פנייה לעיכוב ובחינה מחודשת של מינויו של מר יהודה בר-און למנכ"ל נת"ע

בעקבות החלטתה של הנהלת נת"ע (חברה האחראית על פרויקט מערכת הסעת ההמונים בתל אביב) למנות את מר יהודה בר-און לתפקיד מנכ"ל נת"ע הוציא ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל בשיתוף ארגון 15 דקות פנייה לבחינה מחודשת של מינוי יהודה בר-און לתפקיד הרגיש שתקציבים רבים בצידו. לא ניתן לאדם שמופיע בשלושה דו"חות מבקר המדינה, ואחראי על כישלון הארגון מחדש בגוש דן  להיכנס לתפקיד עד שמועמדותו תיבחן בצורה שקופה ורצינית ולא משנה כמה מלוכלך הוא מנהל את קידום שמו באינטרנט.

להלן נוסח המכתב:

לכבוד:

ח"כ ישראל כץ – שר התחבורה והבטיחות בדרכים                                ח"כ יאיר לפיד – שר האוצר

                 השופט (בדימוס) שלום ברנר – יו"ר הועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות

א.נ.

הנדון : פנייה לעיכוב ובחינה מחודשת של  מינויו של מר יהודה בר-און למנכ"ל נת"ע

בתאריך 12/2/14 בחר דירקטוריון חברת נת"ע (החברה הממשלתית האחראית על הקמת רשת של רכבות קלות ואוטובוסים מהירים במטרופולין תל אביב) את מר יהודה בר-און כמועמד לתפקיד מנכ"ל החברה. מינוי זה דורש את אישורה של הועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות (ועדת ברנר) ולאחר מכן את אישורכם כשרים הממונים על החברה.

אנו, ארגוני הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל, פונים אליכם בבקשה לעכב את תהליך מינויו למנכ"ל של בר-און למנכ"ל חברת נת"ע ולבחון אותו מחדש, לאור העובדה כי מר בר-און מוזכר ב-3 דוחות חמורים של מבקר המדינה היוצרות  העננה הכבדה הרובצת על ההתקשרויות בין חברות ממשלתיות לחברה בבעלותו, ומאשרות את הכישלון החרוץ בתחומי הקשר עם הציבור והסברה אשר באחריות מלאה של  חברת CIS  בבעלות בר-און בפרויקט הארגון מחדש של התחבורה הציבורית במטרופולין ת"א.

אנו סבורים לאור לאמור לעיל והפרסומים האחרונים על התנהלות חברת נת"ע בשנים האחרונות, והדחייה המתמשכת בהקמת הקו האדום, צורך השעה הוא כי בראשות חברת נת"ע יעמוד מנכ"ל אשר לא דבק בו רבב בהקשר למינהל תקין, ניגוד עניינים, והתנהלות עסקית מול חברות ממשלתיות.

להלן פירוט דו"חות מבקר המדינה שעסקו במר יהודה בר-און ( ראה ניספח המצ"ב ):

1.      דו"ח שנתי 64 א' – משרד התחבורה – ארגון מחדש בתחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב

2.      דו"ח ביקורת שנתי 63 א' – מע"צ ניהול פרויקטים

3.      דוח שנתי 57ב לשנת 2006 – סגירת יחידת הסמך מע“ץ והקמת מעצ – החברה הלאומית לדרכים בישראל

לאור ממצאי וקביעות מבקר המדינה, עולה דפוס פעולה חוזר של התקשרות שאינה תקינה בין חברות ממשלתיות למול מר בר-און. המבקר קובע כי ההתקשרויות היו בניגוד לתקנות ונהלים, לרבות חוק חובת המכרזים, תוך ניגודי עניינים.

בהתאם לאמור לעיל, אנו מבקשים לעצור לאלתר את תהליך מינויו של יהודה בר-און לתפקיד מנכ"ל נת"ע, עד לבחינת המשמעויות העולות לגביו בדוחות מבקר המדינה שפורטו לעיל וכמו כן להציג את בשקיפות מלאה את תהליך בחירתו על ידי דירקטוריון נת"ע הכולל שמות חברי ועדת חיפוש ושאר המועמדים בהליך.

בברכה,

סטלה אבידן, יו"ר ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל         

גיל יעקב, מנכ"ל 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית

לחצו על הקישור לקריאת מכתב ארגונים לגבי מינוי יהודה בר און למנכל נתע.

מודעות פרסומת

פורסמה ב-24 בפברואר 2014, ב-אחר ותויגה ב-, . סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: