מישהו דילג על הנסיעות בקו שלי!

אחת ההבטחות הגדולות של הרפורמה הייתה להעלות את התדירות של הקווים השונים באמצעות צמצום מספר הקווים שפועלים. מבחינת התדירות ההצהרתית בחלק מהמקרים זה נכון, בעוד שבחלק אחר יש דווקא ירידה בכמות הנסיעות (אבל לכך נתייחס בפירוט ברשומה שתעלה בימים הקרובים). הבעיה היא שהתדירות המוצהרת לחוד והתדירות בפועל לחוד. והדבר בולט מאוד בימים האחרונים ובעיקר בקווי "דן", ולא רק באלה שהושפעו מהארגון מחדש. כולם מכירים את ההרגשה המעצבנת שמדלגים על נסיעה ואז במקום לחכות 20 דקות, האוטובוס מגיע פעם ב- 40 דקות. זה קורה לא מעט, אבל בימים האחרונים עושה רושם שזה הפך פשוט לתופעה כלל מערכתית. לא עשינו פרויקט מיוחד בנושא אך פעילי "תחבורה בדרך שלנו", אנשים העובדים בשיתוף פעולה עם הארגון וגם גולשים שהגיבו כאן ובאימייל של היוזמה ליקטו מספר דיווחים חריגים במיוחד.

* אתמול (11.7.11) בשעה 7:30 בבוקר נצפה זמן המתנה של למעלה מ- 40 דקות לקו 104 באזור יד אליהו. יש לציין שמדובר בנקודה הקרובה לנקודת המוצא והכבישים באזור לא פקוקים, כך שאין כאן תירוץ של התעכבות בפקקים. התדירות המוצהרת של הקו באותן שעות אגב היא פעם ב- 8-10 דקות.

* ביום חמישי שעבר (7.7.11) נצפה שקו 204 מגיע לכיכר מוגרבי לאחר המתנה של 45 דקות! להזכירכם, קו 204 מחליף את מרבית המסלול של קו 16 העמוס מאוד והתדירות שלו בשעות אלה היא 15 דקות. דובר גם על כך שגם בשעות השיא הקו עובר בתדירות של 15-20 דקות שזה ממש לא מספיק לקו שהיה נוסע בתדירות ממוצעת של 5 דקות לפני הרפורמה.

* קו 63 שתדירותו המוצהרת אחרי הרפורמה היא 10-12 דקות (לפני הרפורמה התדירות הייתה יותר גבוהה), דווח כמגיע פעם ב- 20-30 דקות. העומסים הכבדים מתחילים כבר בדיזנגוף סנטר והקו נצפה מספר פעמים מדלג על תחנות בגלל עומס קיצוני.

* שיבושים נצפו גם בקו 9, שמסלולו החדש אטרקטיבי יחסית מכיוון שעובר דרך עזריאלי אך התדירות אטרקטיבית הרבה פחות. בחלק משעות היום הקו מגיע פעם ב- 15-20 דקות והאנשים מצטופפים בו כמו סרדינים בקופסה.

* קו 10, שתדירותו המוצהרת היא 12-15 דקות, נוסע למעשה פעם ב- 20-25 דקות. חשוב לציין שהעומסים על הקו גברו מאוד בעקבות ביטול קו 46, והקו נוסע מלא בעמידה במרבית שעות היום.

* כאמור גם הקווים שאינם חלק מהרפורמה סובלים משיבושים קשים. כך אתמול כותב שורות אלה תזמן בשעה 13:30 כ- 15 דקות בין היציאות של קו 51 (העלייה התבצעה תחנה אחת אחרי תחנת היציאה של הקו). למי שזה נראה זמן סביר, התדירות המוצהרת של הקו בשעות אלה היא 6-8 דקות והקו עמוס מאוד למרות התדירויות המרשימות. גם במכון מור לכיוון פתח תקווה לקח לקו 51 כ- 15 דקות עד שהוא הגיע לתחנה. באופן לא מפתיע הקו היה דחוס עד אפס מקום והנהגת בקושי הצליחה להכניס את כל האנשים.

* לעומת זאת כמה מהקווים החדשים נוסעים בתדירות טובה אך לא תופסים גובה. כך קו 139 מרדינג לתל השומר נוסע חצי ריק למרות המסלול המשופר שלו לכאורה (בקו 35 אין מצב שזה היה קורה). גם קו 289 נוסע בדרך כלל ריק, ובאופן כללי הקו היחיד מבין קבוצת קווי 89 שתופס נוסעים הוא קו 89 עצמו. מצב דומה קורה בקווי מזלג נוספים שבינתיים לא מצדיקים את התדירות שלהם אך ייתכן שמדובר בשאלה של זמן למידה והקווים עוד יתפסו גובה בשבועות הקרובים.

מהי הסיבה לתדירות הנמוכה מהמוצהר? איננו יודעים, אך היינו שמחים לדעת. אך ייתכן והסיבה טמונה בחברת "דן" ובעיקר בנהגיה. ביום ראשון (10.7.11) התקבלה הודעה על פיה נהגי "דן" מאיימים להכריז על סכסוך עבודה ולהשבית את התחבורה הציבורית במחאה על ביטולי הקווים השונים במסגרת הרפורמה. לא מן הנמנע שהשביתה עליה הם דיברו כבר החלה מעשית בכך שקווי אוטובוסים רבים סובלים משיבושים כבדים. איננו יודעים אם אכן מדובר בשביתה איטלקית פראית או בסתם בעיות תפעוליות סדרתיות, אבל בכל מקרה אסור שזה יבוא על חשבון הנוסעים. לכן אם נתקלתם במצב שהפער בין התדירות המוצהרת לתדירות בפועל הוא גדול באופן חריג (ועדיף שהבדיקה תתבצע קרוב לנקודות המוצא, שם אין לאף אחד תירוץ שהיו פקקים בדרך), דווחו לנו כאן או לדואר האלקטרוני.

Advertisements

פורסמה ב-12 ביולי 2011, ב-רה ארגון תחבורה ציבורית ותויגה ב-, , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. 21 תגובות.

  1. קו 189 מאבן גבירול בכלל לא עצר לנו בתחנה, שניה אחרי ש89 חלף על פנינו בסערה.. ומה הקטע, ש89, 189 ו-289 יוצאים באותו זמן? ככה מחכים חצי שעה ואז מגיעים 3 אוטובוסים ברצף!

    • זו בעיה כאובה של רוב קווי המזלג. פשוט התיאום ביניהם ממש גרוע.

      • זה כאילו אף אחד לא חשב על נושא התיאומים. למשל – היה מתבקש שיהיה תיאום בזמן היציאה של 12 ו 189 מעתידים, נכון? יש חפיפה די גדולה במסלול, והרבה אנשים זקוקים להם כדי להגיע לרכבת האוניברסיטה. אני לא יודעת מה קורה בין 18:00 ל 19:00 כי אין זמנים מדויקים של 189 באתר, אבל בין 19:00 ל 20:00 אפשר לראות שקו 189 יוצא ב 19:29 וקו 12 יוצא ב 19:30 – הפרש אדיר!!!

        מה הקטע? גם בבוקר זה כך, שתיים מתוך ארבע הנסיעות של 189 יוצאות דקה לפני הנסיעות של קו 12. אף אחד באמת לא הסתכל על זה ואמר לעצמו שזה לא הגיוני?

  2. לדעתי אם זה יימשך, צריך שכל נוסע יוכל להביע את שיביעות /אי שביעות רצונו מהשירות.
    אם נכנסים לאוטובוס שאין מקום לשבת.. ובכלל אין מקום להיכנס לתוך האוטובוס – אין צורך לשלם על הנסיעה.
    אני זוכר שפעם היתה איזושהי הצעת חוק שנוסע בעמידה ישלם חצי מחיר.. אם זה היה ככה, ממזמן קווי האוטובוס העירוניים היו מרווחים, מהירים יותר (פחות זמן המתנה בתחנות), והיה כיף לנסוע בהם.

  3. זה כבר טבעי לקוים 5 ו88 של אגד שאפשר לחכות להם שעה שלימה ועדיין הם לא יבואו

  4. אכן כן – קו 204 אני יכול להעיד שוב שזה התדירות שלו בערב
    היום חיכיתי "רק" כ- 30 ומשהו דקות לקו בשעה לא מאוחרת כל כך (יצאתי מהבית בשעה 20:45)
    כפי שכבר הגבתי כאן בעבר
    בכל זאת נחמד שיש איתך בשעה כזאתי עוד 15-20 אנשים בתחנה

    • אגב – התדירות בשעות הבוקר השתפרה (בעיקר בשעה 7-8 שזה השעה שאני יוצא לעבודה)
      כנראה עקב תיגבור נהגים בשעות בוקר – יותר קווים מכביש הטייסים פחות מכיוון רידינג – מה שקורה אחר כך – זה כבר שאלה אחרת

      בכל זאת חייבים להגיד מילה טובה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היום בשעה 15:40 הגיעו 4 אוטובוסים של 51 ביחד לגשר פרדס כץ לכיוון תל אביב. ארבעתם היו מאוד מלאים, ואחד מהם היה מלא עד הדלת הקדמית, והוריד רחוק מהתחנה כדי שלא יגשו אליו אנשים. באוטובוס שאני עליתי עליו הנהג התעכב יותר מ-2 דקות כדי להגיד לאנשים להיכנס פנימה, וזה לא ממש עזר לו, אז הוא התעכב עוד. אולי הם בכוונה יצאו ביחד?

  6. היום בשעה 15:40 הגיעו 4 אוטובוסים של 51 ביחד לגשר פרדס כץ לכיוון תל אביב. ארבעתם היו מאוד מלאים, ואחד מהם היה מלא עד הדלת הקדמית, והוריד רחוק מהתחנה כדי שלא יגשו אליו אנשים. באוטובוס שאני עליתי עליו הנהג התעכב יותר מ-2 דקות כדי להגיד לאנשים להיכנס פנימה, וזה לא ממש עזר לו, אז הוא התעכב עוד. אולי הם בכוונה יצאו ביחד?

  7. כמובן שהם שוכחים
    עיכובים בתחב"צ=>עומס של אנשים (בפרט בשיטת המזלגות והשטויות האלה) => עומס על החלפות => עיכובים נוספים בתחב"צ, שלא להזכיר את הזמן של הנוסעים ומכאן חזרה למכוניות פרטיות וכל הרפורמה לא שווה שום דבר.

    נדרש היה לקיים מרכז מעקב וניטור של האוטובוסים, מבוסס נתוני גפס מהאוטובוסים, כך שההנהלה תוכל לראות את מיקומו של קו, ואם רואים עיכוב או משהו, לתגבר את הקו, או לשלוח אוטובוס להתחלת נסיעה מאמצע המסלול וכו'.

  8. היום בבן צבי פינת הרצל, המתנה של 45 דקות לקו 11. מ-14:25 בערך עד 15:10, כשהוא היה אמור לצאת כל חצי שעה עגולה מכרמלית. אין שום סיכוי שבשעה כזו ביום שישי, בלי להתעכב בתחנות בכלל, לוקח 40 דקות לעשות את הדרך הזו
    (הפלוס: תוך רבע שעה הגענו ליצחק שדה…)

  9. היה רצוי שקווי המזלג יצאו בזמנים שמתפרסים על פני כל השעה ולא באופן שבו כולם יוצאים מהתחנה הראשונה באותו הזמן, ואז עדיין יש הפרש של חצי שעה בין אוטובוס לאוטובוס…

    לדוגמה לוח זמנים של 39.139.239 ביום שישי מרידינג

    לוח זמנים ל – יום ו – 22/07/2011
    מתל-אביב מסוף רדינג
    אל תל-אביב דיזנגוף סנטר

    קו שעה מפעיל משך הגעה תחנות
    בחר 239
    16:10
    בחר 139
    16:30
    בחר 39
    16:30
    בחר 239
    16:35
    בחר 239
    17:00
    בחר 139
    17:00
    בחר 39
    17:00
    בחר 239
    17:30
    בחר 139
    17:30
    בחר 39
    17:30

    • חוסר תיאום בין זרועות המזלג מהווה בעייה כואבת. עשינו מחקר בנושא ואנו מתכוונים להציג אותו למשרד התחבורה על מנת שהבעיה תטופל. מזלג 39 הוא אחד הסובלים העיקריים מחוסר התיאום.

  10. בשבוע שעבר חיכיתי 35 דקות לקו 7 בשעה 17:30. גם ככה צריך לשפר לו את התדירות וציינתי את זה בעבר.

    • בעיה כואבת ולצערנו אתה לא היחיד שמתלונן על התדירות המזוויעה ועל זה שהנסיעות ב"דן" לא יוצאות בזמן. אפילו שר התחבורה איים על "דן" שאם ימשיכו לזלזל בלקוחות, ייקח מהם אשכולות ויעביר למפעילים אחרים.

  1. פינגבק: כל האמת על תדירות הקווים אחרי הארגון החדש « תחבורה בדרך שלנו

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: