלי הארגון מחדש ובעיקר ראויה לציון ההתנשאות שלה וחוסר הגמישות המחשבתית, קיים דבר שנקרא "אחריות מיניסטריאלית" וחברה שקיבלה 3.4 מיליון ש"ח מכספי הציבור על מנת ללוות את התהליך המורכב לא יכולה להטיל את כל הרפש על מי ששילם לה. זה לא אתי ולא יפה. מה כל זה אומר?  שאם אדון בר-און יתנהל כמו צוות יחסי הציבור שלו, וזה אומר בחובבנות, שימוש בשיטות לא-אתיות והטלת רפש באחרים תוך היתממות והתנערות מאחריות, מצבנו יהיה רע, ותל אביב תהפוך ל"תעלת בלאומליך" (או שמה "תעלת בר-און") למשך עשור לפחות.

 

לקריאת התחקיר המלא לחצו כאן

מודעות פרסומת

פורסמה ב-18 בפברואר 2014, ב-תחקירים ותויגה ב-, , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.

  1. חזק וברוך. אין לכם מושג כמה אשתי סובלת משינויי התחבורה.
    הדרך הלוך חזור לעבודה שלה התארכה ביותר מחצי שעה לכל כיוון, כך שכעת היא
    נמצאת בדרכים קרוב לשעתיים לכל כיוון במקום כשעה לכל כיוון. אנשים כבר התרגלו,
    אבל אין עם מי לדבר. ניסינו המון פעמים – חבל על המאמץ.

    אני רוצה גם להעיר לכם משהו, אתם עושים עבודה טובה,
    כל האתר שלכם בנוי לאפליקציות של מכשירים חכמים. מה לעשות, שאני ואשתי באופן
    עקרוני לא מחזיקים מכשירים כאלה, אבל יש לנו אינטרנט רגיל.

    פעם ניסינו להגיב דרך האתר שלכם, וזה היה מסובך מידיי, אז הפסקנו.

    נ.ב. בקשר לפוסט שלכם, העבודות לרכבת של נ.ת.ע התחילו ליד הבית שלנו בבת ים
    (זה תחילת הקו מצד דרום) בשנת 2005, והבטיחו רכבת ב2010. אני גר בקומת קרקע
    ליד הכביש. משך כשנה וחצי עבדו כמטורפים בימים ובלילות, כאשר הם חופרים שוב
    ושוב אותו קטע פעמים רבות מספור, שוב מכסים, סוגרים, סוללים כביש, ושוב פותחים
    בשביל עוד צינור ששכחו. היו פעמים שטרקטורים ענקיים עבדו מול הבתים שלנו לילות
    שלמים הלוך חזור הלוך חזור ושוב הלוך חזור על אותם 20 – 30 מטר, משך שבוע או
    שבועיים, ברעש מחריש, כוווולם קבלנים ערבים, ולי אין ספק שהם עשו את זה סתם
    בשביל לקבל את השעות עבודה של הטרקטור שלהם, [=עבודות עפר, משלמים טוב מאד] כי
    לא היה להם מה לעשות, ודרך אגב, לעשות רעש ליהודים שגרים באזור.
    הם הבטיחו שתהיה רכבת תוך 5 שנים, ב-2010. ואז דיברו שהפרוייקט יעלה 6
    מיליארד. פעם עשיתי אפילו חישוב כמה עולה מטר אחד מפתח תקווה עד בת ים לפי
    המסלול, על שש מיליארד,

    – אבל בינתיים זה הכפיל ושילש את עצמו. מאיפה הכסף?

    – באותה שנה, ביבי לקח 6 מיליארד מהביטוח הלאומי של משפחות ברוכות ילדים. הנה
    הכסף.

    מנוולים, מושחתים, מלוכלכים, זה מחמאות גדולות בשבילם.

    בזמנו כתבתי להם המון פקסים וכו', והם פגעו לי בבית הישן מאד שיושב על מסגרת
    "קופסה" מלאה בחול, (בלי רצפת בטון בקומת הקרקע), בשנה האחרונה, הכריזה
    העירייה על שורת הבתים שלנו כמסוכנים, ולי אין ספק שאחד הדברים שגרם לזה הוא
    החפירות החוזרות ונשנות ממש בצמוד לבתים שעירערו את הקרקע וכו'.

    כשהיו המכבשים עובדים בכביש, (כאמור, כל פעם סללו את הכביש מחדש, כבשו, שוב
    פתחו, ושוב סללו וכבשו, וחוזר חלילה), כשהמכבש היה עובד, כל הבניינים היו
    רועדים, כל האנשים יצאו מהבתים בפחד שהבתים הולכים ליפול.

    – אין עם מי לדבר.

    בתאריך 18 בפברואר 2014 בשעה 20:46, מאת "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית

  1. פינגבק: פנייה לעיכוב ובחינה מחודשת של מינויו של מר יהודה בר-און למנכ"ל נת"ע | ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: