התחבורה הציבורית בראש השנה 2017

ראש השנה תשע"ח יחול השנה בתאריכים 20-23.9 לרבות שבת צמודה. בימים אלה יחולו שינויים בפעילות התחבורה הציבורית כמפורט להלן.

 

אוטובוסים: 

במרבית המקומות, בהם לא פועלת התחבורה הציבורית בשבת, יפעלו האוטובוסים בערב חג (יום רביעי) במתכונת יום שישי. בימים חמישי ושישי לא יפעלו אוטובוסים במשך כל היום. התחבורה הציבורית תתחדש במוצ"ש (27.9) בצאת השבת ותפעל לפי לו"ז מוצאי שבת.

רכבת ישראל:

פעילות רכבת ישראל תהיה במתוכנת דומה לאוטובוסים. כלומר, הרכבת תפעל בערב חג (יום רביעי) במתוכנת ימי שישי, לא תפעל בשני ימי החג ותחדש את פעילותה עם צאת השבת הצמודה לחג במתכונת מוצאי שבת.

בהקשר זה אפשר לציין את ערב ראש השנה תשע"ח (20.9) כיום חג לרכבת ישראל עם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל, לאחר שהושק רשמית לפני כשבועיים. במסילה החדשה שתי תחנות: אחיהוד וכרמיאל. קווי האוטובוס העוברים באזור הותאמו כך שייכנסו לתחנת הרכבת. במהלך היום תפעל רכבת אחת בשעה מכרמיאל לחיפה ובשעות השיא תפעל רכבת נוספת לבאר שבע דרך תל אביב. הנסיעה ברכבת מהתחנה לכל מקום בארץ חינם למשך 3 החודשים הראשונים ולאחר מכן תושבי כרמיאל והסביבה יזכו להנחה של 50% במחיר הנסיעה למשך שנתיים. אך נחזור לענייננו

סדרי פעילות בראש השנה במקומות בהם פועלת התחבורה הציבורית בשבת

במקומות בהם פועלת התחבורה הציבורית בשבת מכוח הסטטוס קוו כגון חיפה, יהיו שינויים בסדרי התחבורה. חשוב לדעת: בחיפה, ומקומות אחרים בהם פועלת התחבורה הציבורית בשבתות, לא תהיה כל פעילות תחבורה ציבורית במהלך שני ימי החג. כך פעילות קו 1 של המטרונית שפועל 24/7 תיפסק ביום רביעי (ערב חג) בשעה 16:48 ותתחדש ביום שישי (23.9) בשעה 20:00. קווים 2 ו- 3 לא יפעלו מיום רביעי עד צאת החג (הקווים הללו ממילא לא פועלים בשבת). קווי "אגד" שפועלים בשבתות יפעלו בשבת הצמודה לראש השנה (24.9) כסדרם ביום זה, אך לא יפעלו בשני ימי החג. קווי הלילה באזור חיפה לא יפעלו בכל ימי החג לרבות ליל שבת. פעילותם של קווי הלילה תתחדש יחד עם פעילות שאר הקווים במוצאי שבת.

מידע ולוח זמנים מפורט ניתן לראות באתר משרד התחבורה (bus.gov.il), אתר רכבת ישראל ואתרי מפעילות התחבורה הציבורית.

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, תחבורה בדרך שלנו, מאחל לעם ישראל שנה טובה ומתוקה, כתיבה וחתימה טובה.

פורסמה ב-18 בספטמבר 2017, ב-רכבת ישראל, תחבורה ציבורית בבאר שבע והדרום, תחבורה ציבורית בגוש דן, תחבורה ציבורית בגליל ובעמקים, תחבורה ציבורית בחיפה, תחבורה ציבורית בירושלים, תחבורה ציבורית בעולם, תחבורה ציבורית בשרון ותויגה ב-, , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.

  1. חבל שאין מידע על מוניות שירות.

  2. תודה על ריכוז המידע. מה לגבי סוכות ושמחת תורה?

כתיבת תגובה