תושבי בת ים, תכירו את קו המפלצת שמתיימר להחליף את קו 46

"ניצחון לתושבי בת ים. משרד התחבורה הודיע שנמצא תחליף לקו 46" כך הודיע אחד העיתונים. "במסגרת השינויים ברפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, שייכנסו לתוקפם ב-5 באוגוסט, קו 46 יוחלף על ידי קו מספר 83 של אגד. הקו ייצא ממסוף 2000 בתל אביב, דרך התחנה המרכזית החדשה ויסיים בראשון לציון. הקו ייתן שירות לתושבי יפו מהרחובות: שדרות ירושלים, יהודה הימית, שבטי ישראל ויפת לעבר בת ים: ניסנבאום (קניון בת ימון), בלפור, רוטשילד, יצחק שדה ומנחם בגין". כך הודיע משרד התחבורה. ניצחון? עוד ניצחון כזה ואבדנו! מדובר בלא פחות מספין מקומם. גם אם הקו יוסט בסופו של דבר לרחובות אנה פרנק והרב לוי, תחליף הולם לקו 46 הוא לא יהיה. ולמה? כי מדובר בקו ארוך במיוחד שמייצג יותר מכולם את התפתחות הגישה של טלאי על טלאי בתכנון התחבורה הציבורית.

על מה אנחנו מדברים? סקירה היסטורית של מסלול הקו מגלה כי הקו, שנחשב לאחד הקווים העירוניים הארוכים בארץ לא היה כזה מלכתחילה. עד אמצע שנות השמונים הקו פעל מתחנה המרכזית (הישנה והיחידה דאז) וסיים במסוף רמות ים (באזור מסוף ניסנבוים של היום) כאשר הוא עובר דרך רחוב שלמה, יפת, בלפור, יצחק שדה והנביאים. מסלול זה משמש גם כיום כבסיס למסלול הנוכחי. אלא שהחל משנות השמונים עבר הקו התרחבות משמעותית במסלול. עם בניית שכונת נווה חוף (פואבלו אספניול) על חוף ימה של ראשון לציון, הוארך הקו לשם (יחד עם קו 84). אבל זו הייתה רק ההתחלה לעומת מה שהתרחש מאוחר יותר. עם תחילת בניית שכונות מערב ראשון לציון בתחילת שנות התשעים, הוארך מסלול הקו כדי שיעבור ברח' משה דיין, אזור התעשייה החדש, אזור מחלף גן רווה (מאוחר יותר נכנס גם לתחנה המרכזית החדשה), רח' רוטשילד וסיים בתחנה המרכזית הישנה (והיחידה אז). כמה שנים לאחר מכן הוארך הקו שוב והגיע עד שיכון המזרח ליד שער ראשון בצריפין. כך נוצר לקו מסלול ארוך במיוחד וידוע לשמצה. אך בכך לא הסתיימה הארכת מסלול הקו. ב- 31 ביולי 2009 נסגרה סופית התחנה המרכזית הישנה. במקום להעביר את הקו לתחנה המרכזית החדשה הקו הוארך עוד יותר ועכשיו הוא מגיע לרכבת מרכז! אם מסלול הקו יוארך עוד יותר על ידי שינוי המסלול בבת ים הקו יהפוך למפלצת מפותלת במיוחד שכדי להגיע מקצה אחד של המסלול לקצה השני צריך כרית ושמיכה.

להלן מפת קו 83 הנוכחית. כל צבע מסמן שלב בהתפתחות הקו כ"טלאי על טלאי" במהלך השנים.

