שנה למטרונית – סיכום פעילות ודו"ח בקרת תנאי הנסיעה

ב- 16.8.2013 יצא לדרך פרויקט הסעת המונים במטרופולין חיפה שזכה למיתוג "מטרונית". מדובר במערכת הכוללת 3 קווים המופעלים על ידי אוטובוסים רבי קיבולת, כאשר הקו הראשי אף פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. במלאת שנה לפרויקט המטרונית, הפיק ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל  דו"ח המסכם את הפרויקט על כל היבטיו בדגש על המדדים הרלוונטיים לנוסע כגון תנאי הנסיעה, תנאי המתנה בתחנות, נגישות, מערכות כריזה ושילוט. דו"ח זה מהווה המשך לדו"ח ביניים שהופק בינואר 2014 על ידי הארגון כסיכום לתקופת ההרצה של המטרונית. הדגש שניתן בדו"ח זה הוא השוואה בין הנתונים במדדי הנסיעה העיקריים וכן מעקב אחר הטיפול בבעיות שהועלו בדו"ח הקודם.

נתוני המדגם נאספו על ידי נוסעים שדיווחו על תנאי הנסיעה במטרונית ותנאי המתנה בתחנה באמצעות האפליקציה "איפה-בוס" (עד ינואר 2014) וטופס מילוי אינטרנטי בגוגל (החל מפברואר 2014) במסגרת "פרויקט סרדין". כמו כן השתמשנו בתצפיות שוטפות של נוסעים על מנת להאיר את הנושאים בהם "פרויקט סרדין" אינו מטפל. להלן ממצאי הדו"ח העיקריים:

  • חלה ירידה מסוימת במקרי הצפיפות הקיצונית באוטובוסים, במקרי השארת הנוסעים בתחנות, באופי הנהיגה ובכמות התקלות בכריזה ובשילוט באוטובוסים ביחס לדו"ח הקודם. כמו כן בשני הדו"חות התקבלו נתונים משביעי רצון בתחום אדיבות הנהגים וניקיון האוטובוס.
  • בעקבות הממצאים בדו"ח הקודם הוחלו מספר שיפורים כגון התקנת שילוט אלקטרוני בתחנת חוף הכרמל, התאמת מערכת הכרטוס לשימוש רב-קו עם פרופיל עיוור, שיפור במערכת הכריזה והשילוט האלקטרוני, הכנסת שוטרים לאכיפה נגד פורעי חוק ומתחמקים מתשלום ושיפורים נוספים שצפויים בעתיד הקרוב כגון הפעלת תחנת אוטובוס ותגבור לאצטדיון עופר ותוספת תדירות לקווים הקיימים.
  • יחד עם זאת, קיימות עדיין בעיות לא מעטות שדורשות שיפור. כך למשל למרות השיפור המסוים בכריזה ושילוט בתוך האוטובוסים עדיין בכ- 40% מהנסיעות קיימת בעיה כזו או אחרת בתחום זה. בעניין זה יש לציין את תקלות התקשורת הרבות האופייניות לכריזה ושילוט, טעויות בתרגום שמות התחנות לערבית, היעדר סנכרון בין זמני ההמתנה המוצגים בשלטים אלקטרוניים בתחנות לזמני ההגעה בפועל ובעיות בהנגשת שלטים אלקטורניים בתחנות לאוכלוסיית העוורים.
  • תחילת התשלום במטרונית החל מ- 23.12.2013 יצר בעיות כגון בליעת כסף על ידי המכונות, בעיה במעבר בין הקודים השונים של המחיר ובעייה בחלק מהוולידטורים של קריאה של יותר מחוזה אחד.
  • ביטול קווים מקבילים בקריות יצר מצב שבו הזמינות של המטרונית בשעות השיא נמוכה מזו שהייתה בקווים הקודמים טרם כניסתה. הדבר גורם לצפיפות קיצונית בקווי המטרונית.
  • בעיות נגישות – בפרט עקב אי עצירת האוטובוסים קרוב לרציף מה שיוצר בעיות בטיחות בקרב האוכלוסיה של מוגבלים וכבדי ראייה.

אנו מקווים שנתונים אלה יסייעו למקבלי ההחלטות להמשיך בשיפור השירות ולתקן את הליקויים על מנת שהמטרונית אכן תממש את ההבטחה ותממש את ההבטחה למהפכת התחבורה שתעביר את האנשים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.

 

לקריאת דוח שנה למטרונית

מודעות פרסומת

פורסמה ב-28 באוגוסט 2014, ב-תחבורה ציבורית בחיפה ותויגה ב-, , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עדיפות הרמזורים היתה צריכה להיות לדעתי הבולט הראשון בפוסט.
    אין ספק שאם רק 20 מתוך 120 מספקים עדיפות, אין בכלל מה לצפות.
    זה בכלל משהו שהיה צריך להיות מוכן בצאת הפרוייקט.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: