דפי מידע והכוונה בגוש דן

ב-1 ביולי 2011 חלה הפעימה השנייה של הארגון מחדש בגוש דן. רוב קווי האוטובוס בתל אביב ובערים השכנות השתנו. לשינוי זה הייתה השפעה עמוקה וגורלית על רבים מתושבי גוש דן – ביניהם גם קשישים, מוגבלים, וגם כאלה שאינם דוברים עברית. במהלך הזמן שחלף מאז הארגון מחדש חלו מספר פעימות תיקון (הבולטות שבהן ב- 5 באוגוסט וב- 1 בספטמבר 2011). ב- 16 במרץ 2012 בוצעה פעימת תיקון גדולה שכוללת עשרות שינויים שחלקם משמעותיים למדי.

לקראת סבב השינויים הנוכחי ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל יוצא בפרויקט הכוונה חדש ומפורט לערי גוש דן. בימים אלה מועלות בהדרגה מצגות ודפי המידע הכוללות הכוונה מפורטת אודות הקווים השונים, תדירות, שעות הפעילות ותחנות מעבר לקווים אחרים. המצגות ודפי המידע מחולקים לפי אזורים, כאשר כל עיר מחולקת למספר אזורים על מנת לא להעמיס במידע. בהמשך, ובהתאם למסורת שפתחנו בעת פרסום דפי המידע הראשונים העוסקים בארגון מחדש, הדפים יתורגמו למספר שפות (רוסית, אנגלית ואולי גם שפות נוספות) לטובת אוכלוסיות שאינן דוברות את השפה ואינן מקבלות מענה הולם מגורמי ההסברה.

נכון להיום, ועל מנת לא לפגוע בכיסוי, נמצאים באתר גם דפי המידע הישנים (שהוכנו ב- 1 ביולי) וגם דפי המידע המעודכנים. בהדרגה מוחלפים דפי המידע הישנים בדפים המעודכנים. כדי להבדיל ביניהם רשמנו ליד הדפים החדשים "מעודכן".

ואחרי שעשינו את עבודתינו, אנו מקווים שתסייעו בהפצת המידע לאנשים אחרים.

1. הדפיסו את הדף הרלוונטי בכמה שיותר עותקים וחלקו אותו לשכנים שלכם, במקום העבודה, לנוסעים באוטובוסים, לממתינים בתחנות. תלו אותו בלוח המודעות ברחוב או בעבודה – כמובן רק במקומות המותרים.

זכרו: לחלק גדול ממשתמשי התחבורה הציבורית אין גישה לאינטרנט. הם לא יכולים למצוא את המידע הזה בעצמם. אנא עזרו להם. תהיו אזרחים טובים, הדפיסו את הדף של עירכם ותנו אותו לזקן הנחמד שמחכה איתכם לאוטובוס.

2. אין לנו זמן לתרגם את כל הדפים לכל השפות. ואם דוברי העברית שרויים באפלה, תחשבו כמה תסכול צפוי לעולים המבוגרים מרוסיה ומאתיופיה, לתיירים ולעובדים הזרים. אנא צרו איתנו קשר אם אתם יכולים לתרגם לרוסית, ערבית, אמהרית או שפה אחרת.

השימוש בדפים ובמצגות הוא חופשי בהתאם לכללי שימוש הוגן. כל הזכויות על הדפים שמורות לארגון נוסעי תחבורה ציבורית בישראל וכל שימוש מסחרי דורש את אישור העמותה. הזכויות על המפות שמורות לאלן טנמן.

מפת קווי האוטובוסים של גוש דן

מעודכנת לשינויי 16 במרץ 2012 ניתנת להורדה כאן . המפה הוכנה וניתנה באדיבות אלן טנמן, מנהל פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז אנשים".

מרכיבי המצגות ודפי המידע

המצגות שהוכנו מטרתן היא להציג את המידע המלא באופן אינטואיטיבי ואינטראקטיבי. המצגות נפתחות בריכוז השינויים שחלו בגוש דן ב- 16 במרץ 2012 (באזורים בהם הדבר רלוונטי). בהמשך מופיע תוכן העניינים שבו יש קישורים לדפים השונים שעוברים באזור (לרבות קווים המוגדרים "מטרופוליניים" שלא זכו להתייחסות בפרסומי משרד התחבורה, ובתנאי שהם נותנים שירות עירוני). אחרי תוכן העניינים מופיעה מפה של האזור המוצג (באדיבות אלן טנמן ובמפות גוש דן בלבד) ונקודות מעבר עיקריות בכל אזור.

תיאור הקו עצמו מורכב משני חלקים: בחלק הראשון מפורט מסלול הקו והתדירות שלו (לרבות לילה, שישי ומוצ"ש, דבר שבמשרד התחבורה נוטים להתעלם ממנו). במקרה שמדובר ב"קווי מזלג" מפורטים קטעים משותפים לשני הקווים ומוצגת גם תדירות משולבת. בחלק השני מוצגות תחנות המעבר העיקריות של הקו והאוטובוסים העוברים בהם, גם מחוץ לאזור הנסקר. בכל שקף של תחנות המעבר ניתן לחזור לשקף של מסלול הקו ובסוף כל הצגת מסלול ניתן לחזור לתוכן הקווים.

דפי המידע הם גירסאות סטאטיות ונוחות להדפסה של המצגות. ניתן להדפיס את הדפים ולהפיץ אותם עבור אותם אנשים שאין בידם אפשרות לגלוש באינטרנט או סתם לחברים או במקומות העבודה. בכל אזור יש שני דפי מידע המחולקים לארבעה חלקים. בחלק הראשון מוצגים השינויים באזור הרלוונטי החל מ- 16 במרץ 2012 (במידה והיו שינויים באזור), בחלק השני מוצגת טבלה שבה מוצגים כל הקווים העוברים באזור. בכל קו מפורט מסלול, תדירות הקו ושעות סיום ו/או הערות. בחלק השלישי מפורטות תחנות המעבר העיקריות באזור והאוטובוסים העוברים בהם, ובחלק הרביעי תחנות מעבר עיקריות מחוץ לאזור אליהן מגיעים הקווים מתוך האזור והקווים הרלוונטיים. אנו מאחלים שימוש מועיל ומהנה במצגות ודפי המידע ונשמח לקבל הערות והארות.

 

מידע לפי אזורים

תל אביב-יפו

רמת גן

בני ברק

גבעתיים

בת ים

חולון

אוניברסיטת בר אילן וגבעת שמואל

אנחנו מקווים שהמידע יועיל לכם, וקוראים לכם להיות שגרירים ולחלוק את המידע עם כמה שיותר אנשים. אם מצאתם טעות, אנא ספרו לנו ונתקן. בין השאר אתם יכולים ליצור איתנו קשר כדי להעיר או לשאול שאלות דרך הקבוצה שלנו בפייסבוק.
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתר פשוט מעולה!

  2. לא מצאתי התייחסות לעובדה שקו 26 עבר לאגד. בעיקרון זו לא בעיה כי הרב קו של דן אמור להתאים גם לאגד, אבל מנסיוני יש עם זה תקלות.
    אם כתבתם ולא ראיתי- סליחה.

    • אכן לא ציינו את זה. קווים 26,143 עברו לאגד וקו 89 עבר לדן. יש בעיה טכנית באגד, אבל כל הכרטיסים הם משותפים, וגם אם החוזה ברב-קו לא מתקבל במכשיר באגד, הנהג חייב לתת לך לעלות בהצגת קבלה שמוכיחה שרכשת את החוזה (למשל חופשי סטודנטיאלי).

  3. שלום רב!
    אם יש באפשרותכם ליצור קשר כלשהו אם משרד התחבורה אני רוצה להדגיש כי אין אף לא קו אחד מחולון לקומה השישית של התחנה המרכזית תל אביב. תבקשו, בבקשה, לשקול את החזרת קו 90. תודה רבה.
    בנוסף, חברת דן משנה החל ממחר את מסלולי הקוים 40 ו42. אתם יכולים לפרסם את המסלולים החדשים שלהם באתר?
    תודה רבה.

  4. קו 40 בבת ים עבר לפני הרפורמה ביוספטל ועכשיו ביטלו את כל הקוים לאורך יוספטל וזה לא בסדר ,נתנו את קוי 99 ו11 שעוברים רק כל 20-30 דקות

    • את צודקת לחלוטין. זו החלטה אווילית של משרד התחבורה, ונסיונה של חברת דן להחזיר את קו 40 למסלולו הקודם נחסם כבר באותו יום על ידי משרד התחבורה שאילץ את חברת דן להחזיר את הקו למסוף המרינה. אנחנו שלחנו תלונה ל"נתיבי איילון" וייתכן ונשגר את הפניות מסוג זה לדרגים גבוהים אף יותר.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום,
    אני גרה עם משפחתי ברמת אביב ג'. אני עובדת בקריה, לבתי תעודת נכה וגם היא צריכה להגיע מידי יום לקריה. בני החייל חייב להגיע לתחנת הרכבת בארלוזורוב, לעתים תוך נשיאת תרמיל כבד ונשק.
    לפני הרפורמה הגענו ליעדים אלו תוך פחות מחצי שעה, בקו 27. מאז הרפורמה עלינו לקחת 2 אוטובוסים לכל כיוון, עם כל ההמתנה והטלטולים המתבקשים מכך.
    מתי יבוצעו העדכונים המובטחים ברפורמה, והאם מובטח לנו שקו 27 יושב לפעילות? למי אפשר לפנות כדי לוודא שכן?

    • צר לנו. אנחנו מודעים למחדל שבביטול קו 27 ומנסים להחזירו אך הסיכויים לכך נמוכים בינתיים. ב- 15 ביולי אמורים להתבצע תיקונים ראשונים ברפורמה כאשר בספטמבר תתבצע פעימת תיקון משמעותית יותר. ככל הנראה לא תראו את קו 27 חוזר לפחות עד ספטמבר, אם בכלל.

      • שמעתי שהתנגדו לזה במקור, אבל אולי הפתרון הוא בכל זאת להכניס את 171 לתוך רמת אביב ג' במקום שייסע על שדרות קק"ל. זה נראה לי במיוחד חיוני כש-126 ייצא לגמרי מרמת אביב בספטמבר/אוקטובר.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      על מה התלונה?! יש לכם את 171 שמגיע לכל המקומות שאתם צריכים

  6. באיזה קו או קווים אפשר להגיעה לתל אביב, רחוב השלושה?

  7. מחולון, קרית שרת או רחוב קוגל באיזה קווים או קו אפשר להגיעה לתל אביב רחוב השלושה או קרוב לרחוב זה?

    • מרח' קוגל תסעי בקו 43, תרדי בתחנת גשר הולץ ושם תתחברי לקו 7 שמוריד אותך ביגאל אלון(תרדי בתחנה מול היכל נוקיה)

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך אני מגיע מקניון הזהב לבילו סנטר בדרך המהירה ביותר ?

  9. שלום? חופשי חודשי של גוש דן 227 ש"ח תקף בקו 354 בנסיעה בתוך בני ברק/בר אילן/בית דגן?

  10. אלון שטרנוב

    מה המסלול של קו 126 ברמת אביב?

  11. אלון שטרנוב

    אבל יותר למעלה כתבתם למבן יוסף הקו יחזור לאוניברסיטה כמו קו 27 לשעבר אז לא הבנתי.אז מה המסלול הנכון מה שכתבתם לי או למעלה?

  12. אבל למה כתבתם יותר למעלה שהוא עושה סיבוב מבן יסף חזרה לקקל וחזה לאוניברסיטה בקו 126 כמו קו 27 לשעבר ומסיים ברכבת אוניברסיטה ופה כותבים לי שמסיים באזורי חן אז מה המסלול המסלול הנכון?

  13. התכוונתי שקו 126 לכיוון רמת אביב מרחוב בן יוסף יפנה שמאלה לקק"ל במקום ימינה וייכנס ללבנון ועד מסוף רכבת אוניברסיטה המערבי אז המסלול הנכון הוא מה שכתבתי או מה שכתבתם לי?

  14. ענבל אוורדין

    היום בבוקר הלכתי לתחנת אוטובוס כדי בהדר יוסף\קהילת קהילת לבוב ועל השלט למעלה ראיתי 21,28,6 עתידים וכבר שעתיים אני מחכה או ל21 או ל28 לעתידים שזה חד פעמי וממש שעתיים מגיע רק קו 6 כל 20 דקות וקו 22 גם כל 20 דקות ועל השלט למעלה לא כתוב בכלל את הקו ורק 22 ו 6 יש במסלולים ובסוף עליתי על קו 6 ואיחרתי לעבודה בשעתיים וחצי בגלל ההמתנה לאחד מהשניים.

    ואני רוצה לדעת למה יש את העיכובים האלה וזה לא בסדר אני אומרת לכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?

  15. לי בלוטן כהן

    מה המסלול של קו 40 של דן?

    בכל המסלול מתל אביב לבת-ים?

    • נקודות מרכזיות:

      רכבת האוניברסיטה, גני התערוכה, הדר יוסף(שטרית), קניון איילון, צומת עלית, רכבת מרכז, עזריאלי, בית קלקא, בית מעריב, בית הדר, ת"מ ישנה, נווה צדק, יפו(שד' ירושלים), המצבה בבת ים, קניון בת ים, רמת הנשיא, קרית באבוב, בית עלמין בת ים

  16. ענבל אוורדין

    תודה על תגובתך אך אני מודעת לשינויים אלה אך לא ידעתי ש 21 28 בוטלו.

    אגב

    מה מסלול 22

  17. קו מס' 26 (אגד) נכנס לתוכנית ל'?

  18. למה קו 40 לא נכנס לתוך שכונת הדר יוסף (בדומה לקווים 6\22)?

    בידיוק כמו קווים 21 28 שבוטלו למה?

    כל השכונה עכשיו מנותקת

  19. צרבוב אנונימי

    חחבבלל ששקקוו 2266 ללאא עעוובברר ייוותתרר בבששככווננתת תתווככננייתת\\ששייככווןן לל"

  20. אני לא מבין למה כ"א מקווי אגד בתל אביב מסיים ב-23:30.(למעט 174 ואולי עוד כאלה שאני לא מכיר) מה זה חוק שהם לא יכולים לסיים כמו קווי דן בסביבות חצות? לפחות בקווי 71 היה שווה להכניס נסיעה ב-24:00 ואולי גם לאריך במעט את 274 שלא ברור לי למה כבר ב-22:00 הוא מסיים לפעול.

    עוד משהו – למה אתם לא מדברים על הביזיון הזה של היעדר תחצ ראוי(ומוניות שירות זה חלטורה מארץ החלטורות) ב-1/7 מהזמן+חגים? איך זה שבליינים(שהשיא הוא כמובן בשישי בערב) צריכים או לנהוג שיכורים ולסכן את עצמם ואותנו או לשלם הון על מוניות? וגם, למה קווי הלילה לא פעילים בכל ימות השבוע למעט חופשות, ולמעט ימי שישי כמובן? חייבים לארגן מחאה ולהוריד את החוק הארור הזה – למען הורדת תאונות הדרכים, מעבר מסיבי מהרכב הפרטי לתח"צ=חיסכון בדלק.
    ממליץ בחום גם על זה – http://www.pts.org.il/

  21. צריך להפסיק להכניס קווים לשכונות. כל קו שנכנס לתוך השכונה טוב לשכונה שאליה הוא נכנס אבל הוא מאריך ליתר את הדרך וכל עוד לא מגדילים את צי האוטובוסים מספר הנסיעות מצטמצם בגלל שמתארך הזמן

    • אני לא מבין – מה אתה מציע לשכונות במקום ?
      נכון שקווים עורקיים לא אמורים להיכנס לכל שכונה ושכונה, אבל אני חושב שזה טוב אם קו עורקי מתחיל או מסיים בשכונה אחת (וכך אינו מעכב אף אחד), לדוגמא 171 המסיים ליד ג'סי כהן .

  22. עופרי אשכנזי

    ושכחת להוסיף שקו 171 גם מתחיל וגם מסיים לייד שכונות
    זאת אומרת כמו שאמרת הוא מסיים לייד ג'סי כהן ומתחיל לייד רמת אביב ג'.

  23. גולן יוחפז

    למה משרד התחבורה כאלה מגעילים????????????
    לא יכלו לעשות משהו עם קווים 40 ו 42

  24. גולן יוחפז

    ומה לגבי קו 42?

  25. גולן יוחפז

    שייצא לפנחס רוזן מרחוב צה"ל

  26. אייל שילון

    אני מציע מספר שינויים בקווים: 5,11,22,40,42 ו63

    השינויים:
    קו 11:שינוי בתדירות:להעלות את התדירות לפעם ב 20 דקות כי הוא קו כל כך טוב ואין שום סיבה שהוא יפעל בתדירות של פעם ב40-45 דקות!
    קו 42:שייצא לפנחס רוזן דרך רחוב צה"ל במקום ישירות על דבורה הנביאה.
    קו 40:שיחזור למסלול הישן ל-ג-מ-ר-י!כולל החלופה דרך וולנברג ובלי החלופה דרך שטרית כי לא הכרחי שחלופה זאת תפעל!
    קו 5:שינוי רק לכיוון התחנה המרכזית שייסע ככה: ללא שינוי עד ויצמן פינת פנקס שמאלה פנקס ימינה אבן גבירול שמאלה שד' נורדאו והמשך במסלול הרגיל.
    קו 22:אם מאריכים אותו עד לכרמלית אז שייסע ככה: ללא שינוי עד דרך נמיר פינת יהודה המכבי ימינה יהודה המכבי שמאלה אבן גבירול ימינה ארלוזורוב(חזרה דרך ז'בוטינסקי)שמאלה דיזינגוף ימינה המלך גורג שמאלה אלנבי והמשך במסלול הרגיל.
    קו 63: ל-ת-ג-ב-ר אותו כי העומס בקו הזה הוא בלתי נסבל!!!

  27. עופרי אשכנזי

    קו 11,40,42,,2 ו 5 נכון חובה ו63 אני ממש צריכה להודות למשרד התחבורה על קו 63 כי פעם ראשונה מאז הרפורמה אני בשעה חמש בערב עולה על קו 63 לכיוון כרמלית בעזריאלי ואני יושבת כי שלחו מפרקית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  28. עופרי אשכנזי

    לדעתי כדאי לעשות את השינויים שאמרתי כי זה ממש יעזור. אז ככה:
    קו 40: במקום לעבור בשטרית הוא ייכנס להדר יוסף כמו קווים 6 ו 22
    42: יעבור ברחוב צה"ל במקום ישירות על דבורה הנביאה
    להוסיף קו חדש קו 8 דן שייסע מעתידים לתחנה המרכזית וזה המסלול:עתידים דבורה הנביאה סובב נווה שרת שכונת רמת החי"ל\ישגב (כמו קו 7) ולנברג שכונת הדר יוסף רוקח דרך נמיר יהודה המכבי ויצמן כיכר המדינה שאול המלך אבן גבירול יהודה הלוי (חזרה דרך שד' רוטשילד) אלנבי דרך בגין הר ציון והתחנה המרכזית.
    קו 89:הוא לא יכננס לרמת החי"ל (בגלל קו 8) .וככה תהיה עוד אופציה מרכבת אוניברסיטה לעתידים כדי להקל על קו 189 (בעומס)
    קו 220: שיהיה קו סדיר כי הוא קו כל כך טוב וחבל שהוא ייסע ככה!
    קו 22:לא ייכנס יותר לרמת החי"ל ויחזור לנסוע דרך ולנברג!
    קו 11: שייסע בתדירות של 20 דקות במקום 40-45 דקות כי הוא קו כל כך טוב וחבל.
    קו 24: שייכנס לרמת אביב ג' וככה יקשר אותם לשוק גם.

  29. איך להגיע הכי מהר מתחנה מרכזית בפ"ת למשטרת ר"ג? אני הבנתי ש50 הכי מהיר ובשעות שהוא לא עובד… האם 51 יותר טוב מ66?

  30. עופרי אשכנזי

    קו 50 בכלל יוצא מבית רבקה והוא בכלל לא קשור

  31. הנת"צ בפתח תקווה נסגר לצמיתות ?

  32. מדוע ישנם קווים העוברים בדרום רמת גן (הירדן-נגבה) שאיינם מוזכרים במצגת או במידע?
    לדוגמא: קו 94 של חברת קווים או קו 427?

  33. מישהו יודע איך אני מגיע ברכבת לזאפה בתל אביב?

  34. I just now couldn't keep your web site before indicating i always incredibly loved the most common data a person offer on the company? Are going to be again constantly to consider brand-new articles

  1. פינגבק: דפי מידע על הפעימה השנייה של הארגון מחדש « תחבורה בדרך שלנו

כתיבת תגובה