שינויים ושיפורי שירות החל מ- 1.1.2015

עדכון 1.1.2015 צהריים

שנת 2015 מתקרבת אלינו בצעדי ענק (חלקכם תקראו את הפוסט הזה כבר בשנת 2015) והחל מתחילת השנה נוחתים עלינו שינויים, חלקם (כמו תגבור קווים לרכבות וייעול המסלולים) לטובה ואחרים (פגיעה בשירות ביום שישי ובשעות סיום השירות בחיפה) לרעה. כרגיל, קיבצנו כאן בשבילכם את עיקרי השינויים.

שינויים באזור הצפון:

עכו, קווים 261, 263, 343, 500 לכיוון צפון – תתווסף תחנת איסוף חדשה ברכבת עכו.
יופעל קו חדש שמספרו 110 יקשר מטירת כרמל לרכסים בשני הכיוונים, כמפורט:

קו 110 מטירת כרמל לרכסים:

ייסע על פי מסלול קו 111 מטירת כרמל ועד מרכז תל חנן וימשיך על פי מסלול קו 72 עד רכסים.

קו 110 מרכסים לטירת כרמל:

ייסע על פי מסלול קו 72 מרכסים עד מרכז תל חנן וימשיך על פי מסלול קו 111 עד טירת כרמל.

תוספת נסיעות בקו 30, נתיב אקספרס: בכיוון הנסיעה מנהריה לנס עמים תתווסף נסיעה בימי א'-ו' בשעה 11:45, בכיוון הנסיעה מנס עמים לנהריה בימים א'-ו' תתווסף נסיעה בשעה 12:30.

הכירו את צוות הפעילים הגדול ביותר שלנו: ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בגליל ובעמקים

שינויים באזור השרון ועמק חפר

גולת הכותרת של השינויים היא קישור ערי השרון אל תחנות הרכבת השונות וכן קישור טוב יותר למוקדי התעסוקה.4 קווים חדשים יקשרו שכונות שונות בערי השרון אל תחנות הרכבת הסמוכות. זאת במסגרת תכנית "קו רציף" (לשעבר "שילובים") לקישור בין שכונות מגורים לתחנות הרכבת. בנוסף, קווים קיימים כמו קו 7 המקשר בין תחנת הרכבת בהוד השרון דרך צומת רעננה מרכז אל אזור התעשייה ברעננה יתגובר בשעות הבוקר ואחה"צ. קו 13 המקשר בין קלנסוואה לכפר סבא ייכנס אל תחנת הרכבת נורדאו. קו 41 המקשר בין אזור התעשייה עתיר ידע אל תחנת הרכבת נורדאו יקבל תוספת נסיעה בשעה 20:05.

אלה הם ארבעת הקווים החדשים (מתואמים עם זמני הרכבות):

קו 65- בין שכונת גיל עמל בהוד השרון לתחנת רכבת נורדאו.
קו 66- בין שכונת נווה נאמן בהוד השרון לתחנת רכבת סגולה.
קו 67- בין נירית לתחנת רכבת קסם, דרך מתן, ירחיב וחורשים.
קו 68- בין השכונה הירוקה בכפר סבא לתחנת רכבת סוקולוב.

הבעייתיות בקו 66 היא עלות הנסיעה הגבוהה לנסיעה לחתנת סגולה – פתח תקווה (וכפל הקווים בפתח תקווה הנושאים את אותו המספר).

פרדס חנה: יחל לפעול קו חדש, שמספרו 4, החוצה את המושבה פרדס חנה-כרכור לכל אורכה, בשני כיווני הנסיעה, קו 4א' יבוטל וישופר מסלול קו 34 מפרדס חנה -מרכז "ביג" לעין עירון כפר פינס דרך המושבה משמרות וחזרה – המסלול בכרכור קוצָר ונותן מענה טוב יותר לתושבי עין עירון וכפר פינס.

קו 4 החדש חוצה את המושבה פרדס חנה-כרכור לכל אורכה, בשני כיווני הנסיעה, תוך מתן מענה להתפתחות שכונות המושבה החדשות: יובלים, חלומות כרכור ועוד. לוח הזמנים החדש תוגבר בשעות הבוקר ואחר הצהריים – בהתאם ללוח זמני הרכבת, ולאורך כל שעות היום – אחת לשעה. תחנות המוצא: של הקו בכיוון הנסיעה לכרכור תהיה בתחנת רכבת בצד של אזור התעשייה קיסריה. ובכיוון הנסיעה לרכבת ברחוב המזמור בשכונת יובלים.

