פרסום ראשון – פרטים רשמיים ראשוניים של פעימת התיקון השנייה

עדכון

פעימת התיקון תחול ב16 במרץ. נוספו פרטים נוספים לגבי מספר קווים (כולל 65 ו-134). כרגע, קו 40 לא משתנה. פרסמנו בעבר חלק מהשינויים הצפויים כאן, וכאן. לראשונה, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, חושף כאן בפרסום ראשון את רוב השינויים, הצפויים בגוש דן.


קווים 2, 2א'

קווים 2 ו-2א', לא יעברו יותר בשכונת אגרובנק (שנקר/ז'בוטינסקי/קראוזה-חנקין/מקווה ישראל), אלא ימשיכו ישירות בסוקולוב עד פינת רח' הנשיאים (ויצמן) ויפנו שמאלה לעבר לרח' ויצמן בשני כיווני הנסיעה.

שורה תחתונה: ביטול פיתול מסויים של הקו.

קו 5

קו 5 יתפצל בשני כיווני הנסיעה בשד' נורדאו/אבן גבירול ובכיוון הנסיעה לרכבת מרכז, ימשיך לרח' פנקס עד רח' ויצמן ומשם יפנה שמאלה (צפונה), ימינה לרח' יהודה המכבי, ימינה לדרך נמיר עד רכבת מרכז.

שורה תחתונה: חזרה למסלול הקו טרם הרפורמה.

קו 6 (ת"א)

קו 6 בכיוון הנסיעה לעתידים לא ייצא מרח' הגולן דרך קדושי זגלמביה לעבר נווה שרת, אלא יפנה שמאלה לשד' ק"ם, ימינה לדוד מרכוס, ימינה למשמר הירדן, ימינה לדבורה הנביאה ולנווה שרת. בכיוון הנסיעה לרדינג, לאחר הנסיעה בנווה שרת, במקום להיכנס לקדושי זגלמביה ומשם לשד' ק"ם ורח' עולי הגרדום, ימשיך הקו בדבורה הנביאה עד לרח' משמר הירדן, ימינה לרח' מרכוס, ימינה לעולי הגרדום וחזרה למסלול המקורי. שינוי זה, גם מהווה חזרה חלקית למסלול הקו טרם השינוי שעבר בפעימה הראשונה של הרה ארגון , שהתרחשה ביוני 2010.

שורה תחתונה : הוצאה קלה מהרחובות הקטנים של רמת החי"ל.

קו 7

קו 7 לא ייסע יותר דרך רח' נס לגויים והיינריך היינה אלא דרך שכונת תל כביר ומעתה מרח' תל גיבורים יפנה ימינה לרח' גרוסמן (במקום ישר לתל גיבורים) ומשם לרח' גרינבאום, השקד, שז"ר, תל גיבורים, הלוחמים ויסיים במסוף וולפסון. השינוי מיטיב עם תושבי שכונת תל כביר. אולם יש לשים כי הקטע שז"ר-השקד-גרינבאום (עד גרוסמן) התהפך וכעת הנוסעים בכיוון האוניברסיטה יעלו בשז"ר בצידו הצפוני , וברח' השקד בצידו המזרחי. היורדים, כמובן ברחובות אלו יירדו ברח' שז"ר בצידו הדרומי (צד הבריכה), וברח' השקד בצידו המערבי. הנפגעים משינוי זה, הם הסטודנטים של המכללה האקדמית ת"א-יפו, אשר יכלו להשתמש בקו 7 כדי להגיע למסוף וולפסון (ותחנת הרכבת) או להמשיך איתו לצומת הולץ, שכונת התקווה ויגאל אלון, וכעת ייאלצו להשתמש בקווי שד' ירושלים (דרך המעבר של רח' מיכאלאנג'לו, אשר לא סימפתי להולכים בשעות החשיכה).

שורה תחתונה: שיפור מיטיב ופוגע יחדיו.

קו 9

לא משתנה. נראה כי בניגוד לפרסומים הראשונים, גורמים חזקים הצליחו להשאיר את הקו במסלולו. תחת זאת, מסלולו של קו 239 ישתנה (ובכך, בנוסף לביטולו של קו 139 – נהרס קו המזלג לחלוטין) ויעבור בקניון עזריאלי. ראו בהמשך.

שורה תחתונה: עדיף לו היו מסיטים לעזריאלי קו זה, ולא את קו 239.

קו 13

הקו יעבור מעתה דרך שכונת רמת אביב החדשה בשני כיווני הנסיעה. במקום להמשיך משד' קק"ל ישירות לרח' פרופס, יפנה שמאלה לדרך נמיר, ימינה איינשטיין, ימינה לוי אשכול וחזרה לרח' פרופס. השינוי נותן תעבורה נוספת ברח' לוי אשכול ורמת אביב החדשה. מאחר והמסלול המוחלף הוא כה קצר, אין נפגעים משינוי זה (מאחר וקו זה הוא קו מקומי).

שורה תחתונה: כל המוסיף – הרי זה משובח.

קו 14

הקו יוסט לרח' הנביאים, שד' שאול המלך ורח' ויצמן עד כיכר המדינה, במקום לנסוע בפרישמן, שלמה המלך/ריינס, וז'בוטינסקי. השינוי נותן קישור ישיר בין שכ' בבלי לבי"ח איכילוב, בתי המשפט, הקאמרי והמשכן לאומנויות הבמה. רח' ז'בוטינסקי לא נפגע, כיוון שקו 22 יעבור בו כעת.

שורה תחתונה : קישור חדש בין שכונת בבלי לאזור איכילוב ובתי המשפט.

קו 17

הקו ייצא מרח' הירקון ולא מרח' הכובשים.

שורה תחתונה: שינוי קוסמטי.

קו 22

התרענו בדו"ח שהוצאנו לפני מספר חודשים על כך שאין תחליף לביטול קו 20, וקראנו להחזרת קו זה. ובכן, נמצא פתרון חלקי והוא הארכת קו 22 למסוף כרמלית (במסלול הדומה לקו 21 דווקא במרכז העיר) והעברתו דרך רמת החי"ל במקום ישירות בראול ולנברג.

מסלול הקו יהא כעת (מקניון איילון): קניון איילון, מבצע קדש, ראול ולנברג, משמר הירדן, הרוגי מלכות, עולי הגרדום, דוד מרכוס, דבורה הנביאה, סובב נווה שרת, חזרה לדבורה הנביאה ולמסלול הרגיל דרך פנחס רוזן והדר יוסף, בני אפרים, שד' רוקח, שמאלה לדרך נמיר, ימינה ז'בוטינסקי, אבן גבירול, ארלוזורוב (חזרה ישירות דרך רח' ז'בוטינסקי), דיזנגוף, פינסקר, טרומפלדור, בן יהודה (חזרה דרך פינסקר וטשרניחובסקי), אלנבי, מונטיפיורי (חזרה דרך אחד העם), מסוף כרמלית.

הקו אכן משפר את הקישור בין שכונות צפון-מזרח ת"א לאזור דיזנגוף, קישור שלא היה קיים מאז ביטולם של קווים 20 ו-21. הקו הופך לקו שכונתי מובהק בתדירות של 20 דק'.

שורה תחתונה: שיפור טוב ומתבקש.

קו 26

קו 26 ייכנס מעתה לשכונת ל' בשני כיווני הנסיעה, בדומה למסלולו כשהיה ב"דן" (אם כי אז, הקו נסע בשכונה בכיוון הנסיעה לדרום בלבד). מרח' ש"י עגנון, הקו ימשיך שמאלה לרח' לוי אשכול, ימינה לרח' אפטר, שמאלה לרח' בורלא, שמאלה רח' האוזנר וימינה חזרה לרח' לוי אשכול. הכנסת הקו נותן קישור לשכונת ל' (שלא היה קיים, למעט חלופת 71 פעם אחת בבוקר לכיוון דרום בלבד) בקו מרכזי לאזור מרכז ת"א, נוסף על הקישור המקומי הקיים בקו 6.

שורה תחתונה: תיקון מצויין.

קו 31

שני שינויים בקו זה – ראשית, קו 31 מעתה לא ייסע לכיוון רח' הירדן בציר דרך השלום ישירות, אלא יעבור בדרום גבעתיים (בדומה לקו 39) וייסע באופן הבא: מדרך הטייסים שמאלה (במקום ימינה) לדרך השלום, ימינה לדרך רבין (דרך הקניון), המשך לרח' רזיאל, ימינה לרח' פרץ ברנשטיין וממשיך ישר לרח' הירדן כמו מסלולו היום. עם זאת, חלופת בי"ס בליך לא תשתנה, ותיסע דרך בי"ס בליך (רחובות המאה ואחד, אלוף דוד), ותחזור לדרך השלום ישירות עד לדרך הטייסים כמו במסלול הקיים. חלופה זו תיקרא 31א'. החלופה נוסעת בין 6:45 ל7:36 לכיוון כרמלית ובין 12:25 ל14:50 בכיוון ההפוך. השינוי מיטיב עם תושבי דרום גבעתיים ומקשר אותם לכרמלית (הם כבר מקושרים לרח' הירדן דרך קו 39) וגם מוסיף קישור לתושבי רמת חן לאלנבי ומסוף כרמלית. המחיר הוא פיתול חלקי של הקו.

כמו כן, הקו יעבור דרך שכונת נווה שאנן, ובכך למעשה, כמעט חוזר למסלולו טרם הרפורמה. מסלול הקו מרח' לה גווארדיה, רח' ראש פינה, יסוד המעלה (חזרה דרך רח' לבנדה), לוינסקי וחזרה למסלול הרגיל. שינוי זה מחזיר את הקישור בין מוסד העיוורים הנמצא באזור לבין ציר אלנבי ושכונות מזרח העיר.

שורה תחתונה: שינוי טוב אך מפותל קמעא.

 

קו 41

קו 41 , אשר נסע בכיוון הנסיעה לדרום דרך רחובות רזיאל ויפת, ייסע מעתה דרך שד' ירושלים עד רח' ארליך ומשם יפנה לרח' ארליך וחזרה לרח' יפת, כפי שעשה עד היום בכיוון הנסיעה לתחנה המרכזית. כמו כן, בכיוון וולפסון, הקו לא יסיים מיידית בוולפסון, אלא ימשיך לשכונת תל כביר ויסיים בנווה עופר. מסלול הקו מרח' הלוחמים יהא : הלוחמים, תל גיבורים, גרוסמן, גרינבאום, השקד, שז"ר, תל גיבורים, הלוחמים וסיום במסוף וולפסון.

השינוי הזה משפר את השירות לשכונות תל כביר ונווה עופר (אשר גם מקבלים את קו 7 לתוך השכונה) ומקשר אותן ליפו נוסף על קו 84 שכבר עושה זאת היום. מאידך, השינוי מרע עם תושבי צפון רחוב יפת שכעת צריכים ללכת לשד' ירושלים עבור קו זה, או להמשיך עם קו 10 עד פינת ארליך ולהחליף עם קו 41 שם.

שורה תחתונה: שיפור טוב.

קו 45

הקו יתוגבר ותדירות הקו תעלה (לא מצויין, אך כנראה תתווסף נסיעה בשעה לכדי תדירות של 15-20 דק'). ביטולו של קו 139 (ראו מטה) יאפשר הסטה של משאביו, בין השאר גם לקו לזה.

 

קו 52

קו 52 יעבור במסלול קו 67 לפני הרפורמה, כלומר יפנה מדרך בן גוריון שמאלה לרח' כצנלסון, ימינה לרח' סירקין ומשם מכופר היישוב דרך רחובות קריניצי והרצל (לכיוון עתידים) וביאליק (לכיוון תחנה מרכזית). השינוי בא לפצות על הוצאתו של קו 67 ממקטע נסיעה זה.

קו 54 "חדש"

ובכן, לא בדיוק. מדובר, הלכה למעשה, בהחזרת קו 53 (שהיה מעט חסר, מכיוון שכל המשתמשים בו, כדי להגיע מגבעתיים ליגאל אלון, עברו לקו 63, אשר תדירותו הורעה לאחר הרפורמה, והעמיסו עליו עוד יותר) והפיכתו לקו סיבובי. שני ההבדל היחידים במסלול הוא שהקו לא יעבור בשכונת בורוכוב אלא יחזור דרך כצנלסון, וכי הקו לא יעבור בלה-גווארדיה, אלא בדרך ההגנה ומשם ליגאל אלון. נראה, כי מגמת החזרה לאחור (בשינוי מספור) ממשיכה. קו זה מקשר בין צפון שכונת התקווה לגבעתיים (קישור שלא היה קיים כלל קודם לכן), ואת גבעתיים ישירות לאסותא וציר יגאל אלון ללא החלפה. נראה כי העיר העיקרית המרוויחה מכל השינויים היא גבעתיים.

מסלול הקו : ת"א – תמח"ת, דרך ההגנה, יגאל אלון, נחלת יצחק, עליית הנוער, אבני זיכרון, גבעתיים – רמב"ם, ויצמן, כצנלסון, ת"א – עמק ברכה, יגאל אלון, דרך ההגנה, תמח"ת. בשלב זה, תדירות הקו לא ידועה, אבל כנראה תהא תדירות נמוכה, והקו יפעל במידיבוסים.

שורה תחתונה : קישור נוסף לגבעתיים (לאסותא ושכ' התקווה).

קו 61 וקו 161

כפי שפרסמנו, הקו חוזר לנסוע (כפי שנסע טרם הרפורמה) דרך המלך ג'ורג' ודיזנגוף ולא דרך אלנבי (בחלקו הצפוני) ובן יהודה. קו 161 ימשיך לנסוע בבן יהודה. הקווים ייפגשו ברח' ארלוזורוב. השינוי בא להחזיר את הקישור בין דיזנגוף, רכבת מרכז ורמת-גן. כמו שניתן לראות, זהו עוד קו מזלג אשר נפרם חלקית וכעת הקטע המשותף הצטמצם בכשליש לכדי רח' ארלוזורוב בת"א עד רח' הרצל בר"ג. אם כי, הדבר לא אמור להשפיע על הגעת זמני הקווים (כיוון שמסלול הנסיעה כמעט זהה באורכו).

כמו כן, בשעות שיא הבוקר (עד השעה 9:00), הקו לא ייסע דרך רחובות הרא"ה והרצל/ביאליק אלא יחזור למסלולו טרם הרפורמה, וימשיך ישירות מרח' חיבת ציון לרח' הרצל ומשם לרח' קריניצי, וכך לא יצטרך לנסוע במסלול פקוק.

שורה תחתונה: שני תיקונים נחוצים.

קו 65

קו 65 ייסע כמו קו 61 מארלוזורוב – יסתובב דרך קריניצי והרצל (לכיוון תל השומר)/ביאליק (לכיוון קניון איילון) משם לרח' הרא"ה, ומשם לדרך בן-גוריון וחזרה למסלול הקיים.

שורה תחתונה: עוד קו שמתפתל במשולש קריניצי-הרצל-ביאליק.

קו 83

בדומה לקו 31, גם קו זה ייכנס לרח' ראש פינה (בחזרה דרך לבנדה) וייתן קישור לאוכלוסיית העיוורים המגיעים למרכז העיוורים בנווה שאנן.

קו 89

רבים הלינו על הקישור בין חולון לכניסה הראשית לתחנה המרכזית ברח' לוינסקי, אשר נפגע עם הסטת קווי X89 לשד' הר ציון. מעתה, יחזור קו 89 לנסוע דרך דרך חיל השריון ורח' לוינסקי כפי שעשה כאשר היה שייך ל"אגד". מאחר וקו זה ממילא נפרם ממסלולם המשותף של קווים 189, 289 גם בציר אבן גבירול על מנת לאפשר גישה בין חולון לבית החולים איכילוב – שינוי זה הופך את הקו, הלכה למעשה, לקו עצמאי שאין לו כמעט קשר לקווי המזלג 189 ו-289 פרט לקטע קצר בין שד' קוגל לצומת חולון וקטע מעט ארוך יותר בין התחנה המרכזית הישנה בת"א לבין כיכר רבין. מסלול הקו (לצפון), אפוא, יהא דרך לוי אשכול, דרך חיל השריון, שמאלה לדרך ההגנה, ימינה רח' לבנדה, שמאלה רח' לוינסקי וימינה לשד' הר ציון למסלול הנוכחי.

שינוי זה גם מיטיב ומקצר את ההגעה לתחנה המרכזית, מאחר וקווי 189 ו-289 נוסעים בדרך בן צבי אשר אינה דרך מהירה. כמו כן, הקווים הללו נוסעים בנתיב השמאלי של לוי אשכול שאינם בלעדיים לתח"צ ובשעות הבוקר, ביציאה מחולון, הנתיבים עמוסים ופקוקים, ואילו קו 89 מעתה ייסע בנתיב הימני המיועד לתח"צ, המתקדם מהר יורת בשעות אלו, ולכן גם בשעות אלו יהיה יעיל ועדיף בהרבה על קווי 189/289 . למעשה, גם למשתמשי קווי 189/289 לצפון אבן גבירול, ספורטק, אוניברסיטה ורמת החי"ל מומלץ לקחת אותו עד נקודות המפגש בקרליבך/אבן גבירול ולהחליף איתם (או עם קווים נוספים אשר מגיעים ליעדיהם, ובכך לשפר את זמני ההגעה שלהם).

שורה תחתונה: השינוי הטוב ביותר של פעימת התיקון.

קו 104 וקו 139

כפי שפרסמנו, קו 139 יבוטל והקישור לתל השומר יתבצע דרך קו 104. קו 104 במקום לסיים במסוף כורזין, ימשיך באלוף שדה, מסוף אלוף שדה, דרך שיבא, עמק האלה, סובב תל השומר וסיום בפנים בית החולים. ככל הנראה, הקו גם יפעל במוצאי שבת, כיוון שכעת הוא נכנס ל"הסדר בתי החולים". השינוי לא פוגע בתושבי יד אליהו, כיוון שקו 104 עובר בשכונה זו, ואף משפר ונותן קישור לתל השומר גם לשכונת התקווה (בגבולה הצפוני), ואזור התחנה המרכזית החדשה.

קו 126

בדומה לקו 2 וקו 171, גם קו 126 ייכנס לשכונת ג'סי כהן במסלול זהה. הדבר מקשר את השכונה בצורה טובה יותר לת"א (בנוסף על קו 171 שכבר מקשר אותה לציר דרך בגין ולאוניברסיטה).

מסלול הקו: מרח' אהרונוביץ, ימינה ג'סי כהן, שמאלה התנאים, שמאלה האמוראים, ימינה הסנהדרין, שמאלה ארבע ארצות וימינה חזרה לרח' אהרונוביץ'.

שורה תחתונה: קישור שכונת ג'סי כהן לציר אבן גבירול.

קו 134

קו 134 יעבור בדרך נגבה ורח' הירדן במקום לנסוע ברח' בן אליעזר ורח' פנחס רוטנברג.

קו 135

קו 135 במסלולו לכיוון רמת אפעל לא ימשיך ברח' פרץ ברנשטיין אלא יפנה שמאלה מרח' סן מרטין לרח' רזיאל עד רח' אלוף דוד, שמאלה אלוף דוד, ימינה עודד, ימינה אלוף שדה וחזרה למסלול הרגיל.

שורה תחתונה: מעבר גם דרך רמת חן.

קו 239

הוחלט כי הקו שיקשר בין מרכז עזריאלי ומזרח ומערב ת"א יהיה קו 239. לשם כך, פוצל מסלולו של קו זה מקו 39 (קו 139 בוטל) והקו יעבור ביגאל אלון וקפלן במקום יצחק שדה, קרליבך והבימה. מסלול הקו מרח' לה גווארדיה – ימינה לרח' יגאל אלון עד רח' גבעת התחמושת (מחלף השלום), שמאלה רח' גבעת התחמושת, המשך ישר לרח' קפלן, ישר רח' דיזנגוף וחזרה למסלול הנוכחי. הקו מחזיר את הקישור לקניון עזריאלי בין שכונת דרום מזרח העיר (יד אליהו, כפר שלם) וציר דיזנגוף סנטר.

יש לשים לב , כי השינוי הזה בכיוון מסוף רידינג יהיה החל מהשעה 9:00 בלבד (כנראה על פי שעת היציאה ממסוף הטייסים). בכיוון מסוף הטייסים, השינוי יהיה לאורך כל היום. כלומר עד שעה 9:00, הקו ייסע במסלולו הנוכחי, דהיינו דרך יצחק שדה וקרליבך, כנראה על מנת לא להיכנס לעומס הכבד של דרך השלום. על כן, אנו ממליצים, למי שרוצה להגיע עם קו 239 משכונות דרום מזרח העיר, לנסוע עם 9/39 עד יצחק שדה/המסגר, ולהמשיך עם קווי 71/83/171/173/222/271/274 שתחנתם קרובה לצומת לכיוון עזריאלי.

שורה תחתונה: החזרה חיונית של קישור רוחבי של העיר תל אביב לקניון מרכז עזריאלי.

קו 289

הקו לא יסיים את מסלולו במסוף שפינוזה באזור, אלא במסוף תמנע באזור התעשייה בחולון (כמו קו 3). מסלולו לא יקוצר, כי אם יתארך בתוך אזור , ואז חזרה לאזור התעשייה חולון. את טיב המסלול המדויק, נפרסם כאן לכשיתברר.

שורה תחתונה : כיסוי נרחב יותר באזור.

פורסמה ב-7 בפברואר 2012, ב-קווי אוטובוס חדשים, רה ארגון תחבורה ציבורית, שינויים בקווי אוטובוסים ותויגה ב-, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 161 תגובות.

  1. תיקון בחלק האחרון, היכן שכתבתם: "לנסוע עם 9/39/139 עד יצחק שדה/המסגר" – אפשר למחוק את 139, הוא הרי מתבטל.

    ואני חייבת לציין שכל החלופות האלה שיש עכשיו כל הזמן מאוד מתסכלות. מה קרה לחזון המערכת הפשוטה והנוחה?
    וגם מעצבן שמוציאים את 22 מוולנברג. זה היה פחות מעצבן אילו האוטובוסים האחרים שנותנים שירות מוולנברג לכיוון הקניון היו מתואמים אחד עם השני ובאים לסירוגין במקום כולם ביחד. אבל במצב היום הוא לעתים קרובות סוגר חורים.

    • צודקת לגבי 139 – תוקן , תודה 🙂
      ואישית, מסכים איתך לגבי החלופות, הא-סימטריה, החזרה אחורנית בכל כך הרבה מובנים… עושה רושם שניאלץ לחכות לBRT של הקו האדום.

  2. איך זה שבסוף הכל חוזר, כל מה שהיה לפני הרפורמה הזאת חוזר בהדרגה אט אט

    • זה חוזר משום שהרשת הקודמת היתה טובה ושירתה את האנשים – הבעיה לא היתה ברשת אלא בצפיפות ואמינות 2 בעיות שאינן להן דבר וחצי דבר עם הרשת.
      והרשת החדשה משרתת רק את האגו של המתכננים והפקידים.
      ובעצם, עבדו עלינו בעיניים.

  3. היה עדיף שבשעות הבוקר 239 יעבור במשה דיין ישר עד דרך השלום ושם יפנה שמאלה. הרי גם ככה המזלג הזה הרוס לחלוטין עם הורדת 139(דווקא כשהקו התחיל לתפוס). לא הערתם להם על הנסיגה מכל העקרונות של הרפורמה?

    1. קריעת מזלגות=26, 89, 61, 42, 39.
    2. כניסת קווים מרכזיים לשכונות=26
    3. שינויים טלאי על טלאי=104(למרות שזה שינוי טוב), 89
    4. היה עדיף לתגבר את אחד הקווים האלה: 9, 11, 61/161, 204, 63, 82, 129, 160, 189. אבל לא, דווקא 45 המסורבל זוכה לתשומות הללו.

    • לא רק קו 45 יתוגבר, אבל התגבור בקו הזה יהיה ניכר מכיוון שתדירותו נמוכה פלאים, בגלל זה הדבר צויין. גם קו 61 עתיד להיות מתוגבר מעט. אולי קווים נוספים, נצטרך לראות בלו"ז מרץ. (אןי ספק שגם קווים 63 ו204 זקוקים לתגבור).
      לגבי קריעת המזלגות – צודק. עושה רושם שאט אט לא נותר דבר מהרפורמה.
      לגבי 239 – אני מניח שלא רצו להכניס אותו לפקקים של דרך השלום בבוקר.

  4. האם קו 22 לא יעבור יותר ברח' צה"ל?

    • כפי שרשמנו מדבורה הנביאה, מסלול הקו חוזר למסלול הרגיל עד שד' רוקח, כך שהקו ימשיך גם לעבור ברח' צה"ל.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם קו 22 יהיה דומה ל21 גם בשעות הפעילות? (הכוונה האם יפעל עד חצות?) וכן , מתי הם מתכונים לפרסם מפת מסלולים מפורטת?

    • קו 22 אינו דומה בדיוק לקו 21
      קו 22 יצא מקניון איילון יכנס לרמת החייל – לנווה שרת- לצהלה- ואז יעשה דרכו חזרה להדר יוסף ומשם יצא לרוקח – נמיר – זבוטינסקי – אבן גבירול- ארלוזורוב – דיזנגוף –ככר דיזנגוף – פינסקר – טרומפלדור – בן יהודה – אלנבי- מונטיפיורי – יעבץ- כרמלית.

      התדירות של קו 22 תהיה כמו היום עד 20:00

  6. במקום שמשרד התחבורה יידע את התושבים שעובדים מולם בצורה מסודרת מזה שנה הם בוחרים להדליף בצורה מסודרת לאתר שחבריו מראשית "הרפורמה" תמכו בשינוי בפה מלא ועכשיו ממשיכים לשמש פה לשינויים הפוגעים בתושבים ולדגומה:
    קו 5, 13 , 40 ועוד
    עדיף שאתר המתיימר לייצג את נוסעי התחבורה הציבורית יברר קודם אם השינויים עונים על צרכי התושבים ולא ישמש פה למשרד התחבורה.

    אני מקווה שיהיה לכם האומץ לפרסם את הפוסט.

  7. ברצוני להעיר על השינויים ברובע צפון מזרח של תל אביב (קוים 6, 22, 40). לא ברור לי מדוע אתם מברכים עליהם – לי הם נראים חסרי הגיון ברובם ויוצרים מסלולים נפתלים מאוד. נדמה לי שכל פעימת תיקונים נוספת מבשרת את מה שכבר ברור פה לרבים: הרפורמה שיצאה לדרך בכל תרועה רמה נקברת למעשה קבורת חמור. רוב השינוים מחזירים לאנשים את הקו מדלת אל דלת הישן והטוב (או הישן והרע) שאליו התרגלו במשך שנים. כל ההצהרות על משיכת אוכלוסיות חדשות לתחבורה הציבורית, יצירת היררכיה בין קוים, מזלגות ושאר ירקות – מתגליות כחסרות כיסוי. קשה לראות מי ירוויח מהם פרט אולי לכמה פנסיונרים שזמנם בידם ולא אכפת להם לבלות בנסיעה ארוכה במסלול עקלקל.

    לגופם של השינויים:

    קו 6: שינוי מינורי אמנם אבל ממש קשה לי להבין למי הוא נחוץ. הקו איבד מהסימטריה היחסית שלו והמסלול לכיוון עתידים ונוה שרת הסתרבל והתארך בכמה דקות נסיעה. המסלול החדש מתגבר ברחובות מרכוס ומשמר הירדן את הקוים 7 ו 89 שתדירותם המשותפת טובה מאוד והביקוש המקומי לשירותיהם בשכונות ישגב ורמת החייל (בכיוון עתידים) נמוך ביותר. באמת קשה לראות את תועלת כלשהי בשינוי זה.

    קו 40: עוד שינוי אומלל. לקו אין כמעט ביקוש במסוף האוניברסיטה והלב ממש נחמץ לראות את צי האוטובוסים המפרקיים הריקים המשתרך לשם. כעת נגזל ממנו יתרונו היחיד – שמאזור האוניברסיטה וגני התערוכה הוא הגיע במסלול הקצר ביותר לאזור קניון איילון. פוטנציאל הנוסעים שלו בשלונסקי ופנחס רוזן הוא זעום וממילא צירים אילו משורתים ביעילות על ידי 33 ו 42. מנגד דווקא הקישור של שכונת הדר יוסף הורע בעקבות השינוי.

    קו 22: זו כבר ממש פארסה. בהכנסת הקו לתוך תל אביב יש דווקא הגיון (אמנם מהסוג שקדם לרפורמה) משום שהיום הוא נוסע ריק לטרמניל רידינג ולתוך תל אביב היה לקו ביקוש (אם כי לא היסטרי). אגב, מבחינת זמני נסיעה מסלולו הישן דרך אבן גבירול היה מהיר יותר מזה המוצע כעת. ההתעקשות לא לסיים אותו בעתידים (אם כבר אנחנו בגישת רטרו של החייאת קו 21 ז"ל) יוצרת מסלול ארוך ומגוחך.למי שכבר צריך אותו הרבה יותר קשה להעריך מתי הוא יגיע. מקניון איילון עד נוה שרת הוא מיותר לחלוטין (יש את קו 7 התדיר יותר). כתחליף לקו 20 -האם הכוונה היא שאנשים יעלו עליו ברחוב עולי הגרדום כדי להגיע לתל אביב דרך נווה שרת וצהלה?

    קו 89: פה מפריע לי דווקא השינוי שלא נעשה קרי הכנסתו הדי מיותרת של הקו בפעימה הקודמת למשמר הירדן ושכונת ישגב.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      מה שהוא אמר

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      כמה אנשים כבר צריכים להגיע מגני התערוכה לקניון איילון? זה הרי לא שמישהו גר בגני התערוכה , גני התערוכה זה מקום שמגיעים אליו , לא ממנו.

      השינוי של קו 40 הוא מוצדק כי הוא מחזיר את הקישור של תושבי אפקה לבורסה ולעזריאלי .

    • מגני התערוכה לקניון אפשר לנסוע עם הרכבת פרברית , צריך פשוט לתאם בזמני הגעה בינה לבין הרכבת שאתה בא איתה כדי שלא תחכה הרבה .

      השינוי בין 40 נועד להחזיר את הקישור בין אפקה ומעוז אביב לבורסה ולעזריאלי.

    • קו 40:תחנת המוצא עברה לתחנת רכבתץ האוניברסיטה שם יש מקום זמין לעוד קוים,רק כדי לפנות מקום ממסוף עתידים שלא היה בו מספיק קיבולת,אותו דבר קרה עם 289

    • קו 40:זה הארכה קצרה באולי של כמה דקות בודדות במקרה הטוב!!!שורה תחתונה:עדיף שתשתוק
      קו 22:מגיע מלא לרידינג כדי שיוכלו להחליף אוטובוס למרכז תל אביב.
      קו 6:אתה צריך קצת זמן מחשבה.כמה זמן בכלל לוקח עם 6 להגיע לנווה שרת בכלל.
      קו 89:לגבי מה שאמרת לקו 22 אז לא אנשים משכונת ישגב ישתמשו עם 89 למרכז תל אביב!!!
      ובלעדי קו 89 שכונת ישגב מנותקת!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. חבל שקו 6 בבת ים נשאר לא עובר בתדירות טובה בפלמח לא בבוקר ואין קישור לרכבת וולפסון.

  9. מה ההגיון בכך שקו 52 לא נוסע במסלול ישר לאורך רחוב בן גוריון בר"ג, כך שניתן יהיה להגיע במהירות מהתחנה המרכזית לעתידים? כמו-כן, כיצד יתכן שאין קו אוטובוס שנוסע לאורך רחוב בן גוריון?

    • מהתחנה המרכזית לעתידים , עדיף לקחת 42/51/68 משד' הר ציון או 60/160 מרכבת מרכז ולהחליף ברכבת מרכז (במקרה של 42/60/160) או בבורסה (51/68)[וללכת לאבא הלל 2 דק'] עם 142 שמגיע מהר לעתידים. לא צריך לקחת קו שעובר בגבעתיים בשביל זה, בכל מקרה.
      לגבי בן גוריון – שאלה מצויינת.

    • הצדק איתך. התושבים צריכים לפעול בנושא מול עיריית רמת-גן.

  10. מה קורה עם רחוב ארלוזורוב ברמת גן? מאז שקו 60 התבטל ברחוב זה, כמעט אין אוטובוסים. אין יותר קישור לתחנה מרכזית וקניון עזריאלי, וכמובן אין אלטרנטיבה נוספת לנסוע לרמת עמידר חוץ מקו 61 שכל עומס הנוסעים נופל עליו עכשיו. והוא גם לא נוסע ברחוב הרואה! דובר על כך שקו 160 יגיע לרחוב ארלוזרוב1 זה לא יקרה??
    קו 61 וקו 161 בלילה מגיעים כל חצי שעה. זה פשוט ייאוש לחכות להם. קו 65 במסלולו החדש שעובר ברחוב, מסתיים ב9:30 מכיוון קניון איילון ובשעה 9 מתל השומר, ומשעה 7 הוא נוסע כל חצי שעה! כך שרחוב ארלוזרוב בלילה נהיה כמעט שומם.

    • קו 160 יישאר במסלולו כרגע. בכל מקרה, קווי 61 ו161 נוסעים לסירוגין כל 14 דק' בשעות הערב (לכיוון עמידר זה בוודאות כך). מעבר לכך, קישור לתחנה מרכזית יכול להתבצע על ידי החלפה פשוטה בבורסה, משם יש הרבה קווים לתחנה מרכזית ועזריאלי – לעזריאלי 40, 42, 51, 68, 240, 525, 531 ולתחנה מרכזית – 42 (מבחוץ), 51, 68, 525, 531 שבשעות הערב תדירותם המשותפת סבירה ולא צריך לחכות הרבה זמן.
      רחוב ארלוזורוב נהיה שומם ? מדבריך נשמע כאילו כל שעה עובר שם קו אחד בלבד במקום 4 נסיעות כל שעה בשעות הערב.

      • אני יודע שאפשר להחליף אוטובוס בבורסה לכיוון עזריאלי ותחנה מרכזית. אבל למה לנסוע בשני אוטובוסים שהיה עד עכשיו קו אחד ?
        לגביי רחוב הרואה לא ענית לי בכלל, אין שם קו אוטובוס שעובר כמו קו 60 מארלוזורוב וכופר היישוב והלאה לכיוון רמת עמידר.
        רחוב ארלוזרוב מאד שומם בלילה.
        קח לדוגמא אתמול. חיכיתי 20 דקות לאוטובוס לכיוון רמת גן.
        קו 61 או 161 ברכבת מרכז ת"א
        ביחד איתי היה עוד קבוצה דיי גדולה של אנשים.
        איך שהגיע קו 161 האוטובוס התמלא לחלוטין.
        בגלל התדירות הנמוכה ששני הקווים האלה בלילה
        קו 65 לא התייחסת אליו בכלל.
        למה לא משפרים את הזמנים שלו?
        כל חצי שעה עד 21:30? זה פשוט בדיחה!!
        צריך אותו לפחות עד 23:00 או 23:30 בתדירות יותר טובה
        קח לדוגמא מקרה אחר וגם מעצבן
        טווח התחנה לדוגמא של קו 61 וקו 161 ברחוב ארלווזרוב ת"א זה לא נורמלי!
        מתחנת ארלווזרוב/דיזינגוף עד תחנת ארלוזרוב /שלמה המלך, זה פשוט ייאוש!
        מה זה המרחק הזה?
        עוד דוגמא: רחוב הרואה ברמת גן
        מתחנת הרואה/בן גוריון עד תחנת הרואה /חיבת ציון זה טירוף!
        פעם שקו 60 עבר שם היה תחנת אוטובוס אחריי הכניסה לבני ברק ברחוב ירושלים
        תחנת הרואה/ירושלים
        היום התחנה הזאת(אם היא עדיין עומדת שם ריקה) לא פעילה בכלל
        קו 33 לדוגמא שעובר שם לא עוצר בתחנה הזאת
        אז אם אני רוצה את רחוב ירושלים או רחוב הבנים שסמוך לו
        יש לי 2 אופציות לצעדה רגלית…
        או לצעוד מתחנת הרואה/בן גוריון שזה מרחק …
        אבל זה יותר שפוי מללכת מהתחנה הבאה שהיא הרואה /חיבת ציון

        • תסכים איתי שכשמשנים מערכת קלוקלת ומטולאת כמו זו שהייתה ומתחילים מערכת חדשה שמיועדת לעבוד בשיטת תחבורת מעברים (שפועלת בבירות אירופה בהצלחה רבה), אי אפשר לרצות את כולם, ותמיד יהיו כאלו שייאלצו לעבור מאוטובוס אחד לשניים כמו שיש כאלו שיעברו משניים לאחד. השאלה מה בא על חשבון מה. אם 60 שהוסט לגבעתיים ולשד' ירושלים ומסלולו יושר (וגם 160 ברובו) מאפשרים לתושבי גבעתיים להגיע לעזריאלי, רכבת מרכז ותחנה מרכזית בצורה הרבה יותר מהירה ובתדירות גבוהה בהרבה (53 עבד פעם ב-45 דק'!) וכעת יכולים לעשות זאת בתדירות ממוצעת של 8 דק' – אז השינוי הוא לטובתם. אני מסכים שאכן, מספר הקווים שעברו בציר ארלוזורוב בר"ג ירד מ-4 (60/61/62/72) ל-2 (61/161) הצריך היערכות של תיגבור התדירות בהתאם למס' הנסיעות הממוצע לשעה שהיה קודם לכן בציר זה. אם קודם , נניח, היו 20 נסיעות לשעה בציר הזה, ודאי שצריך שמספר נסיעות זהה יהיה בשעה זו, במיוחד כאשר מתעקשים לא להשתמש בקווים מפרקיים בקווים הללו. על כך אנו מתריעים וזועקים כבר מספר חודשים, ועדיין לא הרפינו ידינו בנושא זה. שוב, אנשים רבים, יכולים היו לעבור לנסיעה של 2 קווים ולהוריד מהעומס על קווים אלו, לו היו פחות מתעקשים (הגורם האנושי תמיד יהיה קיים) ולו (הסיבה החשובה יותר) – היו באמת יושבים ומסבירים להם כיצד עליהם להתנהג מעתה.
          כולנו יודעים מה הייתה רמת ההסברה בנושא זה.
          לגבי הלילה – אותו עניין, איני יודע מה הייתה כמות הנסיעות לשעה לפני כן עם ארבעת קווים אלו, אך היה צריך לאפשר מס' נסיעות זהה או דומה. כרגע, יש כ-4 נסיעות לשעה בסה"כ . גם בנושא תדירות הקווים בלילה ומס' הקווים שבכלל פועלים בלילה – גם בזה אנחנו עוסקים בלא הרף. הוא הדין לגבי הפעלת קו 65 בלילה. אין שום סיבה שקו זה כמו גם קווים רבים אחרים (אם לא כולם?) לא יפעלו עד 23:00 ועד חצות. וגם אין סיבה שלא יפעלו קווי לילה גם בשאר ימות השבוע ולא רק למקומות בילוי. שוב, גם בנושא זה אנחנו פעלנו ועודנו פועלים.
          לגבי כל עניין התחנות (וגם שילוטים) שציינת – זה מעט יותר מורכב, מכיוון שמי שאחראי על כך אינן חברות האוטובוסים או משרד התחבורה כי אם הרשות המקומית או חברה חיצונית שעובדת מטעמה, והביורוקרטיה כאן עוד יותר לרעתנו. (לגבי רח' ארלוזורוב – אני גם תמהתי על הפרשי התחנות ברחוב זה , גם בקו 55. לדעתי הבעייה היא בקרבת הצמתים אחד לשני ברחוב זה במספר פעמים שמפריע לשים תחנה בין שני צמתים כה קרובים, שוב זו רק דעתי האישית).

          • תשובה יפה ומפורטת באופן דיי מקצועי, באמת כל הכבוד על הניסוח
            אם תצליח/תצליחו לשנות משהו הרווח יהיה של כולנו.
            אני חשבתי שאם החזירו לחיים את קו 45 ומסלולו נשאר אותו דבר
            ובמיוחד עכשיו שכתוב פה שהוא יקבל תגבור משמעותי בלו"ז
            אז זה אומר שקו 60 שכביכול היה אמור להחליפו בחלק מהמסלול בגבעתיים
            נהיה מיותר!
            אז כדאי ורצוי שיחזור למסלולו הקודם
            טוב ונחמד שעיריית גבעתיים דואגת לתושביה עם קווי האוטובוס
            ומה עושה עיריית רמת גן לתושביה ?
            קבל לדוגמא עוד מקרה דיי הזוי ומגוחך של חברת דן
            שמו שלט לבן עם כיתוב כחול בתוספת על תחנת האוטובוס ברחוב בן גוריון ברמת גן
            תחנה לפני מכון מור עם השילוט 65 לתל השומר !!
            ממתי קו 65 עובר בבן גוריון רמת גן?
            אם הוא נוסע מקניון איילון ישר לאורך כל רחוב אבא הלל !!
            (התלוננתי לדן, אני מאד מקווה שאחרי הרבה זמן הם תקנו את הפאדיחה הזאת…)
            דוגמא הזויה שניה ועוד יותר מטומטמת
            הקו החדש 366 שנוסע מעתידים לכיוון פ"ת
            עובר לדברי דן בפעם הראשונה בדרך אם המושבות לכיוון פ"ת
            הוא מגיע לרחוב מבצע קדש , קניון איילון ואז פונה שמאלה !!
            אז איך יש תחנה של הקו הזה ברחוב בן גוריון ברמת גן ?
            פשוט אין מילים….

            • בניגוד למילים שהוטחו בנו כאן, אנחנו משתדלים להיות מקצועיים, תודה על המילים החמות 🙂 ויש לנו גם הצלחות פה ושם (כמו למשל סינכרון אופטימאלי יותר של תדירות קווי המזלג 60,160 בשעות השפל). אגב לגבי 60, הוא לא זה שהופך מיותר, כי הוא דווקא קו מלא. זהו 160 שיותר חופף ל-45 (מרכבת מרכז ועד לקריניצי/הרצל). אם אכן יתגברו את 45 לתדירות של רבע שעה או יותר, זה אכן ייתר את 160 במסלולו . (ואז צריך לתגבר גם את 60 במעט). אולם, תדירות למשל , של 20 דק' לא תייתר את 160 (שתדירותו היא 12-15 דק' ברוב שעות היום).

              לגבי שילוטים, זה כאמור, הרשות המקומית, או חברה מטעמם. ראית כמה זמן לקח לתקן את השילוטים בכתב יד מתחילת יולי? רק בחודש ינואר זה תוקן. אנחנו במקביל עובדים גם על פרוייקט לסידור הקווים במקבצי תחנות גדולים כך שיתאימו לכיווני נסיעה חופפים ויעדים דומים, במקום שקווים יפוזרו בצורה לא ברורה ורק לפי מפעילים (שזוהי שטות גמורה).

              דווקא עיריית גבעתיים , פרט לקו 45, לא עשתה יותר מדיי למען תושביה, היא פשוט הרוויחה קווים כמעט מכל מקום לכל מקום (וזה טוב, כי שנים הייתה מוזנחת מבחינת קווי האוטובוס שפועלים בה). ואכן עיריית רמת גן היא אדישה ביותר, ואנחנו נשמח להתארגנות קבוצה של תושבים ולנסות להפעיל אותם מול העירייה. בשיקול דעת, כמובן.

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

                גם עיריית גבעת שמואל אדישה ולכן לא מחזירים לגבעת שמואל את קו 7 שמאד נחוץ, ואוטובוס לפ"ת יש פעם ביום !
                במקום זה נתנו קו פנימי שלא ברור מי צריך אותו

              • גם עיריית גבעת שמואל אדישה
                ולכן לא מחזירים לגבעת שמואל את קו 7 שמאד נחוץ
                ואוטובוס לפ"ת יש פעם אחת ביום !

  11. שיאריכו את הלוח זמנים של קו 65!!
    עד שסוף סוף בפעם הראשונה יש קו אוטובוס שמקשר את קניון איילון עם מרכז רמת גן ורחוב ארלוזרוב! (בניגוד לקו 67 שנוסע מביאליק)אז יש לו לו"ז גרוע במיוחד. בסוף יבטלו את הקו הזה! חבל.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עדיף היה שקו 40 ייסע קניון איילון דרך שטרית, בני אפרים, ימינה לקק"ל ומשם למסוף קלצ'קין. ככה זה יתן פתרון לתושבי בני אפרים וגם ייתן פתרון של חוסר המקום במסוף עתידים.
    וארכת קו 104 מבטלת בעצם את הצורך בהחייאת 35

    • היה טוב אם הוא בכלל היה חוזר לעתידים!!!!!!!!
      אל תחרטט לי פה על על המה שזה לא יהיה שאתה רוצה לעשות
      תתחשב אולי בהדר יוסף שיותר מחצי שכונה השתמשה בו אז עדיף שתשתוק אוקיי?

  13. קו 89 לדעתי זה טעות השינוי "שמאלה לדרך ההגנה, ימינה רח' לבנדה, שמאלה רח' לוינסקי"
    בשעות העומס הרמזור שם מתחלף מהר ויש פקקים לפנייה לדרך הגנה. אני לא יודע אם זה רעיון טוב
    בעיקר בשעות עומס. לגבי שעות רגילות זה לא בעיה. הבעייה עם הרמזור שם והנתיב שמאלה פקוק
    יקח המון זמן הקטע הזה.

    • לדעתי אתה טועה, ממה שזכור לי הרמזור שמאלה אינו קצר, ורכבים רבים מספיקים לעבור בפעימה אחת. וזמן ההמתנה שם עדיף על זמן הזחילה בנתיב השמאלי בדרך לוי אשכול ביציאה מחולון. זו הדרך המהירה יותר בשעות העמוס להגיע לתחנה המרכזית.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרבה שינויים.. חזרה למצב הקודם בערך..
    כמה שאלות:
    קו 289 יכנס לתוך אזור כפי שפורסם בהתחלה?
    יהיה קו 8 החדש כמו שפורסם בערוץ 2?
    יהיו שינויים בקווי בת ים?

  15. אולי לא נסעת בשעת העומס. בעצם יש שלוש רמזורים שמאלה אחר כך שוב ימינה וואחר כך שמאלה
    הרבה פעמים נתקעים בחיל השיריון באמצע רחוב. אני מכיר מצויין. כי אני מרבה לנסוע בנתיב זה

    • רונן, נסעתי שם הרבה בצעירותי על בסיס כמעט שבועי , הן בשעות הבוקר העמוסות והן בשעות אחה"צ. יש רמזור שמאלה אחד מחיל השריון לדרך ההגנה, אחר כך רמזור ימינה ללבנדה (שכמעט מסונכרן איתו), ואחר מכן רמזור שמאלה ללוינסקי (שמסונכרן עם קודמו). סה"כ זה די זורם. ושוב, עדיף מהזחילה מהנתיב השמאלי בדרך לוי אשכול. הדרך הזו קצרה יותר מהדרך הנוכחית של 89, לפחות בשעות הבוקר, ובטח ובטח בשעות שפל.

  16. במחשבה שנייה בואו נראה איך הסידור החדש עובד. אם הוא יעבוד חלק זה מקצר את הדרך הארוכה של סיבוב
    זה מתורגם בחיסכון 5-10 דקות חיסכון. נראה. נראה לגבי שלושת הרמזורים. יכול להיות שזה שקול זמן לאותו סיבוב.
    תודה בכל אופן.

  17. קראתי בעיון את הכתבה והמידע על השינויים המופיע באתר שלכם. נדהמת אני שוב ושוב על "התעוזה",
    החוצפה והיהירות שלכם לקרוא לארגון שלכם "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית…"!!!

    אתם ושכמותכם, ארגונים אחרים, תמכתם בתוכנית "המפלצתית" הזו במסווה של דאגה לטובת הנוסעים
    וצרכני התחבורה הציבורית. לא בדקתם את התוכנית לעומקה, לא עניינה אותכם מה המשמעות של השינוי
    הקיצוני בתחבורה לגבי הנוסעים, למעשה "נרדמתם" בשמירה וכיום הנכם מנסים לרכב על "ההצלחה" של
    ההתארגנות של ועדי השכונות והפעילים וטוענים ל"כתר" של ארגון המייצג את הנוסעים?????

    "הפורום לקידום התחבורה הציבורית של וועדי השכונות ופעיליהם בתל-אביב-יפו" – ארגון המאגד בתוכו
    למעלה מ-40 שכונות מתל-אביב-יפו הוא הגוף היחידי המייצג את נוסעי התחבורה הציבורית!!!!

    פרסום רשימת השינויים אשר עומדים לחול, כביכול, ב- 2 למרץ והטעויות שוב מראים לנו כי אתם פועלים
    בחפזון ויהירות ללא בדיקה רצינית.

    מה פשר ההערות המופיעות בכל קטע של קו???? מי אתם שתחליטו עבור התושבים אם השינוי הוא
    טוב או לא???? במשך השנה החולפת לא הייתם שותפים לכל הפגישות והמגעים עם משרד התחבורה
    וגורמים נוספים, לא נפגשתם ולו אפילו פעם אחת עם תושבי השכונות, לא שאלתם את חוות דעתם על
    השינויים (לפני פרסומם).

    ההערות ו"נסיונות ההדרכה" שלכם מעידים על כך שלא הכרתם את המערכת הקודמת (שהיתה מצוינת)
    ואינכם מכירים את המערכת הקיימת. לדוגמא – קו 59 עובר בדרך בר לב אזור כפר שלם עד לעזריאלי.
    מרח' משה דיין יש קו 23 ….. לעזריאלי…..
    מדוע קו 54 (53 לשעבר) צריך לעבור בשכונת התקווה??? מדוע שלא יחזור למסלולו הקודם דרך לה גרדיה
    לתחנה המרכזית ויהווה קשר בין נחלת יצחק, יגאל אלון לרח' המסגר וגשר ראש פינה??????

    אכן, כולם חושבים את עצמם למקצוענים ולא רואים את הברור מאליו , "שהמקצוענים" הם הנוסעים וחברות
    האוטובוסים.!!!!!!!!!!!!!

    • אני מודה לך על המחמאות הרבות ודאגתך העמוקה והכנה.

      שיהיה לך ולשותפיך כל טוב. מי ייתן ושאו ברכה בעמלכם.

      שיהיה לך יום נפלא.

    • אין כמו ה"תחבורה בדרך שלנו" ארגון מעולה,

    • גברת יקרה! את לא מייצגת אף אחד , לא כפר שלם לא נווה עופר ולא את יד אליהו רק את עצמך!!!!!!!
      חצופה!
      את וטיומקין וכל החברים שלכם דפקתם אותנו עוד פעם עם קו 9 רק בגלל שלא עובר מתחת לבית שלך חוץ מזה הצחקת אותי בגדול!! אלק מייצגת 40 שכונות. כולכם 6 מתלהבים שלא נבחרו על ידי אף אחד.מי מינה אותך או תחברים שלך? פתאום את קובעת גם מה טוב לגבעתיים ולרמת גן?
      תחזרי לחור שלך ואל תצאי ממנו.

    • אני אגיב לגופו של עניין בלבד

      1. האם קו 59 הפועל פעם בחצי שעה ואינו משרת את התל אביבים במערב העיר או קו 23 שאינו משרת לא אותם (אלא רק את אזור רוטשילד-שיינקין) ולא את תושבי דרום מזרח העיר (למעט קטע קצר במשה דיין) והפועל בתדירות נמוכה של 15-20 דק' ומסיים לעבוד מוקדם זה פתרון מספק דיו? את מסוגלת להגיד לי בעיניים שזה פתרון טוב? אם כן, את זו שאינה פועלת למען האינטרסים של תושבי השכונה שלך – כיוון שהפתרון הנוכחי מאוד עצוב , מאחר ושהוא הורס עוד יותר את מזלג קו 39 שכבר חרב עם ביטולו של קו 139 , הסטתו של קו 39 למסלול הזהה כמעט ל31 והזזתו של 239 לעזריאלי במקום את קו 9. במקום לנסות להבין את המערכת, כל מה שנעשה כאן זה דרישות להשארות של קווים היסטוריים לשם ההיסטוריה עצמה.

      2. זה מאוד פשוט, שרה ולא צריך הבנה מדיי בכך (וכולנו פה משתמשים כבדים של תחבורה ציבורית, אני נוסע בה לפחות 4 פעמים ביום, ואני ממש חש שפלות רוח שאני בכלל צריך להזכיר עובדה זו) לו מזלג X39 היה נשאר כולו במקומו , שהיה לו כיסוי נרחב על יד אליהו ע"י 3 קווים לפחות! (כאשר קו 9 ו239 חופפים בדרום מסלולם בכל מקרה) – כל מה שעל תושבי שכונת יד אליהו לעשות הוא לנסוע עם אחד מהם עד השוק הסיטונאי ולהמשיך עם קווי X89 או קווי X26 או קו 174 (שישה קווים, אחזור על זאת שוב, שישה קווים!) ליעדכם המקורי באזור הזה . נכון, לא הסבירו כנראה זאת לא לכם ולא לתושבי השכונות, כי גם לכלל הציבור לא עשו עבודה טובה בהסברה של שיטת תחבורת המעברים , אבל זה לא אומר שאנחנו לא מבינים מה טוב לנוסעים או שאת כן. כי אם את מסוגלת להגיד לי על סעיף זה והסעיף הקודם שאת עדיין צודקת ואני לא – לא נותר לי אלא באמת להצטער עלייך ועל מי שחושב שאת מייצגת אותו.

      3. כל הדרישות ההיסטוריות האלו מחזירות קווים ישנים חזרה שבאים על חשבון קווים חדשים (שרובם כן מפצים על "אובדנם" של הקווים ההיסטוריים) ומסלולים ישרים וטובים ולוקחים מהם תדירות ונסיעות במהלך היום, רק כדי להציל את הקו ההיסטורי. מילא, אם הקו ההיסטורי הזה לא היה פתרון טוב במקומו (כמו קו 20 או קו 64), אבל במקרה של קו 9 ??? היו פתרונות מושלמים. חבל, חבל , חבל , חבל. מי שפועל פה לרעת הנוסעים הם מי שדרשו שינויים כאלו, ואני מקווה שהנוסעים יידעו זאת ביום מן הימים.

      • כל מילה בסלע. אני אומר את זה כאחד שגר באזור. למה שלא תארגנו פעילות שבה תסבירו על היתרונות של תחבורת מעברים במקום תחבורת הספגנטי שנוצרת? המערכת נהיית יותר מסובכת אפילו מזו שהייתה טרם הרפורמה!!

        • לצערנו, אנחנו עדיין ארגון עם מספר פעילים ומתנדבים קטן. אם אתה יכול לארגן קבוצת פעילים, נשמח לצרפם לארגון ובקנה מידה כזה, נוכל לחשוב איך אפשר לסייע בנושא הזה, אפילו בסדר גודל שכונתי קטן, למרות שכמו שגם אתה אמרת, המערכת רק הולכת ומסתבכת.

          • אפשר להתחיל בקטן, למשל לפרסם פה באתר רשומה על זה או להפיץ עלונים בנושא בכמות מצומצמת. ככה אתם גם תממשו את זה וגם תגייסו לעצמכם יותר תומכים ומתנדבים כך שבהדרגה תוכלו להרחיב את הפעילות. אני אישית לא יכול לארגן לך קבוצה. בכל מקרה, אני חושב שאתם עושים עבודה מצוינת והייתי מוכן להצטרף לארגון, רק שאני לחוץ בזמנים. תגיד לי מה אני צריך לעשות במסגרת הארגון ואני אשקול להצטרף. עוד דבר, שרה מילוא היא אגואיסטית כמו החברים שלה לארגון האיזוטרי שלה, לפחות ככה אני מבין את זה ממה שהיא כתבה למעלה, והיא לא הייתה עושה צרות עם קו 9 אם באמת היה אכפת לה מדרום מזרח ת"א

            • ראשית – כולנו אנשים עובדים עם מעט זמן להקדיש לפעילות זו, שכאמור נעשית בהתנדבות מלאה, לרוב על חשבון זמן פנוי (ואפילו על חשבון זמן לא פנוי) . נשמח אם תשלח לנו מייל ל – tachbura.now@gmail.com ותספר לנו באיזה תחום תרצה לעסוק (פעילויות, ארגון חומרים, מחקר, תפעול אתר הם רק חלק מהדברים שאני יכול לחשוב עליהם). כמובן, אנחנו מזמינים כל אחד ואחד כאן .
              שנית – לגבי רעיונך, האמת שבליל ה30 ביוני (עם תחילת הרפורמה), שגם היה לילה לבן, אירגנו פעילות של חלוקת דפי מידע, ואנחנו כרגע בהכנת גרסא חדשה לדפי מידע אלו וחושבים כיצד לעשות זאת, ונשמח לרעיונות ממך , כאמור.
              ואחרון (חביב?) – אני לא אתייחס ברמה האישית לדבריה של שרה, וברמה המקצועית – כבר התייחסתי (וכמובן מסכים עם דעתך – זה אכן לא נעשה לטובת תושבי דרום מזרח ת"א).

      • אני לא חלילה בא להגן על המטומטמת ההיא , אבל יש משהו אחד שאני לא מסכים איתך לגביו . אתה אומר שהמצב הרצוי הוא שתושבי הדרום יסעו עם קוי 39 לסינטק ומשם יש להם 6 קוים למחוז חפצם, זה לא נכון. יש הרבה מאד שנוסעים בקו 9 ויורדים באיכילוב , במצב שאתה מציע יש להם רק קו אחד מהסינמטק שמגיע לשם ,שאר הקוים ממשיכים באבן גבירול . מילא אם התחנה באיכילוב היתה שולית , אבל זאת התחנה בקו 9 שיורדים בה הכי הרבה.

        • אז במקרה זה 39/139/239 + 89 או קו 7 (ו59 אם עובר).

          אגב, במקור, דומני, קו 9 תוכנן לעבור בדרך משה דיין ועדיין היה עובר באיכילוב. אז נדמה לי שהטיעון שלך קצת מתבטל. אין לי את התוכנית המקורית של הקו כפי שהיה ב-1 ביולי, אבל לפי מה שאני רואה ברשומות האתר הזה, הוא כן עבר עדיין באיכילוב.

          עדכון : מבדיקה באתר כל קו (כי רק את המפות ותרשים המסלול עודכן, אבל ב"תיאור הקו" מופיעים התיאורים שהופיעו ב-1 ביולי.. כתוב בפירוש : יעדים עיקריים:
          דרך הטייסים, דרך בר לב, דרך משה דיין, רכבת השלום, מרכז עזריאלי, הקריה, מוזיאון תל אביב, ביה"ח איכילוב, עיריית תל אביב-יפו, שד' בן גוריון, רח' בן יהודה והנמל בתל אביב-יפו. בבקשה. טענות גב' מילוא מושלכות לפח המיחזור. (אפשר להוסיף לזה כמובן את 7/59)

          • 7 ו-89 נמצאים בשני מקוומת שונים, אתה עדיין תחכה בתחנה לקו אחד.

            וקו 9 כשעבר דרך עזריאלי באמת היה מגיע לאיכילוב , רק שלקח לו 20 דקות יותר .

            • בגלל זה רשמתי "או" בגלל שאלו שני מסלולים שונים להגעה לשם (7 או 89).
              לגבי זמן ההגעה – אני מסכים. ובכל זאת, אפשר היה לפתור את זה בדרכים אחרות ולא בפתרון הספגטי המחריד הזה.

    • מה בדיוק את עשית בשביל התחבורה הציבורית חוץ מאשר להפוך את המערכת חזרה לבליל של ספגטי?

  18. איך ניתן להגיע מרחוב בן גוריון 60 ברמת גן עד בן גוריון 230? לפני הרפורמה היה ניתן באמצעות קו 52, אבל כיום הקו התעקם. האם למישהו יש רעיון ואני לא מתכוון לנסיעה במונית…

  19. מברכת על השינוי בקו 89!
    כל הכבוד לעוסקים במלאכה!!!

  20. יהיו פלאיירים שיסבירו את השינויים?
    ראיתי שכבר הוסיפו את קו 54 על התחנות של יגאל אלון

    • סביר להניח שכן (השאלה רק איפה תמצא אותם). יהיו גם בטח מודעות בעיתונים.

      • לפי דעתי כבר שווה להוציא חוברות חדשות. כמעט כל הקווים שהיו מעורבים ברפורמה שונו לפחות פעם אחת(כולל הפעימה בחודש הבא): 5, 6, 7, 9, 13, 16, 18(הוספת חלופה), 26, 39, 40, 41, 42, 43, 45(הוחזר), 52, 61, 63, 67, 71, 83(שלא כלול ברפורמה), 89, 104, 126, 139(מבוטל), 160, 171, 172, 239, 289

        קווים שלא שונו: 4, 11, 23, 24, X25, 161, 189, 204, 271

        • לצערנו, זה לא משהו שאנחנו יכולים לעשות בו משהו, אבל בהחלט נעביר זאת למשרד התחבורה.
          לגבינו – אנחנו שוקדים על דפי מידע חדשים באתר שלנו לקראת הפעימה הצפוייה ב-16 במרץ.

          • הכוונה היא לדפי מידע ספציפית על השינויים ב-16 למרץ או דפי מידע כלליים, למשל קווים שמגיעים למקומות מרכזיים? כי כמו שאמרתי הרבה קווים שונו מאז ה-1.7.

            • הכוונה לדפי מידע כלליים על כל המערכת לאחר כל השינויים שעברו עליה. דפי המידע הנוכחים תקפים ל-1 ביולי שנה שעברה, מאז עברו הרבה מים בירקון , כמו שאומרים 🙂

  21. צריך להכניס את קו 271 לרמת אביב כמו שהיה עם 74

    • אין צורך. ניתן לרדת עם ב271 בסמינר הקיבוצים (פלנטריום) ולהחליף עם 6/7/25/45/126/171 (כאשר 25/126/171 בתדירות משותפת גבוהה מאוד) ולהגיע לפנים רמת אביב (ברודצקי/רדינג) וגם לאזור כיכר אנטין (חיים לבנון/איינשטיין)

  22. למה לא מגדילים את שעה סיום של קו 2 ו-2א נגיד לשעה 00:00 – 00:30
    יש חולונים שרוצים לבלות בסינמה סיטי וגם לחזור הביתה. נדמה לי שהקו הזה מסתיים רק 22:00 או לפני זה
    לא חבל. צריך שיהיה אפשרות לבלות וגם לחזור. אני מתכוון בימים א'-ה' וגם במוצאי שבת (אם היה גם קו ביום שישי בערב זה היה מעולה)

    • למעשה הקו מסתיים עוד קודם , בשעה תשע לערך. בהחלט יש קווים מקומיים הראויים להארכות שעות פעילות ו/או תדירות, ואנחנו גם פועלים בתחום זה. בכל מקרה, סינמה סיטי קרוב דיו לקניון הזהב (נדמה לי 5 דק' הליכה) ומשם יש קווים המסיימים מעט מאוחר יותר (בין 11 ל-12, למרות שזה לא אופטימאלי). בימים בהם פועל קו לילה, לדעתי אפשר לקחת קו 273 שעובר בסינמה סיטי וגם בחולון.

      • אם יאריכו את הקווים שמסתיימים בקניון זהב זה עשוי להיות פתרון טוב
        ולגבי 273 הבעיה שהוא נוסע בחלקו בחולון הכיסוי שלו לא רחב כמו 2, 2א' שמכסה יותר את חולון
        כלומר יותר רחובות חולון שקו 2, 2א' מכסים טוב יותר.
        חבל שלא יהיה אוזן קשבת לחולונים שאין להם בקרבת 273.
        תודה

        • ברור ש273 אינו פתרון לכל חולון, מאחר וקווי הלילה מכסים שטח קטן ברוב הערים. גם 463 לא מכסה את כל גבעתיים בנסיעתו. ובאופן קווי הלילה, הם לא קווי לילה במובן קלאסי כי אם קווים למקומות בילוי וחזרה על ציר מסויים.
          בכל אופן, כאמור לגבי הארכת שעות פעילות של קווים – אנחנו עובדים גם על זה למרות אופן החשיבה של משרד התחבורה (שהוא "ביקוש יוצר היצע" ולא ההיפך). במקביל, אתה יכול ליצור התארגנות גדולה דיה ותמיכה שעליה נוכל לפרוס חסות ולקדם אותה גם.

  23. הנה כמה מהרעיונות שלי כדי לשפר את הקווים ברמת גן וגבעתיים, תגידו לי מה דעתכם:

    1. לאזור האוניברסיטה בתל אביב – יהיה ניתן להפעיל קו חדש שיסע מרכבת מרכז לרידינג דרך יגאל אלון, עמק ברכה, עליית הנוער, רמב"ם, ויצמן, כצנלסון, בן גוריון, ששת הימים, מבצע קדש, שטרית, רוקח, ג'ורג' וויז, קלאוזנר, קלצ'קין, חיים לבנון, איינשטיין, לוי אשכול, שי עגנון, אבן גבירול, רוקח ורידינג. אם קו זה יפעל אז יהיה כדאי להעביר את קו 45 לארלוזורוב ברמת גן.

    2. קו חדש שיתחיל מביה"ח שיבא ויסע לכרמלית בתל אביב דרך אלוף שדה, הירדן, משה דיין, הרא"ה, חיבת ציון, הרצל, קריניצי, סירקין, כצנלסון, ערבי נחל,על פרשת דרכים, ארלוזורוב, אבן גבירול, מרמורק, רוטשילד, אלנבי, ולכרמלית.

    3. קווי 52 ו-57 – 52 צריך לנסוע לאורך כל בן גוריון עד עתידים, ובמרכז רמת גן קו 57 ייסע עד לעתידים כמו שנסע לפני הרפורמה (לדעתי הוא צריך לנסוע לעתידים לאורך כל שעות היום, ולא רק בבוקר).

    4. קווי לילה – יהיה ניתן להפעיל קו לילה 467 שיסע בצפון רמת גן במסלול 67 מקניון איילון לכופר הישוב. בכופר הישוב יוכל הקו לנסוע דרך ארלוזורוב, בגין, המסגר, הרכבת, אלנבי, בן יהודה ורידינג. קו 463 הקיים יוכל לעשות עיקוף דרך בן גוריון, הרצל, קריניצי וסירקין כדי לאסוף אנשים משכונות אלה, שקו 467 לא יגיע אליהם. העיקוף יהיה קטן ביותר ולא יפריע לאף אחד.

    5. העברת קו 65 לחיבת ציון והרא"ה כדי לקשר את שכונת הלל לשאר רמת-גן בצורה נוחה יותר במקום ללכת את כל חיבת ציון עד לבן גוריון. העברת קו 160 לארלוזורוב כדי לקשר את השכונות בארלוזורוב לעזריאלי ולתחנה המרכזית. שינוי זה יוכל להפחית את העומס בקו 61.

  24. טעות בתגובה הקודמת בנושא קו 467:

    הקו ייסע במסלול קו 67 עד הרצל\בן גוריון ומשם יפנה שמאלה לבן גוריון, ימינה להרא"ה, שמאלה נגבה, ימינה בן אליעזר, שמאלה הירדן, ימינה אלוף שדה, ימינה יצחק רבין, ימינה השלום, שמאלה בגין, המשך במסגר, ימינה הרכבת, ימינה אלנבי, בן יהודה ורידינג.

    קו 463 ייסע ישר בכצנלסון ללא כניסה לבו גוריון כמו שכתבתי.

  25. איזה מין "קוי לילה" ? קו 466 מסיים ב1 ו566 מסיים ב00:15 זה נקרא קווי לילה?? כמעט לא שימושי… לדעתי צריך שמשני הכיוונים יסיים ב3 וחצי, כמו הקו לילה 480 הוא מסיים נראה לי ב3 משני הכיוונים,

    • אתה צודק, קווי לילה לא ממש ראויים להיקרא כך, כי הם יותר "הסעות למקומות בילוי", ומן הראוי להרחיב את שעות פעילותם למשך

        כל שעות הלילה

      , ובשני הכיוונים, ולא רק למקומות בילוי. אנחנו גם מתכוונים לעסוק בנושא זה. ואכן אתה צודק לגבי קו 480 , שלדעתי, הוא יוצא הדופן היחיד בשעות הפעילות בקווים שמגיעים לת"א.

    • אולי עדיף בכלל שקו 66 יפעל 24/7? לדעתי הוא מספיק מבוקש…

      • יש כמה וכמה קווים שהייתי מפעיל 24/7 (בלילה כמובן בתדירות נמוכה), אם כמובן, גב' מילוא תרשה לי.

        • אני לא מבין למה לא מפעילים תחבורה ציבורית 7\24 בכל גוש דן לא כולל בני ברק…
          בלי תחבורה כזאת אנחנו ממש לא מדינה מערבית ולדעתי אתם צריכים לנסות לטפל בזה (:

          ד"א מה דעתכם על הרעיונות שלי?

          • מצטרף לשאלה…

          • ראיתי חדשות הבנתי שרוצים להפעיל בת"א גם בשבת, הלוואי שיהיה גם 51

            • מוניות שירות 51 (ו66) כבר קיימות. כמה סייגים –
              א) הכוונה להפעיל שירות תח"צ רק בתחומי תל-אביב-יפו עצמה ולא בין הערים כמדומני.
              ב) משרד התחבורה כמעט בוודאות יסרב לאפשר זאת, ואם לא הוא – אז הממשלה.
              ג) במקרה זה, יש כוונה אולי להפעיל שירות או ע"י חברת הסעות פרטית (כמו שעשתה עיריית חולון עם קו לילה 289 של אגד שהופעל ע"י מטרופולין בשישי בלילה) , או ע"י הרחבת שירות מוניות השירות בעיר (שכרגע הוא 4,5,16).

              • א) מוניות שירות אני יודע שיש אך זה המון כסף מתל אביב לפ"ת בתעריף שבת זה 14 שח לעומת 6.60 (שלא נדבר על ההנחה ברב קו) כולל המעבר שעה וחצי וגם אין להם שעות סדירות,

                ב) ולמה באמת אגד העבירו למטרופולין בערב שישי?

              • א) אתה צודק, ולכן אני מאוד מאוד מאוד מקווה שהתחום הזה לא יופקר בידי מוניות שירות, שהוא שירות חאפרי שאינו עובד עם רב קו. מאידך, השירות שיוצע יהיה פרטי, ולכן יכול להיות שלא יהיה אפשר להשתמש ברב-קו (שהוא הסדר של מסלקה (משותפת לרוב) של חברות התח"צ) אם חברת ההסעות תהא פרטית. במקרה כזה, אני מקווה שהתשלום יהיה סמלי (נניח 3ש"ח לנסיעה, זה אגב, ימשוך הרבה אנשים לנסוע בתח"צ בעיר). לגבי שעות סדירות, אני מניח שעיריית ת"א בכל מקרה, תתנה מכרז כזה בלו"ז מסודר.

                ב) כנראה בגלל המבנה של אגד שהיא קואופרטיב ולא חברה פרטית מלאה כמו מטרופולין, והיות שאגד כנראה רוצה לשמר את קהלה הדתי, היא ודאי לא רצתה לגעת בזה. מטרופולין היא חברה פרטית ולכן היה לה כנראה יותר קל. אני מניח שבסופו של דבר , זה היה מכרז.

              • שלום לארגון נוסעי התחבורה הציבורית,
                אם משרד התחבורה והממשלה יסרבו לבקשה כזאת, אולי תוכלו לארגן הגנה מול משרד התחבורה בתל אביב (רחוב הארבעה פינת בגין) וככה אולי משהו יזוז? נמאס שבשבתות אני צריך להתקע בבית ולא לעשות כלום!!
                אם רוצים להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות צריך לעשות קצת יותר מלהצטלם עם שלטים בתחנות אוטובוס …

              • וזה לא שאני לא מעריך את מה שישראל חופשית עשו, רק צריך קצת יותר, בכל מקרה כל הכבוד להם!!

  26. כתושבת שכונת הדר יוסף אני מופתעת כל יום מחדש מחוסר ההתחשבות בצורכי תושבי השכונה.
    מאז הרפורמה אין כל קו שמקשר בין הדר יוסף לבין רמת גן ואו מרכז תל אביב.
    הקו היחיד שנכנס הוא קו שתדירותו היא כל 20 דקות

    לקו 40 בעקבות השינוי אין כל ביקוש לאיזור האונברסיטה ולכן הוא נוסע ריק ללא כל נוסעים.
    מאידך תושבי הדר יוסף כבר מספר חודשים דורשים את החזרת התחבורה לשכונתם אך ללא הועיל כנראה שבעלי הממון ובעלי הרכב מכתיבים את ההחלטות במקרה של שכונת הדר יוסף

    האם יש לכם תשובה איך תושב הדר יוסף אמור להגיע לאיזור רמת גן ? או איך תושב הדר יוסף אמור להגיע לקרית עתידים או לצהלה.

    השינויים שיבוצעו בחודש מרץ הם מינוריים ואין בהם כל הקלה לתושבי שכונת הדר יוסף להיפך הסטת קו 40 מרח שיטרית מגדילה את סבלם.
    השיבו את קו 40 למסלולו הרגיל לפני ביצוע הרפורמה וכך תמלאו את האוטובוסים בנוסעים ולא תגרמו לנסיעתם ריקים מנוסעים….

    בכבוד רב
    נוסעת מאוכזבת

  27. אם תושבי הדר יוסף,רוצים את קו 40 בתוך השכונה,שלא יתנגדו שאוטובוסים מפרקיים יכנסו לשכונה,קו 40 חייב מפרקיות בימי חול מהבוקר עד שעה 20.00 בערך

  28. עם כל פעימות התיקון האלה המצב חוזר להיות מה שהיה לפני ה-1.7 ואפילו גרוע. המתכננים ממש מצחיקים – הם לא מודים שטעו אבל לפי כל התיקונים האלה הם מודים בכך בלי לומר זאת במפורש. אם הם חושבים שעשו רפורמה טובה למה הם לא הולכים עם העקרונות שלה גם בפעימות תיקון? מורידים מזלגות אחד-אחד – בתחילה הם פיצלו את 26/126 ואת 89 מ-189/289, בספטמבר 42/142 ועכשיו גם 61/161 מתפרק, במזלג 39 מבטלים את 139המהיר לתה"ש ומזיזים את 239 כשמזלג 89 נהרס לחלוטין. המזלגות היחידים שנשארו הם 4, 25, 60, 71 ו-72. שום תיקון שנעשה בפעימה זו לא הופך קו למהיר יותר(אולי 89 יהיה מהיר יותר אבל עם נסיגה מעקרון המזלג) שהרי העקרון של הרפורמה היה שקווים ראשיים יהיו מהירים וזה לא המצב – קווים 26 ו-126 מוכנסים לשכונות, 52 מוכנס לכצנלסון, מה שמאריך לו את המסלול, הארכת 104 היא טלאי על טלאי. אם זה לא מספיק עוד גם מחזירים לקו 5 את הא-סימטריה שלו. בקיצור יש נסיגה מכל העקרונות שפישטו את המערכת הקודמת. הדבר היחיד שנשאר הוא מעבר חופשי למשך 90 דקות רק מי יבצע מעברים עכשיו? רק שאת זה לא יבטלו…
    אי אפשר למשל לנסח איזו תוכנית לפישוט המערכת, לשאול אנשים מה דעתם ואז להציע את זה למשרד התחבורה?

    • 1. לדעתי במזלג 89 כל הקווים צריכים לעבור לחייל השריון ולוינסקי מכיוון שמדובר בתחנה המרכזית.
      2. קו 239 לא צריך לנסוע לעזריאלי, אלא קו 9 שיכול לפנות לקפלן, בגין, החשמונאים וחזרה למסלול.
      3. המזלג של קו 61 ארוך מאוד גם כשמעבירים את 61 לדיזינגוף (וזה תיקון נחוץ) כי יש גם אנשים מרמת גן שרוצים להגיע לחוף הים ולרחוב בן יהודה, שגם הוא מהווה מקום מרכזי (לא כמו דיזינגוף, אבל עדין מרכזי…)
      4. לדעתי קו 52 צריך לנסוע לכל אורך בן גוריון וככה הוא גם יביא נוסעים מהתחנה המרכזית לעתידים.
      5. לדעתי 142 צריך לחזור לנסוע על ציר בגין ואפשר לעשות קו 261 הייסע מצומת ארלוזורוב-אבן גבירול שמאלה לאבן גבירול, ימינה מרמורק, רוטשילד, אלנבי ולכרמלית. בנוסף מצומת הרא"ה-נגבה יוכל הקו להמשיך להרא"ה, שמאלה משה דיין, הירדן, אלוף שדה וסיום במסוף אלוף שדה.

  29. שלום לכולם,
    רציתי לשאול אתכם מה דעתכם בקשר לנושא מסויים.
    בקו 61 בבקרים יש עומסים וחלק מהאנשים הנוסעים בקו רוצים להגיע לתחנה המרכזית ועזריאלי.
    הם עולים בארלוזורוב ויורדים בבורסה לקחת קו לתחנה.
    ישנו קו 160 העובר ברחוב כצנלסון המקביל (אך אינו קרוב כל כך) וישנם דיבורים (מצד הנוסעים) על העברתו לארלוזורוב.
    אז מהי דעתכם, לפרק את מזלג 60 או להמשיך להעמיס על 61?

  30. בלוחות זמנים של חודש מרץ ראיתי שהולכים להוריד נסיעות לקווים כמו 16, 18, 67, 89, 189 ואני לא מבין למה הם רק מורידים נסיעות בלי להעלות בקווים אחרים. זה אמנם רק נסיעה-שתיים לכל כיוון אבל עדיין מרגיז שהם רק מורידים בלי להעלות תדירויות

    • תודה שהסבת את תשומת ליבנו. נבדוק את לוחות הזמנים בפירוט ונתלונן לגורמים המתאימים. הורדת נסיעות בקווים חיוניים "בנסיעה או שתיים כל פעם" היא דוגמה מצוינת לשיטת הסלמי בה נוקטת חברת "דן" במשך העשור האחרון. ייתכן גם שהורדת הנסיעות האלה תלך לקווים אחרים שיתוגברו כמו קו 22 שיצטרך תגבור במשאבים וכדומה. יהיה מעניין לראות מה קורה עם זה ב- 16 במרץ ואז גם נוציא דוח מעקב אחר הרפורמה.

      • אגב , כרגע לוח הזמנים של קווי "דן" במרץ קיים עד 15 במרץ, באופן "מפתיע", לא ניתן לחפש קווים מעבר לתאריך זה. (יש לשים לב, גם כי ב-30 במרץ מחליפים לשעון קיץ)

      • זו פשוט קמצנות לשמה וצרות עין. אם המפעילים יפסקיו להתייחס לתח"צ כעסק פרטי שמניב רווחים במינימום השקעה שיתייחסו לזה כאל שירות לציבור, שזה תפקידה של התחבורה הציבורית. אם הם יתחילו לגייס נהגים(ונראה ש"דן" לא ממש מעוניינת להשקיע כספים בזה) אז ההשקעה הכלכלית תביא למצב של win-win כשגם אנחנו נקבל תח"צ טובה וגם יותר קווים יהפכו לאטרקטיביים וכך המפעילים יראו רווחים גדולים בהרבה.

  31. שלום,

    שלחתי שאלה באתר הרפורמה לגבי העלאת תדירותו של קו מספר 45 וזו התשובה שקיבלתי:

    "אכן קו 45 יתוגבר בשעות הבוקר בנסיעה נוספת לכיוון אוניברסיטת תל אביב.
    את לוח הזמנים המדויק ניתן יהיה לראות באתר דן לקראת השינוי."

    לפי תגובה זו מסתמן כי תדירות הקו לא באמת תעלה, וכי תתווסף נסיעה אחת בלבד בשעות הבוקר.
    נסיעה אחת לא תשנה את הקו ולא תעזור יותר מדי. מדוע תדירות הקו לא תעלה במהלך כל היום?

    תודה רבה

    • שלום,
      אנחנו עדיין מחכים לראות את לוח הזמנים החדש של הקווים לאחר פעימת התיקון (טרם קיים מידע על כך, באתר דן הלו"ז מעודכן עד 15 במרץ). אם אכן מדובר רק בתוספת נסיעה אחת בכיוון אחד בשעות הבוקר, הרי שאין זה ממש שינוי משמעותי כלל. מאחר והקו הזה לא היה אמור להתקיים כלל לאחר פעימת הארגון, לדעתי ההתייחסות לקיומו היא כאל "טובה" שעשו לציבור.

  32. אני לא מבין למה צריך להחזיר את 160 לארלוזורוב? בארלוזורוב עוברים 61, 161, 65. נראה לי מספיק.
    זה גם לא כל כך בעיה לרדת בבורסה ולהחליף אוטובוס לעזריאלי או תחנה מרכזית. התדירות של הקווים במקרה הזה היא גבוהה

    • שמע, אני אישית (בגלל שאני תושב גבעתיים שגר קרוב ליציאה מהעיר והרוויח מאוד מכניסתם של קווים 60, 160 לעיר) גם רוצה ש-160 יישאר (והוא אכן נשאר כרגע).
      הבעייה היא שקווים 61 ו161 לא מצליחים לעמוד בביקוש לקווים האלו (ולמרות אופצית ההחלפה, אנשים לא שועים ומשתמשים באופציה זו, כדי להוריד מהמאסה). הרצון להעביר דווקא את 160 נובע מכך שהוא ממשיך מכיכר נוח לקריניצי ובכך קצת לחפוף עם 61 ו161, והוא נכנס לבן גוריון מהר מאשר 61 ו-161 שעושים את העיקוף המטופש בכיכר רמב"ם/אורדע, ואני אומר מטופש , מכיוון שגם 65, גם 67 וגם 52 משתמשים בסיבוב הזה כבר, וזה ממש מיותר כבר ש61 ו161 נמצאים שם.
      אני חושב שיש לתגבר משמעותית (ב-50% לפחות!) את 61 ו161 (ואם אפשר, גם להוציא אחד מהם מהסיבוב המטופש בכיכר).
      ואני מדגיש זו דעתי האישית!

  33. השינויים במרץ לגבי הדר יוסף הם בכלל לא מינוריים, כי 22 משנים אותו לגמרי והוא ייסע במרכז תל אביב. לא הבנתי למה צריך להחזיר את 40 לתוך הדר יוסף?? לא רואה בזה שום צורך.
    אולי 40 ריק לכיוון האונ', כי אנשים לא הבינו עוד שהוא נוסע לאונ'. זה שינוי מאוחר. לי נראה רעיון טוב שהוא נוסע לאונ'.

    • השינוי מינורי מבחינת תנועת האוטובוסים בהדר יוסף. זה שהקו מוארך לכרמלית, לא משפיע על התנהגות האוטובוסים בשכונה. קו 6 וקו 22 עדיין עוברים בה. וקו 22 ממשיך עד צומת רוקח/נמיר באותו אופן כמעט. כמו כן, הוא יעבור בשכונת ישגב (וזה גם לא משפיע ישירות על תושבי הדר יוסף).

      הסיבה להחזיר את קו 40 להדר יוסף או לפחות לצירים הראשיים של השכונה הזו (ואולי עוד כמה) הוא כיוון שכרגע בהדר יוסף עוברים רק קווים מקומיים בתדירות נמוכה המסיימים לפעול ב20:00 ולא פועלים במוצ"ש, מה שמנתק אותם ממרכז העיר בערב ובמוצ"ש. קו 40 כידוע עובד עד חצות כמעט, וגם במוצ"ש , והוא גם מקשר לרכבת מרכז ועזריאלי. אם הקווים 6 ו-22 היו פועלים גם במתכונת כזו ובתדירות גבוהה יותר, היה פחות לחץ להחזיר את 40 לאזור הזה. היות שכרגע המצב נשאר כמו שהוא , אני גם בעד החזרת קו 40 לפחות לצירים הראשיים של השכונה (אם לא לשכונה עצמה).

  34. זה ש-61 ו-161 עוברים באורדע זה לא מטופש, בגלל שהם נוסעים לרכבת ארלוזורוב שהיא מקום מרכזי וגם לכל מיני מקומות בתל אביב. 67, 52, 57 ו-65 לא נוסעים לרכבת ארלוזורוב ולא למרכז תל אביב.
    מאורדע לקחו ברפורמה להזכירך את 60 שהיה נוסע לרכבת ארלוזורוב, לעזריאלי ולתחנה מרכזית, מה שלא קיים היום באורדע. 52 אמנם נוסע לתחנה מרכזית, אבל נראה שהדרך שלו הרבה יותר ארוכה, מאשר הדרך של 60 הישן.
    בנוסף לכך, כולם צריכים להבין שככה דברים עובדים: במרכז עיר צריכים לעבור הרבה קווים ובפריפריה של עיר/ שכונות מרוחקות ממרכזה , טבעי שיעברו פחות קווים. זה בדיוק המשמעות של מקום מרכזי – שהרבה קווי אוטובוס עוברים בו.
    אורדע, הראה, ביאליק, הרצל זה עדיין מרכז רמת גן והרבה שירותים ציבוריים שאנשים צריכים עדיין נמצאים שם – כל מה שקשור לעיריה, הרבה קופות חולים, כמובן הרבה חנויות. כל הדברים האלה מצריכים הרבה קווי אוטובוס, כדי שאנשים יוכלו להגיע למרכז מהרבה מקומות.
    למשל בגבעתיים, הרבה קווים עוברים בויצמן, אזור הקניון. ברור שאי אפשר שהרבה קווים יעברו בלב שכונת רמב"ם, כי זאת שכונה, זה לא מרכז העיר.
    לגבי הגדלת תדירות, אם ב-61 ו-161 יש הרבה עומס – צריך להגדיל את התדירות שלהם

    • נכון, מסכים איתך לגבי 60 שכבר לא עובר שם (ובגלל זה קוראים להחזיר את 160 דרך שם), אבל אם כבר יש לך כמה קווים שכן עוברים שם, אתה תמיד יכול לבצע החלפה ל/מ אחד מהם באזור הזה. אבל 61 קו עמוס (יותר מ161), היה יותר הגיוני להוציא אותו משם ולחתוך ישר לבן גוריון. מסכים גם לגבי מרכזי ערים – לגבי הגדלת התדירות – ברור.

      • שלום,
        רוצים להעביר את 160 לארלוזורוב מכיוון שיש המון עומס על 61\161.
        מאורדע לתחנה המרכזית אני ממליץ לעשות קו שיתחיל מוינטר וייסע לתחנה דרך ברנשטיין, הירדן, בן אליעזר, נגבה, הרא"ה, הרצל (לכיוון ההפוך ביאליק), ז'בוטינסקי, בגין, המסגר והתחנה.

        שלחתי מכתב פנייה למשרד התחבורה בנושא קווי 65 ו-52. הם אמרו שאת 52 מעבירים לכצנלסון בגלל שהוא חופף לקווים אחרים. הם בכלל לא התייחסו לטענתי שביקשתי שהקו ייסע דרך בן גוריון.
        את העיקוף של קו 65 עשו בגלל שתושבי דרום-מזרח רמת גן לא יכלו להגיע לאורדע. מה שאני לא מבין זה שביאליק זה מקום שמטיילים בו, בד"כ בביאליק לא הולכים למקום מסויים, אלא מטיילים ומסתכלים.

        לדעתי, מכיוון שאני גר ברמת גן השינוי הכי טוב הוא של קו 61 מכיוון שחוזר הקישור בן מרכז רמת גן לדיזינגוף. זה לא פירוק מזלג כ"כ דרמטי, מארלוזורוב\דיזינגוף עד הרא"ה\בן גוריון זה קטע די ארוך, לא כמו מה שעשו לקווי 89X.

  35. שימו לב לפניה שלי לאתר "הקו החדש" ולתשובתם "המאד חכמה" !!

    תאריך: 2/28/2012 6:57:52 PM
    פניות ציבור – הקו החדש

    שם פרטי: יוסי
    שם משפחה:
    דואר אלקטרוני:
    תאור: ראשית, ברכות על העיצוב החדש של האתר ופרסום המידע על הקווים החדשים. שנית, לצערי השינויים בקווים הם בעיקר קוסמטים ברובם ולא מאד משמעותיים כמו שרוב הציבור כנראה היה רוצה לראות. מה עוזר השינויים עם שעות הפעילות הם אותו דבר? קו 22 לדוגמא, ייסע עד מסוף הכרמלית, זה מצוין! אבל עד 8 בערב? ומה אח"כ? שוב לא יהיה לתושביי השכונות אוטובוס? גבעתיים היא המרוויחה העיקרית מהשינוי!! קו 45 יתוגבר, קו 54 ייסע בגבעתיים, ומה קורה עם רמת גן? קו 65 נשאר עד 9 – 9וחצי, כל חצי שעה? זה פשוט בדיחה! דובר על כך שקו 160 ייסע בארלוזורוב רמת גן. וזה לא קורה! רחוב ארלוזורוב רמת גן בשעות הערב הופך לסיוט למי שרוצה אוטובוס. קו 61 וקו 161 מגיעים כל חצי שעה ועל קו 65 אין מה לדבר כי הוא כבר לא עובד אחריי 9 בערב. יש כבר מספיק קווים בגבעתיים ברחוב כצנלסון. וכדאי ורצוי שאחד מהם כמו 160 ייסע בארלוזורוב רמת גן עד תחנה מרכזית ת"א דרך רחוב בגין ועזריאלי כמו שקו 60 עשה פעם בבקשה ממכם לא לענות תשובה כמו, עושים מה שמשרד התחבורה אומר לנו, כי זה לא תשובה רלוונטית. וזה תשובה דיי צפויה.ומתחמקת..

    וזאת התשובה של האתר "הקו החדש"
    Asaf Stern [AsafS@ayalonhw.co.il]

    שלום ותודה על פנייתך,
    שעות הפעילות ותדירות הקווים נקבעים על סמך הביקוש לנסיעות, תוך ניסיון לספק שירות תדיר ובשעות פעילות ארוכות ככל הניתן.
    לגבי שירות ברמת גן, קו 61 כבר תוגבר על מנת לתת מענה לביקוש ברח' ארלוזורוב. אמנם קו 60 כבר לא נוסע ברח' ארלוזורוב, אולם בקיץ הוכנס לרחוב קו חדש ותדיר – 161. בנוסף, מסלולו של קו 65 הוארך במרכז ר"ג על פי בקשת העירייה וכך גם המסלולים של קווים 31, 134 ו-135 בדרום העיר. כמו כן מסלול קו 61 עבר לרח' דיזנגוף בת"א, שוב בהתאם לבקשת עיריית ר"ג ותושבי העיר. קו 45 אותו ציינת בפנייתך, גם הוא קו המשרת, בין היתר, את אזור מרכז ר"ג.
    כל השינויים העתידים להתבצע ב-16.3.12, הן בעיר ר"ג והן בערים הסמוכות התבצעו על פי בקשות שהתקבלו מהציבור ובתיאום עם הרשויות המקומיות. בשלב זה אין כוונה לבצע שינויים נוספים.
    בברכה,

  36. יוסי, אתה כותב שקוים 61/161 מגיעים כל חצי שעה. זה לא נכון. בקטע בארלוזורוב הם חופפים ומגיעים בתדירות גבוהה בכל שעות היום, אפילו בשעות המאוחרות. גם 65 עובר בארלוזורוב.
    ברגע שאתם מעלים כל מיני טענות הזויות, אתם תוקעים לעצמכם גול עצמי. יכול להיות שהכוונות שלכם טובות ונכונות.
    נכון להיום מאזור אורדע אין קו ישיר לעזריאלי (אם לא סופרים את התחנה של 160 ליד מופת). זה כל הסיפור. לפני הקיץ היה קו 60 וכיום אין. אז היום צריך להחליף 2 אוטובוסים כדי להגיע לעזריאלי. לדעתי, זה לא כל כך נורא, כי התדירויות של האוטובוסים מאד גבוהות. לעזריאלי גם לא חייבים לנסוע דרך רח' ארלוזורוב, אפשר לקחת 67 ולנסוע דרך ז'בוטינסקי ושם להחליף. גם 67 בא בתדירות מאד מאד גבוהה.
    לגבי רח' ארלוזורוב ואנשים שגרים בשכנות לו, מה הבעיה הגדולה לקחת אוטובוס לרכבת ארלוזורוב ושם להחליף?? יש שם מלא קווים. אפשר גם לקחת 65 ולהחליף בבורסה. עד היום לא הבנתי את הטענה הזאת בכלל.

    • האמת אבי, שאני בעיקרון מסכים איתך. אם ההחלפה תדירה וטובה, זה לא סיפור כזה גדול. השאלה אם זה אכן כך. ואכן אתה צודק, בקטע זה עוברים 61,161 בתדירות משותפת של כרבע שעה בשעות הערב. בשעות היום, כמובן הרבה יותר. הבעייה היא הלחץ על הקטע של רכבת מרכז-קריניצי בו עברו בעבר ארבעה (!) קווים – 60,61,62,72 וכעת עוברים בו רק שניים מהם. ולכן היה צורך לתגבר משמעותית כל שעה את מספר האוטובוסים שעוברים בציר זה על מנת לספק את הביקוש שיש על ציר זה.

      מה שכן, אני אכן מסכים עם יוסי שתגובת נתיבי איילון היא מצחיקה בייחוד לגבי ההתייחסות לקו 161 שהוא "קו חדש" , ואשר אינו אלא קו שהיה קיים , 62 ! להכניס את כל הקווים לסחרחרת כיכר אורדע אינו מהווה פיתרון סופי לגמרי, ולדעתי היה צריך להחזיר את 52 לבן גוריון כולו, ואת 67 אם כבר להכניס לתוכו. אם תדירות 61,161 תשתפר בכ-25% , זה יפתור את העומס בקו הזה.

      • אתה מציע להסיע את קו 67 על כל בן גוריון עד ז'בוטינסקי ?? זה לא ממש אפשרי … 67 הוא קו פנימי של רמת גן, הוא לא קו אורך או רוחב …
        אני אפילו גר בשכונה סמוכה לבן גוריון וזה נראה לי די מיותר שהקו יעבור לכל אורך בן גוריון …
        בנושא אורדע – אני ממליץ ש161 יעבור דרך אורדע מכיוון שזה די בדרך שלו, 61 זה בכלל לא בדרך שלו אז הוא יכול לפנות ישירות להרצל וחיבת ציון.
        ד"א – שמתם לב שאחרי הרפורמה בן גוריון בין קטע הרצל-הרא"ה נותק כמעט לגמרי? פעם היו 52, 62, 72, 65 והיום יש רק 160, 61 …
        אם היה למשרד התחבורה ממשק אינטרנטי בו הנוסעים מציעים רעיונות לשיפור מסלולי קווים (ואפילו הצעת קווים חדשים) זה היה מאוד עוזר !!

        • לא הבנת אותי, אני מציע להסיט את 52 חזרה לבן גוריון ואת 67 להסיט לכצנלסון כמו שהיה בעבר ולא הפוך כמו היום. בן גוריון מאוד דולל מאז ה-1 ביולי יותר ויותר. אין אפילו קו שעובר בו ישירות.

          • שלום,
            לא נראה לי כדאי להעביר את 67 לכצנלסון מכיוון שהוא קו פנימי של רמת גן, לא של גבעתיים.
            לגבעתיים יש קווים פנימיים משלהם, אז למה לקחת את הקווים הרמת גנים?

            • רמת גני שלום,

              קווי ר"ג אינם עומדים בפני עצמם. האשכולות מחולקים כך שקווי ר"ג-גבעתיים נחשבים למקשה אחת (34, 52, 31). לא כולל קווי המע"ר הראשיים (קווי המזלג) כמובן.

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

                העברת 67 לבן גוריון זה לדעתי השינוי הכי מעולה שעשו ב-1 ליולי!
                אם 67 יחזור לכצנלסון זאת תהיה בעיה רצינית בשבילי ובשביל רבים שאני תמיד רואה בתחנות בן גוריון\חיבת ציון.
                שפשוט יאריכו את 57 לעתידים וש-52 יחזור לבן גוריון. מכניסים אותו להרצל וביאליק רק בגלל שהוא מגיע לעתידים.
                תושבי גבעתיים בד"כ רוצים להגיע ליעדים בעירם ובתל אביב, לא ברמת גן.

