קווי אוניברסיטת ת"א לאחר הפעימה השנייה – ניתוח מצב

ב- 28.4.11 התפרסמה ב"ידיעות אחרונות" סנונית ראשונה לגבי השינויים הצפויים בפעימה השנייה של הרה-ארגון. השינויים נוגעים לקווים המגיעים לאוניברסיטת תל אביב. במקביל יצאה מייל בתפוצה אוניברסיטאית ובו פורטו השינויים הצפויים והסתייגויות אגדות הסטודנטים מחלק מהשינויים. ברשומה זו תהיה פחות התייחסות לשינויים הצפויים במסלולי הקווים (אפשר לראות את פירוט המסלולים בחוזר האגודה או כאן). ההתייחסות כאן תתמקד בהשלכות של הרה-ארגון באזור האוניברסיטה על אוכלוסיות האזורים השונים. במילים אחרות, איזה אוכלוסיות המגיעות לאזור אוניברסיטת תל אביב ירוויחו מהרה-ארגון, ואיזה יפסידו.

לפני ההתייחסות לקווים שמשתנים, חשוב לדבר על קווי אוניברסיטה שלא ישתנו, לפחות בשלב זה. מדובר בקו 24 (ממסוף כרמלית לרמת השרון), קו 49 (מרכבת האוניברסיטה לפתח תקווה) וקווים 94, 95 ו- 137 של "קווים" (ליישובי בקעת אונו) שצפויים להשתנות בפעימה השלישית. לא ישתנו גם קווים 270 ו- 274 לרחובות (אשר חל שינוי קל במסלול שלהם בפעימה הראשונה). קווים בינעירוניים לכפר סבא (572, 575), נתניה (604), רמלה (454), לוד (464) וחלופות בוקר ממודיעין, שוהם ואזורים אחרים ימשיכו לפעול ללא שינוי כלשהו, לפחות בשנתיים הקרובות (עד הפעימה הרביעית). כמו כן קווים 6 ו- 25 של "דן" כבר טופלו בפעימה הראשונה ולכן גם הםלא ישתנו. שאר הקווים, שהם עיקר הקווים יטופלו במסגרת הפעימה השנייה.

מבין הקווים הללו הקו היחיד שלא ישתנה מבחינת מסלול הוא קו 7. הקו שסובל במשך מרבית שעות היום מעומסים כבדים של תלמידים וסטודנטים יתוגבר מעט ויפעל עד סביבות 23:30. בכך יקל את ההגעה עבור תושבי דרום ודרום מזרח תל אביב וכן לאלה שגרים סביב רחוב ויצמן. דילול הקווים היוצאים מרכבת האוניברסיטה יהפוך את הקו לעמוד השדרה של הסדר ה"אגודן". עם זאת, עבור המגיעים מאזורי הצירים הראשיים, הקו יישאר לא רלוונטי.

כעת תובא התייחסות לאלה שיהנו מהשינוי ולמי תנאי הנסיעה יורעו. חשוב לחלק מאלה שהקשרים בין היישוב שלהם לאוניברסיטה ינותקו ישנם תחליפים הולמים, והרשומה תתייחס לכך.

המרוויחים מהשינויים

רשימה הנהנים מהשינויים אינה קצרה. בראש ובראשונה מדובר בתושבי דרום מזרח תל אביב ורוב שכונות רמת גן. כאמור תגבור קו 7 יסייע מאוד לסטודנטים מאזור יד אליהו ונחלת יצחק שכרגע נאלצים להידחס עם המוני בני נוער הנוסעים לבתי הספר. אך הבשורה המשמעותית מבחינת אזורים אלה הוא הפעלת קו 33. קו 33 הוא קו עם מסלול ארוך למדי שיצא בתדירות בינונית של פעם ב- 20 דקות. עם זאת, מסלול הקו ייתן אפשרות טובה להגיע לאוניברסיטה מאזורים נרחבים, בין אם בדרך ישירה ובין אם בשתי נסיעות קצרות (כאמור באמצעות כרטיס המעבר שעתי). הקו יצא מגבול תל אביב-רמת גן (תחנה סופית של קו 67) ויהיה שימושי עבור תושבים שגרים סביב דרך הטייסים. הוא ימשיך דרך שכונות דרום רמת גן (רמת חן, רמת השקמה וכפר המכביה), ישרת את שכונות דרום גבעתיים שכיום לא זוכות לשירות לאוניברסיטה (בעיקר שכונת כורזין וגם אלה שגרים קרוב לסוף רח' בן גוריון יוכלו ללכת ברגל לתחנה), יסע על ציר הרוא"ה לאורך כמעט כל אורכו תוך אפשרות לתושבי שכונות כמו רמת יצחק, אזור תיאטרון רמת גן ומקומות אחרים גישה לאוניברסיטה. הוא יעלה על דרך בן גוריון ובכך ייתן בין השאר אפשרות הגעה טובה למחנה השלישות שזוכה לתחבורה מוגבלת מאוד בימים אלה. ממכון מור אפשר יהיה לעבור לקו 33 מציר ז'בוטינסקי והוא יהיה שימושי למדי בעיקר למי שגר בבני ברק ויישובי בקעת אונו (לאחרונים יש גם חלופה לא רעה של קו 49 מפתח תקווה). הקו ימשיך לקניון איילון ובצפון תל אביב יעשה דרך ישירה יותר מאשר קו 6 לרידינג. בנקודה זו הוא יהפוך למעין מסלול מהיר לקו 6 (שהוא קו שכונתי שמטבעו נחשב למפותל) וכך יספק תדירות מעולה לתושבי אזורים רבים בצפון תל אביב.