מסלול קו 4 החדש לכיוון הרכבת:

שכונת יובלים – רחוב המזמור, המייסדים, הגליל, מרכז מסחרי נווה, השופטים, שכונת חלומות, כרכור, דגניה, המייסדים, דרך הבנים, קדמה, עלייה, אחוזה, המושב, נעורים, המייסדים, דרך הבנים, מרכז המושבה, דרך למרחב, המסילה, אזור התעשייה קיסריה, פרדס חנה – תחנת רכבת.
המסלול זהה בכיוון ההפוך.

שיפור מסלול קו 34 מפרדס חנה -מרכז "ביג" לעין עירון כפר פינס דרך המושבה משמרות וחזרה.

המסלול בכרכור קוצָר ונותן מענה טוב יותר לתושבי עין עירון וכפר פינס, תחנת המוצא והסיום תהיה בביג פרדס חנה.

מסלול קו 34 המשופר: פרדס חנה – מרכז "ביג", דרך הנדיב, מרכז המושבה, דרך הבנים, קיבוץ משמרות, הגליל, שכונת חלומות כרכור, מרכז מסחרי נווה, המייסדים, דרך הבנים, קדמה, עין עירון, כפר פינס, קדמה, דרך הבנים, המייסדים, הגליל, מרכז מסחרי נווה, שכונת חלומות כרכור, קיבוץ משמרות, מרכז המושבה, פרדס חנה – מרכז "ביג".

עם הפעלת הקו החדש ושיפור קו 34 יבוטל קו 4א'!

מחלף חבצלת, קווים 852, 850 בכיוון הנסיעה לפרדס חנה – תבוטל תחנת האיסוף וההורדה במחלף חבצלת.

קו 832 מצמח/ בית שאן לת"א – יתווספו תחנות איסוף והורדה בצומת מחנה 80 ובצומת גן שמואל.

באזור קיסריה-אור עקיבא-בנימינה (אשכול בהפעלת "קווים") יחולו מספר שינויים כמפורט בקישור הבא.

מי הם הפעילים שהיו שותפים להפעלת הקו המהיר מתל אביב לאזור תעשייה רעננה ולתגבור קו 29? הכירו את פעילי סניף השרון

שינויים באזור המרכז:

קו 205 שהופעל בחודשי הקיץ על מנת לקשר את רחובות ונס ציונה לאיזור התעשיה בחולון, חוזר במסלול חדש.

קו 205 מרחובות לחולון (מסוף קריית שרת), דרך צומת טמפו:

ייסע על פי מסלול קו 201 מהתחנה המרכזית ברחובות ועד צומת טמפו (דרך השבעה/ המלאכה), יפנה שמאלה לרחוב המלאכה, שמאלה לרחוב האורגים, ימינה לרחוב הבנאי, שמאלה לרחוב הרוקמים, ימינה לרחוב הלהב, שמאלה לשדרות ירושלים ויסיים את מסלולו במסוף קריית שרת.

קו 205 מחולון (מסוף קריית שרת) לרחובות, דרך צומת טמפו:

ייצא ממסוף קריית לשדרות ירושלים, יפנה ימינה לרחוב הלהב, שמאלה לרחוב הרוקמים, ימינה לרחוב הבנאי, שמאלה לרחוב האורגים, ימינה לרחוב המלאכה, ימינה (בצומת טמפו) לדרך השבעה וימשיך על פי מסלול קו 201 עד התחנה המרכזית ברחובות.

קו 144 לכיוון קריית שדה התעופה/ מחנה בן-עמי:

ייסע על פי המסלול המקורי עד כיכר השוטר בלוד (הנרייטה סולד/  שדרות צה"ל/ החשמונאים), ימשיך ישר לשדרות צה"ל, יפנה שמאלה לרחוב טוויטו, ימינה לרחוב הרצל, ייכנס לתחנה המרכזית וימשיך על פי המסלול המקורי.

  • תחנות חדשות טוויטו/ שדרות צה"ל, הרצל/ ברנר, הרצל/ גולומב.
  • תחנות מבוטלות: התחנות ברחוב החשמונאים וברחוב ד"ר מרדכי וחווה פרימן.

קו 144 לכיוון חולון/ בת-ים:

ייסע על פי המסלול המקורי עד התחנה המרכזית בלוד, ייצא לרחוב טרומפלדור, יפנה שמאלה לרחוב כצנלסון וימשיך ישר לרחוב הנשיא להמשך המסלול המקורי.

  • תחנות חדשות: כצנלסון/ סוקולוב, כצנלסון/ חנה סנש.
  • תחנות מבוטלות: התחנות ברחוב החלוץ, ברחוב ד"ר מרדכי וחווה פרימן וברחוב החשמונאים.

פרוייקט קו רציף בנס ציונה:  יחל לפעול קו חדש שמספרו 4 ומטרתו הזנה ופיזור מנס ציונה לתחנת הרכבת ברחובות וחזרה, על פי הפרוט הבא:

קו 4 מנס ציונה (מליבו) לתחנת רכבת רחובות:

ייצא משכונת מליבו (לנדאו/ סלוביס), יפנה ימינה לדרך גבעות הכורכר, שמאלה לרחוב עמק השושנים, שמאלה לשדרות המעפילים, ימינה לרחוב השריון, ימינה לרחוב ביל"ו, שמאלה לרחוב עמק השושנים, ימשיך ישר לרחוב הבנים, יפנה ימינה לרחוב בן-גוריון, שמאלה לרחוב וייצמן (לכיוון רחובות), שמאלה לרחוב אופנהיימר, ימינה לרחוב ד"ר אריה שושן ויסיים את מסלולו במסוף תחנת הרכבת רחובות.

קו 4 מתחנת רכבת רחובות לנס ציונה:

ייצא ממסוף תחנת הרכבת ברחובות (רציף מס' 5), ימשיך לרחוב פקריס, יפנה שמאלה לרחוב המדע, ימינה לכביש 412 (לכיוון נס ציונה), ימינה לרחוב בן-גוריון, שמאלה לרחוב הבנים, ימשיך ישר לרחוב עמק השושנים, יפנה ימינה לרחוב ביל"ו, שמאלה לרחוב השריון, שמאלה לשדרות המעפילים, ימינה לרחוב עמק השושנים, ימינה לדרך גבעות הכורכר, שמאלה לרחוב דוד לנדאו, יבצע פרסה בכיכר ויסיים את מסלולו בתחנת לנדאו/ סלוביס.

שיפורי שירות בשוהם

אשכול שהם המופעל על ידי "קווים" זוכה למידה נכבדת של שיפורי שירות ומספר קווים חדשים כמפורט בקישור הבא.

שיפורי שירות במודיעין

גם באשכול מודיעין המופעל על ידי חברת "'קווים" ישנם מספר שינויים ושיפורים כמפורט בקישור הבא.

הכירו את פעילי סניף המרכז שלנו

שינויים בקווים פנימיים פתח תקווה

גם בפתח תקווה השינויים הם בסימן תכנית "קו רציף" לשילוב עם תחנות הרכבת. במסגרת זו יתרחשו 3 שינויי מסלולים. השינוי המינורי יחסית הוא בהארכת קו 53 לתחנת הרכבת קריית אריה. השינוי יצור קו תדיר לתחנת הרכבת וייטיב בעיקר עם תושבי שכונות קרובות כגון אם המושבות, נווה גן ואזור בית החולים שניידר ובמידה פחותה על אזור כפר גנים החדשה. השינויים המשמעותיים יותר הם במסלולי קווים 44 ו- 67 שהיו עד היום סוג של "קווי רפאים". קו 44 שנסע מתחנה מרכזית ישירות לשכונת אם המושבות ומשם לרכבת קרית אריה יסע מעתה דרך מרכז העיר במסלול קווים 49 ו- 66 של "דן", יחצה את נווה גן דרך המשך רח' קרול וימשיך לאם המושבות לרכבת קריית אריה. בכך יזכה מרכז העיר לחיבור אפקטיבי יחסית לתחנת הרכבת אך הבשורה האמתית בקו היא יצירת חיבור קצר בין מרכז העיר לשכונות אם המושבות ונווה גן המתפתחות וכן קישור מהיר בין נווה גן לאם המושבות לציר ז'בוטינסקי עם שלל הקווים לכיוון תל אביב. לוח הזמנים של הקו לא ישתנה והוא יהיה מותאם לזמני הרכבות. גם מסלולו של קו 67 ישתנה כך שייכנס לחלקים החדשים שזה עתה נבנו בשכונת אם המושבות ייצא לאזור התעשייה סגולה וימשיך לרכבת סגולה. לוח הזמנים של הקו ישתנה והוא יפעל במשך כל שעות היום אך רוב שעות היום בתדירות של פעם בשעה, במילים אחרות הקו לא מותאם עם זמני הרכבות באופן מיטבי וזה מה שצפוי להמשיך להפוך את הקו ל"מת".

פועלים בשבילכם לשיפור התחבורה הציבורית בפתח תקווה, בקעת אונו והסביבה

שינויים בפעילות הקווים בחיפה

בחיפה יש בשורות טובות ובשורות רעות מבחינת השירות. הבשורות הטובות הן הכנסה לשירות של 10 מטרוניות חדשות, מה שיביא לתגבור תדירות בכל שלושת קווי המטרונית. ניתן לראות פרטים על אופן התגבור בידיעה הבאה.

בנוסף יופעל קו ניסיוני ממרכזית חוף הכרמל לטכניון דרך מנהרות הכרמל ומספרו 1 (של "אגד"). זהו קו מהיר יותר מקו 11.
שעות היציאה מחוף הכרמל לטכניון: 0737 ו- 0757. חוזר מהטכניון לחוף הכרמל ב- 1625. גם כאן לא ברור למה נתנו לשני קווים את אותו המספור, בוודאי כששני הקווים יוצאים מאותה נקודת המוצא ולא חסרים מספרים פנויים לתת.

למול זאת, ישתנו שעות פעילות בקווי 'אגד' הבאים.

  • קו 15 ממרכזית הקריות לחוצות המפרץ – הנסיעה האחרונה תצא בשעה 20:45 במקום בשעה 21:30.
  • קו 21 מחוצות המפרץ לקריית בנימין – הנסיעה האחרונה תצא בשעה 22:30 במקום בשעה 23:00.
  • קו 23 ממרכזית הקריות לקריית אתא – הנסיעה האחרונה תצא בשעה 23:00 במקום בשעה 23:20.
  • קו 23 מקריית אתא למרכזית הקריות – הנסיעה האחרונה תצא בשעה 23:10 במקום בשעה 23:30.
  • קו 12 ממרכזית הקריות לגבעת הרקפות – הנסיעה האחרונה תצא בשעה 23:00 במקום בשעה 23:30.
  • קו 12 מגבעת הרקפות למרכזית הקריות – הנסיעה האחרונה תצא בשעה 22:30 במקום בשעה 23:30.
  • קווים 33 ו 34 – בשעות הלילה והקווים יאוחדו לקו 33א' בתדירות שונה.
  • קו 8 מבת גלים לבת גלים (קו מעגלי שפעיל רק בשעות הערב) יבוטל! – במקומו יופעל קו 10 מחסן שוקרי לחסן שוקרי באותה התדירות.
  • קו 112 ממרכזית חוף הכרמל לנשר – בנוסף ללו"ז הקיים תופעל החלופה שנכנסת לטכניון גם בשעות 06:45 ו 07:00.
  • קו 263 מעכו לכרמיאל – הנסיעה האחרונה תצא בשעה 20:30 במקום בשעה 20:25.
  • קו 262 ממרכזית המפרץ לכרמיאל – בשבתות תופעל חלופה הכוללת כניסה לאורט בראודה לפי צורך (רק אם יש נוסע המבקש לרדת במקום).
  • קו 11 ממרכזית חוף הכרמל לטכניון בשבתות -הנסיעה האחרונה תצא בשעה 23:40 במקום בשעה 23:35.
  • לו"ז קו 46 מהאוניברסיטה למרכזית חוף הכרמל – הנסיעה של 20:10 תצא בשעה 20:05  והנסיעה של 21:10 תצא בשעה 21:05.
  • קו 5א' מרכבת בת גלים לגרנד קניון – הנסיעה האחרונה תצא בשעה 22:20 במקום בשעה 22:30.

זוכרים את דו"חות המטרונית שלנו? בואו נפרגן לסניף חיפה שלנו!

שינויים באזור ירושלים:

קו 1, בכיוון הנסיעה לכותל, ישנה את מסלולו על פי הפרוט הבא:

קו 1 לכותל:

ייסע על פי המסלול המקורי עד כיכר השבת, יפנה ימינה לרחוב ישעיהו, שמאלה לרחוב הנביאים וימשיך על פי המסלול המקורי.

  • תחנות חדשות: ישעיהו/ דוד ילין, הנביאים/ הרב קוק.
  • תחנות מבוטלות: התחנות ברחוב יחזקאל, ברחוב שמואל הנביא וברחוב שבטי ישראל.

קווים 7, 7א' – תתווסף תחנה (בחלופה היוצאת/ מגיעה למלון דיפלומט) ברחוב אליהו לנקין/ רותי ברעם, בשני כיווני הנסיעה.

קו 15 לכיוון בנייני האומה – תתווסף תחנה בשדרות שז"ר/ הרב שמואל ברוך.

קו 54 בכיוון הנסיעה להר המנוחות – תתווסף תחנה ברחוב גבעת שאול/ עקיבא אזולאי (סמוך לטסט ליין).

קו 28 – תתווסף תחנה ברחוב שחראי/ חקלאי בשני כיווני הנסיעה.

קווים 57, 32א, 32, 31 בכיוון הכניסה לעיר – תתווסף תחנה במחלף גולדה מאיר לפני הפנייה לכביש בגין.

קווים: 105, 103, 101, 49, 34א, 34, 15, 13, 10 לכיוון תלפיות – תתווסף תחנה ברחוב האומן/ברעם ותבוטל התחנה בחניון תלפיות, הקו יסיים את מסלול בתחנה החדשה.

קווים 25,45 בכיוון הנסיעה לנווה יעקב – יתווספו תחנות בשדרות שז"ר/ שמואל ברוך וברחוב בצלאל – בסמוך לבית העם.

קו 44 ישנה מסלולו בשני כיווני הנסיעה על פי הפרוט הבא:

קו 44 מפסגת זאב מרכז לפסגת זאב מזרח:

ייסע על פי המסלול המקורי עד צומת הרחובות חיל האוויר/ פלוגת הטנקים הירושלמית, יפנה שמאלה לרחוב פלוגת הטנקים הירושלמית, שמאלה לרחוב יעקב יהושע, יבצע פרסה בכיכר, יחזור לרחוב פלוגת הטנקים הירושלמית, יפנה שמאלה לרחוב חיל האוויר וימשיך על פי המסלול המקורי.

קו 44 מכיוון מסוף יוספטל:

ייסע על פי המסלול המקורי עד צומת הרחובות חיל האוויר/ פלוגת הטנקים הירושלמית, יפנה ימינה לרחוב פלוגת הטנקים הירושלמית, שמאלה לרחוב יעקב יהושע, יבצע פרסה בכיכר, יחזור לרחוב פלוגת הטנקים הירושלמית, יפנה ימינה לרחוב חיל האוויר וימשיך על פי המסלול המקורי.

  • תחנות חדשות (בשני כיווני הנסיעה): ברחוב יעקב יהושע.

קו 57, בכיוון הנסיעה מגבעת המבתר להר החוצבים ישנה מסלולו על פי הפרוט הבא:

קו 57 מגבעת המבתר להר חוצבים:

ייסע על פי המסלול המקורי עד יגאל ידין/ הכניסה מזרחית לשכונת רמת שלמה, יפנה ימינה ושמאלה בכיכר לשכונת רמת שלמה, ימינה לרחוב איגרות משה וימשיך על פי המסלול המקורי.

  • תחנות מבוטלות: דרוק/ יגאל ידין, התחנות בכניסה לשכונת רמת שלמה ברחוב האדמו"ר מליובאוויטש ורחוב חזון אי"ש (בכיוון היציאה מהשכונה, התחנות המקבילות לא יבוטלו).

קו 100 מירושלים לשפירים – תתווסף תחנת איסוף ברחוב יואל זוסמן/ גן הוורדים (מול משרד ראש הממשלה).

שינויי מסלול הקווים 300, 310, 320, 330, 340 בירושלים בשני כיווני הנסיעה: מהות השינוי הינה נסיעה בצירים מהירים יותר המקיפים את האיזורים החרדיים בירושלים. תבוטלנו התחנות ברחובות: שד' הנשיא השישי, שרי ישראל, ברנדיס, שמאול הנביא שד' גולדה מאיר. תחנות חדשות ברחובות: שפע חיים, אהל יהושוע, שמגר, חטיבת הראל, שד' לוי אשכול, קרל נטר, שרגאי.

קו 402 – בימי שישי תופעל חלופה חדשה לקו 402 משכונת קמיניץ (נווה יעקב מזרח) בירושלים לבני ברק דרך כביש 443, כמפורט:

חלופת קו 402 משכונת קמיניץ בירושלים לבני ברק:

ייצא מהמסוף בשכונת קמיניץ (נווה יעקב מזרח) לכביש הסיבובי בתוך השכונה (הרב וינוגרד – הרב ש"י זווין – וינוגרד), יפנה ימינה לרחוב מעגלות הרב פרדס ויתחבר לשדרות נווה יעקב, יפנה שמאלה לרחוב משה (מוסא) פלד, ימינה ובהמשך (מחלף בנציון) ימינה לכיוון כביש 443 ובהמשך יתחבר לכביש 1 להמשך המסלול המקורי לבני ברק.

  • בשלב זה, החלופה תפעל בכיוון הנסיעה מירושלים לבני ברק בלבד.

קווים 556, 555 – חלופות חדשות יתחילו ויסיימו במסוף הר-נוף:

חלופות הקווים 555, 556 מערד/ קריית גת לירושלים-מסוף הר נוף:

ייסעו במסלול/ תחנות זהים לחלופות הבסיס עד תחנת בנק יהב ברחוב ירמיהו, ימשיכו לגשר המיתרים, יפנו ימינה לשדרות הרצל, ימינה לרחוב הרב צבי יהודה, ימשיכו לרחוב ימין אבות, יפנו שמאלה לרחוב יהושע פרבשטיין, ימינה לרחוב בית הדפוס ויסיימו את מסלולם במסוף הר נוף.

חלופות הקווים 555, 556 מירושלים-מסוף הר נוף לערד/ קריית גת:

ייצאו ממסוף הר נוף לרחוב בית הדפוס, יפנו שמאלה לרחוב יהושע פרבשטיין, ימינה לרחוב ימין אבות, ימשיכו לרחוב הרב צבי יהודה, יפנו שמאלה לשדרות הרצל, שמאלה (בגשר המיתרים) ומיד ימינה לרחוב ירמיהו וימשיכו על פי המסלולים המקוריים.

  • תחנות חדשות בשני הכיוונים: מסוף הר נוף, התחנות לאורך רחוב בית הדפוס.

גם בבירה יש לנו צוות נאמן. הכירו אותו

שינויים בפעילות הקווים בדרום

לראשונה, החל מה1.1.15 יתבצע קישור ישיר בין מסמיה, צומת אחים וקסטינה לבאר שבע ללא מעבר בקריית גת. קו 258 המופעל על ידי חברת קווים יחל לבצע איסוף והורדה בתחנות הנ"ל ובכך יקשר את תושבי איזור זה אל באר שבע ובחזרה ביעילות ובמהירות.

העיר מודיעין זוכה לשירות של 7 ימים לבאר שבע. בעוד בימי חול מופעל קו 258, בימי שישי ומוצ"ש יחל לפעול קו 357 ממודיעין עילית דרך מודיעין לבאר שבע ירוחם ודימונה וכן בכיוון ההפוך. אנו בארגון פועלים לשם שיפור השירות בשיתוף פעולה עם גורמים בעיריית מודיעין. אנו פועלים לקידום הקישור בין מודיעין לערי הדרום ובכלל זה אל באר שבע.

קו 357 אשר עובר לשרת את מודיעין עילית ומודיעין, יפסיק לשרת את פתח תקווה ואלעד ובמקומו ניתן להשתמש בקו 358 המקשר כבר כיום את דימונה, ירוחם ובאר שבע למחלף שעריה וכך גם בכיוון ההפוך.

השירות מהדרום למזרח גוש דן ובכלל זה אוניברסיטת בר אילן, בית החולים תל השומר ומחנה תל השומר ישתפר החל מה- 1.1.15, כך גם ההגעה בכיוון ההפוך.לקו 669 תתווספנה שתי נסיעות (אחת בכל בכל כיוון) בשעות הבוקר. מבאר שבע, יצא אוטובוס בכל יום חול בשעה 6:30 ומרעננה בכל יום חול גם ב8:45 (נסיעת הבוקר בקו 669 מרעננה לבאר שבע היוצאת בשעה 6:30 נשארת על כנה).

החל מה1.1.15 קו 1 בשדרות המופעל על ידי "אגד תעבורה" יחל לעצור בתחנת צומת גבים בשני כיווני הנסיעה. בכך יתאפשר מעבר נוח עוד יותר מקווים ישירים ומהירים אשר לא נכנסים לשדרות אך עוצרים בצומת גבים כגון קו 364 מבאר שבע/אשקלון וקו 379 מהמעוצה האזורית אשכול.

החל מה1.1.15 לו"ז קו 370 מצטמצם בימי ראשון וחמישי בכיוון הנסיעה מת"א לבאר שבע. בשעות בהן התדירות הייתה כל 10 דקות, התדירות החדשה תהיה כל 15 דקות, בשעות בהן התדירות הייתה כל 15 דקות, התדירות החדשה היא כל 20 דקות ובשעות בהן התדירות היא כל 20 דקות, התדירות החדשה תהיה כל חצי שעה.

שינויים בקווים המקשרים בין באר שבע למצפה רמון ואזור מצפה רמון לרבות הוספת קווים חדשים:

לראשונה יופעל קו אוטובוס בין באר שבע להר חריף (קו 162) ובין מצפה רמון להר חריף (קו 61).

יחד עם זאת, לו"ז הקווים המקשרים בין באר שבע למצפה רמון לרבות קווים 60,65,160,161 ישתנה, כולל ביטול נסיעות קיימות והוספת נסיעות חדשות. כמו כן, צפוי שינוי לו"ז בימי שישי בקו 388 בכיוון הנסיעה מבאר שבע לערד.

קו 2 בבאר שבע: צמצום תדירות קו 2.

קו 446 באר שבע<> ירושלים: תוספת תחנה במרכז אורן (גן יהונתן) בכיוון הנסיעה לירושלים. בקרית גת תתווסף תחנת איסופ/הורדה בצומת הרחובות שדרות לכיש/ שדרות גת, בשני כיווני הנסיעה.

אשקלון, קו 301 מת"א – תתווסף תחנת הורדה בסמוך להיכל הספורט.

קו 383 משדרות לבאר שבע: הנסיעה היוצאת משדרות, במוצאי שבת, בשעה 18:00, תכלול כניסה לנתיבות.

פועלים בשבילכם גם בדרום. הכירו את סניף הדרום שלנו

ביטול הנסיעות האחרונות לפני כניסת השבת

אולי השינוי המשמעותי ביותר שאותו ירגישו לא מעט אנשים הוא הקדמת סיום פעילות קווי השירות בימי השישי. זאת בעקבות הלחץ של הגורמים הדתיים להפסיק את פעילות הקווים ש'גולשים' לשבת. כמו כן חלק מהקווים יתחילו את פעילותם במוצאי שבת בשעה יותר מאוחרת. למרות שמבחינת החוק היבש היה לאותם גורמים דתיים על מה להסתמך, הרי מדובר בשינוי שיכול בסופו של דבר לחזור כבומרנג לאותם הגורמים מכיוון שדקדוקי העניות האלה משחקים לידיהם של המנגחים את הדת. הקדמת שעות הפעילות בימי שישי יפגע גם בחיילים רבים שמסיימים את השירות מאוחר וצריכים לחזור הביתה. אך יותר מכל מדובר בהחלטה חד-צדדית שמנוגדת לרוח של 'תחבורה בדרך שלנו' התומכת במציאת פשרה במסגרתה תופעל תחבורה ציבורית מצומצמת ברוח אמנת גביזון-מדן.

ולסיום

שנת 2014 מסתיימת אוטוטו וזו ההזדמנות לאחל לכולם שנה אזרחית טובה ומוצלחת, ומי שמבלה, יכול להשתמש בקווי הלילה שיפעלו ביום זה במתכונת מלאה.

Advertisements

פורסמה ב-30 בדצמבר 2014, ב-תחבורה ציבורית בבאר שבע והדרום, תחבורה ציבורית בגוש דן, תחבורה ציבורית בחיפה, תחבורה ציבורית בשרון ותויגה ב-. סמן בסימניה את קישור ישיר. 3 תגובות.

  1. שלום וברכה,
    אני מבקשת לא לשלוח לי מייל כבר!!
    sarahwachsstock@gmail.com

    • שרה שלום. המיילים שאת מקבלת נשלחים באופן אוטומטי על ידי המערכת כי כנראה מתישהו נרשמת לרשימת התפוצה שלנו. אם את לא רוצה לקבל יותר מיילים על פוסטים חדשים את יכולה ללחוץ על קישור הסרה בתחתית העמוד של הפוסט והמערכת תסיר אותך. אנחנו לא נעלב. מעבר לכך אין לנו שום דרך להסיר אותך. שיהיה בהצלחה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דרושה עצירה של קו 358 בתחנה מס' 32943 בדרך קרן היסוד, ליד שער מס' 1 – שער רמת אילן (ארומה / בנק המזרחי) של אוניברסיטת בר אילן בשעות הערב והלילה (האוטובוסים היוצאים מבני ברק בשעות 20:00 ו- 23:00).

    כל "פיתרון" אחר יוכיח התעקשות על הדרת סטודנטים וחיילים מכוונת מקו 358. תחנה נוספת במחלף קריית אונו / 471 אינה רלוונטית.

    התחנה של קו 358 בצומת גבעת שמואל אינה אפקטיבית כלל וכלל לצרכי הסטודנטים והחיילים. התחנה רחוקה והדרך חשוכה ושוממת בערב ובלילה. כדי להיות בטוח שהאוטובוס אכן יקח אותי דרומה אני ממשיך והולך עוד 450 מטר לתחנת כהנמן/קוקה קולה בבני ברק, שם האוטובוס תמיד עוצר.

    אפילו אם יתווספו עד שתי תחנות בז'בוטינסקי, כולל בככר העצמאות ו/או בצומת כביש 471, תהיה זו הצהרה רבתי שמדובר בהדרת סטודנטים וחיילים מכוונת מקו 358. רק עצירה בתחנה 32943 תרפא את החרפה הקיימת כיום בנושא. הזזת תחנת צומת גבעת שמואל או תחנה חדשה בשער מוסיקה של אוניברסיטת בר אילן תשפר את המצב אך לא תבטל את הדרת הסטודנטים והחיילים מהקו.

    ראוי להבהיר ולציין שלחיילי, עובדי ומטופלי תל השומר קל להגיע מתל השומר לצומת אוניברסיטת בר אילן (קו 43, 45, 58, 69, 70, 87, 139, 143 ועוד) ולקחת משם את קו 358 הביתה, אך קשה להם להגיע לצומת גבעת שמואל, או לכל תחנה אחרת לאורך ז'בוטינסקי, בוודאי בערב. אין ספק אלא שישנם אנשים גועליים שסומכים על כך שלחיילים מתל השומר עדיף לבזבז עוד חצי שעה בקו 104 בדרכו לתחננה המרכזית בתל-אביב בשעות הערב, במקום להגיע לז'בוטינסקי בגבעת שמואל, וכך מדירים גם את החיילים מקו 358.

    רק הסטה של קו 358 לרחוב מקס ואנה ווב בשעות הערב והלילה, עם תוספת עצירה בתחנה 32943, תבטל את הדרת הסטודנטים והחיילים מהקו.

    למען הסר ספק, התחכמות ותוספת עצירה בצומת אוניברסיטת בר אילן בתחנה 38129 תוכיח הדרת סטודנטים ו/או חיילים מהקו 358.

    בשל הגדרת קו 358 לאוכלוסיה הדתית/חרדית, תוך הדרת סטודנטים מכוונת עם תרוצים לרוב, לאחרונה הוגשה תלונה לועדת הכנסת. עדכונים בנושא זה, כולל בנושא הדרת החיילים מקו 358, ישלח לועדת הכנסת בקרוב.

    בנוסף, בקרוב נפתח בקמפיין בקמפוס בר-אילן בנושא המיאוס מפני הדרת הסטודנטים והחיילים מקו 358 בשם הדת, כמו גם כדי להראות סלידה ממי הנוהגים ולא פחות ממי התומכים בכך, בניגוד לערכיה של מדינת ישראל.

    כשם שנוספו לאחרונה קו ישיר מבאר שבע לקסטינה גם לטובת החיילים ותחנה לקווים העוברים ליד מכללת ספיר, לטובת הסטודנטים, כך צריך שקו 358 יעצור בתחנה 32943 בשעות הערב.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: