בשורה משמחת לתושבי רמת החייל: קו 289 ייכנס לשכונה

לפני שבוע בישרנו לתושבי נחלת יצחק על החזרת קו 63 לשכונה. היום יש לנו בשורה טובה גם בקשר למאבק נוסף שניהלנו ביחד עם ועד רמת החייל, ובסיוע ניכר מצד רכזת ועדת התחבורה של הפורום הירוק, סטלה אבידן. לאחר משא ומתן עם נתיבי איילון, תוקן מסלולו של קו 289 כך שיעבור גם ברחובות מרכוס, עולי הגרדום והרוגי המלכות בתוך שכונת רמת החייל. הקו ייתן מענה ישיר לאנשים שרוצים להגיע מהשכונה לאזור גני התערוכה, אבן גבירול לכל אורכו, הסינמטק, תחנה מרכזית ישנה וחדשה (יעצור בשד' הר ציון ליד התחנה), קרית המלאכה, בית פנורמה וחלקים נרחבים מחולון לרבות חלק מאזור התעשייה של חולון. (לפירוט המסלול לחצו כאן) מבחינה זו הקו ייתן מענה דומה במידה רבה לקו 28 שבוטל, בתדירות יותר מכפולה (12-15 דקות ברוב שעות היום) ועד שעה הרבה יותר מאוחרת (הנסיעה האחרונה ב- 24:00). הקו יספק גישה ישירה לכיכר רבין והעירייה (כיום יש גישה חלקית על ידי קו 20). עם זאת, הקו לא יעבור בבית החולים איכילוב שזו פגיעה מסוימת בעיקר באוכלוסיה המבוגרת. על מנת להגיע לבית החולים יהיה צורך להחליף בכיכר רבין (לא באותה התחנה אלא הליכה של כ- 100 מטר) לקווים 9 או 18 בתדירות משולבת גבוהה מאוד. בנוסף, בכיוון איכילוב בלבד ניתן יהיה להחליף לקו 55 ישירות בתחנה ליד העירייה. יתרונו של קו זה הוא בכך שהוא מגיע ממש אל דלת בית החולים.

בעיית ביטול קו 20 היא עניין כאוב ואנחנו חושבים שאינו נכון. עם זאת, נראה כי לאור רצונו של עיריית תל אביב לדלל את התנועה בלב ההיסטורי של תל אביב, הסיכוי להחזרת קו זה נמוכה מאוד. על מנת להגיע לאזור שוק הכרמל ניתן יהיה לקחת קו 289, ולהחליף בתחנה של העירייה לקווים 24, 25 או 125 בתדירות משולבת גבוהה מאוד. על מנת להגיע לציר דיזנגוף ניתן יהיה לקחת קו 289 עד אבן גבירול בתחנה שבין כיכר מילאנו לשד' נורדאו ולהחליף לקו 5 (קו 5 יעבור במקטע זה בשני הכיוונים). על מנת להגיע לקניון איילון, אבא הלל ומתחם הבורסה עומדות בפני תושבי השכונה אחת משלוש אפשרויות: הליכה לרח' ולנברג ולקיחת קו 142; הליכה לרח' דבורה הנביאה ולקיחת קו 42; או נסיעה בקו 7 בני ברק עד קניון איילון והחלפה לקווים 42/142 או 40 (אם רוצים להגיע לרח' ז'בוטינסקי ברמת גן ועזריאלי).

למרות הבשורה החלקית, זה יותר טוב מהתכנית ואנחנו רוצים להודות שוב לתושבי רמת החייל ולסטלה אבידן על שיתוף הפעולה בנושא. "תחבורה בדרך שלנו" תמשיך בשיפור תחבורתי לתושבי השכונה ולכלל השכונות בהתאם לאמצעים העומדים לרשותנו ולשיקולי טובת הכלל.