    • שלום אבי
      בשעות הערב רחוב ארלוזרוב שומם מאוטובוסים
      בוא איתי יום אחד ותראה בעצמך.
      קו 65 מסתיים בשעה 9 וחצי. וזה כבר לא רלוונטי.
      וקו 61 וקו 161 מגיעים כל חצי שעה. תבדוק בעצמך ותראה.
      רחוב כצנלסון בגבעתיים מקבל תגבורת גדולה מאד עכשיו
      שים לב!
      קו 52 חוזר לרחוב. קו 45 מקבל תגבורת בנסיעות! קו 54 החדש גם עובר ברחוב
      אז תסביר לי בבקשה, למה אי אפשר לנסוע עם קו אחד מכצנלסון בגבעתיים עד רכבת מרכז
      ואז להחליף לקו אחר לתחנה מרכזית?
      יש גם קו 60 גם קו 160 ועכשיו יהיה קו 54
      ורחוב ארלוזרוב ברמת גן. אין !!! למה ????

      • לפי מה שנאמר, קו 45 יקבל רק נסיעה אחת בבוקר לכיוון מערב, כך שזה לא נקרא תגבור. וקו 54 סתם מחזיר את 53 מחדש. אם היה להם שכל, היו מסיטים את 60 ו160 לעמק ברכה בהלוך וחזור דרך יגאל אלון (ובכך לחסוך את הפקקים של עליית הנוער וערבי נחל בבוקר ובערב) ואז להסיט את 63 בתורו לדרך השלום כפי שתוכנן. אבל נו..

        • הצעתם את זה למשרד התחבורה?

          • לא, הדבר מצריך מחקר יותר גדול מסתם הצעה שלי או של מישהו, כיוון שזה לא שינוי קוסמטי אלא שינוי מהותי. אבל אנחנו לא מושכים ידינו מגיבוש הצעות למשרד התחבורה.

            • למה סתם הצעה? אם 63 יועבר לדרך השלום יהיה אולי תמריץ להעביר שם גם את 239(שייסע ממשה דיין לדרך השלום כמו שהיה עם קו 9 ביולי) ואז אולי כבר יהיה סוף סוף נת"צ בדרך השלום. עדיין עדיף ש-63, אם וכאשר יועבר בגשר השלום, ימשיך לעבור בנחלת יצחק דרך יגאל אלון. לפי דעתי 54 יכול לפעול בתדירות נמוכה בלי קשר לשינויים שאתה מציע. כך נחלת יצחק תיהנה מלא פחות מ-4 קווים שיעברו בתוכה(54, 63, X60) במקום אחד כיום ושניים מה-16.3. בנוסף, העברת 63 בכביש השלום(בין אם יעבור בנחלת יצחק ובין אם לאו) תיתן עוד קישור לאסותא.

              • לא התכוונתי שההצעה היא סתמית, הכוונה שצריך לעשות את זה בצורה מסודרת. בכל מקרה, אני בעד הצעה כזו, אם כי אני מעט אפסיד ממנה אישית (אני מעדיף את 60/160 עוברים דרך ערבי נחל ויותר קרוב לביתי), אבל הבעייה היחידה בהעברת קווים בדרך השלום היא הפקק הנוראי שהם נתקעים בו (שהוא הרבה יותר גדול וארוך מהפקק של ערבי נחל-עליית הנוער), ולכן עד שלא שדרך השלום לא תהא עם נת"צ, אני לא אתמוך בהצעה כזו.

              • נו, גם אני אמרתי שצריך לעשות שם נת"צ ואז יהיה כדאי להעביר שם גם את 239. חוץ מזה יש לי עוד כמה הצעות:

                1. הארכת קווי X72 לאוניברסיטה כיום אין קישור תדיר בין החלק הצפוני של דיזנגוף-בן יהודה(גם לא עם החלפה ברדינג)
                2. הארכת שעות הפעילות של 7 ו-43 כמו שהיה ביולי.
                3. הסטת קו 40 למסוף קלצ'קין בדרך הזו: שטרית, בני אפרים, קרן קיימת, חיים לבנון, קלצ'קין

  37. יוסי
    אם קו 61 וקו 161 נוסעים בערב כל חצי שעה, הרי שהאוטובוס לכיוון תל אביב לא נוסע כל חצי שעה, אלא פעמיים בחצי שעה,
    בגלל שעד ה-16/3 הדרך שלהם היא זהה. וגם אחרי 16/3 הם זהים עד ארלוזורוב – דיזנגוף.
    ארלוזורוב ושכניו רוצים את קו 60 הישן בחזרה כמו שהיה לפני הרפורמה, שלקח אותם מהר לעזריאלי ולתחנה מרכזית. גם אני איבדתי את הקו הזה (גר ליד אורדע).
    לעומת זאת, הרווחתי קו ישיר לארלזורוב תל אביב וכל התחנות בו – מה שלפני הרפורמה לא היה לי.
    רח' ארלוזורוב הרויח את קו 65 – לפני הרפורמה נסע דרך הרצל וז'בוטינסקי, וכיום הם יכולים לנסוע בו לקניון איילון, לבורסה, ותלמידים נוסעים בו לאהל שם.
    אז, הרפורמה טובה או לא טובה?
    דבר מבורך לדעתי היה ביטול הרעיון של 61,62,72, ו-60 וכיווצם ל2 קווים בלבד: 61 ו-161. הרבה יותר פשוט שיש קווים ראשיים מרכזיים מעטים לעומת פי 2 קווים. ומה היתה התדירות של הקווים הישנים? כמה היה צריך לחכות בשבילם? חצי שעה? יותר? כיום 61 ו-161 באים אחד אחרי השני.

    • לאבי,
      לא כיווצו אותם לשני קווים אלא 60 פשוט נוסע בדרך מהירה יותר דרך שדרות ירושלים ו-72 בוטל לגמרי, כלומר, בוטל הקישור הישיר בין מרכז רמת גן לאבן גבירול ורוטשילד.
      וד"א תושבי ארלוזורוב רוצים את 160, לא את 60.
      אני לא גר בארלוזורוב אבל 160 עובר לייד ביתי ולדעתי אם הוא יעבור בארלוזורוב זה יפחית משמעותית את העומס ב-61, אך יפרק לגמרי את המזלג.
      ל-65 צריך להאריך את שעות הפעילות.
      יש בעיה אישית שלי שבמוצ"ש 61 עובר כל רבע שעה או בהרא"ה או בחיבת ציון ואי אפשר לדעתי …
      אולי תנסו לטפל בזה? בהרא"ה יש את 161 ואזור חיבת ציון מנותק לגמרי בלי 61 …

  38. הדבר היותר חשוב מחברת דן וממשרד התחבורה, זאת עיריית רמת גן ועיריות אחרות. הפקקים ברמת גן הם בלתי נסבלים, ולכן בשעות מסוימות האוטובוסים לא זזים, ולכן אתם מתלוננים.
    עיריית רמת גן באופן שיטתי הרסה בשנים האחרונות את תשתיות הכבישים בעיר שלנו. לשם אנחנו צריכים להפנות את הכעס שלנו, לא למקום אחר.

    • שלום לאבי ושלום לרמת גני
      רמת גני, אני מסכים עם תגובתך האחרונה
      160 אם יעבור בארלוזרוב, זה יעזור מאד מאד מאד לתשוביי השכונה
      (ואני מודע לעובדה שהסיכויים הם קלושים)
      אבי, יש לחץ על הקווים 61 וקו 161 וקו 160 יכול מאד לעזור
      אבי, אתה טוען שהרפורמה טובה או לא טובה?
      בוא נראה…
      האחראית ועומדת בראש הרפורמה הראשונה ששכחתי את שמה
      מה קורה איתה היום?
      פוטרה!
      כן, היא פוטרה!
      בגלל רעיונותה "המבריקים".

      אני מודה שקו 65 זה רעיון מאד נחמד
      לקשר בפעם הראשונה את ארלוזורוב רמת גן לקניון איילון
      אבל בתדירות כל כך נמוכה, אז כבר עדיף לנסוע בקו 67…!
      לצערי בקצב הזה , הקו הזה לא יאריך חיים.
      עד עכשיו לא הצלחתי להבין למה ביטלו את קו 60 הישן והטוב
      מתחנה מרכזית דרך עזריאלי כופר היישוב כיכר רמבם רחוב הרואה עד רמת עמידר
      מה היה הרעיון הדפוק לבטל אותו?
      ואבי, התדירות של הקווים הישנים גם היתה גרועה!
      60 נגמר בשעה 22:30-23:00 בתדירות של חצי שעה
      61 נגמר בשעה 00:00 גם בתדירות בערך של חצי שעה
      62 נגמר בשעה 20:00-20:30 !!
      72 נגמר בשעה 00:00 אחריי שבשעה 20:30 הוא נסע ברובו במסלול של 62
      וככה הוא החליף אותו עד סיום השירות
      ועוד משהו…
      אני גם רמת גני
      משתמש הרבה באוטובוסים
      לעיריית רמת גן לא אכפת מהעיר
      כמו בסביבה שאני גר שכונת הראשונים
      בחורף לדוגמא כל הרחובות פה מוצפים במים שזה פשוט מייאש
      עצים נופלים, מדרכות שבורות, אורות ומזגנים של בתי ספר
      שפועלים 24 שעות ביממה!
      הם לא מטפלים בזה. אז שיטפלו באוטובוסים???
      למה? מי מעובדי העירייה משתמש באוטובוס? בטח לא ראש העיר !!

  39. גם אני התכוונתי שהתדירות של הישנים היתה גרועה, והתדירות של 61 ו-161 כיום יותר טובה בהשוואה לעבר.
    העיריה הציפה את העיר במגדלים ולכן העיר התמלאה בפקקים בכל פינה. לא נראה לי שיש מקום בארץ שיש בו פקקים יותר גרועים מאשר ברמת גן. אם לא היו פקקים, כולם היו נוסעים באוטובוסים בכיף והתדירות היתה נהדרת.
    מה עשו תושבי רמת גן כל השנים? הצביעו פעם אחר פעם לאותו ראש עיר. רק אנחנו אשמים שלא עמדנו על זה שהעיר שלנו תהיה נורמלית, לפחות כמו תל אביב, לפחות בנושא תשתיות הכבישים. אין לנו למי לבוא בתלונות. הנזק כבר נעשה. גם אם יסעו 8 קווים בארלוזורוב זה לא ישנה כלום. העיר הזאת הרוסה וחייבת לעבור שינוי אדיר בנושא התחבורה שלה.
    מצדי תחזירו את 160 לארלוזורוב. אתם חושבים שזה ישנה משהו? זה לא ישנה כלום. ארלוזורוב בשעות מסוימות זה פקק אחד שלא נגמר. פעם לפני 20 שנה זה לא היה ככה בכלל.

  40. איך מגיעים מרח' הירקון/פרישמן לרחוב פינסקר בתל אביב?

    • ניתן לקחת מרח' בן יהודה (המקביל לרח' הירקון וממש צמוד לו) פינת פרישמן , 4/104/161/204 עד בן יהודה/אלנבי ומשם ללכת לפינסקר רגלית.

  41. אני לא הבנתי עוד משהו ברפורמה השנייה (ביולי).
    מדוע היה צורך להסיט המוני קווים מרכזיים לבן יהודה ולא לדיזינגוף? (למרות שעכשיו כבר מתקנים את זה עם 61 ותיקנו כבר עם 72\172) הרי מדובר במקום מאוד מרכזי…

    • כיוון שהיה רצון מצד העירייה לרוקן את רח' דיזנגוף מאוטובוסים ולהשאיר את 5 ומזלגות 39, וזאת ברוב החוכמה שרח' בן יהודה לא יכול להכיל מצפון לדרום תחבורה כלשהי (כיוון שיש רק נתיב אחד ואין עדיפות לרמזורים כלל בכיוון נסיעה זה).

  42. מתי יתחילו להופיע הדיילים בתחנות כפי שהובטח?

  43. שלום לכולם
    מישהו יודע מה זה הסימונים בצורת ח כחולה בכל תחנת אוטובוס ?
    מה זה אמור להיות ?

    • הסימונים הכחולים הינם המקום ("התיאורטי") בו אמור נהג האוטובוס להוריד את הרמפה המצויה בדלת האחורית (באוטובוסים נמוכי רצפה) ע"מ לאפשר עלייתם של נכים על כסאות גלגלים. הסימון אמור להימצא מספר סנטימטרים לצד התחנה.

  44. שלום,
    האם מישהו יכול להביא לי תוכנה שבה אפשר לצייר קווים על מפות?
    יש לי מספר רעיונות לקווים חדשים שיוכלו לעזור לציבור והייתי רוצה לשלוח אותם למשרד התחבורה על מפה.
    תודה רבה (:

  45. עופרי אשכנזי

    תמחקו את קו 40 כי הוא לא משתנה , ראיתי באתר דן ובאתר susline(משרד התחבורה)
    וב"קווים משתנים" לא ראיתי את קו 40.

  46. פורסמו לוחות הזמנים באתר כל-קו – בינתיים רק ליום שישי(16.3) שבו כידוע יחולו השינויים. תגבור התדירות בקו 45 הוא די משמעותי – 20-25 דקות וסביר להניח שתהיה לו תדירות דומה גם בימי חול. התדירות של קו 54 תהיה(בימי שישי לפחות) כל 25-30 דקות. התאכזבתי לראות ש-45 הוא היחיד שתוגבר למרות ביטולו את 139 וקווים דומים, 39 ו-239 לא תוגבר. יש לכם פרטים על תדירויות בימי חול? אני מקווה שלפחות בימי חול יש קווים נוספים שמתוגברים.

    ועוד שאלה שעדיין לא קיבלתי תשובה – אתם יודעים מתי הדיילים אמורים להופיע בתחנות?

    • מצער שבאתר "דן" עדיין לא עלו השינויים. מחר, מן הסתם, נוכל לראות דרך אתר "כל קו" את הלו"ז במוצ"ש שהוא מעניין מאוד (לגבי כמה קווים כמו 22 – האם יפעל, 104 – האם יפעל ובאיזו תדירות, 39 – מאחר והיחיד ממזלג X39 שנותר בציר יצחק שדה ). וכמובן, ביום שני (אם לא יפורסם קודם לכן), נוכל לדעת מה יקרה בימי חול לקווים החדשים והמשתנים.
      לגבי קו 45 – בהחלט נראה כי הקו תוגבר משמעותית (וסביר להניח שבימי חול אולי אף יותר טוב , לכיוון 15-20 דק'), וסביר להניח שקו זה לקח את רוב התשומות של קו 139 שבוטל. לגבי דיילים – אין לי , אישית , תשובה.

      • קו 104 יפעל במוצ"ש אחת לחצי שעה פר כיוון, 22 ו-39 לא יפעלו. מבחינתי חשוב שלפחות 39 יופעל אך זה לא יקרה גם אחרי פעימת התיקון. בשורה התחתונה השירות במוצ"ש יישאר לקוי כשיש עוד הרבה קווים שצריכים לפעול גם אז:

        6, 7, 9, 11, 13, 23, 39, 42, 43, 45, 47/48(אחד מהם לפחות), 52, 59, 71, 82, 129, 149, 173, 189, 289

        ציינתי גם קווים מקומיים בתדירות נמוכה כי אי הפעלתם במוצ"ש כיום מנתקת יותר מדי אזורים משירות.

        • אכן, 39 עכשיו הוא נקודת תורפה מכיוון שהוא היחיד ממזלג X39 שנותר בציר יצחק שדה שמקשר לדיזנגוף סנטר, עכשיו במוצ"ש יעבור שם רק קו 9 ! אנחנו בהחלט לא נשקוט על השמרים בנושא זה. ולגבי הקווים האחרים שציינת – ישנם כמה וכמה שאנו מבקשים את להאריך את פעילותם הן בימי חול והן במוצ"ש (ובכלל זה גם הפעלתן בכלל במוצ"ש).

          • התדירויות ביום ראשון ה-18.3:

            בסה"כ לא מעו קווים יתוגברו במספר הנסיעות. התגבור המשמעותי ביותר הוא בקו 45(תוספת של 12 נסיעות פר כיוון) והקווים 104/204. קווים 4, 5, 18, 19, 25/125, 43, 51, 61, 63, 66, 67, 72/172 יתוגברו במספר נסיעות.

            בקווים 16, 42, 134 ו-161 יורדת כמות הנסיעות(בקו 16 יורדות 4 נסיעות לכיוון כרמלית ובקו 42 יורדת נסיעה לכיוון צפון. 134 יירד לנסיעה בשעה)

            קו 54 יפעל עם 34 נסיעות יומיות.

            לסיכום, בתחום התדירויות יש לא מעט שיפורים כמובן שהסיבה המרכזית היא ביטול 139. התרשמתי לטובה מהתדירות של 54 כי חשבתי שהוא יפעל פעם בשעה או במקרה הטוב בתדירות שהייתה לקו 53.

            מה שאיכזב אותי הוא אי תיגבורו של קו 39. בכלל לא מובן לי למה קווים 4 ו-5 מתוגברים. עדיף היה להעביר מהקווים הללו נסיעות ל-39 ולקו 104(גם אחרי השינוי תדירותו בלילה תהיה זוועתית).

            • אכן , ביצעתי את אותה בדיקה כמוך:
              קו 4 – תוספת נסיעה אחת בשני כיווני הנסיעה
              קו 5 – תוספת 7 נסיעות בשני כיווני הנסיעה
              קו 9 – תוספת נסיעה אחת בכיוון רדינג
              קו 10 – תוספת נסיעה אחת בכיוון רכבת מרכז
              קו 16 – תוספת 4 נסיעות בכיוון מסוף כרמלית
              קו 18 – תוספת 8 נסיעות בשני כיווני הנסיעה
              קו 19 – תוספת נסיעה אחת בשני כיווני הנסיעה
              קו 22 – תוספת נסיעה אחת בכיוון קניון איילון
              קו 25 – תוספת 6 נסיעות בכיוון מסוף המרינה ו-4 נסיעות בכיוון אוניברסיטת ת"א
              קו 31 – הורדת נסיעה אחת בכיוון בני-ברק
              קו 42 – הורדת נסיעה אחת בכיוון קרית עתידים
              קו 43 – הוספת נסיעה אחת בכיוון תל השומר
              קו 45 – הוספת 12 נסיעות (מ-30 ל-42) בשני כיווני הנסיעה (כנסיעה בשעה)
              קו 51 – תוספת 8 נסיעות בכיוון פתח-תקווה ו-6 נסיעות בכיוון תל-אביב
              קו 54 – 34 נסיעות יומיות
              קו 61 – תוספת 4 נסיעות בכיוון מסוף כרמלית ו-5 נסיעות בכיוון עמידר
              קו 63 – תוספת נסיעה אחת בכיוון מסוף כרמלית ו-2 נסיעות בכיוון אלוף שדה
              קו 66 – תוספת 4 נסיעות בכיוון מסוף כרמלית ו-5 נסיעות בכיוון פתח-תקווה
              קו 67 – תוספת 3 נסיעות בכיוון קניון איילון
              קו 70 – תוספת 3 נסיעות בכיוון תל השומר ונסיעה אחת בכיוון תל-אביב
              קו 72 – תוספת 2 נסיעות בכיוון ראשל"צ
              קו 104 – תוספת 9 נסיעות בכיוון רדינג ו-17 נסיעות בכיוון תל השומר
              קו 125 – תוספת 2 נסיעות בכיוון תל-אביב ו-4 נסיעות בכיוון בת-ים
              קו 134 – הורדת 14 נסיעות בשני כיווני הנסיעה – התדירות יורדת מפעם בחצי שעה לפעם בשעה
              קו 135 – הורדת נסיעה אחת
              קו 160 – תוספת נסיעה אחת בכיוון תל-אביב
              קו 161 – הורדת 4 נסיעות בכיוון מסוף כרמלית והורדת 3 נסיעות בכיוון עמידר
              קו 172 – תוספת 4 נסיעות בשני כיווני הנסיעה
              קו 204 – תוספת 14 נסיעות בכיוון רדינג ו-9 נסיעות בכיוון הטייסים
              קו 240 – תוספת 5 נסיעות בשני כיווני הנסיעה.

              בסה"כ מזלג X04 מתוגבר משמעותית. גם מזלג X25 לא רע. מזלג X61 לא מרוויח שום דבר (בגלל ההורדה של 161).
              מסכים איתך לגבי X39 – שאותו היה צריך לתגבר ולא את 5 שגם כך פועל בתדירות גבוהה רוב הזמן.

  47. שלום לכולם!
    משרד התחבורה אף פעם לא הצטיין בעודף שכל ומחשבה לטווח ארוך…!!
    הנה עוד משהו שאפשר ממש "להתגאות" בו

    רחוב דיזינגוף בתל אביב כבר עם שלטים של קו 61 וקו 22
    השינוי מתחיל ביום שישי !
    מה יעשו אנשים שלא יודעים מזה ?? יחכו לנצח ??

    קו 65 וקו 61 ראיתי היום ברמת גן את המסלול המשופץ שלהם
    במפה שעל העמוד של התחנת האוטובוסים
    למה לרשום שהשינוי מתחיל ביום שישי 16/3 אם אפשר לשגע את הנוסעים ??
    נכון שזה יותר טוב ?

    אני מוצא את עצמי מסביר לנוסעת שקו 61 לא מגיע לדיזינגוף
    אלא רק מיום שישי
    והיא אומרת לי שלפי המפה הוא כן עובר! (והיא צודקת)
    רק שאף אחד לא טרח לרשום שהשינוי מתחיל ביום שישי 16/3 !!!

    כמה מטומטמים אפשר להיות ??!!

    לפני שבועיים כבר אמרו שיהיו דיילים שיסבירו על השינויים
    בינתיים עושים הכל בפרופיל נמוך
    כדיי שביום שישי הקטסטרופה תהיה מושלמת !
    כמו בשינוי האחרון שהיה.

    אני מרחם על האנשים בעלי המוגבלויות והקשישים למיניהם
    שלצערי שוב יסבלו כמו בפעם הקודמת

    למנהלי האתר היקרים: תיכנסו בכל הכח במשרד התחבורה
    על הטמטום הזה והחוסר ההתחשבות בנוסעים

  48. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן טמטום באתר של דן לא מפרסמים את לוחות הזמנים החדשים כמו כן אין שום הסבר ברוב התחנות

  49. משרד התחבורה מנסה שוב להעלות את מספר הנוסעים בעמידה בקווים בינעירוניים מ-10 ל-20. קישור:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4202196,00.html
    נכון שלא צריך להשאיר נוסעים בתחנות אבל משרד התחבורה בוחר להסתיר את הבעיה במקום להזרים כספים להוספת נסיעות בקווים בעייתיים כדי לפתור את הבעיה מן השורש

  50. לא להאמין – יומיים לפני פעימת התיקון ועדיין אין לוחות זמנים באתר דן.

    • אכן תמוה הדבר שלוחות הזמנים כן מפורסמים באתר כל קו (busline.gov.il) ולא מפורסמים באתר דן.

      • אני כבר לא מתפלא משום דבר
        חברת דן, משרד התחבורה והעיריות כבר מזמן התייאשתי מהם !!
        אין עם מי לדבר! ולאף אחד לא איכפת
        עוד כמה דברים "גאונים" שראיתי בזמן האחרון
        ועל זה נאמר בפתגם הידוע… "אין שכל אין דאגות"!!!

        1. היום ראיתי בתחנת האוטובוס ברחוב מבצע קדש ב"ב על גבול ר"ג
        בתחנה שעל הגשר את המסלול החדש של קו 22
        ומי שהחליף את הלוח זמנים הוא ממש אדם "גאון" !!
        הוא החליף את הלו"ז הישן שמופיע בתחנה עצמה
        אבל… הוא לא שם לב שמופיע הלו"ז הישן גם על העמוד של התחנה !!
        כך שיוצא עכשיו שיש גם את הלו"ז החדש וגם את הלו"ז הישן !!
        מ-ט-ו-מ-ט-מ-י-ם !!!

        2. קו 366 החדש שנוסע מקרית עתידים לכיוון פ"ת
        עובר גם בדרך אם המושבות ליד "מחסני מזון – אושר עד".
        ראיתי איפה התחנה ממוקמת, ולא ידעתי אם לצחוק או לבכות !
        הטמטום נמשך פה שעות נוספות !
        יש אומנם סימון צהוב אדום וקווים צהובים בכביש שמעידים שזה תחנת אוטובוס
        ויש גם עמוד של תחנת אוטובוס עם מספר הקו 366 ועוד קו ששכחתי את מספרו
        אבל…
        יש גם שתילים וטפטפות בין שפת המדרכה לבין התחנה
        נשאלת השאלה:
        איך אדם נורמלי יגיע מהמדרכה לאוטובוס ???
        והתשובה היא:
        יקפוץ. או ידלג, או שפשוט ירמוס ברגלים את השתילים !
        אין דרך אחרת. אי אפשר לעקוף אותם.
        ומה יעשה אדם מבוגר, או בעל מוגבלויות ??

        אני אמשיך לחפש בע"ה עוד דברים כאלה
        כדיי להתריע!

  51. פשוט חולי נפש

  52. אני רואה שרק 'רמת גן' מעניינת אותכם… ניסתם פעם לחשוב מה קורה עם קו 51, הוא עמוס רוב היום בשני כיווני הנסיעה, אתמול למשל הייתי צריך להגיע מעזריאלי לפרדס כץ עברו לידי מלא 51 ו68 אך כולם היו עמוסים בסוף לקחתי סיכון: עליתי על 921 אשר אין לו הורדה בפרדס כץ כמובן שיקרתי לנהג שאני נוסע לצומת סגולה (אותו מחיר מה איכפת לי) וכשבאתי לרדת הנהג התעצבן ופרץ בצעקות מי נראה לכם צודק

    • יש לי משהו לחדש לך. כותב השורות הללו נוסע פעמיים מדי יום לעבודה מפתח תקווה לתל אביב בקו 51 וסובל מעומסים מטורפים בקו. אנו פועלים להעלות התדירות של הקווים על ציר ז'בוטינסקי ובכלל זה 51 ו- 66 במלוא מרץ. נראה שהחל משבוע הבא יתווספו נסיעות לקווים 51 ו- 66 בשעות השיא, מה שאמור לשפר מעט את המצב. אבל נמשיך להילחם על הוספת תשומות בכל הארץ ולא רק ברמת גן או פתח תקווה.

      • הלוואי שישתפר המצב, ואם כן המון תודות לכם…

        • לפחות לגבי קו 51 יש סיבה לקצת אופטימיות מכיוון שעיקר הנסיעות שנוספו הן בשעות השיא כאשר בין 8 ל- 9 בבוקר לכיוון תל אביב נוספה נסיעה ובין 16 ל- 18 לכיוון פתח תקווה נוספו 3 נסיעות. זו בהחלט כמות לא מבוטלת שתוריד במעט את העומסים. דבר דומה יקרה גם לקו 66 החל מיום ראשון הקרוב. אנחנו לא נשקוט על השמרים ונמשיך ללחוץ להגדלת תדירויות. הדו"ח בנושא כבר נמצא בשלבי הכנה.

  53. גולן יוחפז

    לפני הכל אני רוצה לבזות לכם שלא עשיתם משהו עם 40,11,ו 42 ולבזות לכם על שפיתלתם ככה את קו 22.
    אם מאריכים אותו לכרמלית אז לפחות תעשו אותו קו ישיר בתוך מרכז תל אביב שייסע ככה:
    שד' רוקח דרך נמיר יהודה המכבי אבן גבירול ארלוזורוב דיזינגוף המלך ג'ורג' אלנבי מונטיפיורי וכרמלית!
    כי אין שום צורך שהוא יסע דרך כיכר המדינה ובית העלמין בטרומפלדור. כי זה סתם מפתל אותו יותר ויותר וחבל.
    וככה יהיה עוד פיצוי לקו 28 וגם תעלו את התדירות לקו 22 או שלפחות יפעל עד חוצות או לפחות 22:00 והכי חשוב שייפעל במוצאי שבת!!!
    לגבי קו 42:שייצא לפנחס רוזן מרחוב צה"ל ולא ישירות על דבורה הנביאה!
    לגבי קו 40:תחזירו אותו למסלול הישן לגמרי!!!כולל שתי החלופות דרך ולנברג ודרך שטרית!!!
    לגבי קו 11:לא ייתכן שקו כל כך טוב ייסע בתדירות של 40 -45 דקות כי זאת תדירות שמביישת קו עירוני.
    אבל יכול להיות יותר טוב אם יפעל בתדירות של 20 דקות!!!

    • ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל הוא גוף מתנדבים הפועל לשיפור התחבורה הציבורית אך אין בסמכותו או יכולתו לבצע שינויים. אנו יכולים רק להציע שינויים עבור משרד התחבורה בתקווה שיקשיבו לנו.

    • עופרי אשכנזי

      לדעתי הוא צודק לגמרי!!! ב-100%
      כי הפיתול של 22 זה כבר ממש פארסה.
      וכל השאר זה ממש מוצדק!!!

  54. שלום,
    היום בתחנת אבא הלל\רוקח בר"ג ראיתי את לוחות הזמנים של קו 42\142, מה שהתפלאתי שראיתי שלא עדכנו את הלו"ז, כלומר, לא רשום שקו 42 נוסע על בגין וקו 142 עושה את הסיבוב דרך שאול המלך ורוטשילד.
    מה שכן, זה שראיתי היום כשנסעתי על קו 67 שילוט אלקטרוני בתחנות אבא הלל\רוקח, אבא הלל\תלפיות, אבא הלל\צומת עלית, ביאליק\השוטרת ובונים בקרינצי\הרצל.

    • לגבי מסלולים , אנחנו לא מופתעים. בהרבה מקומות/קווים יש עדיין את המסלולים המקוריים עוד מ-1 ביולי.
      לגבי השילוט – הכוונה לשילוט בתוך התחנה? או התכוונת לשילוט התחנות בתוך האוטובוס ?

      • הכוונה לשלט אלקטרוני הנמצא לייד התחנה וכל פעם רשום את זמני הגעת הקווים בטור (המהספר היחיד הוא מס' הדקות), למשל:
        67 וינטר 1
        65 תל השומר 4
        58 כורזין 8

  55. איך אוכל להגיע מאזור שדרות בן גוריון- רבינוביץ' בחולון לדוד המלך פינת אבן גבירול בתל אביבבדרך אחרת מקו 26?

    • (לדעתי התכוונת לקו 126, קו 26 מגיע עד חניון אגד חולון, הוא לא מגיע לצומת הנ"ל או לצומת שלפניו)
      הרבה דרכים לפניך –
      א. קו 71 מרבינוביץ' עצמו עד שד' קוגל והחלפה ל89/189/289
      ב. קו 20/71 משד' בן גוריון עד שד קוגל ואותה החלפה
      ג. קו 129 משד' בן גוריון עד נאות רחל והחלפה ל126.

  56. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היו צריכים למצוא פיתרון אחר לנסיעה לעזריאלי משכונות מזרח ודרום העיר.
    קו 9 שהיה גם ככה עמוס, עכשיו הוא צפוף שאי אפשר לזוז, בתוך האוטובוס אנשים עומדים שאי אפשר להכניס סיכה בין אחד לשני, ובתחנות מחכים עוד ועוד נוסעים שרוצים לעלות מאז ה 16 במרץ. ככה זה כשדוחסים נוסעים של שני אוטובוסים, 239 ו-9 לאוטובוס אחד. ושלא יגידו שזה היה המצב גם לפני המהפך בינואר 2012-הרי עשו מהפך כדי לייעל, לא כדי להחזיר את המצב לקדמותו.

  1. פינגבק: עדכון לגבי מועד פעימת התיקון השנייה – 16 במרץ « ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל

  2. פינגבק: פרויקט מצגות ההכוונה ודפי המידע החדשים יוצא לדרך « ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל

  3. פינגבק: תחבורה ציבורית: מטרופולין תל אביב 2012 | תל אביב שלי – בלוג צילום

כתיבת תגובה