ביטול קו 45 – בכייה לדורות?

מבין הפרטים שפורסמו עד עכשיו לגבי השינויים הצפויים, את ההתנגדות הגדולה ביותר יצרה ביטול קו 27 ו- 45. אך בעוד שיש בעייתיות ברורה בביטול קו 27 (בעיקר מכיוון שהתחיליפים המוצעים לקו זה לא יעמדו בעומס), לגבי ביטול קו 45 המצב מורכב ביותר. אחרי הרשומה הקודמת, קיבלנו לא מעט שאלות וטענות (בין אם בתגובות בבלוג, בדף הפייסבוק או במייל) לגבי הביטול הצפוי של קו 45. כל השאלות בהחלט נוסחו בצורה שמלמדת על כך שלקו הזה יש ביקוש, בעיקר בשעות שיא, ויש דאגה רבה וחרדה לגבי היום שאחרי. לכן החלטנו להקדיש להשלכות ביטול קו זה רשומה נפרדת.

עיקר הטענות לגבי ביטול הקו באות מסטודנטים שגרים בגבעתיים ולומדים באוניברסיטת תל אביב. כך זה גם הוצג בעיתונות. אך האם קו 45 הוא קו כזה יעיל שביטולו יגרום ל"בכייה לדורות" ולעזיבה המונית של הסטודנטים מגבעתיים? התשובה לכך מורכבת. כדי לענות עליה, חשוב לדבר על מסלול הקו.

ובכן, בניגוד למה שמצטייר בכתבה, גבעתיים היא חלק קטן בלבד ממסלול הקו. והקו עצמו מתחיל את מסלולו במסוף תל השומר. הוא יוצא בקו ישיר לאוניברסיטת בר אילן, אבל כאן מתחילה מסכת פיתולים שלו. הקו מקיף את אוניברסיטת בר אילן מהצד של רמת אילן (שכונה בגבעת שמואל), יוצא לרח' ז'בוטינסקי בגבעת שמואל, ואז חוצה בגשר גבעת שמואל לעיר בני ברק. בבני ברק הוא עובר מסלול ישיר יחסית דרך הרחובות כהנמן, רבי עקיבא וירושלים. עם זאת, מדובר ברחובות הכי פקוקים בבני ברק, והאוטובוסים נתקעים בעיר למשך חצי שעה ויותר גם בשעות שאינן נחשבות לשעות שיא טיפוסיות. לאחר מכן עושה הקו קטע קצר במרכז רמת גן דרך הרחובות הרוא"ה וכיכר אורדע. אמנם הקטע הוא קצר אך גם התנועה בקטע זה איטית ובשעות הבוקר הקו די זוחל ברח' הרוא"ה. רק לאחר כל זה מגיע הקו לגבעתיים, וגם שם למרות הרושם שיוצרות הכתבות הסנסציוניות הוא עובר רק בחלק מהעיר, שזה חלק גדול מרחוב כצנלסון. כך הקו נגיש לתושבי שכונת בורוכוב וכן אפשר לגשת אליו גם משכונת ארלוזורוב, שינקין וגבעת רמב"ם ואפילו מקניון גבעתיים. אמנם מדובר בחלק משמעותי מהעיר הקטנה אך גם שם שכונות כמו כורזין או אזור דרום רח' בן גוריון לא זוכים לגישה לקו וצריכים להחליף אוטובוס אם ברצונם להגיע לאוניברסיטה. מיד עם היציאה מגבעתיים הקו ממשיך לרכבת מרכז ומשם ממשיך לאוניברסיטה כאשר הוא מהווה מעין כפיל של קווים 27 של "דן" ו- 74/86. הקו מסיים את מסלולו ברכבת האוניברסיטה. התדירות הממוצעת של הקו בשעות השיא היא 15 דקות ובשעות אחרות 20 – 30 דקות והקו מסיים את פעילותו בסביבות 20:00.

מה שאפשר לראות כאן הוא שמסלול הקו הוא ארוך ומפותל. הקו מקשר מספר אזורים קרובים אחד לשני אבל נסיעה בין שני קצוות הקו מהווה עינוי לא קטן. כך למרות שהקו הוא היחיד שמחבר בין אוניברסיטת בר אילן לאוניברסיטת תל אביב (אם לא להחשיב את נסיעותיו הספורות של קו 137 של "קווים") אין כמעט סטודנטים שמשתמשים בקו הזה על מנת לעשות את הקישור (ההעדפה היא לקחת אוטובוס ישיר לרכבת מרכז ומשם קו לאוניברסיטה). יותר מכך, למרות שמדובר בקו התדיר היחיד שנגיש לסטודנטים של הקמפוס הצפוני בבר אילן, התחנות של הקו באזור די ריקות, ובכל אופן לא משמשות כמעט את הסטודנטים. בנוסף, המסלול הארוך והפקוק של בני ברק גורם לחוסר אמינות של הקו, וכאשר הוא מגיע לגבעתיים לא מעט קורה ששניים או אפילו שלושה קווים מגיעים יחד אחרי זמן המתנה ארוך ומתסכל. לסיכום אפשר להגיד שבאופן כללי הקו אינו יעיל וביטולו לא יהיה בכייה לדורות ואולי אפילו ישפר את המצב.

אלא שכאן נשארנו עם תושבי גבעתיים, ובשבילהם הקו (כאשר הוא כבר מגיע) עושה מסלול ישיר והגיוני יחסית לאוניברסיטה. עבור התושבים הללו ביטול קישור ישיר לאוניברסיטה יכול להציק. עם זאת, לפני שמתחילים להפיק תגובות אינסטנקטיביות חשוב להבין שלמרות הפגיעה המסוימת, התחליף יכול לשמש פיצוי הולם ואולי אף לשפר את המצב.

כאמור קו 45 הוא היחיד שעובר במקטע בין תחילת רחוב כצנלסון לכיכר נח. התדירות של הקו היא 15-30 דקות. אחרי השינוי יעברו במקטע הזה שני קווים חדשים בעלי תדירות של 10-15 דקות כל אחד! המשמעות היא שבשעות השיא התדירות הממוצעת של קווים מכצנלסון לרכבת מרכז יהיה 5-10 דקות, פי שלוש מאשר קיים כיום עם קו 45. 2 הקווים הם קו 60 המחודש שיצא מרמת עמידר ברמת גן לתחנה המרכזית, וקו 160 החדש שיצא מבני ברק ויסע במסלול קו 45 בין בני ברק לרבבת מרכז, יהיה עוד קו שיחבר את גבעתיים לתחנה מרכזית תל אביב וגם יהווה תחליף מהיר יותר (מבחינת זמן נסיעה) לקו 54 שכנראה צפוי להתבטל. סטודנטים שרוצים להגיע לאוניברסיטת תל אביב פשוט יחליפו ברכבת מרכז או בעזריאלי לאחד מהקווים 171/271 או 274 ויגיעו לאוניברסיטה.

המילים שיסכמו הכי טוב את השלכות ביטול קו 45 הם "לא נעים, לא נורא". ובכל זאת היה ראוי אם לאוכלוסיית גבעתיים שעוברת הצערה משמעותית בשנים האחרונות תהיה גישה ישירה לאוניברסיטה. עם זאת, קו 45 במתכונתו הנוכחית אינו מהווה פיתרון. ראוי היה לחשוב על קו שישרת יותר טוב את אוכלוסיית גבעתיים. ההצעה שלנו למשל מדברת על קו שיצא משכונת כורזין, יצא אחרי סיבוב בשכונה לקניון גבעתיים ומשם יחתוך לבן גוריון בדומה לקו 52 (ובכך יתן תגבורת תחבורתית בציר הראשי הזה), לאחר מכן יעלה הקו לרחוב כצנלסון ויחצה אותו לכל אורכו ולא רק מכיכר נח. המשך הקו דומה לקו 45 ובכך תהיה תגבורת לקווים שעוברים על צרי נמיר. זה דוגמא לקו שיהיה קצר, טוב ויעיל. אם הוא יצא בתדירות דומה לזו של 45 הוא יהיה שימושי מאוד.

ומילה על התנהלות עיריית גבעתיים. עכשיו גורמים בעירייה יוצאים נגד ביטול קו 45. נשאלת השאלה, איפה הם היו קודם? הרי נציגי "נתיבי איילון" לבטח נפגשו איתם כדי להציג את השינויים. עכשיו נזכרים אחרי שהתקשורת מתערבת? טוב, התנהגות פוליטית ישראלית טיפוסית…

פורסמה ב-5 במאי 2011, ב-רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, . סמן בסימניה את קישור ישיר. 28 תגובות.

  1. קו 45 הוא אחד הקווים המפותלים ביותר בגוש דן, וטוב עושים המתכננים שהם מבטלים אותו ומציעים חלופות תדירות ונוחות יותר במקומו. נראה לי שבמקרה הזה החלופות טובות בהרבה מהמצב הקיים.

    • תמרי סטודנטית בסמינר הקיבוצים

      הכל נכון ויפה במידה ואנחנו באמת מאמינים שלפי הרפורמה האוטובוסים יצאו בתדירות גבוהה…
      אני נסעתי השבוע ב-55. 23. ו-63
      בשלושתם כשעליתי שאלתי את הנהגים מה התדירות, ענו לי 15 דקות, שאלתי איך היה קודם, ענו לי שאותו דבר,
      שום דבר לא השתנה מבחינת התדירות.

  2. שאלה לגבי תדירות הקווים על נמיר: כמה תדירים הם יהיו? כי אם נעלה על אוטובוס בגבעתיים תוך 5 דקות זה אחלה – אבל לא אם יהיה צורך לחכות 15 דקות בהחלפה (זה כבר כמו לחכות 20 דקות ל 45 מלחתכילה)
    עוד שאלה: האם אחד הקווים של נמיר – אוניברסיטה יעשה סיבוב סביב הקמפוס. כידוע זה קמפוס לא קטן, ואוטובוס שלא עושה סיבוב יהווה בעייה לכל הלומדים בקצוות המזרחיים – יענו רפואה וביולוגיה, וגם הנדסה ועבודה סוציאלית (מדעים מדויקים עוד איכשהו באמצע

    אם העניין יעבוד טוב – אזי זה יהיה שיפור משמעותי! אם לא (מההיכרות שלי עם תשתיות ישראל יש לי חשש לא קטן) – אז נשאר עם אותו ה …

    • תדירות הקווים על נמיר אמורה להישאר גבוהה. התדירות המשולבת של 171/271 ו- 274 אמורה להיות 12-20 נסיעות בשעה, תלוי בשעות היום. עם זאת, צריך לזכור שלוחות הזמנים של הקווים אינם מסונכרנים ביניהם כך שיכול להיות שתצטרכו לחכות 10 דקות ואז יגיעו 4 אוטובוסים שונים ביחד. לדעתי התדירות הזו לא תספיק והתדירות המשולבת היום של 74א/86/274 ו- 27 היא גבוהה יותר. לגבי סיבוב באוניברסיטה: קו 271 וגם 274 וחלופות הבוקר שלו 222 ו- 270 ימשיכו לעשות סיבוב סביב האוניברסיטה (271 ללא כניסה לרמת אביב וכיכר אנטין, השאר בקו ישיר לכיכר אנטין דרך איינשטין)
      ובהחלט הדגשת את הנקודה הנכונה: הצלחה או כישלון הרה-ארגון תלויים קודם כל בתיאום בין הגורמים השונים וזו שאלה גדולה.

  3. גילוי נאות: אני פתחתי את העצומה באינטרנט נגד ביטול הקווים 27 ו-45, וזאת לאחר שאף גורם (באותה נקודת זמן) לא הצליח לספק לי אינפורמציה כלשהי לגבי חלופות אפשריות.
    גילוי עוד יותר נאות: אין לי בעיה עם הרעיון של רפורמה. המטרה של העצומה לא היתה לשלול לחלוטין רפורמה של קווים מסורבלים ובעייתיים מאוד, שהנסיעה בהם היא התעללות יומיומית בציבור חסר אונים, אלא לעשות מספיק רעש כדי שמישהו יתחיל כבר לדבר איתנו ולהסביר לנו מה הולכות להיות החלופות. הרושם שנוצר היה שהרפורמה הזאת עוברת בשקט-בשקט, בלי שלמישהו מהגורמים המתכננים יהיה אכפת מאיתנו, ציבור הנוסעים – הרי אנחנו כבר רגילים לזה שלאף אחד לא אכפת. אני שמחה לראות שבעקבות הרעש שעשינו (האתר שלכם, הקבוצה בפייסבוק, העצומה וכתבות בעיתונים), סוף סוף "נתיבי איילון" החליטה לשחרר קצת מידע לציבור.

    ועכשיו לגבי מה שכתבת – ישבתי במשך די הרבה זמן עם נציג של אגודת הסטודנטים בדוכן המידע שהם פתחו באונ', ואח"כ דיברתי שוב עם נציגה בדלפק השירות של האגודה במיטשל. את מה שנאמר לי אפשר לקרוא בדף של הקבוצה בפייסבוק, ב-note ששמתי על הקיר. כתבתי שם על הבעייתיות של קו 171 ועל כך שלא ברור כרגע אם ומתי קו 274 יתחיל לפעול. על קו 271 לא נאמר לי כלום. בהנחה שהאינפורמציה שנמסרה לי היא אכן מדויקת – ואני לא כך כך בטוחה שזה מדויק, למרות שהנציג המקסים שלהם מאוד השתדל לעזור, אבל גם לו כנראה לא נמסר מלוא המידע – יש כאן עדיין בעייתיות. בנוגע לסטודנטים שגרים בגבעתיים, אין לי פילוח מדוייק של מקומות המגורים שלהם בעיר, אבל כשאגודת הסטודנטים מעבירה מייל שבו נכתב כי אין כרגע ברפורמה קו ישיר שמקשר בין גבעתיים לת"א, וככל הנראה יהיה צורך בשני קווים כדי להגיע לאונ' – זה בעייתי.

    • מיטל, ראשית למען הסר ספק, אנחנו לא "סטודנטים נגד דן", אנחנו "תחבורה בדרך שלנו" ואם לא הצטרפת אלינו, אז כנראה הצטרפת ליוזמה הלא נכונה (אם אכן אפשר לקרוא לזה יוזמה). לכן כל השאלות יש לשאול בפייסבוק של "תחבורה בדרך שלנו" או במייל המיזם.
      שנית, המידע שנמסר לך מאגודת הסטודנטים הוא מבלבל ולא נכון כלל. אם את רוצה לקבל מידע נכון תתעדכני באתר הזה תחת הרשומה "קווי האוניברסיטה אחרי פעימה שניה – ניתוח מצב". המצב לא יהיה כל כך גרוע כמו שאת מתארת אך ביטול קו 27 הוא אכן בעייתי. המסלול של קו 45 הוא מסלול מסורבל אך האלטרנטיבה שמוצעת עם החלפת אוטובוסים היא סבירה כפי שהוסבר בפוסט זה. כמובן הכול בתנאי שהכול יעבוד כמו שצריך וזו שאלה גדולה, אבל נמשיך לעקוב ולעדכן. אנחנו עדיין חושבים שצריך קשר ישיר בין גבעתיים לתל אביב אבל הוא צריך לפעול במתכונת אחרת.

      • לרגע לא חשבתי שאתם "סטודנטים נגד דן" – אני יודעת להבדיל בין שתי היוזמות. מי שפתח\ה את הקבוצה בפייסבוק עשה זאת עוד בהתחלה, לפני שהמידע היה ברור, ומכאן השם הבעייתי. כשהתברר שהרפורמה תוכננה ע"י חברת נתיבי איילון, כבר היה מאוחר מדי לשנות את השם של הקבוצה כי הצטרפו יותר מ-100 איש). הצטרפתי לקבוצה הזאת כדי לקבל עדכונים רלוונטיים – והנה, ככה גיליתי על האתר שלכם. מבחינתי "דן" הם הגורם שלו שילמתי סכום די גדול של כסף בתחילת השנה, מהם אני מקבלת שירות, והם אלו שאמורים לספק ללקוחות שלהם תשובות גם אם הרפורמה אינה יוזמה שלהם. חבל שהם לא עשו זאת – אפשר היה למנוע את כל הדיסאינפורמציה הזו. כמו שזה נראה עכשיו – שילמתי כסף לחברה מסוימת תמורת שירות ב-3 קווים, ועכשיו עומדים לבטל אותם ולתת להם חלופות ש(כרגע) נראות בעייתיות – כמה חודשים לפני שפג תוקפו של כרטיס הרב-קו שלי. במילים אחרות, זה סוג של הפרת חוזה ביני לבין "דן" ואני בטח לא אשמה שהרפורמה הזו נכפתה עליהם. אני לא יכולה להפעיל לחץ של ממש על חברת נתיבי איילון לייעל את הרפורמה, אבל "דן" בתור חברה גדולה בהחלט יכולים לעשות זאת.

        לגבי 27 ו-45 – אני משתמשת בקו 27 כמעט כל יום. אתה בעצמך כותב שביטולו כרגע בעייתי והמחאה נגדו היא מוצדקת. לגבי קו 45 – בבקשה קח בחשבון שעבור הרבה סטודנטים זה הקו השני שבו הם נוסעים לכל כיוון. אני תוהה כמה אוטובוסים אצטרך להחליף ביום רק כדי להגיע מקרית אונו לאוניברסיטה ובחזרה, וכמה זמן זה ייקח, כולל המתנות (כלומר ע"פ הרפורמה במתכונתה הסופית לאחר כל השינויים שעוד יעשו). החשש הגדול שלי הוא לא מהמסלולים \ זמנים המוצהרים, שעל הנייר נשמעים סבירים, אלא מהביצוע בפועל, שבדרך כלל גרוע.

        האינפורמציה שלכם נשמעת אמינה וזה בהחלט נראה כאילו אתם יודעים מה אתם עושים, בטח הרבה יותר מאגודת הסטודנטים. אני בהחלט מתעדכנת באתר שלכם, אבל בגדול אני חושבת שכל לחץ שיופעל כרגע יביא לתוצאה חיובית יותר מבחינתנו – בין אם זה אתרי אינטרנט, קבוצות פייסבוק או כתבות בעיתון. כל מה שמביא למודעות יותר גדולה ומעביר את המסר שגם לנוסעים יש מה להגיד בעניין, רצוי.

        • לפי ידיעות שקיבלנו ממקור אמין אתמול, הלחץ בהחלט מתחיל לעשות את שלו ו"נתיבי איילון" הבטיחו שייעשו סקר נוסף של נסיעות בקווים 27 ו- 45. אני מקווה שזה יהיה אמיתי ולא כסת"ח אבל אי אפשר לסמוך רק על זה. המדיניות של "נתיבי איילון" איננה שקופה והאשמה בכל מה שקשור לבעייתיות ברפורמה היא שלהם, עיריית תל אביב ומשרד התחבורה. "דן" לא אשמים פה בכלל. אם כבר אז להיפך, מידיעות שקיבלנו מגורמים ב"דן" הם ניסו להתריע על כמה דברים שהם חושבים שהם לא טובים, אך ההחלטות נכפו עליהם מלמעלה. צריך לזכור שמרחב התמרון של מפעילי התחבורה הציבורית הוא מוגבל, בטח ברמה האסטרטגית. זה לא שהם צדיקים ומלאכים אבל במקרה הזה הם הש"ג וכידוע הכי קל להאשים את הש"ג ולא את המפקד שלו. לגבי קו 45 – אני מודע שהוא מלא בכל המקטעים. העניין הוא שאני לא מכיר הרבה סטודנטים שמשתמשים בו על מנת לנסוע בכל המסלול. חשוב לציין שלכל אחד מחלקי המסלול של קו 45 יהיה תחליף. בקטע בין אוניברסיטה לרכבת מרכז – קווים 171/271 של "אגד". בקטע בין רכבת מרכז לגבעתיים, רמת גן ובני ברק – קו 160. בקטע בין בני ברק לגבעת שמואל, אונ' בר אילן ותל השומר – קו 240. עד כמה החלופות האלה יהיו טובות – הזמן יגיד. מה שנכון הוא שקו 45 במתכונתו הנוכחית – אין לו זכות קיום. מקסימום יכול להיות קו כזה שישרת את תושבי גבעתיים ויסיים במסוף כורזין אבל לא מעבר לזה. לגבי הביצוע בפועל – בשביל זה אנחנו פה ואת מוזמנת להיות חלק מהיוזמה ולעקוב ולדווח לנו על אופן הביצוע של הרפורמה.

    • סטודנטית באוניברסיטה הפתוחה ותושבת גבעתיים

      קראתי את שכתבת בתשומת לב.
      משום מה, גם בתכתובות שכאן וגם במידע שקיבלתי מנציגי חברת איילון ההתייחסות היא לאוניברסיטת תל-אביב בלבד ולא לוקחים בחשבון גם את ציבור הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה.
      קמפוס האוניברסיטה הפתוחה ממוקם מזרחית ברחוב קלוזנר בסמוך למט"ח ולא ניתן על ידי מתכנני הרפורמה שום פתרון ראוי.
      בנוסף, הסטודנטים באו"פ, מעצם היותם עובדים ולומדים נדרשים להטלטל עם תיק, מחשב נייד, ועזרי לימוד, במרחקים גדולים בין תחנות (רכבת מרכז ודרך נמיר), במקום נסיעה רציפה אחת כפי שאמור להיות בכל עיר בארץ, במיוחד עיר כמו גבעתיים שאמורה לכבד את ציבור הסטודנטים שלה ולהקל עליו (אולי לא רוצים סטודנטים בגבעתים?) .
      וזאת מעבר לעובדה שהחלפת קווים מצריכה זמן המתנה נוסף (לאחר שכבר מגיעים מיוזעים וממתינים בשמש) לאוטובוס השני שאינו מגיע עד לשערי קמפוס רמת אביב אלא רק עד לתיכון אליאנס, וזה אינו מרחק הליכה ברגל !
      אז לכל המגיבים – גם לסטודנטים של האו"פ ישנו משקל, חבל ששכחתם….

  4. נאמר בבלוג כי "למרות שהקו הוא היחיד שמחבר בין אוניברסיטת בר אילן לאוניברסיטת תל אביב אין כמעט סטודנטים שמשתמשים בקו הזה על מנת לעשות את הקישור (ההעדפה היא לקחת אוטובוס ישיר לרכבת מרכז ומשם קו לאוניברסיטה)."
    לא ברור על סמך מה הוחלט כך, אולם אין ספק כי זהו אינו המצב. הקישור בין אוני' ת"א לבר אילן הינו מהותי, ועל אף מה שמכונה בבלוג כ"עינוי", סטודנטים רבים, כמותי, בוחרים לעשות שימוש יומיומי בקו כמעט מתחילתו ועד סופו. יצויין כי החלופה של 2 האוטובוסים דרך רכבת מרכז לא מקצרת את התהליך, בהתחב בשעובדה שגם כך כרוכה המתנה ארוכה בפקקים לכל אורכו של רח' ז'בוטינסקי.

    • מתוך נסיון אישי, הנסיעה בקו 45 מבר-אילן לאוניברסיטת ת"א אינה כדאית. אני מבין את ציפייתך למענה מהיר בקו אחד ללא החלפה, אך הפקקים ברחובות כהנמן ורבי עקיבא בבני-ברק, הרא"ה וביאליק ברמת-גן וכצנלסון בגבעתיים בשעות הבוקר ואחה"צ בלתי נסבלים.

      נקווה שקו 137 של חברת "קווים", הנותן מענה מהיר בין שתי האוניברסיטאות מס' פעמים מועט ביממה, אך שייך לאשכול בקעת אונו שעליו תחול כנראה הפעימה השלישית, יתן את המענה המהיר לו את שואפת.

      • ניסיוני האישי (של כמעט שנתיים..) אומר אחרת משלך, לרוב רחובות אלה אינם פקוקים בצורה משוועת בשעות הבוקר כפי שאתה מציג זאת, אולם כמות הסטודנטים שנעזרים בקו ע"מ להגיע לבר אילן אינה מבוטלת בעליל (עד כדי מחסור במקומות ישיבה).
        וממה שאני מבינה, עד הפעימה השלישית מים רבים עוד יזרמו בנהר..

        • כל הרחובות פקוקים בשעות השיא וזה דבר ידוע. עם זאת, הרחובות של בני ברק פקוקים כמעט בכל שעות היממה בצורה שהולך רגל מגיע יותר מהר מאוטובוס. אני מאמין שסטודנטים שרוצים להגיע לבר אילן באוטובוס הזה רבה אבל רק מעטים עושים זאת לאורך כל המסלול. החלופה שתוצע לסטודנטים האלה היא קו 240 שיסע על ז'בוטינסקי, ייכנס לבני ברק דרך רחובות אהרונוביץ' וכהנמן, יקיף את בר אילן כמו שהוא עושה היום ויסיים בתל השומר. אני לא יודע אם זה יענה על הדרישות אבל אי אפשר להגיד שהשאירו אתכם בלי תחליף.

  5. ומה עם האנשים שגרים בקרית אונו ובאזור תל השומר? אני מתחילה ללמוד בשנה הקרובה באוני' ת"א ולא יהיה אף אוטובוס איתו אוכל להגיע לאוניברסיטה.

    צעד חכם יותר יכול היה להיות קיצור המסלול ע"י הוצאתו מבני ברק, משום שתושבי העיר לא ממש לומדים באוני' ת"א, ברובם. אפשר היה לארגן קו משם לבר אילן ומתה"ש דרך גבעתיים לאוניברסיטת ת"א.

    קצת מחשבה לא תזיק למשרד התחבורה.

    • אני לא בטוח שאחרי כמה נסיעות עדיין תעדיפי לקחת את הקו הזה שנוסע לפחות שעה וחצי לאוניברסיטת תל אביב. אני לא רואה שום דרך להוציא את הקו הזה מבני ברק כדי שיעבור אחרי זה בגבעתיים ככה שהדרך היחידה שאני רואה היא לפצל את הקו לשניים: קו אחד מגבעתיים לתל אביב וקו אחר ישיר מתל השומר לאוניברסיטת תל אביב. בכל מקרה, הדרך הטובה ביותר מבחינתך להגיע (גם כיום) היא לקחת קו למחלף גהה (64/68/70/87 תלוי באיפה את גרה) ומשם לקחת קו 49 שנוסע על כביש 5. בדרך הזו את תחסכי לפחות חצי שעה והרבה כאב ראש. וכמו שאני תמיד אומר, לפעמים עדיף להחליף אוטובוס כדי לחסוך זמן מאשר לקחת אוטובוס אחד עם מסלול מפותל ומסויט.

      • אני לא חושבת שההצעה שאתה מציע יותר טובה ממה שקיים. ממיטב נסיוני ענבל אכן תעדיף את מה שהציעה.. ואגב, זה לא ממש קורה שקו 45 "עומד במקום" מרוב פקקים, גם לא בתוך בני ברק..

  6. קו 45 לא נוסע ככפיל של 27: הוא מגיע לשערים האחוריים של האוניברסיטה (רח' קלאוזנר) שמהם נכנסים לבית התפוצות, לפקולטות לרפואה, מדעי החיים ומדעים מדוייקים. זה הבדל גדול מאוד כיוון שמדובר בהבדל של עשר דקות של הליכה בשמש הקופחת עם תיק גדול וכבד על הכתפיים. חוץ מ-45 יש בסך הכל רק עוד שני קווים של דן שעוברים שם: 7 ו-25 ולהם מסלולים מאוד שונים מזה של ה-45. מה שיותר מזה, הם לא חותכים כרגע אף קו שמגיע מרמת-גן/גבעתיים מבלי שיהיה צורך להיכנס לתוך תל אביב ולעשות מסלול מאוד מפותל ולא הגיוני

  7. עוד משהו חשוב זה שלהחליף מקו של דן לקו של אגד ברכבת מרכז עולה יותר כיוון שזה כבר לר כלול בחופשי חודשי.

    • המעבר מדן לאגד לא יעלה לך אגורה אחת. כרטיס החופשי חודשי החדש יכלול את כל חברות התחבורה – אגד, דן, קווים ומטרופולין. כרטיס בודד יהיה תקף ל-90 דק' ותוכלי להחליף אוטובוסים של חברות התחבורה שהזכרתי, ללא הגבלה. אם יש לך סטודן, הכרטיס יכובד על ידי חברות התחבורה הציבורית.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סטודנטים רבים המתגוררים בגבעתיים וברמת גן נוסעים בקו 45 לא רק לאונ ת"א, אלא גם לאונ בר-אילן. לאלה אין פתרון סביר. זו היתה טפשות להחליט על ביטול קו כל כך חיוני. לאלץ אנשים להשתמש בשני אוטובוסים במקום באחד זה חלם ולא רפורמה. האנשים המבוגרים שייאלצו לכתת רגליהם מאוטובוס לאוטובוס בחמסינים או בקור ובגשם ודאי לא יראו בכך רפורמה.

    • סטודנטים שלומדים בבר אילן יוכלו לקחת מגבעתיים קו 60 שיגיע עד מסוף רמת עמידר בדרך הקצרה ביותר: כצנלסון, ירושלים, חזון אי"ש, בן אליעזר ומשם באצ"ל למסוף. מהמסוף לוקח פחות מ- 5 דקות הליכה עד שער גהה ככה שסטודנטים לא ייפגעו אלא אם כן הם לומדים בקמפוס הצפוני ואז תהיה בעיה שאין לה פיתרון בינתיים.

  9. גבעת שמואל

    ומה עם תושבי גבעת שמואל שהקו מהווה להם דרך יחידה להגעה לגבעתיים/ רמת גן/ רמת אביב? איפה הקווים החדשים שלנו?

  10. לא רק סטודנטים, כבודם במקומם מונח, משתמשים בקו 45. אני תושבת גבעת שמואל ומשתמשת בקו כמעט מתחילתו ועד סופו, כמה פעמים בשבוע. בדרך כלל האוטובוס מלא, מה שמצביע על כך שיש לו ביקוש. הנסיעה הארוכה והמפותלת פירושה גם שהקו מחבר תושבים כמוני עם בני ברק, רמת גן, צפון ת"א והרכבת ואין לחיבור זה תחליף. כשניסיתי לברר עם דן מהי החלופה, הוצעה לי דרך פתלתלה, ארוכה ובלתי נוחה בעליל: לנסוע לדרך ז'בוטינסקי ברמת גן, ללכת ברגל ולעלות על קו אחר ליד השלישות…

    יצוין, כי במצב הקיים, גם בשעות די עמוסות אורכת הנסיעה מגבעת שמואל לרמת אביב כ-שעה. אני בספק אם הנסיעה בשני אוטובוסים בצירוף המתנה והליכה ברגל, תהיה קצרה יותר.וגם אם הנסיעה ארוכה ומפותלת, לרבים באוכלוסיה זה עדיף על פיצול לשני קווים. מי שהגה את הרפורמה כנראה חשב אך ורק על צעירים בריאים בגופם. דמיינו את תלאות הפיצול עבור עוורים, אנשים מוגבלים, אנשים עם תינוקות, קשישים… לעלות,לרדת, ללכת ברגל, להמתין לקו אחר, לקוות שהנסיעה תיכנס לטווח 90 דקות כדי לא לשלם שוב. ותנסו את זה עם תינוק בעגלה או על הידיים, בגשם, עם מטריה ותיק ביד אחת.

    תשאירו את קו 45! לא כל מה שנראה יעיל על הנייר באמת משרת את הנוסעים.

  11. טעות קטנה: הקו לא קו ישיר עד בר אילן-0 בניגוד לשאר הקקווים בין בר אילון ותל השומר- 70,43,143 וכו', הקו עושה סיבוב קטן דרך שד' בן גוריון בקריית אונו ורחוב גילדסגיים בקריית קריניצי במקום לנסוע ישר דרך קציר.

  1. פינגבק: קווי אוניברסיטת בר אילן ותל השומר לאחר הפעימה השנייה של הרה-ארגון « תחבורה בדרך שלנו

כתיבת תגובה