****

עדכונים קטנים בקשר למסלולי הקווים – לאחר בדיקה שלנו התברר כי מסלול קו 63 לא ישתנה כלל. כלומר המסלול ימשיך לעבור ברח' מוזס ונחלת יצחק בכיוון הנסיעה לרמת גן, וברח' עמק ברכה, יגאל אלון ורכבת מרכז בכיוון הנסיעה למרכז תל אביב. לגבי קו 126 החדש של "אגד": לאחר גירסאות סותרות לגבי מסלולו בתוך תל אביב התברר כי בשלושת החודשים הראשונים הקו ימשיך מרמת אביב ג' לאזורי חן. החל מאוקטובר יחזור הקו מרמת אביב ג' לרחוב חיים לבנון ויקיף את האוניברסיטה בדומה לאיך שעושים זאת היום קווים 7 ו- 45 כשהוא יסיים במרכז הירידים. זאת לטובת הסטודנטים המגיעים מתחנת רכבת האוניברסיטה לקמפוס.

פורסמה ב-24 ביוני 2011, ב-רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 26 תגובות.

  1. תושבת נווה שרת

    קודם כל תודה רבה ותבורכו על פעילותכם החשובה והמצויינת.

    השאלה שלי היא מה יעשו תושבי נווה שרת שצריכים להגיע לשוק הכרמל, או לעזריאלי? יש תחושה שהשכונה הזאת נזנחת פעם אחר פעם בכל הקשור לתחבורה ציבורית. הקווים הנוכחיים גם ככה מאוד מסורבלים וארוכים ובתדירות נמוכה, ועם הרפורמה מסתמן שהנסיעה תהפוך לסיוטית עוד יותר 😦

    אגב, רק השבוע נזכרו לשפץ את התחנות בשכונה.

    • אכן נווה שרת מאבדת את הקישור הישיר לעזריאלי ולשוק הכרמל, אבל זוכה לקישור ישיר למקומות אחרים, כמו שדרות שאול המלך ושדרות רוטשילד. כדי לנסוע לעזריאלי אפשר יהיה להגיע ב-42 לבורסה או לרכבת מרכז ולהחליף לאחד הקווים הרבים שנוסעים לעזריאלי. כדי לנסוע לשוק הכרמל, אפשר יהיה לקחת 42 לרכבת מרכז ולהחליף ל-18, 38, 82, או לקחת 6, 22 למסוף רידינג ולהחליף ל-4, 104, 204, 72, 172. אפשר גם לקחת 89 או 289 מרחוב דבורה הנביאה וברחוב אבן גבירול להחליף ל-24, 25, 125.
      לגבי התדירות, התדירות החדשה של 42 תהיה גבוהה יותר ברוב שעות היום מהתדירות של 42 כיום, וגבוהה יותר מהתדירות של 21. אם מוסיפים לכך את הקווים 89 ו-289 שיעברו ברחוב דבורה הנביאה, למי שגר קרוב לדבורה הנביאה השירות ישתפר מאד.

      הבעיה היא במוצאי שבת. קו 42 לא יפעל במוצאי שבת, והקו היחיד שייכנס לשכונה יהיה קו 7 (בנוסף קווים 40 ו-89 יעברו בדבורה הנביאה). כלומר לא יהיה שום קישור ישיר מתוך השכונה למרכז תל אביב, ובהתחשב בתדירויות הנמוכות של כל הקווים במוצאי שבת (30-60 דקות) לרוב האנשים החלפת אוטובוס היא לא אופציה.

      • בקיצור, אתם מציעים לתושבי נוה שרת שצריכים להגיע לשוק הכרמל או לקניון עזריאלי להחליף יעד… לנסוע למקום אחר שאליו כן יש תחבורה ציבורית מהשכונה. זה פשוט נשמע הזוי!!!!אנחנו גם לא מאמינים לכם שתדירות הקווים הקיימים תתוגבר. זה רק מס שפתיים. הם בונים על זה שזה יעבור בשקט ושהתושבים ייתייאשו וירימו ידיים. אני מציעה לתושבי השכונה להתאגד ולהרים כזה בלאגאן שלא ישכחו אותו בנתיבי איילון ומשרד התחבורה הרבה הרבה זמן!!!!