מרוויחים נוספים מהרה-ארגון יהיו תושבי שכונות מערב חולון, ובעיקר קרית בן גוריון, ג'סי כהן, נאות רחל ותל גיבורים. נכון להיום נאלצו התושבים לנסוע בשני אוטובוסים כאשר קו 173 שימש אותם עד ארלוזורוב ומשם החליפו ל- 74א או 86 (יש גם כמה נסיעות בבוקר של חלופת 74א אבל זה טיפה בים). מעתה יהיה להם קו ישיר לאוניברסיטה עצמה תחת המספר 171. הקו גם ייעשה מסלול ישיר יותר ויעבור דרך צומת הולץ ורכבת ההגנה במקום דרך הר ציון. במידה מסוימת ירוויחו גם תושבי שכונות אחרות בחולון, בהם עובר כיום קו 73. קו זה יבוטל ויוחלף בקו 71. הקו יכסה אזורים נוספים בחולון ובפרט קרית רבין ומדיטק. כמו כן ייסע הקו במסלול ישיר עד המסגר במקום לעשות את הסיבוב דרך קרית שלום וקרית המלאכה. אמנם הקו לא יגיע לאוניברסיטה אלא עד סמינר לוינסקי, אך בסמינר הקיבוצים ניתן יהיה לעבור ללא תשלום נוסף למבחר גדול של קווים שמגיעים עד לאוניברסיטה. עבור תושבי מזרח חולון לא יחול שינוי מהותי כאשר קו 74א ישנה את מספרו ויהפוך ל- 271.

גם תושבי מרכז תל אביב יזכו להקלה מסוימת בקישור לאזור האוניברסיטה. כיום קווי 24 ו- 25 נוסעים מלאים עד אפס מקום. על מנת להקל על העומס יצטרף קו חדש שמספרו 126. הקו יצא מקניון הזהב בראשון לציון, יעבור דרך ציר אהרונוביץ'-ויצמן בחולון, יסע לכיוון תל גיבורים, ימשיך בקו ישיר דרך ציר הר ציון. לאחר מכן יפנה לבית מעריב, ומשם לציר אבן-גבירול – יהודה המכבי וימשיך לאוניברסיטה (רק לאזור כיכר אנטין), רמת אביב ג' ויסיים בשלב ראשון באזורי חן והחל מתחילת אוקטובר יחזור לאוניברסיטה אחרי הסיבוב ברמת אביב ג', יקיף את האוניברסיטה ויסיים ברכבת האוניברסיטה. עקב ביטול צפוי של קו 92, מסלול הקו בחולון לא יתרום לשיפור עבור לתושבי חולון שצריכים להגיע לתל אביב אלא רק יהווה תחליף. אך עבור תושבי מרכז תל אביב הקו הוא בשורה טובה. החל מכיכר רבין ועד כיכר אנטין מסלול הקו זהה לקו 25. בכך הקו יתרום להפחתת עומס מקו זה.

בכלל תושבי שכונות צפון תל אביב זוכים לשיפור דרמטי בכמות הקווים ובתדירות הקווים העוברים בין שכונות. זה החל בפעימה הראשונה בהעלאה דרמטית בתדירות קו 6 והכנסתו לרמת אביב ג' ובהפעלת קו 125. בפעימה השנייה יתווספו לצפון תל אביב קווים 71, 171 ו- 126 של "אגד", שלושתם בתדירות טובה. כמו כן קו 33 יהווה חלופה מהירה של קו 6 בין מרבית שכונות צפון תל אביב ועבר הירקון. בכלל התדירות בין רמת אביב לאזור שיכון דן ונאות אפקה תעלה מפעם ב- 60 דקות ערב הפעימה הראשונה ולתדירות משולבת של 10 דקות אחרי הפעימה השנייה! אכן מדובר בשיפור דרמטי. ומהמרוויחים הגדולים לנפגעים הפוטנציאליים.

הנפגעים הפוטנציאליים מהרה-ארגון הצפוי

מגמת העיתונות (ובמידה מסוימת גם של אגודת הסטודנטים) להבליט את השלילי, מתבטאת בחשיפת הקווים שיבוטלו. מדובר בקווים 27 ו- 45 של "דן" ו- 86 של "אגד" שיבוטלו. כמו כן קו 13 של "דן" יקוצר ולא יעבור יותר במרכז תל אביב. אך עד כמה השינויים הללו פוגעים? נדון בהם אחד אחד:

ביטול קו 27 – מבין השינויים מדובר בשינוי היחיד שהינו בעייתי באמת. מעבר לעובדה שלא יהיה קו ישיר מתחנה מרכזית לאוניברסיטה (אם לא להחשיב את קו 126 שנוסע מהר ציון ועושה פיתול דרך אבן גבירול) ושמבית הדר ובית מעריב יהיה צורך ללכת לרח' המסגר, יש כאן בעיה גדולה הרבה יותר. ביטול קו 27 (ובמקרה הזה גם של קו 86) מוריד את כמות הנסיעות לשעה הנוסעות מציר המסגר-דרך בגין-דרך נמיר. ציר זה כידוע עמוס ביותר בנוסעים. התדירות המשולבת של קווים 71/171/271 וקו 274 לא תספיק על מנת לעמוד בביקוש. יותר מזה, קו 27 הוא קו קצר יחסית ונוסעים שעולים בתחילת מסלול (עד סמינר הקיבוצים לכיוון התחנה המרכזית ועד עזריאלי בכיוון ההפוך) יכולים למצוא לעצמם מקום ישיבה. מכיוון שהקווים מחולון/ראשון לציון יגיעו לאזור המסגר מלאים, נוסעים שרוצים להגיע מאזור תל אביב לאוניברסיטה יצטרכו במקרה הטוב להצטופף ובמקרה הרע לחכות לאוטובוס הבא מכיוון שהעומס הכבד ימנע אפשרות להעלות נוסעים. לכן התביעה להשאיר את קו 27 היא מוצדקת.

ביטול קו 86 – כמו ביטול קו 27, גם כאן מדובר בביטול שיכביד על ציר בגין-נמיר. אך מעבר לזה מדובר בקו הסדיר היחיד שמקשר את בת-ים לציר בגין-נמיר ללא צורך לעבור בשד' ירושלים הפקוק. ביטול הקו פירושו הרעת השירות לתושבי בת-ים. עם זאת, התדירות הבינונית של הקו לא תגביר באופן משמעותי את העומסים בציר.

קיצור קו 13 – אמנם הוצאת הקו ממרכז העיר תגרום לבעייתיות מסוימת, במיוחד לאלה שמגיעים מאזור הצפון הישן וגימנסיה הרצליה, אך תדירות הקו כיום היא נמוכה ורוב הנוסעים שמשתמשים בקו זה, עושים זאת בתוך רמת אביב. הקו החדש והמקוצר יתוגבר וישרת יותר טוב את תושבי רמת אביב. כמו כן, חלק ניכר ממסלול הקו עושים קווי 24 ו- 25 המגיעים למקומות רבים קרוב למסלול קו 13 כך שהשינוי אינו כזה נורא.

ביטול קו 45 – השארתי את הנושא לסוף, כי בניגוד לפגיעות אחרות שיש אלמנט של צדק למחות עליהן, המחאה על ביטול קו 45 מדגישה את אי ההבנה של הגורמים את מהות הרה-ארגון. ביטול קו 45 יגרום לניתוק קשר ישיר בין אזור מרכז גבעתיים (רחוב כצנלסון ושכונת בורוכוב) לאוניברסיטת תל אביב. על פניו נראה הדבר כפגיעה לא מידתית בסטודנטים. עם זאת, יש לזכור שקו 45 הוא קו ארוך ומפותל עד מאוד שעובר בדרכו בקרית אונו, גבעת שמואל, בני ברק, רמת גן, גבעתיים ותל אביב. בנוסף לכך לקו יש תדירות בינונית. בהחלט מדובר באחד הקווים שמדגישים את חוליי המערכת הנוכחית. אלא שסטודנטים נעמדו על רגליהם האחוריות ולא רוצים אפילו לבחון את החלופות. והחלופות אינן רעות. במקום 45 יעברו לרחוב כצנלסון 2 קווים חדשים: קו 60 במסלולו החדש, וקו 160 שיתבסס על מסלול 45 בגבעתיים, מרכז רמת גן ובני ברק. הקווים יצאו מתחנה מרכזית תל אביב וייסעו בתדירות משולבת גבוהה. מה שיצטרכו לעשות הסטודנטים הוא לעלות על אחד מקווים הללו ופשוט להחליף בעזריאלי לקווים 171/271/274. כמו כן בחלקים מסוימים מגבעתיים אפשר לקחת את קו 55 של "קווים" ולהחליף אוטובוס ברכבת מרכז (בדיוק כמו שעושים הסטודנטים מאזור קניון גבעתיים וכורזין כיום!). מאזור כיכר נוח או רח' קריניצי ברמת גן ניתן ללכת ברגל עד רח' בן גוריון ולעלות על קו 33 החדש. אז נכון שיותר כיף לנסוע בקו אחד ולדעת שאפשר לשבת (ובמידה ויש מקום) עד האוניברסיטה אבל צריך לזכור שלא לכולם יש את התענוג הזה, וכמו שהיום לתושבי רוב רמת גן ודרום גבעתיים אין שום אפשרות להגיע בקו ישיר לאוניברסיטה, בסידור החדש לתושבים האלה יהיה קו אוטובוס ולתושבי מרכז גבעתיים תהיה אפשרות נוחה להגיע לאוניברסיטה עם החלפה. ועם זאת, נשתדל לדאוג לחלופה מקוצרת של המסלול שתצא מגבעתיים ותספק את צרכי הסטודנטים של העיר. אך חלופה זו עולה משאבים וכרגע אין גורם שיקצה אותם.

פגיעה מסוימת הסדר "אגודן" – ביטול הקווים 27 ו- 45 ידלל את כמות הקווים שיסעו מרכבת האוניברסיטה לאוניברסיטה עצמה. עכשיו רק קווים 7 ו- 49 ייעשו את המסלול, כאשר רק קו 7 מקיף את כל האוניברסיטה. זה בהחלט לא מספיק. עם זאת, החל מאוקטובר קו 126 יגיע לרכבת האוניברסיטה וישפר במידה מסוימת את המצב, כך שהוא לא יהיה טוב כמו היום, אבל יותר טוב מאשר בתוכנית המקורית.

לסיכום

אזור האוניברסיטה הוא הראשון שעליו ניתן לנתח תמונת מצב מלאה. ניתן לראות שיהיו אנשים שייפגעו מהשינויים, אך יש גם מרוויחים והם לא מעטים. תמונת המצב חוזרת גם באזורים אחרים במידה כזו או אחרת. הדבר משקף את העמדה המורכבת של "תחבורה בדרך שלנו" כלפי הרה-ארגון בגוש דן, ועל פיה הרה-ארגון המוצע אינו אידיאלי ויש הרבה דברים לתקן, אך עצם העובדה שעושים שינוי היא חיובית.

רוצים לחוות את דעתכם על השינויים: היכנסו ל- www.facebook.com/tachbura ושתפו אותנו.

פורסמה ב-3 במאי 2011, ב-סדר ברה-ארגון - הכוונה, רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, . סמן בסימניה את קישור ישיר. 52 תגובות.

  1. ותלמידי "תלמה ילין" שגרים ברמת אביב ובשכונות, איך יגיעו בלי קו 45?

    • אין ברירה ויצטרכו לקחת 2 אוטובוסים. קודם כל לוקחים קווים 71/171/271 (בהתאם למיקום ברמת אביב) לרכבת מרכז ועולים לקו 55 שנוסע 5 דקות. או לוקחים את הקווים הללו עד עזריאלי ואז עולים לקווים 60 או 160 בתדירות גבוהה. אפשר גם ללכת מרכבת מרכז ברגל לבית צבי, אם כי זה לוקח כ- 20 דקות. ללא ספק לא אידיאלי אבל כפי שאמרתי, מישהו צריך להיפגע בשביל שיותר אנשים יהנו, ולפגוע בקו 45 זה הרע במיעוטו בהתחשב בקו המפותל והלא אמין הזה.

  2. קובי רובין

    אני חושב שהפגיעה בתושבי בת ים היא ממש גדולה,
    מלבד 83 אשר תורם רק לחלק מתושבי העיר ובעיקר לתושבי ראשון לציון, אין ציר בת ים – המסגר בצורה סדירה.

  3. כמובן שהכוונה לתלמה ילין ולא לבית צבי.

  4. אחרי ביטול קו 45 איך יהיה אפשר להגיע מבני ברק לאוניברסיטת בר אילן?

  5. לא מדובר רק בהגעה לאוניברסיטה. אין שום קו חוץ מ27 שמגיע מאפקה ורמת אביב ג' למקומות כמו עזריאלי, הקרייה , קריית הממשלה, רח' קפלן, קרליבך וכל רחוב לאורך מנחם בגין עד התחנה המרכזית. איך יגיעו בלי קו 27 מרכבת מרכז ומתחנות האוטובוס בארלוזרוב לכיוון השכונות האלו? בנוסף הגעה מאזור מרכזי כמו ארלוזרוב שמלא בנוסעים לכיוון האוניברסיטה, הקניון ורמת אביב בכלל תהיה בעייתי מאוד.

    • אכן הקשר בין ציר בגין-נמיר לרמת אביב ג' ואפקה ינותק אך הדבר נעשה בגלל הרצון של המתכננים להפריד בין השירות המרכזי לשירות השכונתי. ברמת אביב ג' אפשר יהיה לעלות על אחד הקווים 6, 13 או 126 ולהחליף באוניברסיטה או בסמינר הקיבוצים לאחד הקווים שנוסעים לעזריאלי. חוץ מזה, קו 171 שיסע לחולון דרך ציר בגין-נמיר יעבור ברחוב קק"ל במרחק הליכה מרוב השכונה. כפיצוי תוכלו לקבל את קו 126 שיסיע ישירות לאבן גבירול, מה שכרגע אין. מעזריאלי לאזור קניון רמת אביב והאוניברסיטה עדיין יהיו קווים ישירים. אני חושב שזה לא מספיק אבל אני מקווה שהם ייראו את הבעייתיות ויתקנו בשבועות הראשונים אחרי השינוי.

  6. עם ביטול קו 45, כיצד ניתן יהיה להגיע מצפון ת"א לאוניברסיטת בר אילן?? דואגים יפה מאוד לסטודנטים באוני' ת"א, אבל גם אלה הלומדים במוסדות אחרים נפגעים מהרפורמה!
    ומעבר לכך – סטודנט שרוכש "סטודן" יאלץ לשלם לאגד ע"מ ליסוע על הציר הראשי סמינר הקיבוצים – עזריאלי? לא יהיה שום קו דן שיסע שם?