כמו במשחק סנייק, קו 83 אכל עוד ועוד שטחים עד שהפך למפלצת

למי שרוצה, הנה כמה נתונים על קו 83: הגדרת זמן הנסיעה של הקו מקצה לקצה היא 102 דקות. ההגדרה מתייחסת לזמן בו האוטובוס נוסע ללא פקקים כלל, ומכיוון שהמסלול רצוף פקקים סביר להניח שבזמנים פקוקים ייקח לקו לנסוע מקצה לקצה יותר משעתיים וחצי! מינימום הזמן שהקו מגיע מראשון לציון לבת ים הוא 51 דקות. כלומר, בת ימים שירצו להסתמך עליו לא ממש יוכלו לעשות זאת בנסיעתם לתל אביב, ומקרים של שני אוטובוסים שבאים לאחר זמן המתנה רב הוא דבר שכיח בקו זה. בקו הזה יש לא פחות מ- 79 תחנות, ואורך מסלולו הכולל הוא כ- 29 ק"מ! מספיק להגיד שקו 46 היה קצר ביותר מחצי מהקו הזה כדי להבין את האבסורד. גם התדירות של הקו היא לא משהו וספק אם היא הולכת להשתנות. כך בקו 46 היו 103 נסיעות יומיות, בעוד נכון לכרגע בקו 83 יש 63 נסיעות יומיות. מעשית מדובר בתדירות של פעם ב- 15-20 דקות בקו 83 מול תדירות של 8-12 דקות בקו 46. בהתחשב בעובדה שגם כיום בקו הזה יש נוסעים ושהרבה פעמים הקו מגיע כבר מלא בראשון לציון המשמעות היא שגם אם יגבירו לו את התדירות הקו לא יעמוד בעומס.

לסיכום: ניתן לומר שמדובר בסוג של ספין ותו לא. משרד התחבורה ומתכנני הרפורמה אינם מעוניינים להודות בטעות ולהחזיר את קו 46 שהוא קו נחוץ מאוד לתושבי בת ים ויפו, ומציע תחליף ארוך, מפותל ולא תדיר שאמנם עובר במרבית המקומות בהם עבר 46, אך לא מספק את הביקוש. והכי גרוע הוא שבפעילות זו יש סתירה ברורה לאחת ממטרות הרפורמה: לייעל את המערכת שהייתה בנויה טלאי על טלאי. קו 83 הוא למעשה הדוגמא הקלאסית של טלאי על טלאי.

אז מה אפשר לעשות במקום השינוי האווילי הזה:

1. להחזיר את קו 46 – זו האפשרות ההגיונית ביותר אך הדבר יבוא על חשבון קווים אחרים שיורדו בהם התדירות.
2. להחזיר את קו 40 למסלולו הקודם בקטע בין בית העלמין לקניון בת ים ולהפעילו דרך הטיילת במקום דרך הרצל/בלפור (גם ככה יש הרבה קווים שעוברים על הרצל ובלפור).
3. כשינוי משלים לשינוי במסלול קו 40: להעביר את קו 10 דרך רח' ניסנבוים במקום הנביאים ובכך לחבר את אזור יפו למרכז הרפואי בת ימון. השינוי לא ישפיע משמעותית על זמן הנסיעה על קו 10.
4. קיצור מסלול קו 83 בראשון לציון. הקו יסיים במסוף קניון הזהב ומשם אפשר יהיה לעבור לקווים אחרים כגון 11 למרבית השכונות בהן עובר כיום 83. קיצור זה יחסוך לפחות 30 דקות מזמן הנסיעה של הקו ויאפשר לתגבר את התדירות שלו תוך שימוש באותו צי אוטובוסים. בנוסף אמינות הקו בבת ים תעלה מאוד מכיוון שייקח כ- 20 דקות בלבד עד שהקו ייכנס לתוך בת ים. צעד זה יחד עם החזרת קו 40 למסלולו הוא הצעד הריאלי ביותר לאור הנסיבות.

"תחבורה בדרך שלנו" תמשיך בכל מקרה לתמוך ביצירת תחליף הולם לקו 46, בין אם על ידי החזרת הקו או בין אם ביצירת אפשרויות אחרות.

ולקינוח, ולמי שזה באמת מעניין אותו, הנה רשימת תחנות הקו. כל מי שיצליח להגיע מתחילת הקו עד לסיומו בלי להירדם ייקבל חינם נסיעת המשך בקו 641 (תל אביב – נתניה דרך כל העולם ואשתו).

תחנות בקו 83 בתאריך 21/07/2011 – יום חמישי בשעה 16:05

מס מקום בישוב שם תחנה סוג זמן הגעה משוער מרחק רציף ירידה\ עלייה
1 ראשלצ שיכון המזרח מורדי הגטאות/מגדלי העיר אסוף בלבד 16:05 0.1   עליה
2 ראשלצ שיכון גורדון עזרא 27 איסוף והורדה 16:05 0.3   תחנת ירידה ראשונה
3 ראשלצ שיכון גורדון נחמיה 4 איסוף והורדה *16:06 0.5    
4 ראשלצ מישור הנוף-יגאל אלון יגאל אלון/יהודה הנשיא איסוף והורדה *16:07 0.8    
5 ראשלצ מישור הנוף-יגאל אלון יגאל-אלון מקיף ו איסוף והורדה *16:07 0.9    
6 ראשלצ נוה הדרים גרינשפן/הקוקיה איסוף והורדה *16:08 1.2    
7 ראשלצ נוה הדרים גרינשפיין מול 6 איסוף והורדה *16:09 1.3    
8 ראשלצ השומר השומר 21 איסוף והורדה *16:11 1.8    
9 ראשלצ השומר ירושלים 43 איסוף והורדה *16:12 2.3    
10 ראשלצ השומר ירושלים 31 איסוף והורדה *16:13 2.4    
11 ראשלצ השומר ירושלים 21 איסוף והורדה *16:13 2.6    
12 ראשלצ בית כנסת גדול אחד העם 19 איסוף והורדה *16:14 2.8    
13 ראשלצ בית כנסת גדול רוטשילד 4 איסוף והורדה *16:15 3.2    
14 ראשלצ תח.מרכזית ישנה הרצל 70 איסוף והורדה *16:18 3.9    
15 ראשלצ קניון רוטשילד רוטשילד 56 איסוף והורדה *16:19 4.1    
16 ראשלצ קניון רוטשילד רוטשילד מועצת הפועלים איסוף והורדה *16:19 4.3    
17 ראשלצ רוטשילד רוטשילד 78 איסוף והורדה *16:20 4.5    
18 ראשלצ רוטשילד רוטשילד 100-102 איסוף והורדה *16:21 4.7    
19 ראשלצ בן גוריון רוטשילד 124 איסוף והורדה *16:21 4.9    
20 ראשלצ תח.מרכזית חדשה תמ.חדשה ראשלצ איסוף והורדה *16:24 5.5 16  
21 ראשלצ קרית ראשון גלילי מפרץ דרום איסוף והורדה *16:27 6.5    
22 ראשלצ בית משפט גלילי/ב.משפט איסוף והורדה *16:28 6.7    
23 ראשלצ קרית ראשון ק.ראשון תקומה/יקינטון איסוף והורדה *16:29 7.0    
24 ראשלצ כרמים תקומה/מורן איסוף והורדה *16:30 7.4    
25 ראשלצ רמת אליהו-צומת משה-דיין/שניאור איסוף והורדה *16:32 8.0    
26 ראשלצ נוה ים-מסעף משה-דיין/הנחשול איסוף והורדה *16:35 8.6    
27 ראשלצ נאות שקמה-משה דיין משה דיין/אבני חושן איסוף והורדה *16:35 8.7    
28 ראשלצ סינמה סיטי משה דיין/בסקינד איסוף והורדה *16:37 9.2    
29 ראשלצ שופ-אין לישנסקי/שופ אין איסוף והורדה *16:39 9.8    
30 ראשלצ חונים קונים אצל מול 21 איסוף והורדה *16:40 10.2    
31 ראשלצ חונים קונים אצל מול 45 איסוף והורדה *16:42 10.6    
32 ראשלצ אלקטרה ספיר משה-שרת 13 איסוף והורדה *16:44 11.3    
33 ראשלצ אלקטרה ספיר ספיר/שפירא איסוף והורדה *16:45 11.6    
34 ראשלצ אלקטרה ספיר אלקטרה-ספיר 5 איסוף והורדה *16:46 11.8    
35 ראשלצ אלקטרה ספיר אלקטרה ספיר מול 6 איסוף והורדה *16:46 11.9    
36 ראשלצ נוה חוף ביס.כבאות איסוף והורדה *16:49 12.6    
37 ראשלצ נוה חוף כורש 6 איסוף והורדה *16:50 13.0    
38 ראשלצ נוה חוף נ.חוף/פואבלו שזר 22 איסוף והורדה *16:51 13.2    
39 ראשלצ נוה חוף שזר 36 איסוף והורדה *16:52 13.6    
40 ראשלצ נוה חוף תותחנים/השריון איסוף והורדה *16:54 14.0    
41 ראשלצ נוה חוף מדורגי-הים איסוף והורדה *16:54 14.2    
42 בת-ים מרכז ספורט מר.ספורט/נוסבוים איסוף והורדה *16:56 14.6    
43 בת-ים אזור תעשיה קוממיות/הרב ניסנבאום איסוף והורדה *16:57 15.1    
44 בת-ים רמות ים קוממיות/הנביאים איסוף והורדה *16:59 15.5    
45 בת-ים רמות ים הנביאים/דר נחום ניר איסוף והורדה *17:00 15.8    
46 בת-ים הנביאים הנביאים 67 איסוף והורדה *17:00 15.9    
47 בת-ים בלפור פינת יצחק שדה יצחק שדה 31 איסוף והורדה *17:01 16.1    
48 בת-ים בלפור פינת יצחק שדה בלפור/מקס נורדאו איסוף והורדה *17:03 16.6    
49 בת-ים בלפור פינת יוספטל בלפור 123 איסוף והורדה *17:04 16.9    
50 בת-ים בלפור פינת יוספטל בלפור/יוספטל איסוף והורדה *17:06 17.4    
51 בת-ים מרכז העיר הרצל/בלפור איסוף והורדה *17:07 17.7    
52 בת-ים מרכז העיר הרצל/זבוטינסקי איסוף והורדה *17:08 18.0    
53 בת-ים מרכז העיר ירושלים 18 איסוף והורדה *17:08 18.0    
54 בת-ים מרכז העיר הרצל/הרב קוק איסוף והורדה *17:09 18.3    
55 בת-ים מרכז העיר רוטשילד 2 איסוף והורדה *17:09 18.5    
56 בת-ים מרכז העיר רוטשילד/ארלוזרוב איסוף והורדה *17:10 18.6    
57 בת-ים מרכז העיר בלפור/רוטשילד איסוף והורדה *17:11 18.9    
58 בת-ים בלפור פינת הרצל בלפור/הגבול איסוף והורדה *17:12 19.3    
59 תל-אביב יפו ג יפת/יוטבת איסוף והורדה *17:14 19.7    
60 תל-אביב גבעת עליה יפת/אייזיק חריף איסוף והורדה *17:15 20.1    
61 תל-אביב יפו- שכונת עגמי יפת/הבעשט איסוף והורדה *17:16 20.4    
62 תל-אביב יפו- שכונת עגמי יפת/מנדס פראנס איסוף והורדה *17:18 20.8    
63 תל-אביב צהלון שבטי ישראל/בן שרה איסוף והורדה *17:18 20.9    
64 תל-אביב צהלון שבטי ישראל/דר.ארליך איסוף והורדה *17:19 21.1    
65 תל-אביב צהלון שד.ירושלים 99 איסוף והורדה *17:21 21.7    
66 תל-אביב יפו מרכז שד.ירושלים/יהודה הימית איסוף והורדה *17:22 22.0    
67 תל-אביב שד. ירושלים-בלומפילד שד.ירושלים/בן צבי איסוף והורדה *17:23 22.3    
68 תל-אביב שדרות ירושלים-נגה חצרות יפו/שד.ירושלים איסוף והורדה *17:24 22.6    
69 תל-אביב משטרה מחוז תל אביב סלמה 36 איסוף והורדה *17:26 23.2    
70 תל-אביב פלורנטין סלמה 56 איסוף והורדה *17:28 23.7    
71 תל-אביב תחנה מרכזית ישנה שד.הר ציון/וולפסון איסוף והורדה *17:30 24.4    
72 תל-אביב תחנה מרכזית ישנה הר ציון 13 מול פרץ איסוף והורדה *17:31 24.7    
73 תל-אביב תחנה מרכזית ישנה סלומון 24 איסוף והורדה *17:33 25.1    
74 תל-אביב המסגר-לה גוארדיה המסגר/יד חרוצים איסוף והורדה *17:36 25.9    
75 תל-אביב המסגר-מונטיפיורי המסגר/יצחק שדה איסוף והורדה *17:38 26.7    
76 תל-אביב בית קלקא גשר קלקא/דרך בגין איסוף והורדה *17:42 27.7    
77 תל-אביב הקריה-עזריאלי הקריה-עזריאלי איסוף והורדה *17:43 27.9    
78 תל-אביב מתחם ארלוזורוב חזית תח.רכבת מרכז הורדה בלבד *17:46 28.9    
79 תל-אביב מתחם ארלוזורוב מסוף 2000 הורדה בלבד *17:47 29.0   ירידה

פורסמה ב-21 ביולי 2011, ב-רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 31 תגובות.

  1. נו באמת…אתם לא מתכוונים לקפח את תושבי מזרח ראשון המשתמשים בקו הזה….יש צורך ל"העניק" לתושבי בת ים המקופחים קו משלהם, ולא על חשבון תושבי ערים אחרות….

    • לא חכם לספק קו כל כך מפותל שגם עושה שירות מקומי וגם שירות בינעירוני. גם תושבי מזרח ראשון לא יכולים לסמוך על הקו הזה כשהם נוסעים לכיוון מזרח ראשון, ואף אדם שפוי לא יסע בקו הזה בכל מסלולו חוץ מהנהג. הפיתרון: לפצל את הקו לשניים. קו אחד עד קניון הזהב ותגבור קווים מקניון הזהב לשיכון המזרח כגון קו 11.

  2. פשוט אנחנו בכלל לא מעניינים את משרד התחבורה,עושה הכל בכדי לסתום לנו את הפה,אחרי כל התגובות הנזעמות.מה שאני מאחלת להם שיתחילו לנסוע באוטובוסים ולא לשבת במשרדים הממוזגים שלהם,ולהקשות לנו על החיים.פשוט צריך כבר לעשות משהו,כמו מחוסרי הדיור בכדי שכבר יזיז להם משהו.בחום כזה להיסחב מאוטובוס לאוטובוס ולהמתין שעה בשמש הקופחת.הלוואי והם יעברו את זה.

  3. לא מכיר את הקו , אבל לפי התיאור שלך הוא עומד בגאון לצד 29 ו-92 .

  4. אני בדיוק לא מבינה למה אתם חושבים שקו46 הוא קו יותר טוב מקו83 ולמה אתם פשוט לא לוקחים את קו 85 שיתחיל מקניון הזהב ויעבור גם הוא דרך רח המסגר בתל אביב ויסיים גם הוא במסוף 2000 ויתן גם הוא מענה לתושבי בת ים שרוצים להגיע למרכז עזריאלי ולרכבת מרכז וכך גם יעזור לקו 83 בכך שהוא קו85 יעבור כמו שעבר קו 86 שאני עד היום לא מבינה את ההגיון בביטול הקו 86

  5. אני לא מבינה למה אתם כל כך מיתימרים לתת רק לקווי דן לעבוד וקוראים לקו 83 מפלצת גם הוא קו שנוסע בתוך ראשון כך שגם קו 85 יכול לעזור לו במקום לסיים בוולפסון שיש שם הרבה אוטובוסים שמגיעים לוולפסון כי אני לא מבינה למה אני או אנשים מבוגרים או תלמידים שרוצים או שירצו להגיע מבת ים לבית ספר שבח לא יכולים להגיע אז לכן אמרתי שקו 85 יכול להמשיך עד מסוף 2000 בלי לשנות את המסלול שלו בראשון וכך יהיה מענה גם לראשון בת ים ותל אביב רחוב המסגר ושיעבור דרך רח החרש צומת חולון רכבת ההגנה

    • קו 85 גם ככה עושה מסלול ארוך מאוד והארכת הקו תהפוך אותו מסויט. את קו 86 שבוטל יחליף בקרוב קו 26 שיסע דרך בית ספר שבח. את קו 83 צריך לפצל לשני קווים קצרים יותר: קו אחד מתל אביב למערב ראשון לציון (קניון הזהב) וקו נוסף מבית העלמין בת ים למזרח ראשון דרך מערב ראשון. לקו עירוני כל כך מפותל אין זכות קיום, ולפי ההצהרות זו אחת ממטרות הרפורמה. מה שעושים לקו 83 זה בניגוד מוחלט להצהרות הרפורמה ולכן אנחנו מתנגדים לכך.

  6. למה כי אני אומרת לכם את האמת אז אתם מנתקים אותי

  7. פוסט מעולה! נקווה שהלעג ישיג את מה שלא השיג השכל הישר!

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כלפי בת ים בלבד- השינוי הזה מחפה על שינוי 40 וביטול 46, צריך רק תדירות גבוהה יותר אם אפשר.
    כלפי ראשל"צ- אלוהים ישמור של קו, גם בלי השינוי המתוכנן הקו מסורבל ביותר.

    את 40 לא צריך להעביר בים, זה יהרוג את הקו. עיקר המסלול שלו בבת ים זה בציר בלפור.

    אם בסופו של דבר, השינוי ב-83 יצא לפועל, בשאר קווי בת ים לערוך את השינויים הבאים, בהנחה שלהחזיר את 40 למסלולו הישן אי אפשר בגלל התעקשות על קווי מזלג וקווים מקומיים:

    -להעביר את 142 דרך איזור התעשייה והנביאים, כמו קו 26 הישן.

    -להעביר את קו 40 היוצא ממסוף בית העלמין דרך קרן היסוד, במקום שיעשה פרסה מיותרת ברח' אנה פרנק, כך תלמידי בתי הספר באנה פרנק ובקרן היסוד ירוויחו והמסלול לא יתארך לעומת המסלול הנוכחי הטיפשי עם הפרסה.

    – להעביר את קו 6 ברח' יוספטל בקטע שבין בן גוריון לבלפור במקום ברח' נורדאו.

    מה יוצא מזה?
    – החזרת השירות לרח' הנביאים בעיר.

    – שירות טוב לתלמידי בית הספר, אפילו טוב יותר מ-40/46 הישנים. ולמה? בעבר 40 ו-46 היו עוברים בכל ציר בתי הספר באנה פרנק, קרן היסוד והרב לוי, לאחר השינויים קו 40 יתן את השירות לתלמידי בית הספר "חשמונאים" ו"רמות" יחד עם קו 11, בתדירות משולבת של 7-8 דק', ו-6 ו-83 יתנו את השירות לתלמידי שז"ר ואורט מילטון בתדירות משולבת של 8-12 דק'. לקווים האלה אפשר להוסיף את הקווים 125,18,240,142שיתנו את השירות לבתי הספר הללו.

    באשר לקישור לקניון בת ים- לאחר השינוי ב-83 באמת הקישור נשמר לחלקים רבים בעיר, הבעיה נעוצה בתדירות הנמוכה של 83.

  9. זה אני? או שיש לקו הזה תחנות במרחק 100 ו-200 מטר מהתחנה הקודמת? למה צריך כל כך הרבה תחנות?

    • זה בהחלט יכול להיות אבל עדיף שיהיה מרחק של 100-200 מטר בין תחנות מאשר מרחקים של 700-800 מטר בין תחנות כפי שקורה לא מעט אחרי הרפורמה.

      • 200, אני מבינה. ממילא המרחק האופטימלי בין תחנות, אאל"ט, הוא 250 מטר.
        אבל 100?

        • הפתרון הוא הפרדה אמיתית בין שירות מקומי לשירות מטרופוליני, ולא כמו שנעשה ברפורמה הזאת.
          דהיינו: קווים מהירים ותדירים ללא תחנות ביניים, כדי שנוסעים מתל אביב לבת ים (לצורך הדוגמא) לא יצטרכו לעצור בכל תחנה ביפו. ואז אין בעיה שהקו המקומי המשלים יעצור כל מאה מטרים.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רציתי רק לשאול.. מתי קו 83 עבר באנה פרנק? לפי התמונה הזאת הוא עבר פעם באנה פרנק? אם הקו הזה היה עובר באנה פרנק בבת ים הייתי משתמש בו כל הזמן.. זה יהיה כל כך טוב לי..

  11. מתישהו קו 83 עבר באנה פרנק?

  12. ממה שרואים פה הקו עבר פעם באנה פרנק.. אם זה היה קורה זה היה חלום שמתגשם בשבילי.. מישהו יכול להגיב על זה? כי אני לא זוכר שהקו אי פעם עבר באנה פרנק..

  13. אני לא מבין ממש את מתכנני הרפורמה. בגלל ההתנגדות חסרת ההיגיון לתחנה מרכזית ת"א, הם הורסים את האוטובוסים.
    בכל מקום בעולם יש תחנה מרכזית שנוסעים ממנה ואליה.

    דוגמא – קו 126, קו מפותל וארוך, המחבר בין ראשון ות"א (דבר חסר היגיון, במקום נסיעה מהירה ראשון-תחנה מרכזית ואז פיזור לתל-אביב).

    כנ"ל קו 171.

    לא לדבר על נושא האוטובוסים בדרך נמיר, שלא נותנים מענה טוב (יש צורך למעשה בהחלפה כפולה מהשכונות, הגעה לאוטובוס, נסיעה בדרך נמיר, והחלפה נוספת).

    בקיצור, הרפורמה הזאת ככל הנראה מטרתה הייתה עידוד נסיעה ברכב פרטי.

  14. נ.ב. 5 באוגוסט, עוד שבועיים, פעימת תיקון, ושוב פעם משרד התחבורה, נתיבי איילון ורותי אמיר לא משחררים מידע לציבור.
    שוב פעם בלאגן, מחטפים ומניסיון העבר – טיפשות בתכנון.

    הם לא למדו מהפעם הראשונה?

  15. למה מחקו את התגובה שלי? הרי כל מה ששאלתי זה האם קו 83 עבר דרך אנה פרנק והרב מימון אי פעם… השאלה עד כדי כך לא רלוונטית?

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם ידוע כבר המסלול המתוכנן בבת ים של קו 83? האם ידוע השינוי המתוכנן לקו 40 בבת ים?

  17. האם ידוע כבר המסלול המתוכנן בבת ים של קו 83? האם ידוע השינוי המתוכנן לקו 40 בבת ים?

  18. לדעתי צריך להחזיר את קו 46 אבל שיסע בהר ציון דרך יפו אילת רזיאל ויפת וההמשך כמו פעם ללא שינוי ובכיון השני דרך ארליך ושדרות ירושלים.

  19. קו 83 לא אמין בכלל. איך אפשר לדעת מתי הוא יגיע עם הסיבובים שלו בראשון ובת ים ובלי שילוט בתחנות? גם כשאני רוצה לנסוע דרומה(אני עולה מרח' יפת) הוא פחות אמין מ-46 כי הוא יוצא ממסוף 2000. פשוט צריך להחזיר את קו 46 וזהו למה המשחקים האלה?

כתיבת תגובה