        • תושבי נווה שרת היקרים. ההצעה להחליף אוטובוס היא מכורח המציאות ולא כי אנחנו חושבים שכך נכון לעשות. ניתוק מרכז העיר הוא בעיה של כל תושבי צפון תל אביב וראש העיר שלכם צריך לתת על זה את הדעת ולא נתיבי איילון מכיוון שההוראה לדלל את לב העיר מאוטובוסים היא הוראה ישירה שלו וכל עוד לא תתקבל החלטה שלו לא יהיה תחליף לקווים כמו 20 ו- 21. לכן הלחץ צריך להיות משותף של כל תושבי שכונות עבר הירקון שיתאחדו ולא יהיה ניגודי אינטרסים בין השכונות ואולי אז יש סיכוי שמשהו יקרה.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

            אני בטוחה שמי שעשה את כל השינויים נוסע ברכב פרטי.קו 21 מאד חשוב לתושבי נווה- שרת.המבוגרים מרבים לנסוע לשוק הכרמל כדי לעשות קניות.אתם מכריחים את אותה אוכלוסיה המבוגרת(שגם ככה קשה להם) להסחב
            עם כל הכובד מאוטובוס לאוטובוס לצד היעילות כדאי לכם גם להכניס למחשבות וללב שלכם התחשבות ורחמים.
            ולהחזיר לשכונה את קו 21 בדחיפות!!!!!!
            תושבת שכונת נווה-שרת.

            • את מאוד צודקת. עם זאת, אנחנו ארגון התנדבותי שלא עשה את השינויים הללו אלא משרד התחבורה ובעיקר ראש עיריית תל אביב שרצה לדלל את רחוב דיזנגוף מאוטובוסים ומי שיצא קורבן למזימה זו הם בעיקר תושבי הצפון. אני מציע שתיפני אליו ואנחנו בכל מקרה נרשום את הפנייה שלך ונעביר לטיפול נתיבי איילון.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד על המאמץ, אבל האם אתם גם מנסים לגרום לפיצול קו 4.104.204 בצפון??

    • זה אחד היעדים שלנו אבל קודם כל צריך לפעול בסוגייה של המחטף שבוצע עם הקווים שפועלים לפני צאת השבת וללוות את הרה-ארגון עצמו. נמשיך לדאוג לזה, אפשר שבשיתוף אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב לקראת שנת הלימודים כדי שלפחות אחד מהקווים הללו גם יגיע לאוניברסיטה.

  3. לגבי קו 63, כמי שגרה בגבעתיים במשך שנה בערך, אני חושבת שזו טעות להשאיר את הקו במסלולו הנוכחי לכיוון תל אביב.

    למי שלא מכירה את המסלול, האוטובוס מגיע מרמת גן אל כצנלסון לכיוון עזריאלי. בדרך הוא מטייל בויצמן(דרומה) עובר ברמב"ם(מערבה), ואז במקום להמשיך ישירות ברחוב נחלת יצחק, עושה שוב את כל הדרך צפונה בחזרה בשביל להגיע לעמק ברכה ומשם לרכבת מרכז.

    מדובר בהארכה מיותרת של הקו אשר הופכת אותו להרבה פחות אטרקטיבי ממה שהוא אמור להיות. גרתי אמנם בויצמן פינת כצנלסון, אבל כאשר האוטובוס היה בורח, הייתי יכולה ללכת 10 דקות בכצנלסון ולתפוס את האוטובוס בתחנה בפינת עמק ברכה.

    היה עדיף שהקו היה נוסע בנחלת יצחק בשני הכיוונים, או לחילופין, לוותר את הסיבוב דרך ויצמן ורמב"ם ולנסוע ישירות דרך כצנלסון לעמק ברכה(אופציה פחות עדיפה כנראה).

    השארת המצב הנוכחי אולי משרתת כמה מתושבי נחלת יצחק, אבל פוגעת מהותית בשאר נוסעי הקו, שגם ככה סובלים מהנטייה הסרדינית שלו

  4. והערה לגבי קו 20, אני לא יודעת אם היה נכון לבטל אותו, אבל ללא ספק נדרשו בו שינויים, אם מבחינת קיצור הקו, שיפור התדירויות או שניהם.

    מה שכן, תמוה בעיני שלא ניתנה הדעת להארכת שעות הפעילות של קו 58. ביטול קו 20 די מנתק את תושבי שיכון ותיקים בר"ג ממרכז תל אביב. האלטרנטיבה של 58+ החלפה ברכבת מרכז היא מצויינת ואפילו עדיפה, אבל קצת קשה להסתמך על שירות שמסתיים בשמונה בערב.

    • קשה להסתמך על שירות שמסתיים ב-8 בערב, וקשה גם להסתמך על קו שתדירותו רק פעם ב-20 דקות בשעות היום. במקרה של שיכון ותיקים, באבא הלל יעברו הקווים 42 ו-142 גם בשעות הערב, אבל כל אחד מהם ייסע פעם ב-40-60 דקות. לצורך המחשה, בן אדם יוכל ללכת ברגל מהבורסה עד קניון איילון בלי לפגוש אף אוטובוס בדרך.

  5. שמי עדי, תושבת ואם משכונת רמת החייל.
    אני לא מאמינה שהכנסתם את קו 289 לתוך השכונה שלנו ושיניתם את מסלולו הקודם. זה פשוט אסון!!!!
    האוטובוס לא מפסיק לעבור פה כל 15-10 דקות, להרעיש ולהפריע לתנועה – והאבסורד הוא! שהוא ריק מנוסעים תמיד!!!!
    אני מתחננת בשם התושבים שגרים בעולי הגרדום והרוגי מלכות ושצריכים לשמוע את ציפצופיהם של קו 6+7 כל יום כל 10 דקות, פשוט מתחננת שתעשו משהו על מנת להוציא אותו מהרחובות הנעימים שלנו!!!
    הוא היה אמור להיות ברחוב משמר הירדן, שהוא רחוב רחב ושיכול לעמוד בעומס ואיכשהו נוצר המצב שקיבלנו ברחובות שלנו 3 קווי אוטובוסים עם תדירות גבוהה ורעש בלתי נסבל. זה רחוב עם בית ספר ו2 מסולים צרים שאינו יכול להכיל תנועה כ"כ גבוהה של אוטובוסים, ב-10 דקות אפשר לספור שניים שלושה אוטובוסים!!!

    אם לא יעשה מאמץ אני באופן אישי אצא לרחוב ב-1.9 מול בית ספר ישגב ואחתים כל הורה על המפגע הבטיחותי הזה. זה יגמר באסון וילדים שיוצאים מבית הספר חס וחלילה ידרסו פה!
    זה רחוב קטן לא אוטוסטרדה! בבקשה עיזרו לנו להוציא אותו מכאן, הוא מיותר לחלוטין ושומם מנוסעים בכל שעות היום!!!
    תודה, עדי

    • כמות הנסיעות בתוך רמת החייל אכן עלתה מאז הרפורמה אך לא בצורה כל כך דרמטית כפי שנראה בשטח. הבעיה היא שהתושבים שלכם מעדיפים את קו 20 וקו 289 לא נותן מענה מספיק לצרכי השכונה. הדבר עתיד להשתנות החל מ- 5 באוגוסט כאשר מסלול קו 289 יוסט כדי שיעבור באיכילוב וייתכן שגם באזור התחנה המרכזית החדשה. בכך ייתן הקו מענה כמעט מלא לקו 28 שבוטל וגם ייתן אפשרויות מעבר יותר טובות ויותר מגוונות ליעדים שבהם קו 20 היה נוסע. ודרך אגב, קו 20 היה נוסע לפני הרפורמה פעם ב- 15-20 דקות בעוד שקו 289 נוסע פעם ב- 12-15 דקות כך שיש הבדל אבל מדובר בדרך כלל באוטובוס אחד בשעה יותר ובשעות הערב התדירות דומה למה שהיה בקו 20. אנחנו מציעים שנראה את המצב אחרי פעימת התיקון בשבוע הבא ולקראת פעימת התיקון הגדולה של אוקטובר נגבש ביחד עמדה לפי הצרכים של תושבי השכונה.

  6. תודה על התשובה,
    זה לא חוכמה לטפל רק בקו אחד ולא להסתכל על התמונה הכללית ברמת החייל וברחובות שלנו בפרט.
    בתמונה הכללית הרחוב שלנו: יש אלטרנטיבות מעולות ברחוב ראול וולנברג 100 מטר מכאן ועם כל זאת,
    עולי הגרדום ורחוב הרוגי מלכות חטפו את כל התנועה, בכל 5-4 דקות עובר אוטובוס ריק! ואילו רחוב משמר הירדן שבו יש את כמות התושבים הגדולה ביותר (בתים גבוהים עם המון דיירים) נותר ריק מאוטובוסים…

    אני ועוד תושבים טוענים שיש כאן אינטרסים של דיירים מרחוב משמר הירדן שפשוט רוצים להפטר מהאוטובוסים ולהעביר אותם מהם הלאה אלינו.
    יש לי הרגשה די מבוססת שהלחץ על הפעלת קו 20 אינו עומד עם כמות התושבים שאכן ישתמשו בו, לא יתכן ששלושה קוים מרכזיים יעברו במקביל באותו הרחוב (קו 6,7,289) ועוד מספר קוים כל שעה (לבני ברק ולדרום)

    אני מזמינה אתכם בכל שעה ביום לבוא ולספור את כמות האוטובוסים שעוברת פה. אני בשעה האחרונה ספרתי 18 אוטובוסים והשעה היא 12:00 בצהריים!!! (בחשבון פשוט אם כל קו עובר כל 12-10 דקות ברחוב, ויש כאן 5 קוי אוטובוס שכל 4 דקות יעבור אוטובוס ברחוב)
    בעלי כתב מכתב וביקש מהם להוריד לפחות קו אחד.
    מה יהיה השינוי בתחילת אוגוסט?

  7. אם אכן קו 289 יוסט וישתנה אולי כדאי לפעול להוציא את קו 6 או 7 מחוץ לרחוב.
    משהו חייב להשתפר מהבחינה של עומס האוטובוסים על הרחוב שלנו
    אודה לכם אם תוכלו לעזור לי בעניין זה

    • הסטת קו 289 לרמת החייל בא כתוצאה מדרישה מפורשת של חלק מתושבי השכונה לתת פיצוי על ביטול קווים 20 ו- 28 שעברו בתוך השכונה. אנחנו כנציגי תושבים המשתמשים בתחבורה ציבורית מטרתנו לדאוג לאינטרס שלהם ולא לאינטרס של אנשים שלא צריכים תחבורה ציבורית ומבחינתם אוטובוס הוא סוג של מפגע. מכיוון שהתגלו כאן דרישות כל כך סותרות, אנחנו החלטנו להדיר את רגלנו מהנושא ולא לקבוע עמדה לכאן או לכאן. שהוועד יחליט באופן דמוקרטי כיצד לפעול ותפעלו לבד מול משרד התחבורה או עיריית תל אביב.

      לסיום שתי הערות:
      1. קו 7 משרת את הישיבה הגדולה הנמצאת באזור ולא ניתן להוציאו מרח' עולי הגרדום (אין מצב שהחרדים ייתנו לזה יד, ולא יעזור כלום).
      2. אני (כותב התגובה הזו) גרתי בעבר בנווה שרת ולכן מכיר טוב מאוד גם את רחובות צהלה ורמת החייל הסמוכים (לא מזמן עשיתי ביקור שם). אינני בטוח שרח' הרוגי המלכות ועולי הגרדום יותר צרים מאשר רחובות בית אל והצנחנים בנווה שרת בהם עוברים אוטובוסים בשני הכיוונים באותו המסלול. ובנווה שרת יש יותר אוטובוסים, ובכללם קו 42 המפרקי הנוסע כל 10-12 דקות. יש שם גם בית ספר הנמצא ממש ברחוב (משה שרת) ואני לא זוכר שמישהו נדרס שם בשלוש השנים שלמדתי בו (ועוד עשיתי שם משמרות זה"ב בכיתה ו'). ההבדל הוא ששם יש קונצנזוס שצריך להשאיר את האוטובוסים בשכונה ואף לתגבר אותם, וברמת החייל רואים באוטובוסים מפגע.

  8. מסכימה באופן כללי עם מה שרשמת.
    תחבורה ציבורית צריכה להיות לאלו שמשתמשים בה ומן הסתם בנווה שרת היא נחוצה יותר מאשר בצהלה או ברמת החייל.

  9. קו 40 היה מאוד חשוב לשכונות הדר יוסף ומעוז אביב וכל השאר והעבירו אותו למסוף המערבי של רכבת אוניברסיטה וזה מאוד מקשה כי החל מה5/8/2011 הוא לא עובר יותר ברחובות דבורה הנביאה,פנחס רוזן,שלונסקי,בני אפריים,הדר יוסף,קהילת ורשה,קהילת יאסי,יד המעביר,ופנחס רוזן בפעם השנייה ובמקום זות יצא ממסוף רכבת אוניברסיטה,ירוחם משל,שדרות רוקח ושטרית ואני חייב להודות שהתדירות במסלול החדש נוראית וגם בשעות השיא וזה מקשה על כולם ואין אוטובוס מאיפה שהוא עבר לקניון איילון דרומה מפנחס רוזן (פרט לקו 33 ברחוב אברהם שלונסקי)ואנשים מתעצבנים אז אם גם אתם תרשמו בגוגל קו 40 עצומה ותיכנסו לעצומה ותכתבו תגובה וככה אולי אם כולנו נתאחד קו 40 יחזור לעבור במסלולו הישן.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה נחמד מאוד שתחבורה בדרך שלנו הייתה כה מעורבת בזמן הרפורמה לגבי התחבורה הציבורית בשכונה רמת החייל,הכי מצחיק זה שנראה שגם הם הבינו את גודל המפלצת שהם עזרו לגדל ופשוט החליטו שלהדיר את רגליהם,אחרי הנזק הגדול שעשו-
    נכון להיום עוברים בתוך שכונת רמת החייל 26 אוטובוסים בשעה, 450 אוטובוסים ביום , בממוצע אוטובוס כל 2 דקות!!!
    חיינו הפכו סיוט!!
    הכניסו אוטובוסים דו מפרקים שאינם מסוגלים לבצע את הפניות הקטנות של שכונתינו שמאז פעל הועד שלה לבד , הפכה לתחנה מרכזית.
    הוועד לא דואג לצמצם את התדירות כפי שהוא מבטיח אלא להיפך
    זו הבעיה כשיש וועד שפועל כבר שנים ואין בו נציגות של צעירים ותושבים חדשים
    הוועד ועירייה עשו עוול לשכונה הפסטורלית,הפכו את כבישיה לסואנים ומסוכנים וכל זה ברחוב של שני בתי ספר ,מתנס וצופים! אסון – זה רק עניין של זמן ואז נראה מי ייקח את האחריות, לצערי כנראה רק אז יעשו גם שינוי.
    קו 7 – אף אחד לא מעיז לדבר עליו- עשו עליו קומבינה עם החרדים- הוא משמש רק אותם!! במיוחד שכעת הכניסו עוד קו-22 שבהחלט נותן את הפתרון להגיע לקניון.
    בקיצור – תמונה עגומה ביותר ואף אחד לא עושה דבר

    • ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל (כבר לא "תחבורה בדרך שלנו") אינו בעל כוח ביצועי לבצע שינוי כזה או אחר בכל הקשור לשכונה או למקום אחר. במקרה הטוב אנחנו הדרג המייעץ, ובזמנו פנינו בעקבות הדרישה של אנשים בשכונה בעקבות ניתוק הקשר בין בית החולים איכילוב ומרכז תל אביב כדי שימצא פתרון לביטול קו 20 ו- 28. בסופו של דבר הוכנס קו 89 שסיפק נגישות מעולה לבית החולים ולמקומות נוספים, אך הדבר יצא על חשבון השקט של השכונה. הכנסת 22 לשכונה די מייתרת את 89 והיינו שמחים שהיו מכניסים רק 2 נסיעות מתוך 4-5 לשכונה בשביל הנגישות לבית החולים אבל כאמור זה לא בסמכותנו.
      לגבי הקווים 7, 322 ו- 422 – אנחנו חושבים שצריך למצוא לדבר פתרון אך כמו ששמו לזה לב, אכן מדובר בהחלטה פוליטית על חשבון השכונה והדרך היחידה שאנו רואים להשפיע על ההחלטה היא פשוט לזמן חברי כנסת חרדיים בשכונה ולשכנע אותם שהתלמידים הצעירים שלומדים בישיבה יכולים בהחלט ללכת ברגל למשמר הירדן ולא צריך שהאוטובוסים, ובטח בינעירוניים יעברו בשכונה שלווה.
      אבל הדבר הכי חשוב הוא לגבש קודם כל עמדה משותפת והדבר ייעשה עם הוועד שמה לעשות הוא הסמכות הייצוגית של השכונה ועם כל הכבוד לנו, יש לו יותר יכולת להשפיע מאשר עלינו (למעט כאמור על קווים חרדיים שזו כבר החלטה מלמעלה). אם אתם לא מרוצים מהוועד, ניתן להחליף אותו בבחירות הבאות.

      • תודה על הנסיון לעזור אבל עד עתה רק יצרתם לנו עוד צרות…
        המטרה של הארגון שלכם הוא לא רק להעמיס קוים אלא גם לנתב קוים כך שלא יעמיסו על מקום אחד ויתנו מענה לכלל התושבים. קחו את זה כביקורת בונה, כל כך מיהרתם לייצר עוד קווי תחבורה, שהפכתם את השכונה שלנו למפגע תחבורתי.
        אין לי מילים לתאר כמה הרעש, הזיהום והעומס הוא בלתי נסבל ואנחנו כתושבים מאד מקווים שתעשו כבר משהו בנידון!!! אבל…יש לי תחושה שאתם לא כ"כ נטרליים כמו שאתם דואגים לכתוב כל הזמן…
        מי זה הוועד הזה? אף אחד לא מכיר אותו וזה אדם שפועל עם עוד כמה אנשים בלי לשאול אף אחד משהשכונה, זה כמו שאני אכריז על עצמי וועד השכונה! זה אבסורד! אתם רוצים לחשוב בראש קטן? בבקשה, למה טרחתם ולמה הקמתם את הארגון שלכם אם לא לעזור? הנה בבקשה! אנחנו צריכים עזרה!!!
        ולגבי מה שרשמתם לגבי הקווים 7, 322 ו- 422 נו באמת….. אני מתחילה לחשוב שאתם עובדים מטעם חברת דן. ככל שעובר הזמן זה רק נהיה ברור יותר ויותר.
        אכזבה גדולה ולא מהרפורמה יש לי, אלא מכם. אם אתם רוצים לייצר שינוי אז אנא תקנו את המצב! לא יתכן השרחובות הנעימים שלנו ברמת החייל הפכו להיות תחנה מרכזית!
        אני מצטערת אם דברי קשים אך זה המצב, אני כותבת מכתבים, מחתימה אנשים ואתם שמים לנו מקלות בגלגלים.

        • עדי שלום.
          ראשית, איננו עובדים אצל אף אחד ואיננו מקבלים פרוטה מאף גוף תחבורתי, ואף נזהרים מאוד מלהיכנס לנושאים של ניגודי אינטרנסים.
          שנית, גילוי לב. כארגון צעיר שנכנס זמן קצר אחרי היווסדו לקלחת הרה-ארגון, ראינו צורך לעזור לשכונות שלטענתן נותקו מבחינה תחבורתית. המקרה של רמת החייל לימד אותנו לקח: אין לנו להיכנס לנושאים שאין עליהם הסכמה רחבה בתוך השכונה, מכיוון שלא משנה איזו עמדה ניקח, הצד השני יאשים אותנו שאנחנו "שתולים" של העירייה/דן/משרד התחבורה. לכן במקרים דומים שצצו אחר כך החלטנו פשוט לשבת על הגדר ולא לקחת צד, אלא אם כן ראינו שבנושא מסוים יש הסכמה רחבה. איננו רוצים להיכנס יותר לנושא התחבורה בשכונה הזו מכיוון שמה שנגיד יאשימו אותנו שאנחנו "עשינו" את זה (בעוד שאין לנו שום השפעה על הביצוע ותאמיני לנו שהלוואי והייתה לנו!). את הדברים הללו תלבנו יחד עם הוועד, העירייה ומשרד התחבורה. כל החלטה שתתקבל בעניינכם תהיה מקובלת עלינו. בקווים החרדיים אין לכם סיכוי כל עוד לא תפנו לגורמים חרדיים שמושכים בחוטים כדי שהקווים הללו יפעלו בתוך השכונה מתוך אינטרסים צרים.
          אנו מושכים את ידינו מהטיפול בשכונה. אנא אל תפנו עלינו יותר בנושא זה. אנו מאחלים לשכונה בהצלחה בכל אשר תתקבל ההחלטה ומקווים שההחלטה תהיה לשביעות רצונם של כמה שיותר תושבים.

  11. נעדכן אתכם במצב העומד להשתנות, אנו צעירי השכונה עובדים בשיא המרץ לחולל שינוי ולהפחית את הזיהום והרעש ברחוב. המשך יבוא…

  1. פינגבק: עדכון: בשורות משמחות לנוסעים לשיבא, גבעת שמואל, בת ים ועדכונים נוספים « תחבורה בדרך שלנו

כתוב תגובה לתחבורה בדרך שלנו לבטל