    • גילוי נאות: אני סטודנט באוניברסיטת בר אילן וכשרציתי להגיע לאוניברסיטת תל אביב פעם ראשונה לקחתי את קו 45. לאחר נסיעת סיוט שארכה יותר משעה וחצי וכללה פקק ענקי בבני ברק החלטתי שאני מעדיף לנסוע בשתי אוטובוסים ישירים ולא אוטובוס מעצבן אחד. ומאז אני לקחתי 64/68/70 לציר בגין (עזריאלי או רכבת מרכז) ומשם לקחתי 27 או 45 (בחלק השפוי של המסלול לאחר הסיבוב המייגע). מי שירצה להגיע לאוניברסיטת תל אביב מבר אילן ייעשה כמוני ותהיה אפילו דרך קצרה יותר: אפשר יהיה לעבור במכון מור לקו 33 החדש שיסע דרך קניון איילון ויעבור ברוב שכונות צפון תל אביב. ההבדל הוא שהפעם יהיה גם כרטיס מעבר שאפשר יהיה לעבור בין אוטובוסים במשך שעה וחצי בלי "להיקנס". לגבי ה"סטודן" – כעיקרון החל משנה הבאה כל כרטיסי ה"חופשי חודשי" יהיו משותפים לדן ול"אגד". לגבי מי שרכש כרטיס השנה שתקף רק לדן, כנראה שימצאו איזה הסדר.

      • אין ספק שהגילוי הזה מסביר הרבה… לסטודנטים שנוסעים בקו מגבעתיים או מרכבת מרכז, הקו הזה יעיל מאוד (רק לא תדיר מספיק).
        יתרון חשוב שלו הוא שהוא מקיף את האוניברסיטה, וכך מאפשר הגעה מהירה לפקולטות לרפואה ולמדעי החיים. קו 271 מקיף את האוניברסיטה במסלול דומה לזה שעושה קו 25 – שהוא ארוך יותר, ואילו 45 מקיף אותה כמו שנוסע קו 7, שנכנס מיד לקלצ'קין.
        כפי שנראה לי עכשיו, בנסיעה בבוקר מר"ג הכה-רחוקה, אחליף שלושה קווי אוטובוסים, וגם זאת לאחר הליכה (כיוון שקווים 62 ו-72 יבוטלו, וקו 61 ייכנס לרחוב ביאליק, מה שייצור פחות או יותר סיוט, ויגרום לי להעדיף הליכה. אגב, אודה לך מאוד אם תמצא ותפרסם מידע בנוגע למסלולים של קווים 61 ו-161).
        כמו כן, משום מה יש נטייה לשכוח שבסיומו של יום עלינו לשוב הביתה, בדרך שרצוי שתהיה לא מאוד ארוכה ומפותלת, מאחר וגם שם יש לנו מספר משימות לבצע. קו 45 מספק לי ולעוד סטודנטים רבים, קו אמין (משום שהוא יוצא מהאוניברסיטה), ישיר ומהיר להגעה הביתה. אין ספק שהדרך חזרה תיפגע מאוד מביטולו.

  7. כשאתם אומרים "הדבר נעשה בגלל הרצון של המתכננים להפריד בין השירות המרכזי לשירות השכונתי. ברמת אביב ג' אפשר יהיה לעלות על אחד הקווים 6, 13 או 126 ולהחליף באוניברסיטה או בסמינר הקיבוצים לאחד הקווים שנוסעים לעזריאלי." האם בגלל הרצון הזה כל נוסע משכונה כלשהיא יצטרך לשלם על שני כרטיסי אוטובוס כלומר מחיר כפול. או שבמקביל לשינוי בקווים תהיה גם הוזלה במחירי הכרטיס?

    • יחד עם השינוי הצפוי בתפרוסת הקווים בתוכנית המוצעת, כפי שציינו באחת הרשומות, יוכנס לשימוש כרטיס שעתי, הדומה לזה המופעל בחיפה ובירושלים. ככל הידוע לנו, הכרטיס יופעל על ידי שימוש בכרטיס הנטען, ה"רב-קו" ויהיה תקף לשעה וחצי. במשך שעה וחצי, תוכלי להחליף אוטובוסים ללא הגבלה, במחיר כרטיס אחד. גם אם מחירו של הכרטיס יעלה במקצת, אין הדבר שקול לעלות של שני כרטיסי נסיעה ומעלה, כיום.

  8. רציתי רק להעיר שקליינטים נוספים של קו 27, בנוסף ואף יותר מסטודנטים, הם עובדים זרים אשר גרים באיזור תחנה מרכזית ונוסעים לעבוד במשק בית בצפון העיר. זהו גם ציבור שיש להתחשב בו.

    • אני בחלט מסכים איתך אבל כרגיל כשמדובר באוכלוסיה שאינה אזרחי ישראל לא מתחשבים בהם. הערתי ל"נתיבי איילון" על הנקודה והם ענו בביטול. לצערנו כוחנו עדיין מוגבל (אבל ככל שיהיו יותר אנשים ביוזמה כך כוחנו יגבר) ואם גורמים חזקים מאיתנו לא הצליחו לכופף אותם, מה יגידו אזובי הקיר כמונו. אנחנו מתנגדים לביטול קו 27 וננסה לעשות הכול כדי לבטל את רוע הגזירה.

  9. שאלת קו 45 לא נוגעת אך ורק להגעה לאוניברסיטה. יש גם את שאלת ההגעה לרכבת מרכז, ואת גיוון הקווים. ראוי שחברת דן תציע יותר מאופציה אחת להגיע מגבעתיים לתל אביב. בלתי אפשרי שהחלופות יהיו במרחק הליכה של 20 דקות. בעיקר כאשר תושבי צפון תל אביב נהנים מ5 או 6 קווים. החלפת אוטובוסים אינה פתרון, בגלל שמדובר לרוב בתוספת של כמעט חצי שעה לזמן ההגעה. אנשים משתמשים בתחבורה הציבורית גם כדי להגיע לעבודה, לאזורי בילוי ולביקוים. בלתי אפשרי שכל יציאה מהבית מעיר לווין לתל אביב, באזור מרכזי, הומה, באמצע המטרופוליטן העיקרי של ישראל תהיה כרוכה בתכנון לוגיסטי ונסיעה של למעלה משעה

    • קו 45 אכן משמש גם לנסיעה לרכבת מרכז, אבל דווקא הנסיעה מגבעתיים לרכבת מרכז לא נפגעת ואפילו משתפרת: במקום קו 45, יופעלו שני קווים חדשים מגבעתיים לתל אביב דרך רכבת מרכז, קו 60 וקו 160 שפורטו ברשומה לעיל. אם מוסיפים לכך את קו 55 של "קווים" ואת הקווים שיעברו בדרך השלום, אין אף נקודה בגבעתיים שלא יהיה ממנה קו לתל אביב במרחק של לכל היותר 7 דקות הליכה.

  10. אין חלופה ראויה ל45 מגבעתיים לאוניברסיטה.
    אני לא מדברת על המסלול הארוך של 45 אלא על הקטע מכצנלסון לאוניברסיטה. בחלק המסוים הזה הבעיה היחידה של הקן היא התדירות הנמוכה מידי שלו. מהרגע שעולים עליו מדובר בעד חצי שעה לאוניברסיטה.
    ביטלו כאשר החלופה היא שני קווים, כאשר בראשון בהם מגיע לרכבת או לעזריאלי אינה פתרון טוב.
    יש לזה שתי בעיות, אחת היא עומס נוסף על הקווים העוברים בבגין נמיר לאוניברסיטה, קווים שגם כך עמוסים. במקום ש45 יוריד מהם חלק מהעומס החלופות שלו יובילו יותר אנשים שיצטרכו לעלות על קו אחר בציר העמוס.
    בנוסף יש את ענין הזמן. ברגע שצריכים להחליף אוטובוס ישנה תוספת זמן. שרוצים להגיע ללימודים/עבודה ההבדל בין נסיעה של חצי שעה בקו אחד לנסיעה של שני קווים שתיקח לפחות שעה זו בעיה. וזה לא יקח פחות מכיוון שגם שזמן ההמתנה קצר עדיין יש אותו פעמיים כי צריך לחכות לשני קווים והמסלול יהיה ארוך יותר.

    • יש איזשהו צדק בדברייך. לכן דיברנו על אופציה לקו ישיר שיצא מגבעתיים בלי לעשות את המסלול מבני ברק. לפי מה שהבנתי ביטול קו 45 עשה סערה לא קטנה ושוקלים לחזור בהם מההחלטה. נקווה לטוב.

  11. הבוקר אמר לי נהג שהולכים לבטל קווים חשובים בהדר יוסף- קו 21, קו 20, קו 28. מה האלטרנטיבה?
    מה עם קו 40 ?
    אם יש איזו מפה מבהירה…נא צרפו לינק…
    זה מממש לא הגיוני…רק תגרמו ליותר רכבים על הכביש , יותר עומס וחלילה- יותר תאונות!
    ותדירות הקווים??!!!

    • מירי שלום
      ככל הידוע לנו קו 40 לא יכנס להדר יוסף, אנחנו מבררים מהן האלטרנטיבות. יש בינינו הסכמה מלאה לגבי קו 20, תושבי רמת החייל ותושבים ברמת-גן מביעים את התנגדותם לכך בכל תוקף. נבהיר זאת שוב: אנחנו נוסעי תחבורה ציבורית, כך שאנו רואים עצמנו מייצגים גם אותך מול מקבלי ההחלטות. אנחנו לא המתכננים או המוציאים לפועל. אנו עושים את עבודתנו המקצועית והעיתונאית באמצעות הבלוג וזועקים את זעקת הנוסעים. תוכלי לראות את הביקורת שלנו כלפי מקבלי ההחלטות וגופי הביצוע כפי שמוצגת בחזון התנועה, לגבי קווי הלילה, הנגישות, הזמינות והעומסים.

  12. היה נחמד אם הקווים המגיעים לאוניברסיטת ת"א היו מקיפים אותה ומאפשרים לסטודנטים והעובדים להגיע גם לבנייני מדעי החיים, רפואה, בית התפוצות וכדומה.

  13. שלום רב

    אני מתגוררת ברמת חייל , איך אוכל להגיע מרחוב ולנברג לאזור שוק הכרמל בבוקר ולחזור בערב אחרי ביטול קו 20 ?

    אודה למושב

    • מאיזור התעסוקה רמת החייל (ומשתמע כי זו כוונתך) את צריכה לעלות על קו 12 או 22 (חדש) שעושים את המסלול הקצר ביותר, הישיר, למסוף רידינג. ממסוף רידינג את צריכה לעלות על קו 4, 104 או 204. זו הדרך המהירה ביותר.
      אם את גרה באיזור רח' משמר הירדן, תצטרכי לעלות על קו 289 לכיוון חולון, לרדת בכיכר רבין ולהחליף אוטובוס לקו 18 או 82, 38 (שמסלולם כנראה ישתנה לאחר הפעימה השלישית – קווי פתח תקווה).

  14. שלום רב,
    בנוגע לביטול קו 27:
    איך תתאפשר הנסיעה מעתה מצומת הרחובות שטרית עם רוקח לאוניברסיטת תל אביב?

    תודה מראש על התגובה

    • למיטב ידיעתנו, גם כיום הקו עובר באזור הזה רק במוצאי שבתות. הדרך הכי טובה להגיע מהאזור לאוניברסיטה הוא בהליכה עד הכניסה להדר יוסף מכיוון בני אפרים ומשם לקחת קו 6 ישירות לאוניברסיטה. דרך נוספת היא לקחת את קו 137 של "קווים" אך הקו בעל תדירות נמוכה מאוד ולא כדאי לסמוך אליו. דרכים נוספות הם לקחת קווים 40, 89 שיעברו קבוע בצומת עד בני אפרים פינת שלונסקי ומשם קווים 6, 24 או 33 לאוניברסיטה.

  15. זה רק סמלי שלרשימה הזו יש 27 תגובות, אבל אני מתכבדת להיות התגובה ה-28, וכנוסעת קבועה בקו 27 אני רוצה להתעניין האם העברנו את התנגדותכם לביטול הקו, ואם כן אז לאילו גופים ואיך אפשר לתמוך ולעזור?

    • כעיקרון אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב היא זו שנאבקת נגד ביטול הקו וגם אנחנו העברנו את התנגדותנו לנתיבי איילון. הבעיה בביטול 27 היא לא כל כך עצם הביטול של מסלול הקו אלא בעיקר הבעיה של הודרת התדירות על ציר בגין-נמיר. אם יתגברו את התדירות של קווים 71/171/271 רוב הבעיה תיפתר.

      • אבל קווים 71/171/271 לא נוסעים על בגין עד בית מעריב ובית הדר אלא נוסעים על המסגר. איך זה יעזור למי שהשתמש עד היום בקו 27 כדי להגיע ליעדים האלה?

        • אכן תהיה בעיה ומי שמגיע לבית מעריב יצטרך ללכת 5 דקות ברגל לרחוב המסגר. לחלופין ניתן יהיה לקחת את הקווים 68 או 127 (האחרון מגיע גם לאוניברסיטת תל אביב אך נוסע בתדירות נמוכה) ולנסוע תחנה אחת ואז להחליף לקווים 71/171/271 כאשר ההחלפה תהיה ללא תשלום.

  16. איך יהיה אפשר להגיע מבני ברק לאוניברסיטה הפתוחה אחרי ביטול קו 45?
    ואיך יהיה אפשר לחזור מהאוניברסיטה הפתוחה לכיון בני ברק אחרי השעה 9 בלילה, לאחר ביטול קו 27?

    • מבני ברק לאוניברסיטה הפתוחה: לוקחים קו 271 עד עזריאלי. חוצים את הכביש דרך הגשר ועולים לקו 160 שנוסע במסלול דומה לזה של 45 בבני ברק או 240 שנוסע במסלול הדומה לזה של קו 54 שיבוטל. כל הקווים הללו יפעלו עד חצות ככה שתמיד תהיה אפשרות זמינה, נוחה ובעיקר זולה (בזכות כרטיס המעבר) להגיע לבני ברק.

  17. אין אני מגיעה מאנה פרנק בבת ים לבורסה ברמת גן

  18. חבל שפוגעים בקווים מתחנת הרכבת של האוניברסיטה אל האוניברסיטה עצמה (למשל קו 7 אשר מגיע לרפואה, ולמדעי הטבע פעם בעשרים דקות) – אי אפשר לנתק בין אמצעי תחבורה שונים, ועל מנת לעודד שימוש ברכבות – יש צורך שההמתנה לקו תהיה קצרה (לכל היותר עשר דקות לדעתי).

    • ברק שלום.
      מרכבת האוניברסיטה ימשיך לפעול גם קו 49, קו 45 פעם בשעה ומ- 1 באוקטובר גם קו 126 כל 10-15 דקות. בסופו של דבר התחבורה לרכבת אמורה להיות דומה פחות או יותר למה שהיה (כאשר 126 יתפקד על תקן 27 בנקודה זו ואף יעבור יותר מקומות באוניברסיטה).

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום!
    אני צריכה להגיע מהרכבת (אוניברסיטה) לרחוב טרוטשינר ברמת אביב (ליד רח כפר יונה, ברודצקי, ליד הסוכנות)
    איזה קו מגיע ואיך אני מבררת זמנים?
    תודה
    מיכל

  20. מה לעשות עם יש תקלה ברו קו?

    • תתקשרי לשירות הלקוחות של המפעיל ממנו הנפקת את הכרטיס, שם יעזרו לך. (או שינפיקו לך חדש, או שיגידו לך לבוא למרכז הנפקה לבדיקה)

  21. איך אוכל להגיע מרחוב אבא קובנר בתל אביב לשדרות אהרון קציר ברמת גן (בית ספר וויצמן)?

    • אתה יכול ללכת רגלית למסוף רדינג, ומשם לקחת 139 (עד 15 במרץ) או 104 (החל מ-16 במרץ) עד אהרון קציר פינת עמק האלה, ומשם ללכת ברגל כ-5 דק' עד לבי"ס ויצמן.

  22. שלום,איך אפשר להגיע מרחוב הזוהר פינת הרב קפלנסקי בתל אביב לרחוב המשורר יעקב כהן ברמת גן?

  23. טעות קטנה: הרב קפלנסקי= הרב הרצוג

    • לא אגיד לך להשתמש בקו 14 הן בשל תדירותו הנמוכה (חצי שעה), והן בשל קרבתו של רח' הרצוג לדרך נמיר. לכן, מדרך נמיר לפני פינת בבלי , ניתן לקחת קו 45 (שתדירותו, אף היא, כל חצי שעה עגולה. ולתחנה זו לוקח לו כ-10 דק' להגיע), אשר מגיע לשד' בן גוריון בר"ג (תחנת רח' הנשיא) . משם הליכה קצרה לרח' המשורר כהן.
      אפשר כמובן להגיע בשילוב קווים מדרך נמיר -תחילה לקחת 71/171/271/274 עד דרך נמיר פינת ארלוזורוב, ללכת לתחנות בעל פרשת דרכים ומשם לקחת 55/70 (עם 55 יש לרדת בגילדסגיים מייד לאחר פינת אהרון קציר וללכת לרח' אהרון קציר בכיוון צפון (הפוך לתל השומר) עד פינת המשורר כהן. עם 70 יש לרדת באהרון קציר לא רחוק מרח' המשורר כהן).

  24. חשבתי על זה, וניתן לתקן את קו 40 בצורה נהדרת: להחזיר אותו למסלולו הקודם בצפון תל אביב במלאו מקניון איילון, אבל שבמקום שיסיים בעתידים עקב חוסר מקום שם, יפנה מדבורה הנביאה ימינה לולנברג, ולנברג עד הסוף ויסיים בחניון גדול של דן במקום(ולנברג פינת מבצע קדש ומשמר הירדן)

    • זו אפשרות בעייתית בגלל שכל הסוגיה של החניון נמצאת בהליכים משפטיים מול עיריית תל אביב (שרוצה לפנות את החניון). הייתה אפשרות שנדונה במשרד התחבורה של להביא את קו 40 למסוף קלצ'קין דרך קק"ל וחיים לבנון אבל היא נפלה משום מה. כרגע מה שמעכב את התיקונים בקו 40 היא מחלוקת פוליטית בהדר יוסף בין אלה שרוצים להכניס את הקו לשכונה לאלה (בעיקר ראש הוועד) שלא רוצה לראות את הקו (המפרקי) נכנס לשכונה. אנו לא לוקחים צד במחלוקת הזו אחרי שנכווינו במחלוקת דומה ברמת החייל ונקווה שבסופו של דבר זה יסתדר.

  25. בפעימת תיקון זו, משרד התחבורה קילקל את הקישור הנפלא שהיה בין רחוב רידמנג ברמת אביב, לבין קניון הזהב וסינמה סיטי בראשון לציון, שסופק על ידי קו 126 התדיר והטוב. כעת, בגלל הסיבוב בג'סי כהן, מפחיד לנסוע בו, אז אני נאלץ להחליף בדרך נמיר ל71 המפותל, שגם לא מתואם עם 126, כך שלערי המתנתי רבות בתחנה ליד סמינר הקיבוצים בגלל כך!

    • הכנסתו של 126 לג'סי כהן נעשתה ככל הנראה אחרי תלונות חוזרות ונשנות של תושבי השכונה. הנסיעה בשכונה מוסיפה לקו 5 דקות נסיעה בממוצע ולכן לא ברור למה צריך להחליף אוטובוס רק בשביל זה. הרי קו 126 עובר גם בסלאמס של התחנה המרכזית הישנה והחדשה שהם מפחידים הרבה יותר מאשר ג'סי כהן ועדיין נסעת. השאלה הנשאלת היא מה ההבדל?

  26. אני עדיין בדעהשהסלאמס בג'סי כהן יותר מפחיד, אפילו אם מדובר בדבר פסיכולוגי, לכן אם בזאת עסקינן, לאחר נסיעה אחת שעשיתי, ראיתי כי באזור התחנה האוטובוס מלא למדי כך שתחושת ביטחון גבוהה, ואילו לג'סי כהן הוא מגיע עם מספר מועט של אנשים ותחושת הביטחון נמוכה יותר.

  1. פינגבק: משרד התחבורה, הציבור אינו טיפש – ודורש שיתוף

כתיבת תגובה