סקירת השינויים בתחבורה הציבורית בירושלים – פברואר 2014

נכתב על ידי אליהו אלקסלסי בסיוע צוות המדיה של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל

ביום שישי, 21/02 יתבצעו שינויים נרחבים בתחבורה הציבורית באזור ירושלים, כחלק מהארגון מחדש בתחבורה הציבורית בעיר שמבוצע בפעימות מאז שנת 2012 כתהליך נלווה לכניסת הרכבת הקלה. זוהי הפעימה השלישית בסבב השינויים וככל הנראה הפעימה המשמעותית האחרונה בסבב השינויים (צפויים עוד שינויים בהמשך בקנה מידה קטן יותר). הפעימה תכלול את שכונות בית וגן, פסגת זאב,  נווה יעקב, הגבעה הצרפתית, הר הצופים, גבעת רם, גוננים (קטמונים), גבעת המטוס, המושבה גרמנית, מלחה, גבעת מרדכי, בית הכרם, קריית משה, רמת שרת, אזור התעשייה גבעת שאול, אזור התעשייה תלפיות.

כחלק מהשינוי מעוניין משרד התחבורה בהמשך הזנת וחיבור השכונות לרכבת הקלה , יש שכונות שהרפורמה אכן ישפר את גישתם לתח"צ , ויש כאלו שחייהם יפגעו.

ברשומה זו ננסה לסקר את השינויים , ולפרט כמה שניתן למי השינויים יהוו שיפור ומי ייפגע , נספר לכם איזה קווים קיימים מחליפים את הקווים הקיימים , וכיצד להגיע ממקום למקום לאחר השינויים . נתייחס כאן חלופות טובות עד כמה שניתן לקווים שישתנו.

אוטובוס אגד

תקציר השינויים העיקריים:

  •  שכונות רמת שרת ובית וגן – קו 21 שהוביל לתחנה המרכזית ולמרכז העיר מקוצר עד לתחנת רכבת קלה "יפה נוף", דבר המאלץ את הנוסעים להשתמש ברכבת הקלה בעל כורחם..
  •  פיצול קו 6 הישן. מעתה תושבי גבעת מרדכי מוכרחים להחליף לאוטובוס או רכבת הקלה בתחנה המרכזית לכיוון מרכז העיר והשוק.
  • חיבור שכונת פסגת זאב ישירות לגבעת רם.
  • פיצול קו 8 לשני קווים: קו 65 מבצע את חיבור השכונה לרח' ירמיהו, גשר המיתרים והר נוף. קו 78 מחבר את תחנה מרכזית ומרכז העיר לתלפיות מזרח.
  • תגבור הקווים לאזור גבעת שאול. מעתה יהיה ניתן להגיע לשכונה בקווים 33, 52, 54, 55, 64, 65, 67, 74, 75.
  •  שינוי מספור הקווים:  קו 4 ל- 4א ל- 77 ו- 77א;  38א ל 38;   13א ל 29;   16א ל 716;  36א ל 136; 46 ו- 46א ל 53 ו- 53א.
  • שינויים קלים במסלולי קווים בנווה יעקב: הארכת קו 45 לקמיניץ וביטול קו 45א, השקת קו 59א ושינוי קל במסלול קו 59.
  • ביטול קווים 69, 47א מפסגת זאב לנווה יעקב , ו- 8א.

 

פירוט השינויים לפי שכונות ויעדים מרכזיים

השינויים בהגעה מרמת שרת, בית וגן,  ומלחה למרכז העיר

עד להיום קו 21 היה מחבר את השכונה למרכז החיים העירוניים והיה מגיע לכניסה לעיר, תחנה מרכזית, שוק מחנה יהודה ומרכז העיר , ולאחר מכן נוסע לכיוון מושבה הגרמנית ותלפיות . מהיום הקו מקוצר ברוב המסלול כך שאוסף את תושבי שכונת רמת שרת ואזור בית וגן ומסיים את מסלולו בתחנה רכבת קלה "יפה נוף" דבר שיגרום לתושבי השכונה טרחה בלתי נסבלת בהמתנה לרכבת הקלה ובהחלפות אוטובוסים (אע"פ שהקו מתוגבר בשעות היום ויוצא כל 10 דקות). לדוגמה בכדי להגיע מרמת שרת לקרן היסוד נצטרך לקחת קו 21 משכונה עד לרכבת קלה "יפה נוף" משם נסיעה ברכבת עד לתחנת "יפו מרכז" ומשם אוטובוס לרחוב קרן היסוד מה שפעם היה אפשר לעשות בקו 21 ישיר וללא החלפה.

במקרה של תקלה חמורה ברכבת כגון השלג שהיה החורף , אפשר להשתמש עם קו  39 המתוגבר יחסית , לאזור בניני האומה

למי שנמצא במלחה מומלץ לקחת את קו 5 מתחנת הרכבת קלה "יפה נוף" שעוקף את הפקקים של העיר והוא יותר טוב מקו 33 שנכנס לגן החיות ופחות תדיר.

הגעה מגבעת מרדכי לתחנה מרכזית, מרכז העיר, שוק מחנה יהודה וגבעת שאול

 כחלק מהשינויים מפוצל קו 6 לשני קווים נפרדים. עד היום, כדי להגיע מגבעת מרדכי לשוק מחנה יהודה אפשר היה לקחת את קו 6 ישיר וללא החלפות. מהיום האפשרות הפכה להיות מסורבלת. צריך לקחת קו 6 עד לתחנה מרכזית ומשם להחליף לאוטובוס או רכבת קלה המגיעים לשוק – או למרכז העיר. משם ממשיך הקו מתחנה מרכזית (שימו לב לשינוי במיקום התחנות של תחנה מרכזית) לכיוון א.ת. גבעת שאול, דבר טוב הנותן אפשרות ישירה להגעה לאזור גבעת שאול.

 טיפ! מומלץ לקחת קו 9 (אפילו שהוא לא מתוגבר מספיק ונוסע כל 20 דקות) למרכז העיר ולשוק מחנה יהודה. זאת נסיעה ישירה בלי הרבה תחנות וצפיפות של אנשים. מגיעים תוך 15 דקות בכל שעות היום. לקו יש חיבור לרכבת הקלה בתחנה "הדוידקה". עם זאת לא מומלץ בעליל לקחת את קו 9 לאזור התחנה המרכזית מכיוון שהוא עושה סיבוב ארוך דרך השכונות החרדיות בצפון העיר לפני שמגיע לתחנה מרכזית.

שינויים בהגעה מגבעת רם  לתחנה מרכזית

אם כבר מתעסקים בגבעת רם , חשוב לזכור כי קווים 35 – 35א שהיו מגיעים מגבעת רם לתחנה מרכזית, לא יעברו יותר בתחנה המרכזית ויגיעו למלחה. מי שמתעקש לקחת קו מהתחנה המרכזית יכול לקחת את הקווים 66, 66א, 14 ו- 68.

שינויים בהגעה מבית הכרם לקרית משה

קו 35 במסלולו החדש לא נכנס לקריית משה. דבר זה ניתק את התושבים מקו מהיר ומאלץ אותם  להשתמש בקו מסורבל. החלופה לקו זה הוא קו 50 שיתעכב בבית הכרם (יש אפשרות להתקדם עם קו 50 לתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל) אבל לתושבי בית הכרם זה יהיה יותר טוב אם קו הסובב את השכונה יעבור בתחנה מרכזית משני הקצוות השכונה.

הגעה מחומת שמואל לגילה, תלפיות, מלחה ובית הכרם

הקווים 4 ו- 4א מחליפים את הקווים 34 ו- 34א הישנים (עדיין יוצא קו 34א מחומת שמואל לתחנה המרכזית דרך קריית הממשלה בשעות הבוקר). הקווים מחברים את שכונת חומת שמואל עם גילה עם קצת שינוי בתחנות בשכונת גילה. שימו לב: מהיום הקווים הללו לא נכנסים למלחה! כחלופה לקו זה אפשר לקחת את קו 5 המחבר את חומת שמואל ומלחה לרמת בית הכרם. לדעתי דבר זה יגרום עוד פעם לעיכובים מיותרים ולסיבוב ארוך עד ההגעה למלחה (כי הקו נכנס קודם לתלפיות) אבל כרגע זה הקו המהיר למלחה. הדבר הטוב שקו 5 נותן הוא שנוספו תחנות חדשות באזור צומת פת (אע"פ שהיא כבר מחוברת טוב עם קווים 77, 77א, 6 ו- 6א למלחה) ואזור בית הכרם.

שינויים בהגעה ממלחה לתחנה מרכזית

ממלחה לתחנה מרכזית אפשר להגיע עם קו 31 המהיר. יש חיסרון בכך שלעיתים בשעות היום הקו מגיע כבר עמוס לתחנה. גם קו 6 מגיע למלחה אבל עושה סיבוב בגבעת מרדכי !

קווים מהרובע היהודי למתחם ממילא, העירייה ומרכז העיר

קו 8 הוא קו חדש שיוצא מהרובע היהודי, סובב את אזור הר ציון וחוזר לרובע היהודי. הקו יעבור בממילא, כיכר צהל \ כיכר ספרא, מתחבר לרכבת קלה "העירייה". תדירות הקו היא כל חצי שעה והוא מסיים מוקדם בשעות הערב.

קו 38 ממשיך לעבור במסלול דומה לזה של קו 8. הוא עובר בתיאטרון החאן, מרכז העיר, ממילא והעיר העתיקה. תדירות הקו היא כל חצי שעה והקו מסיים בסביבות השעה 23:30 .

שינויים בהגעה מנווה יעקב לתחנה מרכזית ושוק מחנה יהודה

נתחיל עם הקו החדש 59א המחבר את השכונה ישירות לרמת אשכול, בר אילן, ומסיים ברח' ירמיהו. שינוי נוסף לקו 59: הוא וקו 59א החדש עוצרים מעכשיו בכל התחנות לאורך שדרות נווה יעקב בשני הכיוונים. קו 59א פועל לפי שעות הליכה וחזרה מבתי הספר מנווה יעקב בשעות הבוקר וחזור מרח' ירמיהו בשעות אחה"צ [הקו לא מתוגבר משמעותית ומסיים מוקדם].

שימו לב:  קו 45 החדש מבצע את מסלול קו 45א המתבטל מגשר המיתרים לנווה יעקב , מהות השינוי הוא שהקו שלא יעבור בחלק מרח' הרב פרדס ולא יגיע למסוף נווה יעקב. כל נסיעות הקו יצאו מקריית קמיניץ (הקו לא מתוגבר כמו שצריך). קו 25 לא עבר שינוי משמעותי. מהשעה 19:00 הקו יוצא מקמיניץ למסוף נווה יעקב – מסוף 700 ומשם במסלול הרגיל. חלופה לשעות היום לקו זה הם הקווים 22, 45, 59 העוצרים בכל התחנות הללו ומגיעים לעיר קו 25א מגשר המיתרים בשעות 00:00 – 00:30 נשאר ללא שינוי !

שינויים בגילה

שינוי בקו 30 באזור גילה, ברחוב לשם, אחלמה, האחות יהודית ובא.ת. תלפיות עובר הקו ברחוב האומן, הסדנא, יד חרוצים, פועלי צדק, פייר קניג. בכיוון השני יעבור הקו ברח' הסדנא, האומן. שימו לב לסדר תחנות שונה.

שינויי קווים באזור הר הצופים

למרכז העיר: מהר הצופים למרכז העיר ניתן להגיע עם קווים 19 ו- 19א המתוגברים. הקו עמוס ברוב שעות היום אבל הכי מהיר , יש אפשרות לקחת רכבת קלה עד לגבעת התחמושת ומשם קו 48 ו- 48א. (לא מומלץ לקחת את קו 34 – 34א מפני שיש עומסים ברח' יחזקאל). פחות מומלץ להשתמש בקו 17 כי הוא בתדירות נמוכה כל חצי שעה.

לתחנה מרכזית: עקב ביטול קו 69 , קו 68 מתוגבר באופן משמעותי ומהיר. (עם זאת , היה אפשרי לעשות קו שמחבר ישירות וללא כניסה לרמת אשכול ותחנת הרכבת קלה גבעת המבתר)

לגאולה וגבעת התחמושת:  קו 34 ו- 34א מתוגברים וישירים

לגוננים (קטמונים) ומלחה: לאחר ביטול קו 4א ניתן לנסוע בקו 77 – 77א עד למרכז העיר וממרכז העיר לקחת את הקווים 19 ו- 17 או לחילופין לנסוע עד לצומת פת ומשם לקחת את קו 42 שמתוגבר פחות.

לתחנת הרכבת הקלה גבעת התחמושת: קווים ישירים מתחנת רכבת קלה עד לקמפוס קו 34 – 34א, 48 – 48א (קו 48א לא עוצר בתחנות יצחק הנדיב ובית אורות)

לגילה: ניתן לקחת את הקווים 30 ו- 30א

שינויים בתלפיות

לתחנה המרכזית: הבשורה הטובה היא  שתושבי תלפיות זכו לחיבור מהיר מתחנה מרכזית לתלפיות ללא קשר לפקקי העיר. מהיום תלפיות קרובה יותר ונגישה לכניסה לעיר ותחנה מרכזית ע"י קו 15. מסלול הקו עד תחנה מרכזית זהה לקו 21 שמסלולו שונה. לדוגמה פעם הגעה מרמות לתלפיות יכלה הייתה לקחת כשעה וחצי להגיע. היום קווים 31 – 32 המגיעים לתחנה מרכזית ישירות, ומשם ניתן לקחת קו 15 לתלפיות.

למרכז העיר: קו 34, 34א מבצע את המסלול כמו קו 21  הישן ו21א מגבעת המטוס עובר בא.ת. תלפיות, מושבה הגרמנית, מרכז העיר ובהמשך משתנה המסלול והוא ממשיך לשכונת גאולה ומסיים בהר הצופים [הדבר הטוב שהוא יהיה מתוגבר באופן משמעותי ממה שהיה קו 21]. 

שינויים בפסגת זאב

בין פסגת זאב לגבעת רם: קו 66 הוא קו חדש הנותן חיבור טוב וישיר לתושבי פסגת זאב. הוא נוסע במסלול קו 6 הישן שבין פסגת זאב לתחנה מרכזית. הקו מחובר לרכבת הקלה ברוב המסלול, לשוק ולתחנה מרכזית כמו שהיה עד היום , סיום המסלול בגבעת רם המהווה חלופה טובה והגעה מהירה. שימו לב: קו 66א עובר ברח' מרידור בפסגת זאב. בשעות הבוקר קו 65 היוצא מפסגת זאב מזרח (מסלול של קו 8א) לא יעבור במרכז העיר.

הגעה למרכז העיר, בר אילן, תחנה מרכזית ואזור תעשייה גבעת שאול: קו 65 נוסע במסלול הישן של קו 8 ישירות לשדרות אשכול ממשיך לרח' בר אילן, ירמיהו עד לגשר המיתרים. הקו ימסיים בא.ת. גבעת שאול. הקו כנראה יהיה עמוס בשעות הערב מאזור בר אילן וירמיהו לאלו המגיעים לאולמות השמחות בגבעת שאול. שימו לב שמשעה 19:20 הקו יעבור ברחוב בית הדפוס ולא בכנפי נשרים. בכיוון ההפוך יצא הקו משעה 21:00 יוצא מרח' בית הדפוס ולא מכנפי נשרים. 

קו 47 סובב את כל פסגת זאב. במסגרת השינוי במסלול ייכנס הקו לתוך תחנת רכבת קלה "יקותיאל אדם". תדירות הקו היא כמעט אחת לשעה והקו מסיים מוקדם.

הגעה להר הצופים, הגבעת הצרפתית, גאולה, מרכז העיר, המושבה הגרמנית ומלחה: קו 77 – 77א למעשה מחליף את קו 4 – 4א ללא הרבה שינוי , כעת מהיום קו 77א לא ימשיך להר הצופים , אלא נכנס לרח' החי"ל בגבעת הצרפתית , ובשעות היום יעבור במתנ"ס בגבעה הצרפתית.

 חלופה לקו 4א שהיה מגיע להר הצופים: ניתן להגיע מגבעה הצרפתית לתחנת הרכבת "גבעת המבתר" ולקחת את קו 68 שמתוגבר מאוד או לנסוע עם קו 77 או 77א לרח' פיתוחי חותם, לחצות את כביש ומשם קו 34 ו- 34א , לתושבי רמת אשכול ניתן לבצע את אותו המסלול או לעלות לכביש שדרות אשכול ומשם לקחת קו 68 , לתושבי גאולה קו 34 – 34א

הגעה מתחנה מרכזית לגבעת שאול

נזכיר לכם שמהיום יש חיבור מתוגבר הרבה יותר מתחנה מרכזית לגבעת שאול ואזור הר נוף ע"י מספר קווים: קו 74, 75, 67, 6, 6א – וּבמרחק הליכה קצר קו 65 מגשר המיתרים.   

הגעה עוקפת הרכבת הקלה מתחנה מרכזית למרכז העיר ולשוק מחנה יהודה

האפשרות הכי מהירה ללא תחנות בדרך  ועומס , הם הקווים 25 ו- 45 המתוגברים באופן משמעותי. הם יורדים ברח' עליאש וממשיכים למרכז העיר, בנין כלל ושוק מחנה יהודה. 

הגעה מרח' בר אילן  לגבעת שאול

הקווים הישירים מרח' בר אילן לגבעת שאול הם 64, 65 ו- 67. לא מומלץ לקחת את קו 52 שהוא קו מסורבל

שינויים קטנים בקווים נוספים: הוספה וביטול תחנות

ישנם מספר דברים שלא נכתבו או שנכתבו בחוברות המחולקת על ידי הדיילים וטוב לדעת אותם

  • מספרו של קו 36א משתנה לקו 136. הקו יוצא מרח' זקס דרך שמואל הנביא, שדרות גולדה מאיר, אזור רמות ומסיים בנבי סמואל (קבר שמואל הנביא).
  • קו 16א משנה את מספרו ל 716 רמות – רוממה ללא שינוי במסלול.
  • קו 13א משנה את מספרו ל 29 , גבעת משואה – הר הרצל ללא שינוי במסלול.
  • 46 – 46א משנה את מספרו ל 53 – 53א נווה יעקב – הר הצופים ללא שינוי במסלול.
  • תתבטל תחנה ברחוב ההגנה \ בר כוכבא לקו 68 מכיוון הר הצופים לגבעת רם.
  • תתווסף תחנה ברחוב ההגנה \ בר כוכבא לקו 57 מגבעת המבתר להר חוצבים.
  • קו 13א משנה את מספרו ל 29 יוצא מגבעת משואה להר הרצל.
  • ביטול קווים 69 מהר הצופים לגבעת רם , 47א מפסגת זאב לנווה יעקב , 8א מפסגת זאב לתלפיות חניון.
  • לנוסעי קו 18 יש שינויי בכיוון הנסיעה לתחנה המרכזית. הקו עובר בכיכר ספרא ולא ברחובות אגרון והמלך ג'ורג' בכיוון מלחה עובר ברחוב קרן היסוד ולא באגרון ודוד המלך.

ניתן לשאול שאלות הכוונה כאן ובדף הפייסבוק של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל.

מודעות פרסומת

פורסמה ב-20 בפברואר 2014, ב-ארגון מחדש בתחבורה הציבורית בירושלים, תחבורה ציבורית בירושלים ותויגה ב-, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 7 תגובות.

  1. כמה תיקונים/תוספות –
    – קו 39 ממשיך מעתה לרמת שרת, משמע לרוב תושבי רמת שרת יש קו לבנייני האומה ללא מעבר.
    – מרמת שרת לקניון כדאי לנסוע בקו 33 שעובר בתוך השכונה. מיפה נוף לקניון, בהחלט הגיוני ש-5 יהיה מעט מהיר יותר מ-33 כפי שכתבת. עם זאת, 33 תוגבר משמעותית בשנים האחרונות והוא יותר תדיר מ-5 בשעות רבות ביום.
    – לקו 5 היו גם קודם תחנות (אחרות) בצומת פת. מבחינת חומת שמואל, אמנם הנסיעה לקניון תהיה ארוכה יותר, אבל הרבה יותר תדירה. לעומת זאת כדאי לעקוב האם נוסעים מבית הכרם וגבעת מרדכי לתלפיות מתעכבים בגלל הסיבוב בקניון.

    – בהקדמה ציינת שתושבי גבעת מרדכי חייבים להחליף כדי להגיע לשוק ולמרכז העיר, ורק בפירוט הזכרת שהם בעצם יכולים לנסוע בקו 9 לאותם היעדים. כמו כן רבים מהם יכולים לקחת את קווים 17/19/32 משד' הרצוג.

    – המעבר שהצעת לקו 34 ברחוב פיתוחי חותם אינו הגיוני עבור אף נוסע. מרמת אשכול להר הצופים, ניתן ללכת לתחנת 68 בשד' אשכול – רנה קסין, או לרח' ששת הימים פינת פארן, שם יש תחנה נוספת של 68, קרובה לסופר. לחלופין לנסוע ב-77 עד הגבעה הצרפתית ולהחליף ל-68/42.

    – קו 71 לא מגיע לגבעת שאול (טעות הקלדה?)

    – קו 50 במקום 35 בקרית משה מקשר את רח' קרית משה לתחנה המרכזית במסלול מהיר יותר ולא דרך גבעת רם. קו 35 לא יעבור בקרית משה, משמע גם לא בטחנת הקמח שקרובה לא.ת. גבעת שאול. מקרית היובל לגבעת שאול כדאי להחליף מקווים 10/24 לקו 33 בתחנת הר הרצל (רחוב הפסגה).

    – הגעה מהתחנה המרכזית לכנסת ולמוזיאון ישראל באמצעות קווים 14/66 במקום 14/35 עד היום.

    – "מחניון תלפיות ניתן לקחת 78 לתחנה המרכזית" – לא נכון (טעות הקלדה?)

    – אין שום שינוי בהגעה ממלחה לתחנה המרכזית. יש שיפור משמעותי בכיוון ההפוך, מהתחנה המרכזית למלחה, כי לקווים 31 ו-6 יש מעתה תחנה משותפת.

    – קו 15 לא מגיע לתלפיות מזרח, אלא לא.ת. תלפיות (המסלול בתוך א.ת. תלפיות כמו של 21/10 ומעתה כמו של 34/10).

  2. אליהו אלקסלסי

    היי תודה על הביקורת והוספת מידע.
    1) נתחיל עם קו 39, אכן כן ישתנה קצת המסלול של אזור רמת שרת, אבל לדעתי עדיין הוא עושה לא קצת סיבובים עד שמגיע לאזור תחנה מרכזית במקום רכבת שזה ישיר (אפשר לנסות וגם נבדוק בהמשך אם זה מהיר).
    2) אני נוסע וגם שמעתי הרבה תלונות לגבי קו 33 שהוא לא עומד בתדירות שלו הרבה פעמים המתנתי כמעט 50 דקות עד שהגיע עמוס, במקרה כזה עדיף את קו 5 .
    3) עדיין קשה לדבר על קו 5 נמתין עוד קצת. ונראה למי הוא מותאם ולמי לא.
    4) לגבי קו 9 בהתחלה רציתי להתייחס לשינוי שקרה באזורים אלו ואחר כך הכנסתי את זה, וחשוב עוד פעם להזכיר שהוא קו מהיר, כי יש אנשים שחושבים שלאחר השינוי שלו הוא ארוך אבל באזור גבעת מרדכי וממרכז העיר שווה את.את הנסיעה!
    5) ההדגש העיקרי שרציתי לתת זה לתושבי רמת אשכול שבדרך הם יכולים לעלות על קו 34 או גם לתושבי ארץ חפץ ושמעון הצדיק.
    6) קו 71 לא מגיע לגבעת שאול זו טעות של העורך. ננסה לתקן תודה על האבחנה.
    7) לגבי תחנה מרכזית לכנסת התייחסנו בתחנה מרכזית – גבעת רם (קו 14 לא עבר שינוי כמו שציינת)
    8) לגבי קו 78 יש טעות נתקן את זה
    9) רציתי להדגיש את האפשרויות הנסיעה שיש כי ראיתי הרבה אנשים שעולים עם קו 6 לקניון מלחה והיה ממול קו 31 המהיר.
    10) נתקן את קו 15 טעות שלא הבחנתי וכך חשבתי
    ובסיום תודה ואם אתה רואה עוד דברים להוסיף הנך מוזמן.

  3. תודה, עוד משהו:
    ככל הנראה הרחוב היחיד שיסבול מהפעימה הזאת הוא רחוב עוזיאל שחוצה את בית וגן ורמת שרת לאורך,
    מכיוון שלרמת שרת מתווספים 2 קווים 39: שנוסע באופן ישיר (דרך בגין!) לבנייני האומה,
    וקו 16 שנוסע באופן ישיר לשד' הרצל וא.ת. גבעת שאול.

  4. יניב מתל אביב

    האם השתפר הקישור בין העיר לבין תחנת הרכבת הכבדה (רכבת ישראל) במלחה?

    • אליהו אלקסלסי

      היי יניב השינויים לא עסקו כרגע בשיפור רכבת הכבדה למחלה
      יש כמה נקודות שטוב שתדע כי אתה מחוץ לעיר
      1) קו 4-4א שונה לקו 77-77א
      2) קו 5 מצומת פת מגיע למחלה
      3) שותף תחנת קו 6 לצד של קו 31 מתחנה מרכזית למלחה.
      אלו השינויים באזור מלחה.
      יום טוב

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: