דיווח מצולם מפעילות השטח הראשונה שלנו

עוד לא מלאו חודש ליסוד הקבוצה וכבר יצאנו לפעילות שטח ראשונה. למען האמת, היוזמה לא הייתה של ראשי הארגון אך החלטנו לשתף פעולה עם יוזמה מקומית של סטודנטים מעיר הבירה שמוחים נגד המצב המזעזע של התחבורה בבירה. העיר ירושלים, היא העיר הגדולה והמאוכלסת בישראל. עם זאת, השירות אותו מקבלת האוכלוסיה אינו מהמשובחים בלשון המעטה. זה נכון שיש מקומות עם רמת שירות גרועה יותר (קחו למשל את המקומות בהם "קווים" ו"סופרבוס" פועלים) אך כמי שגובים את מחיר הנסיעה הגבוהה ביותר בארץ (יחד עם חיפה) אפשר לצפות מ"אגד" לשירות טוב ויעיל יותר. גם עבודות הרכבת הקלה לא תרמו לרווחת התושבים ושיתקו את העיר למשך שנים. כעת, כאשר רחוב יפו נסגר לתנועה עקב הפיכתו לנתיב הרכבת הקלה, הוסטו הקווים לרחוב אגריפס כאשר הצפיפות ברחוב זה הפכה לבלתי נסבלת ואנשים בריאים מעדיפים לדלג עליו בהליכה ולעלות על אוטובוס הבא מאשר לחכות עד שהאוטובוסים יצאו מהפקק האינסופי.

על רקע זה קיימנו את המחאה. בסביבות 13:00 התאספנו קבוצה של מוחים עם שלטים ומגאפון והתחלנו לגייס אנשים נוספים שעברו בכיכר ובמדרחוב בן יהודה. רבים נשארו באדישותם אך זכינו לתוספת מכובדת של סקרנים שהזדההו איתנו ואף החזיקו שלטים (כפי שניתן לראות למשל בתמונה זו בה שתי ילדות מחזיקות את השלטים יחד עם אביהם). במקביל עברו פעילים וחילקו את כרטיסי הביקור של "תחבורה בדרך שלנו" לאנשים בכיכר. במגאפון נשמעו סיסמאות "אגד די לרשלנות, שפרו מיד את השירות", "לשחרר את אגריפס לאלתר" ו"אגד, ברקת, משרד התחבורה, נמאס לנו להיות סרדינים בקופסא". אחת המשתתפות שהצטרפה למחאה אמרה בזעם "אני עולה בשוק מחנה יהודה ומרגישה ככבשה שמעלים אותה על קרון רכבת דחוס". אין ספק שהצדק איתה, וכל מי שנוסע בתחבורה ציבורית יכול להזדהות עם מה שהיא אמרה. אחרי כשעה התפזרנו והלכנו להתכונן לחג.

אם לסכם את ההפגנה אפשר לדבר על רגשות מעורבים. מצד אחד, ציפינו ליותר אנשים שיבואו ובכל מקרה אפשר להגיד שהציבור עדיין אדיש למצב. מצד שני, אי אפשר שלא להתעודד מאיכות של המעטים שהשתתפו בהפגנה. בין המשתתפים הועבר דף קשר ומעתה והלאה הפעילויות יהיו יותר ממוקדות ויותר יעילות, ואין ספק שמה שמתחיל בקטן, יגדל ויצבור תאוצה. כמו כן, קבוצת הפעולה שלנו יוצאת לראשונה מחוץ לגבולות גוש דן וזוכה לתגבורת משמעותית מצד פעילים מעיר הבירה, שהבעיות של גוש דן לא זרות להם, ואף קיימות בעיות אחרות. אני, מייסד ויו"ר "תחבורה בדרך שלנו" רוצה לברך את המצטרפים ולאחל לכולנו בהצלחה בהמשך המיזם. ולכולם אני ממליץ לצפות בתיעוד וידאו קצר של ההפגנה.

מודעות פרסומת

פורסמה ב-26 באפריל 2011, ב-וידאו, תחבורה ציבורית בירושלים ותויגה ב-, , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 5 תגובות.

  1. הגיע הזמן שכל הירושלמים יצאו להפגנת המונים מול כיכר ספרא. הבטיחו באוגוסט ושוב יש דחיות להפעלת הרכבת הקלה.
    לא יכולה להבין את האדישות של הירושלמים שרק מקטרים בסלון.
    התנהלות הפעלת הכבת דורשת ועדת חקירה לאומית
    דיי נמאס מהסבל. עורו הירושלמים. !!!!!
    אייך מארגנים הפגנת המונים ולא כמה עשרות מפגינים שנראים הזויים?
    אם הצליחו עם הקוטג' למה לא עם הרכבת?

    • ראשי "תחבורה בדרך שלנו" גרים בגוש דן ומוקד הפעילות הוא בגוש דן, במיוחד בזמן שיש תהליך תחבורתי דרמטי כמו הרה-ארגון שלוקח מאיתנו זמן גם על חשבון הדברים האישיים. אם רוצים לעשות הפגנות, נא לפנות לחן עוזרי, שעובד איתנו בירושלים ותחשבו איך לארגן הפגנה יותר גדולה ובעיתוי יותר מוצלח (ולא בערב שביעי של פסח כשרוב האנשים עסוקים בבילויים). "תחבורה בדרך שלנו" מבטיחים לתת לכם את הליווי התקשורתי הנדרש ואת הבמה באתר זה.

    • "תחבורה בדרך שלנו" הוא ארגון צרכני הכולל בתוכו חילונים, דתיים וחרדים. לפיכך איננו מתייחסים לנושאים שנוייים במחלוקת כגון תחבורה ציבורית בשבת וקווי מהדרין. עם זאת, אנו פועלים להשוואת מחירים בין קווי מהדרין לקווים מקבילים שאינם מהדרין וזאת מתוך רצון לצדק ותנאים שווים לכל האוכלוסיות.

  2. כל הכבוד על היוזמה, עלו והצליחו!

    רכבת בלוג

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: